Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. Augustinus schreibt/ in seinem ersten Buch von der Statt Gottes/Ang. l. 1. de Nachmahlen bestehet die herrliche Erlösung JEsu Christi in der Waf- g ij
Predigt. Auguſtinus ſchreibt/ in ſeinem erſten Buch von der Statt Gottes/Ang. l. 1. de Nachmahlen beſtehet die herꝛliche Erloͤſung JEſu Chriſti in der Waf- g ij
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Predigt.
Auguſtinus ſchreibt/ in ſeinem erſten Buch von der Statt Gottes/
von Paulino einem Biſchoff zu Nola in Jtalien/ da die Gothen vnd
Wenden Jtalien vaſtirt vnd auch die Statt Nolam ruiniret/ viel 100.
Chriſten zur ſclaverey in Africam geſchlept/ da hab ſich gemeldter Paulinus
vber ſie erbarmet/ alles verkaufft/ was er gehabt/ loͤſet ſie auß/ endlich/ da
nichts mehr vberig geweſt/ vnd aber eine Witfraw jhn klaͤglich erſucht
wegen jhres gefangenen Sohnes/ ſo reyſet er mit jhr in Africam vnd gibt
ſich ſelbs in die Ketten vnd Banden/ auff daß er jhren Sohn außwuͤrckete.
Jn dieſer Hiſtori finden wir die Gefangene/ den Faͤnger/ den Loͤſer// die
Rantzion/ den Buͤrg-Tauſch/ in dem der Loͤſer an ſtatt deß Gefangenen
ſelbs getretten; Alle dieſe ſtuͤck erzeigen ſich auch bey Chriſto vnſerm Her-
ren. Die Gefangene ſind die Menſchen: die Faͤngerin vnd Richterin iſt
die vnendliche/ geſtrenge Gerechtigkeit Gottes/ die fordert Blut oder Gelt/
wer es nicht bezahlen kan/ der leide an ſeinem eygenen Leib vnd Seel/ ohn
blutvergieſſen kan kein Opffer geſchehen/ ſolte ſie geſaͤttiget werden/ vnd eine
vollguͤltige/ gleich abgewogene gnuͤge geſchehen/ ſo muſte die vnendliche
Perſon/ der Ewige Sohn Gottes ſelbs ins mittel tretten/ ſein Blut zur
rantzion/ ſich ſelbs zu einem Tauſch-buͤrgẽ darſtellen/ warauff deß Sathans
Tyrañey nothwendig auffhoͤren mußte. Dañ ſo bald der Juſtitien eine gnuͤ-
ge geſchicht/ ſo hat der Scharffrichter vnd Stockmeiſter allen ſeinen an-
ſpruch vnd haffte von rechts wegen verlohren/ wovon nachfolgende Macht-
ſpruͤch zeugen vnd reden; deß Menſchen Sohn iſt nicht kommen/
daß er jhm dienen laſſe/ ſondern daß er diene vnd gebe ſein leben
zu einer Erloͤſung vnd bezahlung fuͤr viele. Denn Chriſtus hat
vns erloͤſet von dem fluch deß Geſetzes/ da er war ein fluch fůr
vns. Er hat vns erloͤſet nicht durch Boͤcke oder Kaͤlber Blut/
ſondern er iſt durch ſein eygen Blut einmahl in das Allerheylig-
ſte eingangen/ vnd hat eine ewige erloͤſung erfunden. Wir ſind
nicht mit vergaͤnglichem Silber oder Gold erloͤſet/ ſondern mit
dem thewren Blut Chriſti/ als eines vnſchuldigen vnd vnbe-
fleckten Lambes.
Ang. l. 1. de
C. D. c. 10.
Matth. 20,
28.
Marc. 10,
45.
Gal. 3, 13.
Hebr. 9, 12.
1. Pet. 1, 18.
19.
Nachmahlen beſtehet die herꝛliche Erloͤſung JEſu Chriſti in der
wuͤrcklichen rettung auß der gewalt deß boͤſen geiſtes. Dann gleich
wie in der Welt ein gefangener auff zweyerley weiß loß gemacht wird/ ein-
mahl durch die erlegung einer gewiſſen rantzion/ widerumb durch eine
maͤchtige rettung ohne rantzion/ ſo geſchicht durch ſtreitbare vnd ſiegreiche
Waf-
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