Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Sechszehende 1, Sam. 30,18.Waffen/ auff welche weiß David seine Liebste Abigail den Amalekitern ab- gejagt: also hat Christus der Herr den Menschen auff alle beyde weiß errettet/ in dem er erstlich durch sein Blut vnd Tod die Göttlichen Gerechtigkeit befrie- diget/ folgends in seiner Siegreichen aufferstehung vnd Triumph als der vindex vnd blut-rächer dem Sathan die Seelen-braut widerumb abgejagt. Ferner bestehet solche Erlösung in der würcklichen aufflösung Wie sprichstu/ soll ich das glauben/ streitets doch wider die experientz/ Jsrael
Die Sechszehende 1, Sam. 30,18.Waffen/ auff welche weiß David ſeine Liebſte Abigail den Amalekitern ab- gejagt: alſo hat Chriſtus der Herꝛ den Menſchẽ auff alle beyde weiß errettet/ in dem er erſtlich durch ſein Blut vnd Tod die Goͤttlichẽ Gerechtigkeit befrie- diget/ folgends in ſeiner Siegreichen aufferſtehung vnd Triumph als der vindex vnd blut-raͤcher dem Sathan die Seelen-braut widerumb abgejagt. Ferner beſtehet ſolche Erloͤſung in der wuͤrcklichen auffloͤſung Wie ſprichſtu/ ſoll ich das glauben/ ſtreitets doch wider die experientz/ Jſrael
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Die Sechszehende
Waffen/ auff welche weiß David ſeine Liebſte Abigail den Amalekitern ab-
gejagt: alſo hat Chriſtus der Herꝛ den Menſchẽ auff alle beyde weiß errettet/
in dem er erſtlich durch ſein Blut vnd Tod die Goͤttlichẽ Gerechtigkeit befrie-
diget/ folgends in ſeiner Siegreichen aufferſtehung vnd Triumph als der
vindex vnd blut-raͤcher dem Sathan die Seelen-braut widerumb abgejagt.
1, Sam. 30,
18.
Ferner beſtehet ſolche Erloͤſung in der wuͤrcklichen auffloͤſung
ſelbs aller der Bande/ Strick vnd Feſſel/ damit der gefangene
Menſch belegt vnd beſchwert geweſen. So bald dort in der Apoſtel
Geſchicht c. 12. Der Engel Petro im gefaͤngnuͤß erſchienen (der vberant-
wortet war vier viertheilen der Kriegsknechte/ gebunden an zwo Ketten) jhn
vom Schlaff auffgewecket/ an die Seiten geſchlagen/ ſo fallen erſtlich die
Ketten von den Haͤnden/ die Wacht ligt ſchlaffend vnd ohnmaͤchtig da/
Petrus paſſirt vngehindert durch die eyſerne Thuͤr die zur Stattfuͤhret/ die-
ſelb thut ſich von jhr ſelber auff. Deßgleichen Paulus vnd Silas ligen zu
Philippis im innerſten Gefaͤngnuͤß/ jhre Fuͤß ligen im Stock/ ſchnell aber
wird ein groß Erdbeben/ daß ſich bewegeten die grundfeſte deß gefaͤngnuͤß/
von ſtund an wurden alle Thuͤren auffgethan/ vnd alle beede loß: Alſo nach
dem der vnerſchaffene Engel der Sohn Gottes im fleiſch erſchienen/ nach
dem das Erdbeben geſchehen in der blutigen Paſſion/ vnd alſo die Juſtitia
geſaͤttiget worden: ſo hats keines newen Hoͤllen-ſtuͤrmers bedoͤrffet/ die
Werck vnd Band deß Teuffels ſind fuͤr ſich ſelbs verſtoͤret/ die Macht ge-
nommen dem/ der Todtes gewalt hatte; er wird diſarmirt vnd ſpolirt, den
Stachel hat er verlohrẽ/ vnd wurd ſein hoͤlliſcher ſchlangen-Kopff wuͤrcklich
zerknuͤtſcht/ vnd gehet alſo der weyland arme Gefangene/ nunmehr aber
ſelige erloͤſete Menſch von dem Zuchtmeiſter vnd Zuchthauß der goͤttlichen
Gerechtigkeit/ nemlich dem fluch vnd vermaledeyung deß Geſetzes/ auß/ er
gehet auß den Ketten der Suͤnde/ als dem Stachel deß Todtes/ welchen er
hiemit verlohren/ er iſt von deß Sathans wuͤtender Tyranney quittiret/ von
der forcht deß ewigen Todtes befreyet/ inmaſſen dann eim bußfertigen glau-
bigen Suͤnder alle ſolche privilegia vnd Freyheiten in der heyligen Abſolu-
tion nicht nur angekuͤndet/ ſondern auch wuͤrcklich gereichet vnd mitgethei-
let werden.
Act. 12, 3.
& ſeqq.
Act. 16, 24.
25. 26.
Wie ſprichſtu/ ſoll ich das glauben/ ſtreitets doch wider die experientz/
der Teuffel hat noch groſſen gewalt/ die forcht der Hoͤllẽ iſt auch vorhanden/
wir bitten taͤglich: Von allem Vbel vns erloͤß ꝛc. St. Plaulus ant-
wortet: Gott hat vns errettet (noch nicht von aller finſternuß/ ſondern)
von der Obrigkeit/ macht vnd Zwang der Finſternuß: die Kinder
Jſrael
Col. 1, 13.
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