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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Sechszehende
Actor. 28,
16.
werden; gleich als wie St. Paulus zu Rom an eine Kette angefesselt vnd
angeschmiedet gewesen/ vnd immer einen Wächter/ der zugleich mit jhm
an eine Kett angeschmiedet worden/ auff dem Fuß nachgehen gehabt/ daß
er sich nicht außwürcken können. Also seufftzet das arme Täublein Christi/
sihet zuruck in den vorigen stand vor der bekehrung; sihet extra hinauß auff
die viel 1000. Sünden Sclaven/ die an die Welt vnd Gelt gefesselt/ vnd
doch solchen Jammer nicht erkennen/ Servi tot Dominorum, quot vitio-
lib. 2. ep. 2.rum, auro alligati possidentur magis, quam possident, sagt Cyprianus;
die als Knechte/ so viel Lastern sie ergeben/ so vielen Herren dienen; die gleichsam
ans Gold angefesselt mehr von demselben besessen werden/ als sie es besitzen;
sihet intra se, in statum praesentem, herein auff sich ingegenwertigen stand/
als welche noch die Diebsstrick vnd fessel der Erbsünd an sich trägt/ vnd
Rom, 7.
24.
Exod. 2, 23.
4.
2. Chron.

33, 12.
seufftzen muß talaiporos o ontropos, o ich elender Mensch! Also schreyen
dort die Kinder Jsrael/ vnd GOtt erhöret jhr weheklagen; Also Ma-
nasses da er in der Babylonischen gefängnüß gefesselt/ vnd in der angst
war/ stehet er für dem HErren seinem GOtt/ vnd demütiget sich
für dem GOtt seiner Vätter/ vnd bat vnd flehet jhm.

Diesem trawrigen ejulate, Zetter- vnd mordio- geschrey setzt vnser
Christlicher Glaub entgegen ein fröliches jubilate auß dem süssen Evange-
Col. 1, 13.
14.
lio von der Erlösung deß menschlichen Geschlechts/ so durch Christum ge-
schehen/ Jch glaube/ spricht sie/ an Jesum meinen HERren/ ich
dancke von hertzen dem Vatter/ welcher vns errettet hat von der
Obrigkeit der Finsternuß/ der vns versetzet in das Reich seines
lieben Sohnes/ an welchen wir haben die erlösung durch sein
Blut/ nemlich die vergebung der Sünden.
Hiervon dißmahl/
als der quinta essentia, dem Brust kern deß gantzen Glaubens/ etwas weiters
zu vernehmen/ wolle der Vatter aller Barmhertzigkeit/ Gnad vnd Segen
verleihen/ Amen.

SO bekennet nun die Vhralte/ Apostolische Kirch/
vns mit Blutfreundschafft deß Glaubens zugethane Geistliche
Schwester in Christo/ nicht nur an einen eingebohrnen/ einge-
fleischten Sohn Gottes/ nicht nur einen Allenmanns-Jesum vnd Hey-
land/ einen Christum vnd Gesalbten König/ Priester vnd Propheten/ son-
dern auch denselbigen als vnsern HERREN: nicht aber allein als
einen Jehova vnd selbs-wesenden/ selbständigen/ vnermeßlichen Herren/
nicht nur als einen Adon, das ist/ einen Macht-Schutz vnd grund-Herren/

welcher

Die Sechszehende
Actor. 28,
16.
werden; gleich als wie St. Paulus zu Rom an eine Kette angefeſſelt vnd
angeſchmiedet geweſen/ vnd immer einen Waͤchter/ der zugleich mit jhm
an eine Kett angeſchmiedet worden/ auff dem Fuß nachgehen gehabt/ daß
er ſich nicht außwuͤrcken koͤnnen. Alſo ſeufftzet das arme Taͤublein Chriſti/
ſihet zuruck in den vorigen ſtand vor der bekehrung; ſihet extra hinauß auff
die viel 1000. Suͤnden Sclaven/ die an die Welt vnd Gelt gefeſſelt/ vnd
doch ſolchen Jammer nicht erkennen/ Servi tot Dominorum, quot vitio-
lib. 2. ep. 2.rum, auro alligati poſſidentur magis, quàm poſſident, ſagt Cyprianus;
die als Knechte/ ſo viel Laſtern ſie ergebẽ/ ſo vielen Herꝛẽ dienen; die gleichſam
ans Gold angefeſſelt mehr von demſelben beſeſſen werden/ als ſie es beſitzen;
ſihet intra ſe, in ſtatum præſentem, herein auff ſich ingegenwertigen ſtand/
als welche noch die Diebsſtrick vnd feſſel der Erbſuͤnd an ſich traͤgt/ vnd
Rom, 7.
24.
Exod. 2, 23.
4.
2. Chron.

33, 12.
ſeufftzen muß ταλαίπωϱος ὦ ὠντϱωπος, ô ich elender Menſch! Alſo ſchreyen
dort die Kinder Jſrael/ vnd GOtt erhoͤret jhr weheklagen; Alſo Ma-
naſſes da er in der Babyloniſchẽ gefaͤngnuͤß gefeſſelt/ vnd in der angſt
war/ ſtehet er fuͤr dem HErꝛen ſeinem GOtt/ vnd demuͤtiget ſich
fuͤr dem GOtt ſeiner Vaͤtter/ vnd bat vnd flehet jhm.

Dieſem trawrigen ejulate, Zetter- vnd mordio- geſchrey ſetzt vnſer
Chriſtlicher Glaub entgegen ein froͤliches jubilate auß dem ſuͤſſen Evange-
Col. 1, 13.
14.
lio von der Erloͤſung deß menſchlichen Geſchlechts/ ſo durch Chriſtum ge-
ſchehen/ Jch glaube/ ſpricht ſie/ an Jeſum meinen HERren/ ich
dancke von hertzen dem Vatter/ welcher vns errettet hat von der
Obrigkeit der Finſternůß/ der vns verſetzet in das Reich ſeines
lieben Sohnes/ an welchen wir haben die erloͤſung durch ſein
Blut/ nemlich die vergebung der Suͤnden.
Hiervon dißmahl/
als der quintâ eſſentiâ, dem Bruſt kern deß gantzẽ Glaubens/ etwas weiters
zu vernehmen/ wolle der Vatter aller Barmhertzigkeit/ Gnad vnd Segen
verleihen/ Amen.

SO bekennet nun die Vhralte/ Apoſtoliſche Kirch/
vns mit Blutfreundſchafft deß Glaubens zugethane Geiſtliche
Schweſter in Chriſto/ nicht nur an einen eingebohrnen/ einge-
fleiſchten Sohn Gottes/ nicht nur einen Allenmanns-Jeſum vnd Hey-
land/ einen Chriſtum vnd Geſalbten Koͤnig/ Prieſter vnd Propheten/ ſon-
dern auch denſelbigen als vnſern HERREN: nicht aber allein als
einen Jehova vnd ſelbs-weſenden/ ſelbſtaͤndigen/ vnermeßlichen Herren/
nicht nur als einen Adon, das iſt/ einen Macht-Schutz vnd grund-Herꝛen/

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[782/0266] Die Sechszehende werden; gleich als wie St. Paulus zu Rom an eine Kette angefeſſelt vnd angeſchmiedet geweſen/ vnd immer einen Waͤchter/ der zugleich mit jhm an eine Kett angeſchmiedet worden/ auff dem Fuß nachgehen gehabt/ daß er ſich nicht außwuͤrcken koͤnnen. Alſo ſeufftzet das arme Taͤublein Chriſti/ ſihet zuruck in den vorigen ſtand vor der bekehrung; ſihet extra hinauß auff die viel 1000. Suͤnden Sclaven/ die an die Welt vnd Gelt gefeſſelt/ vnd doch ſolchen Jammer nicht erkennen/ Servi tot Dominorum, quot vitio- rum, auro alligati poſſidentur magis, quàm poſſident, ſagt Cyprianus; die als Knechte/ ſo viel Laſtern ſie ergebẽ/ ſo vielen Herꝛẽ dienen; die gleichſam ans Gold angefeſſelt mehr von demſelben beſeſſen werden/ als ſie es beſitzen; ſihet intra ſe, in ſtatum præſentem, herein auff ſich ingegenwertigen ſtand/ als welche noch die Diebsſtrick vnd feſſel der Erbſuͤnd an ſich traͤgt/ vnd ſeufftzen muß ταλαίπωϱος ὦ ὠντϱωπος, ô ich elender Menſch! Alſo ſchreyen dort die Kinder Jſrael/ vnd GOtt erhoͤret jhr weheklagen; Alſo Ma- naſſes da er in der Babyloniſchẽ gefaͤngnuͤß gefeſſelt/ vnd in der angſt war/ ſtehet er fuͤr dem HErꝛen ſeinem GOtt/ vnd demuͤtiget ſich fuͤr dem GOtt ſeiner Vaͤtter/ vnd bat vnd flehet jhm. Actor. 28, 16. lib. 2. ep. 2. Rom, 7. 24. Exod. 2, 23. 4. 2. Chron. 33, 12. Dieſem trawrigen ejulate, Zetter- vnd mordio- geſchrey ſetzt vnſer Chriſtlicher Glaub entgegen ein froͤliches jubilate auß dem ſuͤſſen Evange- lio von der Erloͤſung deß menſchlichen Geſchlechts/ ſo durch Chriſtum ge- ſchehen/ Jch glaube/ ſpricht ſie/ an Jeſum meinen HERren/ ich dancke von hertzen dem Vatter/ welcher vns errettet hat von der Obrigkeit der Finſternůß/ der vns verſetzet in das Reich ſeines lieben Sohnes/ an welchen wir haben die erloͤſung durch ſein Blut/ nemlich die vergebung der Suͤnden. Hiervon dißmahl/ als der quintâ eſſentiâ, dem Bruſt kern deß gantzẽ Glaubens/ etwas weiters zu vernehmen/ wolle der Vatter aller Barmhertzigkeit/ Gnad vnd Segen verleihen/ Amen. Col. 1, 13. 14. SO bekennet nun die Vhralte/ Apoſtoliſche Kirch/ vns mit Blutfreundſchafft deß Glaubens zugethane Geiſtliche Schweſter in Chriſto/ nicht nur an einen eingebohrnen/ einge- fleiſchten Sohn Gottes/ nicht nur einen Allenmanns-Jeſum vnd Hey- land/ einen Chriſtum vnd Geſalbten Koͤnig/ Prieſter vnd Propheten/ ſon- dern auch denſelbigen als vnſern HERREN: nicht aber allein als einen Jehova vnd ſelbs-weſenden/ ſelbſtaͤndigen/ vnermeßlichen Herren/ nicht nur als einen Adon, das iſt/ einen Macht-Schutz vnd grund-Herꝛen/ welcher

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 782. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/266>, abgerufen am 28.11.2024.