bekennen/ rühmen vnd preisen. Jst dißmahl das thema, davon weiter zu handlen. GOtt gebe allerseits Gnad/ Liecht vnd Geist/ Amen.
SO ist nun der Edleste/ wertheste GOttes vnd Mariae Sohn nicht nur ein Jesus/ ein Heyland vnd Seligmacher/ sondern auch Christus/ Messias/ ein Gesalbter/ wie er in der ewig- keit sich selbs darzu ergeben/ in typis vnd figuren vorgebildet/ durch den Mund vnd Feder der Propheten versprochen/ 1. Sam. 2/ 10. da dieser Nam zu erst gelesen wird/ der HERR wird richten der Welt ende/ vnd wird macht geben seinem Könige/ vnd erhöhen das Horn seines Gesalbten. Warumb toben die Heyden/ vnd die LeutePsal. 2, 1. 2 reden so vergeblich/ die Könige im Lande lehnen sich auff/ vnd die HErren rathschlagen mit einander wider den HErren vnd seinen Gesalbten. Jn den letzten Worten Davids/ der versichert ge-2. Sam. 23 1. Psal. 45, 8. wesen von dem Messia deß GOttes Jacob. Du liebest Gerechtigkeit/ vnd hassest gottloß Wesen/ darumb hat dich GOtt dein GOtt gesalbet mit frewden-Oel/ mehr denn deine Gesellen. Der Geist deß HErren HErren ist vber mir/ darumb hat mich derEsa. 61, 1. HErr (Vatter) mit dem Geist gesalbet. Siebentzig wochen sind bestimbt vber dein Volck/ so wird der Allerheyligste gesalbetDan. 9, 24. werden/ da wird er auch klar Christus genennet.
Zu gleicher weiß aber/ wie David sein Vhrähn dreymahl ist gesalbet worden 1. Von Samuele in geheim/ auß forcht für dem vnsinnigen1. Sam. 16, 13. 2. Sam- 2, 4. 2. Sam. 5, 3. de modo regiae Vn- ctionis in V. T. viden- dus Schi- ckard in Misch- path. ha- melech. theor. 4. pag. 22. Luc. 2, 11. wüterich Saul zu Bethlehem. 2. Von dem Stamm Juda/ darauß Er gebürtig gewest/ als ein König desselben Stamms Juda. 3. Von allen Zwölff Stämmen ins gesambt. Also ist auch Jesus von Nazareth in dreyen vnderschiedlichen mahlen ein Gesalbter GOttes intimirt, für- gestellet vnd geoffenbahret worden/ einmahl gar geheim/ in dem Leib sei- ner Mutter/ durch die gnadenreiche vberkunfft der vnendlichen Sal- bung deß Heyligen Geistes/ da er mit vnermeßlichen Ambts gaben mehr als seine Gesellen außgerüstet worden/ die er alle im Besitz bey- wohnend gehabt/ vnd dieselbe nach vnd nach brauchend herfür leuch- ten lassen/ darumb nennet jhn der Engel alsobald nach feiner Geburt ein Christus/ Euch/ sagt er/ ist heute der Heyland gebohren/ welcher ist Christus der HERR in der Statt David.
Nach
e ij
Predigt.
bekennen/ ruͤhmen vnd preiſen. Jſt dißmahl das thema, davon weiter zu handlen. GOtt gebe allerſeits Gnad/ Liecht vnd Geiſt/ Amen.
SO iſt nun der Edleſte/ wertheſte GOttes vnd Mariæ Sohn nicht nur ein Jeſus/ ein Heyland vnd Seligmacher/ ſondern auch Chriſtus/ Meſſias/ ein Geſalbter/ wie er in der ewig- keit ſich ſelbs darzu ergeben/ in typis vnd figuren vorgebildet/ durch den Mund vnd Feder der Propheten verſprochen/ 1. Sam. 2/ 10. da dieſer Nam zu erſt geleſen wird/ der HERR wird richten der Welt ende/ vnd wird macht geben ſeinem Koͤnige/ vnd erhoͤhen das Horn ſeines Geſalbten. Warumb toben die Heyden/ vnd die LeutePſal. 2, 1. 2 reden ſo vergeblich/ die Koͤnige im Lande lehnen ſich auff/ vnd die HErꝛen rathſchlagen mit einander wider den HErꝛen vnd ſeinen Geſalbten. Jn den letzten Worten Davids/ der verſichert ge-2. Sam. 23 1. Pſal. 45, 8. weſen von dem Meſſia deß GOttes Jacob. Du liebeſt Gerechtigkeit/ vnd haſſeſt gottloß Weſen/ darumb hat dich GOtt dein GOtt geſalbet mit frewden-Oel/ mehr denn deine Geſellen. Der Geiſt deß HErꝛen HErꝛen iſt vber mir/ darumb hat mich derEſa. 61, 1. HErꝛ (Vatter) mit dem Geiſt geſalbet. Siebentzig wochen ſind beſtimbt vber dein Volck/ ſo wird der Allerheyligſte geſalbetDan. 9, 24. werden/ da wird er auch klar Chriſtus genennet.
Zu gleicher weiß aber/ wie David ſein Vhraͤhn dreymahl iſt geſalbet worden 1. Von Samuele in geheim/ auß forcht fuͤr dem vnſinnigen1. Sam. 16, 13. 2. Sam- 2, 4. 2. Sam. 5, 3. de modo regiæ Vn- ctionis in V. T. vidẽ- dus Schi- ckard in Miſch- path. ha- melech. theor. 4. pag. 22. Luc. 2, 11. wuͤterich Saul zu Bethlehem. 2. Von dem Stamm Juda/ darauß Er gebuͤrtig geweſt/ als ein Koͤnig deſſelben Stamms Juda. 3. Von allen Zwoͤlff Staͤmmen ins geſambt. Alſo iſt auch Jeſus von Nazareth in dreyen vnderſchiedlichen mahlen ein Geſalbter GOttes intimirt, fuͤr- geſtellet vnd geoffenbahret worden/ einmahl gar geheim/ in dem Leib ſei- ner Mutter/ durch die gnadenreiche vberkunfft der vnendlichen Sal- bung deß Heyligen Geiſtes/ da er mit vnermeßlichen Ambts gaben mehr als ſeine Geſellen außgeruͤſtet worden/ die er alle im Beſitz bey- wohnend gehabt/ vnd dieſelbe nach vnd nach brauchend herfuͤr leuch- ten laſſen/ darumb nennet jhn der Engel alſobald nach feiner Geburt ein Chriſtus/ Euch/ ſagt er/ iſt heute der Heyland gebohren/ welcher iſt Chriſtus der HERR in der Statt David.
Nach
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[771/0255]
Predigt.
bekennen/ ruͤhmen vnd preiſen. Jſt dißmahl das thema, davon weiter zu
handlen. GOtt gebe allerſeits Gnad/ Liecht vnd Geiſt/ Amen.
SO iſt nun der Edleſte/ wertheſte GOttes vnd Mariæ Sohn nicht
nur ein Jeſus/ ein Heyland vnd Seligmacher/ ſondern
auch Chriſtus/ Meſſias/ ein Geſalbter/ wie er in der ewig-
keit ſich ſelbs darzu ergeben/ in typis vnd figuren vorgebildet/ durch den
Mund vnd Feder der Propheten verſprochen/ 1. Sam. 2/ 10. da dieſer
Nam zu erſt geleſen wird/ der HERR wird richten der Welt ende/
vnd wird macht geben ſeinem Koͤnige/ vnd erhoͤhen das Horn
ſeines Geſalbten. Warumb toben die Heyden/ vnd die Leute
reden ſo vergeblich/ die Koͤnige im Lande lehnen ſich auff/ vnd
die HErꝛen rathſchlagen mit einander wider den HErꝛen vnd
ſeinen Geſalbten. Jn den letzten Worten Davids/ der verſichert ge-
weſen von dem Meſſia deß GOttes Jacob. Du liebeſt Gerechtigkeit/
vnd haſſeſt gottloß Weſen/ darumb hat dich GOtt dein GOtt
geſalbet mit frewden-Oel/ mehr denn deine Geſellen. Der
Geiſt deß HErꝛen HErꝛen iſt vber mir/ darumb hat mich der
HErꝛ (Vatter) mit dem Geiſt geſalbet. Siebentzig wochen ſind
beſtimbt vber dein Volck/ ſo wird der Allerheyligſte geſalbet
werden/ da wird er auch klar Chriſtus genennet.
Pſal. 2, 1. 2
2. Sam. 23
1.
Pſal. 45, 8.
Eſa. 61, 1.
Dan. 9, 24.
Zu gleicher weiß aber/ wie David ſein Vhraͤhn dreymahl iſt geſalbet
worden 1. Von Samuele in geheim/ auß forcht fuͤr dem vnſinnigen
wuͤterich Saul zu Bethlehem. 2. Von dem Stamm Juda/ darauß
Er gebuͤrtig geweſt/ als ein Koͤnig deſſelben Stamms Juda. 3. Von
allen Zwoͤlff Staͤmmen ins geſambt. Alſo iſt auch Jeſus von Nazareth
in dreyen vnderſchiedlichen mahlen ein Geſalbter GOttes intimirt, fuͤr-
geſtellet vnd geoffenbahret worden/ einmahl gar geheim/ in dem Leib ſei-
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wohnend gehabt/ vnd dieſelbe nach vnd nach brauchend herfuͤr leuch-
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ein Chriſtus/ Euch/ ſagt er/ iſt heute der Heyland gebohren/
welcher iſt Chriſtus der HERR in der Statt David.
Nach
1. Sam. 16,
13.
2. Sam- 2,
4.
2. Sam. 5, 3.
de modo
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ctionis in
V. T. vidẽ-
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ckard in
Miſch-
path. ha-
melech.
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Luc. 2, 11.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 771. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/255>, abgerufen am 24.11.2024.
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