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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
stern weyhen. Welcher Hoherpriester ist vnder seinen Brüdern/
auff deß Haupt das Salb-Oel gegossen/ vnd seine Hand gefül-
let ist/ daß er angezogen wird mit den Kleydern/ der soll sein
Haupt nicht blössen/ vnd seine Kleyder nicht zuschneiden/ auß
dem Heyligthumb soll er nicht gehen/ daß er nicht entheylige
das Heyligthumb seines Gottes/ denn die Heylige Crone/ das
Salb-Oel/ seines GOttes ist auff jhm.
Oder zur Königlichen1. Sam. 9,
16. c. 10. 1.
cap. 16, 12.
1. Reg.
19,
15. 16.

Würde/ Stat vnd Crönung/ zu dem Propheten Elia sprach GOtt:
Gehe widerumb deines wegs/ durch die Wüsten gehn Da-
mascon/ vnd gehe hinein/ vnd salbe Hasael zum Könige vber
Syrien/ vnd Jehu den Sohn Nimsi/ zum Könige vber Jsrael/

Oder auch zum Prophetischen Lehr-dienst. Welcher gestalt der
eintzige Elisa als ein typus vnd Vorbild Christi gesalbet worden/ denn Gott
schicket zu jhm obgemeldten Propheten Eliam vnd sprach: Salbe mir1. Reg, 19,
16.

Elisa den Sohn Saphat von Abel Mehola zum Propheten an
deine statt.

Weil nun Jesus das allerhöheste Ambt/ das Mittler-Ambt/ dz Hohe-
priesterliche/ prophetische/ Königliche &c. verrichten wolte/ so muste er einen
beruff haben/ nicht vnberuffen in den Schaffstall einschleichen/ sondern derHebt, 5, 5.
zu jhm gesagt hat: Du bist mein Sohn/ heute habe ich dich gezeuget/
der hat jhn beruffen vnd in solche Ehr gesetzt. Solch sein Beruff nicht allein
durch eine Göttliche Stimm vnd himmlisches programma zu dreyen vnder-
schiedlichen mahlen/ im ersten antritt seines Beruffs/ da eine Stimm vom
Himmel erschollen am Jordan bey seiner Tauff/ diß ist mein lieber Sohn/Matth. 3,
17.
cap. 17, 5.
Ioh.
12, 27.
28.

den solt jhr hören/ mitten im Lauff seines beruffs auff dem heyligen Berg/
da ebenmässige Stimm widerholet worden: Vnd dann zu end seiner Jrrdischen
Pilgramschafft/ da er einsmahls wehemütig geruffen vnd gesagt: Jetzt
ist meine Seele betrübt/ vnd was soll ich sagen? Vatter hilff
mir auß dieser stunde/ doch darumb bin ich in diese stunde kom-
men. Vatterverkläre deinen Namen/ da kam eine Stimme
vom Himmel: Jch habe jhn verkläret/ vnd will jhn abermahl
Christi
biarkhia
glossar-
khia kar-
diarkhia
miraculo-
sa.

verklären/ geoffenbahret/ sondern auch mit vnerhörten/ vnzehlich vielen/
vnvergleichlich grossen Wunderthaten/ als von den Propheten angedeutete
characteres vnd Merckzeichen deß künfftigen Messiae/ dergleichen vor vnd

nach
e iij

Predigt.
ſtern weyhen. Welcher Hoherprieſter iſt vnder ſeinen Bruͤdern/
auff deß Haupt das Salb-Oel gegoſſen/ vnd ſeine Hand gefuͤl-
let iſt/ daß er angezogen wird mit den Kleydern/ der ſoll ſein
Haupt nicht bloͤſſen/ vnd ſeine Kleyder nicht zuſchneiden/ auß
dem Heyligthumb ſoll er nicht gehen/ daß er nicht entheylige
das Heyligthumb ſeines Gottes/ denn die Heylige Crone/ das
Salb-Oel/ ſeines GOttes iſt auff jhm.
Oder zur Koͤniglichen1. Sam. 9,
16. c. 10. 1.
cap. 16, 12.
1. Reg.
19,
15. 16.

Wuͤrde/ Stat vnd Croͤnung/ zu dem Propheten Elia ſprach GOtt:
Gehe widerumb deines wegs/ durch die Wuͤſten gehn Da-
maſcon/ vnd gehe hinein/ vnd ſalbe Haſael zum Koͤnige vber
Syrien/ vnd Jehu den Sohn Nimſi/ zum Koͤnige vber Jſrael/

Oder auch zum Prophetiſchen Lehr-dienſt. Welcher geſtalt der
eintzige Eliſa als ein typus vnd Vorbild Chriſti geſalbet worden/ denn Gott
ſchicket zu jhm obgemeldten Propheten Eliam vnd ſprach: Salbe mir1. Reg, 19,
16.

Eliſa den Sohn Saphat von Abel Mehola zum Propheten an
deine ſtatt.

Weil nun Jeſus das allerhoͤheſte Ambt/ das Mittler-Ambt/ dz Hohe-
prieſterliche/ prophetiſche/ Koͤnigliche &c. verrichten wolte/ ſo muſte er einen
beruff haben/ nicht vnberuffen in den Schaffſtall einſchleichen/ ſondern derHebt, 5, 5.
zu jhm geſagt hat: Du biſt mein Sohn/ heute habe ich dich gezeuget/
der hat jhn beruffen vnd in ſolche Ehr geſetzt. Solch ſein Beruff nicht allein
durch eine Goͤttliche Stimm vnd him̃liſches programma zu dreyen vnder-
ſchiedlichen mahlen/ im erſten antritt ſeines Beruffs/ da eine Stimm vom
Him̃el erſchollẽ am Jordan bey ſeiner Tauff/ diß iſt mein lieber Sohn/Matth. 3,
17.
cap. 17, 5.
Ioh.
12, 27.
28.

den ſolt jhr hoͤren/ mitten im Lauff ſeines beruffs auff dem heyligẽ Berg/
da ebenmaͤſſige Stim̃ widerholet wordẽ: Vnd dann zu end ſeiner Jrꝛdiſchẽ
Pilgramſchafft/ da er einsmahls wehemuͤtig geruffen vnd geſagt: Jetzt
iſt meine Seele betruͤbt/ vnd was ſoll ich ſagen? Vatter hilff
mir auß dieſer ſtunde/ doch darumb bin ich in dieſe ſtunde kom-
men. Vatterverklaͤre deinen Namen/ da kam eine Stimme
vom Himmel: Jch habe jhn verklaͤret/ vnd will jhn abermahl
Chriſti
βιαϱχία
γλωσσαϱ-
χία καϱ-
διαϱχία
miraculo-
ſa.

verklaͤren/ geoffenbahret/ ſondern auch mit vnerhoͤrten/ vnzehlich vielen/
vnvergleichlich groſſen Wunderthaten/ als von den Propheten angedeutete
characteres vnd Merckzeichen deß kuͤnfftigen Meſſiæ/ dergleichen vor vnd

nach
e iij
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[773/0257] Predigt. ſtern weyhen. Welcher Hoherprieſter iſt vnder ſeinen Bruͤdern/ auff deß Haupt das Salb-Oel gegoſſen/ vnd ſeine Hand gefuͤl- let iſt/ daß er angezogen wird mit den Kleydern/ der ſoll ſein Haupt nicht bloͤſſen/ vnd ſeine Kleyder nicht zuſchneiden/ auß dem Heyligthumb ſoll er nicht gehen/ daß er nicht entheylige das Heyligthumb ſeines Gottes/ denn die Heylige Crone/ das Salb-Oel/ ſeines GOttes iſt auff jhm. Oder zur Koͤniglichen Wuͤrde/ Stat vnd Croͤnung/ zu dem Propheten Elia ſprach GOtt: Gehe widerumb deines wegs/ durch die Wuͤſten gehn Da- maſcon/ vnd gehe hinein/ vnd ſalbe Haſael zum Koͤnige vber Syrien/ vnd Jehu den Sohn Nimſi/ zum Koͤnige vber Jſrael/ Oder auch zum Prophetiſchen Lehr-dienſt. Welcher geſtalt der eintzige Eliſa als ein typus vnd Vorbild Chriſti geſalbet worden/ denn Gott ſchicket zu jhm obgemeldten Propheten Eliam vnd ſprach: Salbe mir Eliſa den Sohn Saphat von Abel Mehola zum Propheten an deine ſtatt. 1. Sam. 9, 16. c. 10. 1. cap. 16, 12. 1. Reg. 19, 15. 16. 1. Reg, 19, 16. Weil nun Jeſus das allerhoͤheſte Ambt/ das Mittler-Ambt/ dz Hohe- prieſterliche/ prophetiſche/ Koͤnigliche &c. verrichten wolte/ ſo muſte er einen beruff haben/ nicht vnberuffen in den Schaffſtall einſchleichen/ ſondern der zu jhm geſagt hat: Du biſt mein Sohn/ heute habe ich dich gezeuget/ der hat jhn beruffen vnd in ſolche Ehr geſetzt. Solch ſein Beruff nicht allein durch eine Goͤttliche Stimm vnd him̃liſches programma zu dreyen vnder- ſchiedlichen mahlen/ im erſten antritt ſeines Beruffs/ da eine Stimm vom Him̃el erſchollẽ am Jordan bey ſeiner Tauff/ diß iſt mein lieber Sohn/ den ſolt jhr hoͤren/ mitten im Lauff ſeines beruffs auff dem heyligẽ Berg/ da ebenmaͤſſige Stim̃ widerholet wordẽ: Vnd dann zu end ſeiner Jrꝛdiſchẽ Pilgramſchafft/ da er einsmahls wehemuͤtig geruffen vnd geſagt: Jetzt iſt meine Seele betruͤbt/ vnd was ſoll ich ſagen? Vatter hilff mir auß dieſer ſtunde/ doch darumb bin ich in dieſe ſtunde kom- men. Vatterverklaͤre deinen Namen/ da kam eine Stimme vom Himmel: Jch habe jhn verklaͤret/ vnd will jhn abermahl verklaͤren/ geoffenbahret/ ſondern auch mit vnerhoͤrten/ vnzehlich vielen/ vnvergleichlich groſſen Wunderthaten/ als von den Propheten angedeutete characteres vnd Merckzeichen deß kuͤnfftigen Meſſiæ/ dergleichen vor vnd nach Hebt, 5, 5. Matth. 3, 17. cap. 17, 5. Ioh. 12, 27. 28. Chriſti βιαϱχία γλωσσαϱ- χία καϱ- διαϱχία miraculo- ſa. e iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 773. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/257>, abgerufen am 24.11.2024.