Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Vierzehende ret/ warumb? dieweil er versprochen/ er woll mit dergleichen feudo vndLehen-gut etliche wenige seiner Hoffleut berathen. Wie folgt daß. Sondern es ist auch eine solche Lehr/ welche die verdammte Geister vnd den grossen theil der Menschen/ vnd vnder denselben eine grosse anzahl junge zarte Kinder/ in ein Register setzt/ gleich wie die Teuffel keinen Heyland haben/ so haben sich auch diese keines Heylandes zugetrösten. Wer wolte nicht lieber ein thumes Vieh als Mensch sein/ oder könte er in ein solch Vieh verwandelt werden/ wie Ulyssis gesellen/ wer wolte nicht lieber in solchem stande bleiben/ als be- gehren wider Mensch zu werden? Salve Salvator mundi! sey willkommen du Edler gast/ du Heyland Salve Salvator mundi! biß willkommen du Heyland der Welt/ am- grosse
Die Vierzehende ret/ warumb? dieweil er verſprochen/ er woll mit dergleichen feudo vndLehen-gut etliche wenige ſeiner Hoffleut berathen. Wie folgt daß. Sondern es iſt auch eine ſolche Lehr/ welche die verdam̃te Geiſter vnd den groſſen theil der Menſchen/ vnd vnder denſelben eine groſſe anzahl junge zarte Kinder/ in ein Regiſter ſetzt/ gleich wie die Teuffel keinen Heyland haben/ ſo habẽ ſich auch dieſe keines Heylandes zugetroͤſten. Wer wolte nicht lieber ein thumes Vieh als Menſch ſein/ oder koͤnte er in ein ſolch Vieh verwandelt werden/ wie Ulyſſis geſellen/ wer wolte nicht lieber in ſolchem ſtande bleiben/ als be- gehren wider Menſch zu werden? Salve Salvator mundi! ſey willkommen du Edler gaſt/ du Heyland Salve Salvator mundi! biß willkommen du Heyland der Welt/ am- groſſe
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0246" n="762"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Die Vierzehende</hi></fw><lb/> ret/ warumb? dieweil er verſprochen/ er woll mit dergleichen <hi rendition="#aq">feudo</hi> vnd<lb/> Lehen-gut etliche wenige ſeiner Hoffleut berathen. Wie folgt daß. Sondern<lb/> es iſt auch eine ſolche Lehr/ welche die verdam̃te Geiſter vnd den groſſen theil<lb/> der Menſchen/ vnd vnder denſelben eine groſſe anzahl junge zarte Kinder/<lb/> in ein Regiſter ſetzt/ gleich wie die Teuffel keinen Heyland haben/ ſo habẽ ſich<lb/> auch dieſe keines Heylandes zugetroͤſten. Wer wolte nicht lieber ein thumes<lb/> Vieh als Menſch ſein/ oder koͤnte er in ein ſolch Vieh verwandelt werden/<lb/> wie <hi rendition="#aq">Ulyſſis</hi> geſellen/ wer wolte nicht lieber in ſolchem ſtande bleiben/ als be-<lb/> gehren wider Menſch zu werden?</p><lb/> <p><hi rendition="#aq">Salve Salvator mundi!</hi> ſey willkommen du Edler gaſt/ du Heyland<lb/> der Welt/ <hi rendition="#aq">Salve agnitione!</hi> biß willkommen in dem Liecht meiner erkaͤnt-<lb/> nuͤß du ſchoͤneſter Hertzens vnd Augenluſt! Jch ſpreche mit den bußfer-<lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Ioh. 4, 42.<lb/> 2. Theſſ. 1,<lb/> 8.<lb/> Rom. 1, 18.<lb/> & ſeqq.</hi></note>tigen Samaritern, <hi rendition="#fr">Jch habe ſelber gehoͤret vnd erkennet/ daß<lb/> Chriſtus iſt der Welt Heyland.</hi> Hie iſt blindheit vnd vnwiſſenheit<lb/> eine verdamliche Suͤnde; ſo die blinden Heyden vmb jhrer vnwiſſenheit<lb/> willen keine entſchuldigung haben werden/ ſondern als verdampte wer-<lb/> den abgewieſen werden; was wird denen widerfahren/ die nicht einen<lb/> kleinen glaſt/ ſondern den glantz deß Evangelij mit vollem ſchein gehabt/<lb/> vnd doch ein Geſpenſt fuͤr Chriſtum angeſehen/ vnd das <hi rendition="#aq">fundament</hi> vnd<lb/> grundfeſte deß glaubens nie recht verſtanden: ſondern wann dergleichen<lb/> vorgetragen worden/ ohne anmuth/ mit eckel vnd verdrieß/ als frembde<lb/> ſachen die ſie nichts angiengen/ fuͤr Ohren vnd Hertzen fuͤruͤber ſchnurꝛen<lb/> laſſen? Mancher bildet jhm zwar ein/ er wolle mit ſeinem falſch-eingebilde-<lb/> ten/ einfaͤltigem Kohlers-glauben eben ſo wol in Himmel kommen/ als ein<lb/> anderer/ der jhme mehrere wachſtumb laſſe angelegen ſein/ aber ich beſorge/<lb/> es werde jhm fehlen vnd gehen wie jenem <hi rendition="#aq">Thraſilao,</hi> der jhme eingebildet/<lb/> alle Laſt vnd Kauff-ſchiff/ die am See-Hafen zu Corintho angelendet/<lb/> ſeyen ſein eygen; da manns aber beym Liecht beſehen/ war es eine bloſſe<lb/><hi rendition="#aq">phantaſia</hi> vnd Traum. Der <hi rendition="#k">Herr</hi> wird ſagen an jenem tage: <hi rendition="#aq">non no-<lb/> vi vos,</hi> Jhr habt mich nicht recht erkennet/ ſo kenn ich euch auch nicht.</p><lb/> <p><hi rendition="#aq">Salve Salvator mundi!</hi> biß willkommen du Heyland der Welt/ <hi rendition="#aq">am-<lb/> plexu & oſculo fiduciali,</hi> Jch faſſe dich/ ich kuͤſſe dich/ ich laſſe dich nicht/ du<lb/> ſegneſt mich dann. Kein Selav auff der Tuͤrckiſchen Galleen iſt ſo boß-<lb/> hafftig/ daß wann er hoͤret von einer anſehenlichen Rantzion/ ſo fuͤr jhn er-<lb/> legt worden/ da allbereit deß Erloͤſers Diener vorhanden/ der jhn von der<lb/> Galleen/ ſeinen Ketten vnd Fußeyſen zu entbinden bereitet/ daß er wider<lb/> dieſelbe ſtramplen vnd denſelben mit eim ſchnoͤden <hi rendition="#aq">re uls</hi> von ſich weiſſen<lb/> ſolle/ ich meine er wuͤrde jhm vmb den Halß fallen? Was thut aber der<lb/> <fw place="bottom" type="catch">groſſe</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [762/0246]
Die Vierzehende
ret/ warumb? dieweil er verſprochen/ er woll mit dergleichen feudo vnd
Lehen-gut etliche wenige ſeiner Hoffleut berathen. Wie folgt daß. Sondern
es iſt auch eine ſolche Lehr/ welche die verdam̃te Geiſter vnd den groſſen theil
der Menſchen/ vnd vnder denſelben eine groſſe anzahl junge zarte Kinder/
in ein Regiſter ſetzt/ gleich wie die Teuffel keinen Heyland haben/ ſo habẽ ſich
auch dieſe keines Heylandes zugetroͤſten. Wer wolte nicht lieber ein thumes
Vieh als Menſch ſein/ oder koͤnte er in ein ſolch Vieh verwandelt werden/
wie Ulyſſis geſellen/ wer wolte nicht lieber in ſolchem ſtande bleiben/ als be-
gehren wider Menſch zu werden?
Salve Salvator mundi! ſey willkommen du Edler gaſt/ du Heyland
der Welt/ Salve agnitione! biß willkommen in dem Liecht meiner erkaͤnt-
nuͤß du ſchoͤneſter Hertzens vnd Augenluſt! Jch ſpreche mit den bußfer-
tigen Samaritern, Jch habe ſelber gehoͤret vnd erkennet/ daß
Chriſtus iſt der Welt Heyland. Hie iſt blindheit vnd vnwiſſenheit
eine verdamliche Suͤnde; ſo die blinden Heyden vmb jhrer vnwiſſenheit
willen keine entſchuldigung haben werden/ ſondern als verdampte wer-
den abgewieſen werden; was wird denen widerfahren/ die nicht einen
kleinen glaſt/ ſondern den glantz deß Evangelij mit vollem ſchein gehabt/
vnd doch ein Geſpenſt fuͤr Chriſtum angeſehen/ vnd das fundament vnd
grundfeſte deß glaubens nie recht verſtanden: ſondern wann dergleichen
vorgetragen worden/ ohne anmuth/ mit eckel vnd verdrieß/ als frembde
ſachen die ſie nichts angiengen/ fuͤr Ohren vnd Hertzen fuͤruͤber ſchnurꝛen
laſſen? Mancher bildet jhm zwar ein/ er wolle mit ſeinem falſch-eingebilde-
ten/ einfaͤltigem Kohlers-glauben eben ſo wol in Himmel kommen/ als ein
anderer/ der jhme mehrere wachſtumb laſſe angelegen ſein/ aber ich beſorge/
es werde jhm fehlen vnd gehen wie jenem Thraſilao, der jhme eingebildet/
alle Laſt vnd Kauff-ſchiff/ die am See-Hafen zu Corintho angelendet/
ſeyen ſein eygen; da manns aber beym Liecht beſehen/ war es eine bloſſe
phantaſia vnd Traum. Der Herr wird ſagen an jenem tage: non no-
vi vos, Jhr habt mich nicht recht erkennet/ ſo kenn ich euch auch nicht.
Ioh. 4, 42.
2. Theſſ. 1,
8.
Rom. 1, 18.
& ſeqq.
Salve Salvator mundi! biß willkommen du Heyland der Welt/ am-
plexu & oſculo fiduciali, Jch faſſe dich/ ich kuͤſſe dich/ ich laſſe dich nicht/ du
ſegneſt mich dann. Kein Selav auff der Tuͤrckiſchen Galleen iſt ſo boß-
hafftig/ daß wann er hoͤret von einer anſehenlichen Rantzion/ ſo fuͤr jhn er-
legt worden/ da allbereit deß Erloͤſers Diener vorhanden/ der jhn von der
Galleen/ ſeinen Ketten vnd Fußeyſen zu entbinden bereitet/ daß er wider
dieſelbe ſtramplen vnd denſelben mit eim ſchnoͤden re uls von ſich weiſſen
ſolle/ ich meine er wuͤrde jhm vmb den Halß fallen? Was thut aber der
groſſe
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |