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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechszehende
Psal. 105,
20.
Marc, 15, 15.
Act.
22, 30.
Pharao den Jofeph erlöset; der König sandte hin vnd ließ jhn loß
geben/ der HERR vber Völcker hieß jhn außlassen.
Pilatus
gab dem Volck Barrabam loß; Der Oberhauptmann wolte gewiß er-
kunden/ warumb Paulus verklagt würde von den Jüden/ vnd löset jhn
Act. 7, 35.von den Banden. Jn gleichem verstand wird auch Moses lutrotes
ein Erlöser genannt/ der in Krafft der starcken Hand vnd außgerecktem
Arm deß Allerhöchsten ohne Blut vnd Gelt das Volck der Kinder Jsrael
auß der Egyptischen dienstbarkeit außgeführet. Diß ist aber noch lang kein
also genannte (apolutrosis, antilutrosis, agorasmos) Goelische Kauff- vnd
Ier. 4, 18.rantzions Erlösung/ dergleichen Exempel wir bey Jeremia lesen. Als der
grosse Mörder Jsmael achtzig vnschuldige Männer angerennt/ siebentzig
davon ermordet/ so ließ er zehen bey leben/ darumb/ daß sie jhm auff eine
Rantzion gedeutet vnd gesagt: Lieber tödte vns nicht/ wir haben
Schätze im Acker ligen/ von Weitzen/ Gersten/ Oel vnd Honig/
also ließ er ab vnd tödtet sie nicht mit den andern.
Kein blosser
Mensch in der Welt vermag der göttlichen Gerechtigkeit durch eine völlige/
gleichgültende Rantzion gnüge vnd abtrag leisten/ einige Seel auß der Höl-
Psal. 49, 8.
Matth.
16,
26.
len zu erlösen. Kan doch ein Bruder niemand erlösen/ noch Gott
jemand versühnen. Was kan der Mensch geben/ damit er sei-
ne Seele wider löse?
sondern solche Ehre hat allein der Gott-Mensch
Jesus Christus/ der trägt den holdseligen Namen eines Goels nicht verge-
1. Cor. 6,
20,
bens. Er ist der edle Käuffer/ der vns thewer widerumb erkanfft/ denn
wir sein thewer erkaufft/
der apolutrotes, der vollkommene vnd gäntz-
liche Erlöser/ der vns von der Wurtzel alles vbels/ der sünde/ vnd dem ewi-
gen Tode errettet/ der antilutrotes, der selbs- vnd tauschlöser/ der an vnser
statt gestanden/ für vns sich bürgen vnd würgen lassen/ an vnser verdampte
statt gestanden/ alle büff vnd straffen/ die vber vns gehen solten/ auff sich gela-
Esa. 53, 4.
5. 6.
den/ getragen vnd abgetragen. Fürwar/ er trug vnser Kranckheit/ vnd
lud auff sich vnser schmertzen/ Er ist vmb vnser Missethat willen
verwundet vnd vmb vnser Sünde willen zerschlagen/ die straffe
ligt auff jhm/ auff daß wir friede hetten/ vnd durch seine Wun-
den sind wir geheilet. Wir giengen alle in der irre wie die
schaaffe/ ein jeglicher sahe auff seinen Weg/ aber der HERR
warff aller vnser Sünde auff jhn.

Augu-

Die Sechszehende
Pſal. 105,
20.
Marc, 15, 15.
Act.
22, 30.
Pharao den Jofeph erloͤſet; der Koͤnig ſandte hin vnd ließ jhn loß
geben/ der HERR vber Voͤlcker hieß jhn außlaſſen.
Pilatus
gab dem Volck Barrabam loß; Der Oberhauptmann wolte gewiß er-
kunden/ warumb Paulus verklagt wuͤrde von den Juͤden/ vnd loͤſet jhn
Act. 7, 35.von den Banden. Jn gleichem verſtand wird auch Moſes λυτϱωτὴς
ein Erloͤſer genannt/ der in Krafft der ſtarcken Hand vnd außgerecktem
Arm deß Allerhoͤchſten ohne Blut vnd Gelt das Volck der Kinder Jſrael
auß der Egyptiſchen dienſtbarkeit außgefuͤhret. Diß iſt aber noch lang kein
alſo genannte (ἀπολύτϱωσις, ἀντιλύτϱωσις, ἀγοϱασμὸς) Goëliſche Kauff- vnd
Ier. 4, 18.rantzions Erloͤſung/ dergleichen Exempel wir bey Jeremia leſen. Als der
groſſe Moͤrder Jſmael achtzig vnſchuldige Maͤnner angerennt/ ſiebentzig
davon ermordet/ ſo ließ er zehen bey leben/ darumb/ daß ſie jhm auff eine
Rantzion gedeutet vnd geſagt: Lieber toͤdte vns nicht/ wir haben
Schaͤtze im Acker ligen/ von Weitzen/ Gerſten/ Oel vnd Honig/
alſo ließ er ab vnd toͤdtet ſie nicht mit den andern.
Kein bloſſer
Menſch in der Welt vermag der goͤttlichen Gerechtigkeit durch eine voͤllige/
gleichguͤltende Rantzion gnuͤge vnd abtrag leiſten/ einige Seel auß der Hoͤl-
Pſal. 49, 8.
Matth.
16,
26.
len zu erloͤſen. Kan doch ein Bruder niemand erloͤſen/ noch Gott
jemand verſuͤhnen. Was kan der Menſch geben/ damit er ſei-
ne Seele wider loͤſe?
ſondern ſolche Ehre hat allein der Gott-Menſch
Jeſus Chriſtus/ der traͤgt den holdſeligen Namen eines Goëls nicht verge-
1. Cor. 6,
20,
bens. Er iſt der edle Kaͤuffer/ der vns thewer widerumb erkanfft/ denn
wir ſein thewer erkaufft/
der ἀπολυτϱωτὴς, der vollkommene vnd gaͤntz-
liche Erloͤſer/ der vns von der Wurtzel alles vbels/ der ſuͤnde/ vnd dem ewi-
gen Tode errettet/ der ἀντίλυτϱωτὴς, der ſelbs- vnd tauſchloͤſer/ der an vnſer
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ſtatt geſtanden/ alle buͤff vnd ſtraffen/ die vber vns gehen ſoltẽ/ auff ſich gela-
Eſa. 53, 4.
5. 6.
den/ getragen vnd abgetragen. Fuͤrwar/ er trug vnſer Kranckheit/ vnd
lud auff ſich vnſer ſchmertzen/ Er iſt vmb vnſer Miſſethat willen
verwundet vnd vmb vnſer Suͤnde willen zerſchlagen/ die ſtraffe
ligt auff jhm/ auff daß wir friede hetten/ vnd durch ſeine Wun-
den ſind wir geheilet. Wir giengen alle in der irre wie die
ſchaaffe/ ein jeglicher ſahe auff ſeinen Weg/ aber der HERR
warff aller vnſer Suͤnde auff jhn.

Augu-
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[786/0270] Die Sechszehende Pharao den Jofeph erloͤſet; der Koͤnig ſandte hin vnd ließ jhn loß geben/ der HERR vber Voͤlcker hieß jhn außlaſſen. Pilatus gab dem Volck Barrabam loß; Der Oberhauptmann wolte gewiß er- kunden/ warumb Paulus verklagt wuͤrde von den Juͤden/ vnd loͤſet jhn von den Banden. Jn gleichem verſtand wird auch Moſes λυτϱωτὴς ein Erloͤſer genannt/ der in Krafft der ſtarcken Hand vnd außgerecktem Arm deß Allerhoͤchſten ohne Blut vnd Gelt das Volck der Kinder Jſrael auß der Egyptiſchen dienſtbarkeit außgefuͤhret. Diß iſt aber noch lang kein alſo genannte (ἀπολύτϱωσις, ἀντιλύτϱωσις, ἀγοϱασμὸς) Goëliſche Kauff- vnd rantzions Erloͤſung/ dergleichen Exempel wir bey Jeremia leſen. Als der groſſe Moͤrder Jſmael achtzig vnſchuldige Maͤnner angerennt/ ſiebentzig davon ermordet/ ſo ließ er zehen bey leben/ darumb/ daß ſie jhm auff eine Rantzion gedeutet vnd geſagt: Lieber toͤdte vns nicht/ wir haben Schaͤtze im Acker ligen/ von Weitzen/ Gerſten/ Oel vnd Honig/ alſo ließ er ab vnd toͤdtet ſie nicht mit den andern. Kein bloſſer Menſch in der Welt vermag der goͤttlichen Gerechtigkeit durch eine voͤllige/ gleichguͤltende Rantzion gnuͤge vnd abtrag leiſten/ einige Seel auß der Hoͤl- len zu erloͤſen. Kan doch ein Bruder niemand erloͤſen/ noch Gott jemand verſuͤhnen. Was kan der Menſch geben/ damit er ſei- ne Seele wider loͤſe? ſondern ſolche Ehre hat allein der Gott-Menſch Jeſus Chriſtus/ der traͤgt den holdſeligen Namen eines Goëls nicht verge- bens. Er iſt der edle Kaͤuffer/ der vns thewer widerumb erkanfft/ denn wir ſein thewer erkaufft/ der ἀπολυτϱωτὴς, der vollkommene vnd gaͤntz- liche Erloͤſer/ der vns von der Wurtzel alles vbels/ der ſuͤnde/ vnd dem ewi- gen Tode errettet/ der ἀντίλυτϱωτὴς, der ſelbs- vnd tauſchloͤſer/ der an vnſer ſtatt geſtanden/ fuͤr vns ſich buͤrgen vnd wuͤrgen laſſen/ an vnſer verdampte ſtatt geſtanden/ alle buͤff vnd ſtraffen/ die vber vns gehen ſoltẽ/ auff ſich gela- den/ getragen vnd abgetragen. Fuͤrwar/ er trug vnſer Kranckheit/ vnd lud auff ſich vnſer ſchmertzen/ Er iſt vmb vnſer Miſſethat willen verwundet vnd vmb vnſer Suͤnde willen zerſchlagen/ die ſtraffe ligt auff jhm/ auff daß wir friede hetten/ vnd durch ſeine Wun- den ſind wir geheilet. Wir giengen alle in der irre wie die ſchaaffe/ ein jeglicher ſahe auff ſeinen Weg/ aber der HERR warff aller vnſer Suͤnde auff jhn. Pſal. 105, 20. Marc, 15, 15. Act. 22, 30. Act. 7, 35. Ier. 4, 18. Pſal. 49, 8. Matth. 16, 26. 1. Cor. 6, 20, Eſa. 53, 4. 5. 6. Augu-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 786. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/270>, abgerufen am 28.11.2024.