Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

Bild:
<< vorherige Seite

Die Fünffzehende
Nach dem er in sein offentlich Lehr- vnd predigambt getretten/ im dreyssig-
Luc. 4, 16.
& seqq.
sten Jahr seiners Alters/ vnd in seiner Heymat zu Nazareth/ da er auffer-
zogen worden/ in der Schul daselbs den Propheten Esaiam auffgeschlagen
vnd folgende Wort abgelesen. Der Geist deß HErren ist bey mir/
derhalben er mich gesalbet hat/ vnd gesand zu verkündigen das
Evangelium den Armen/ zu heylen die zustossen Hertzen/ zu pre-
digen den Gefangenen/ daß sie loß sein sollen/ vnd den Blinden
das Gesicht/ vnd den zuschlagenen/ daß sie frey vnd ledig sein
sollen/ vnd zu predigen das angenehme Jahr deß HErren/

that er das Buch zu vnd sagt; heut ist diese Schrifft für ewren Oh-
ren erfüllet/
als wolte er sprechen: Hiemit sey männiglich Kund vnd
offenbahr/ daß ich derselbe Gesalbte GOttes seye/ davon Esaias längst zu-
Act. 10, 38.vor geweissaget. Worauff dann auch ziehlet Lucas/ wenn er spricht:
GOtt hat Jesum von Nazareth gesalbet mit dem H. Geiste vnd
Krafft/ der vmbher zogen ist/ vnd hat wol gethan vnd gesund
gemacht alle/ die vom Teuffel vberwältiget waren/ denn GOtt
war mit jhm.
Der völlige genieß vnd brauch solcher Salbungs-gaben
ist allererst erfolgt in seiner erhöhung/ da jhm sein himmlischer Vatter würck-
lich einen Namen geben vber alle Namen/ jhn zu einem Christo gemacht/
daß er nunmehr ein vollkommener Christus sein vnd bleiben soll/ der seine
vnermäßliche Salbungs-gaben reichlich/ beständig/ vberflüssig/ vnauffhör-
lich brauchen/ vnd seine werthe Christenheit damit erfrewen solte.

Wir müssen aber diesem edlen Namen etwas näher kommen/ den
safft vnd Krafft recht erklären vnd anzeigen/ warumb er Christus genen-
net worden? da wir dann nach anleitung der Heyligen Schrifft finden/ daß
JEsus ein Christus genennet werde vmb folgender Vrsach willen.
I. ex auctoritate vocationis & inaugurationis ad tergeminum officium,
wegen seiner dreyfachen Ambts-Chur/ Beruff vnd Wahl/ dazu er
erkohrenvnd erkosen.
Jm Alten Testament wurde niemand mit dem H.
Oel gesalbet/ als der von Gott einen sonderbahren Beruff empfangen/ ent-
weder zum Hohenpriesterlichen Ambt/ dann also musten mit sonder-
Exod. 29,
7. c. 30, 30.
cap. 40, 13.
Lev. 8, 12.
c.
21, 10. 12.
bahren solennitäten gesalbet werden die Hohenpriester: Du solt nehmen
das Salb-Oel vnd auff sein Haupt schutten/ vnd jhn salben.
Aaron vnd seine Söhne soltu also salben vnd sie mir zu Prie-

stern

Die Fuͤnffzehende
Nach dem er in ſein offentlich Lehr- vnd predigambt getretten/ im dreyſſig-
Luc. 4, 16.
& ſeqq.
ſten Jahr ſeiners Alters/ vnd in ſeiner Heymat zu Nazareth/ da er auffer-
zogen worden/ in der Schul daſelbs den Propheten Eſaiam auffgeſchlagen
vnd folgende Wort abgeleſen. Der Geiſt deß HErꝛen iſt bey mir/
derhalben er mich geſalbet hat/ vnd geſand zu verkuͤndigen das
Evangelium den Armen/ zu heylen die zuſtoſſen Hertzen/ zu pre-
digen den Gefangenen/ daß ſie loß ſein ſollen/ vnd den Blinden
das Geſicht/ vnd den zuſchlagenen/ daß ſie frey vnd ledig ſein
ſollen/ vnd zu predigen das angenehme Jahr deß HErren/

that er das Buch zu vnd ſagt; heut iſt dieſe Schrifft fuͤr ewren Oh-
ren erfuͤllet/
als wolte er ſprechen: Hiemit ſey maͤnniglich Kund vnd
offenbahr/ daß ich derſelbe Geſalbte GOttes ſeye/ davon Eſaias laͤngſt zu-
Act. 10, 38.vor geweiſſaget. Worauff dann auch ziehlet Lucas/ wenn er ſpricht:
GOtt hat Jeſum von Nazareth geſalbet mit dem H. Geiſte vnd
Krafft/ der vmbher zogen iſt/ vnd hat wol gethan vnd geſund
gemacht alle/ die vom Teuffel vberwaͤltiget waren/ denn GOtt
war mit jhm.
Der voͤllige genieß vnd brauch ſolcher Salbungs-gaben
iſt allererſt erfolgt in ſeiner erhoͤhung/ da jhm ſein him̃liſcher Vatter wuͤrck-
lich einen Namen geben vber alle Namen/ jhn zu einem Chriſto gemacht/
daß er nunmehr ein vollkommener Chriſtus ſein vnd bleiben ſoll/ der ſeine
vnermaͤßliche Salbungs-gaben reichlich/ beſtaͤndig/ vberfluͤſſig/ vnauffhoͤr-
lich brauchen/ vnd ſeine werthe Chriſtenheit damit erfrewen ſolte.

Wir muͤſſen aber dieſem edlen Namen etwas naͤher kommen/ den
ſafft vnd Krafft recht erklaͤren vnd anzeigen/ warumb er Chriſtus genen-
net worden? da wir dann nach anleitung der Heyligen Schrifft finden/ daß
JEſus ein Chriſtus genennet werde vmb folgender Vrſach willen.
I. ex auctoritate vocationis & inaugurationis ad tergeminum officium,
wegen ſeiner dreyfachẽ Ambts-Chur/ Beruff vnd Wahl/ dazu er
erkohrenvnd erkoſen.
Jm Alten Teſtament wurde niemand mit dem H.
Oel geſalbet/ als der von Gott einen ſonderbahren Beruff empfangen/ ent-
weder zum Hohenprieſterlichen Ambt/ dann alſo muſten mit ſonder-
Exod. 29,
7. c. 30, 30.
cap. 40, 13.
Lev. 8, 12.
c.
21, 10. 12.
bahren ſolennitaͤten geſalbet werden die Hohenprieſter: Du ſolt nehmen
das Salb-Oel vnd auff ſein Haupt ſchůtten/ vnd jhn ſalben.
Aaron vnd ſeine Soͤhne ſoltu alſo ſalben vnd ſie mir zu Prie-

ſtern
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0256" n="772"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die Fu&#x0364;nffzehende</hi></fw><lb/>
Nach dem er in &#x017F;ein offentlich Lehr- vnd predigambt getretten/ im drey&#x017F;&#x017F;ig-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Luc. 4, 16.<lb/>
&amp; &#x017F;eqq.</hi></note>&#x017F;ten Jahr &#x017F;einers Alters/ vnd in &#x017F;einer Heymat zu Nazareth/ da er auffer-<lb/>
zogen worden/ in der Schul da&#x017F;elbs den Propheten E&#x017F;aiam auffge&#x017F;chlagen<lb/>
vnd folgende Wort abgele&#x017F;en. <hi rendition="#fr">Der Gei&#x017F;t deß HEr&#xA75B;en i&#x017F;t bey mir/<lb/>
derhalben er mich ge&#x017F;albet hat/ vnd ge&#x017F;and zu verku&#x0364;ndigen das<lb/>
Evangelium den Armen/ zu heylen die zu&#x017F;to&#x017F;&#x017F;en Hertzen/ zu pre-<lb/>
digen den Gefangenen/ daß &#x017F;ie loß &#x017F;ein &#x017F;ollen/ vnd den Blinden<lb/>
das Ge&#x017F;icht/ vnd den zu&#x017F;chlagenen/ daß &#x017F;ie frey vnd ledig &#x017F;ein<lb/>
&#x017F;ollen/ vnd zu predigen das angenehme Jahr deß HErren/</hi><lb/>
that er das Buch zu vnd &#x017F;agt; <hi rendition="#fr">heut i&#x017F;t die&#x017F;e Schrifft fu&#x0364;r ewren Oh-<lb/>
ren erfu&#x0364;llet/</hi> als wolte er &#x017F;prechen: Hiemit &#x017F;ey ma&#x0364;nniglich Kund vnd<lb/>
offenbahr/ daß ich der&#x017F;elbe Ge&#x017F;albte GOttes &#x017F;eye/ davon E&#x017F;aias la&#x0364;ng&#x017F;t zu-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Act.</hi> 10, 38.</note>vor gewei&#x017F;&#x017F;aget. Worauff dann auch ziehlet Lucas/ wenn er &#x017F;pricht:<lb/><hi rendition="#fr">GOtt hat Je&#x017F;um von Nazareth ge&#x017F;albet mit dem H. Gei&#x017F;te vnd<lb/>
Krafft/ der vmbher zogen i&#x017F;t/ vnd hat wol gethan vnd ge&#x017F;und<lb/>
gemacht alle/ die vom Teuffel vberwa&#x0364;ltiget waren/ denn GOtt<lb/>
war mit jhm.</hi> Der vo&#x0364;llige genieß vnd brauch &#x017F;olcher Salbungs-gaben<lb/>
i&#x017F;t allerer&#x017F;t erfolgt in &#x017F;einer erho&#x0364;hung/ da jhm &#x017F;ein him&#x0303;li&#x017F;cher Vatter wu&#x0364;rck-<lb/>
lich einen Namen geben vber alle Namen/ jhn zu einem Chri&#x017F;to gemacht/<lb/>
daß er nunmehr ein vollkommener Chri&#x017F;tus &#x017F;ein vnd bleiben &#x017F;oll/ der &#x017F;eine<lb/>
vnerma&#x0364;ßliche Salbungs-gaben reichlich/ be&#x017F;ta&#x0364;ndig/ vberflu&#x0364;&#x017F;&#x017F;ig/ vnauffho&#x0364;r-<lb/>
lich brauchen/ vnd &#x017F;eine werthe Chri&#x017F;tenheit damit erfrewen &#x017F;olte.</p><lb/>
          <p>Wir mu&#x0364;&#x017F;&#x017F;en aber die&#x017F;em edlen Namen etwas na&#x0364;her kommen/ den<lb/>
&#x017F;afft vnd Krafft recht erkla&#x0364;ren vnd anzeigen/ warumb er <hi rendition="#fr">Chri&#x017F;tus</hi> genen-<lb/>
net worden? da wir dann nach anleitung der Heyligen Schrifft finden/ daß<lb/><hi rendition="#fr">JE&#x017F;us ein Chri&#x017F;tus</hi> genennet werde vmb folgender Vr&#x017F;ach willen.<lb/><hi rendition="#aq">I. ex auctoritate vocationis &amp; inaugurationis ad tergeminum officium,</hi><lb/><hi rendition="#fr">wegen &#x017F;einer dreyfache&#x0303; Ambts-Chur/ Beruff vnd Wahl/ dazu er<lb/>
erkohrenvnd erko&#x017F;en.</hi> Jm Alten Te&#x017F;tament wurde niemand mit dem H.<lb/>
Oel ge&#x017F;albet/ als der von Gott einen &#x017F;onderbahren Beruff empfangen/ ent-<lb/>
weder <hi rendition="#fr">zum Hohenprie&#x017F;terlichen Ambt/</hi> dann al&#x017F;o mu&#x017F;ten mit &#x017F;onder-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Exod. 29,<lb/>
7. c. 30, 30.<lb/>
cap. 40, 13.<lb/>
Lev. 8, 12.<lb/>
c.</hi> 21, 10. 12.</note>bahren <hi rendition="#aq">&#x017F;olenni</hi>ta&#x0364;ten ge&#x017F;albet werden die Hohenprie&#x017F;ter: <hi rendition="#fr">Du &#x017F;olt nehmen<lb/>
das Salb-Oel vnd auff &#x017F;ein Haupt &#x017F;ch&#x016F;tten/ vnd jhn &#x017F;alben.<lb/>
Aaron vnd &#x017F;eine So&#x0364;hne &#x017F;oltu al&#x017F;o &#x017F;alben vnd &#x017F;ie mir zu Prie-</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">&#x017F;tern</hi></fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[772/0256] Die Fuͤnffzehende Nach dem er in ſein offentlich Lehr- vnd predigambt getretten/ im dreyſſig- ſten Jahr ſeiners Alters/ vnd in ſeiner Heymat zu Nazareth/ da er auffer- zogen worden/ in der Schul daſelbs den Propheten Eſaiam auffgeſchlagen vnd folgende Wort abgeleſen. Der Geiſt deß HErꝛen iſt bey mir/ derhalben er mich geſalbet hat/ vnd geſand zu verkuͤndigen das Evangelium den Armen/ zu heylen die zuſtoſſen Hertzen/ zu pre- digen den Gefangenen/ daß ſie loß ſein ſollen/ vnd den Blinden das Geſicht/ vnd den zuſchlagenen/ daß ſie frey vnd ledig ſein ſollen/ vnd zu predigen das angenehme Jahr deß HErren/ that er das Buch zu vnd ſagt; heut iſt dieſe Schrifft fuͤr ewren Oh- ren erfuͤllet/ als wolte er ſprechen: Hiemit ſey maͤnniglich Kund vnd offenbahr/ daß ich derſelbe Geſalbte GOttes ſeye/ davon Eſaias laͤngſt zu- vor geweiſſaget. Worauff dann auch ziehlet Lucas/ wenn er ſpricht: GOtt hat Jeſum von Nazareth geſalbet mit dem H. Geiſte vnd Krafft/ der vmbher zogen iſt/ vnd hat wol gethan vnd geſund gemacht alle/ die vom Teuffel vberwaͤltiget waren/ denn GOtt war mit jhm. Der voͤllige genieß vnd brauch ſolcher Salbungs-gaben iſt allererſt erfolgt in ſeiner erhoͤhung/ da jhm ſein him̃liſcher Vatter wuͤrck- lich einen Namen geben vber alle Namen/ jhn zu einem Chriſto gemacht/ daß er nunmehr ein vollkommener Chriſtus ſein vnd bleiben ſoll/ der ſeine vnermaͤßliche Salbungs-gaben reichlich/ beſtaͤndig/ vberfluͤſſig/ vnauffhoͤr- lich brauchen/ vnd ſeine werthe Chriſtenheit damit erfrewen ſolte. Luc. 4, 16. & ſeqq. Act. 10, 38. Wir muͤſſen aber dieſem edlen Namen etwas naͤher kommen/ den ſafft vnd Krafft recht erklaͤren vnd anzeigen/ warumb er Chriſtus genen- net worden? da wir dann nach anleitung der Heyligen Schrifft finden/ daß JEſus ein Chriſtus genennet werde vmb folgender Vrſach willen. I. ex auctoritate vocationis & inaugurationis ad tergeminum officium, wegen ſeiner dreyfachẽ Ambts-Chur/ Beruff vnd Wahl/ dazu er erkohrenvnd erkoſen. Jm Alten Teſtament wurde niemand mit dem H. Oel geſalbet/ als der von Gott einen ſonderbahren Beruff empfangen/ ent- weder zum Hohenprieſterlichen Ambt/ dann alſo muſten mit ſonder- bahren ſolennitaͤten geſalbet werden die Hohenprieſter: Du ſolt nehmen das Salb-Oel vnd auff ſein Haupt ſchůtten/ vnd jhn ſalben. Aaron vnd ſeine Soͤhne ſoltu alſo ſalben vnd ſie mir zu Prie- ſtern Exod. 29, 7. c. 30, 30. cap. 40, 13. Lev. 8, 12. c. 21, 10. 12.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/256
Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 772. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/256>, abgerufen am 24.11.2024.