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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
predigt ins Reich Christi begeben; sondern auch Pontius Pilatus/ Herodes
sambt allen denen spöttern/ die St. Petrus vber Halß vnd Kopff vberwie-
sen/ daß sie als Gottes-Mörder den Fürsten deß Lebens getödtet haben/ be-
griffen gewest; seinem exempel nach vermahnetder Herr/ wir sollen auchMatth. 5,
44.

für vnsere Feinde betten/ daß wir damit bezeugen/ wir seyen Kinder vn-
sers Vatters im Himmel. Wie viel mehr hat das eingeborne/ gehorsambste/
allerliebste Schoß-kind GOttes/ Christus Jesus/ mit der Fürbitt für seine
Feinde/ darthun vnd wahr machen wollen/ daß er ein Kind Gottes sey.

Warumb/ sprichstu/ geniessen dann nicht alle Menschen einer so thew-
ren erlösung? hette Christus für alle Menschen gebüsset vnd bezahlet/ vnd
also die Rantzion kräfftig erleget/ so würde ja niemand ins Teuffels-stricken
bleiben können/ sondern sie würden alle quittiret/ auff freyen Fuß gestellet
vnd also ewig Selig werden. Antwort: Was klagt der Herr mehr/ warumb
seufftzet vnd bekümmert er sich mehr/ als das solche kostbahre rantzion nicht
will von allen angenommen werden? Es ist zwar die versöhnung der Men-
schen erhalten vnd erlangt worden/ die Rantzion für alle Menschen erbet-
ten/ (nicht dem Teuffel/ dem ist man nichts schuldig/ er ist selbs ein verdamp-
ter Geist/ sondern) der strengen Göttlichen Gerechtigkeit/ aber sie hat die
condition vnd beding angehengt/ daß würcklich solche rantzion geniessen
sollen allein die jenigen/ die das Wort der versöhnung annehmen/ die die
rantzion nicht verachten/ die dem Predigambt/ so mit dem Lößschlüssel fertig/
dieselbe auß den Ketten vnd Banden herauß zu lassen/ sich nicht vorsetzlich
entgegen setzen/ sondern an die Hand gehen.

St. Petrus da er von dieser erlösung predigt auff dem Pfingst-fest/
sagt er gantz bedencklich: sothete last euch helffen! Jch weiß wol/ daß jhrAct. 2, 40.
euch selbs nicht helffen könnet/ aber hie ist Rantzion/ hie ist der Lößschlüssel/
hie ist Rath vnd hülff/ hie ist der Seligmachende glaub/ der euch in dem wort
allen angebotten wird/ so widerstehet nun nicht dem Heyligen Geist/ vnd
last euch helffen/ ergebet euch seiner Ordnung/ lasset euch demselben gantz
vnd gar: Thut busse/ vnd lasse sich ein jeglicher tauffen auff denAct. 2, 38.
Namen JEsu Christi; zur vergebung der Sünde/ so werdet jhr
empfahen die gabe deß Heyligen Geistes. Dann so Gott sei-
Rom. 8, 32.
nes einigen Sohnes nicht verschonet/ wie solte er vns mit jhm
nicht alles schencken?
so er das grössere gegeben/ warumb auch nicht
das geringere? nemlich den glauben/ dadurch wir in den würcklichen ge-
nieß vnsers Heylandes gezogen werden. Jene aber die rasende/ beissende/
Läster-hunde/ jene die garstige Welt-schwein/ die solche hohe vnd thewre

Gab

Predigt.
predigt ins Reich Chriſti begeben; ſondern auch Pontius Pilatus/ Herodes
ſambt allen denen ſpoͤttern/ die St. Petrus vber Halß vnd Kopff vberwie-
ſen/ daß ſie als Gottes-Moͤrder den Fuͤrſten deß Lebens getoͤdtet haben/ be-
griffen geweſt; ſeinem exempel nach vermahnetder Herr/ wir ſollen auchMatth. 5,
44.

fuͤr vnſere Feinde betten/ daß wir damit bezeugen/ wir ſeyen Kinder vn-
ſers Vatters im Himmel. Wie viel mehr hat das eingeborne/ gehorſambſte/
allerliebſte Schoß-kind GOttes/ Chriſtus Jeſus/ mit der Fuͤrbitt fuͤr ſeine
Feinde/ darthun vnd wahr machen wollen/ daß er ein Kind Gottes ſey.

Warumb/ ſprichſtu/ genieſſen dañ nicht alle Menſchen einer ſo thew-
ren erloͤſung? hette Chriſtus fuͤr alle Menſchen gebuͤſſet vnd bezahlet/ vnd
alſo die Rantzion kraͤfftig erleget/ ſo würde ja niemand ins Teuffels-ſtricken
bleiben koͤnnen/ ſondern ſie wuͤrden alle quittiret/ auff freyen Fuß geſtellet
vnd alſo ewig Selig werden. Antwort: Was klagt der Herꝛ mehr/ warumb
ſeufftzet vnd bekuͤmmert er ſich mehr/ als das ſolche koſtbahre rantzion nicht
will von allen angenommen werden? Es iſt zwar die verſoͤhnung der Men-
ſchen erhalten vnd erlangt worden/ die Rantzion fuͤr alle Menſchen erbet-
ten/ (nicht dem Teuffel/ dem iſt man nichts ſchuldig/ er iſt ſelbs ein verdamp-
ter Geiſt/ ſondern) der ſtrengen Goͤttlichen Gerechtigkeit/ aber ſie hat die
condition vnd beding angehengt/ daß wuͤrcklich ſolche rantzion genieſſen
ſollen allein die jenigen/ die das Wort der verſoͤhnung annehmen/ die die
rantzion nicht verachten/ die dem Predigambt/ ſo mit dem Loͤßſchluͤſſel fertig/
dieſelbe auß den Ketten vnd Banden herauß zu laſſen/ ſich nicht vorſetzlich
entgegen ſetzen/ ſondern an die Hand gehen.

St. Petrus da er von dieſer erloͤſung predigt auff dem Pfingſt-feſt/
ſagt er gantz bedencklich: σώϑητε laſt euch helffen! Jch weiß wol/ daß jhrAct. 2, 40.
euch ſelbs nicht helffen koͤnnet/ aber hie iſt Rantzion/ hie iſt der Loͤßſchluͤſſel/
hie iſt Rath vnd huͤlff/ hie iſt der Seligmachende glaub/ der euch in dem wort
allen angebotten wird/ ſo widerſtehet nun nicht dem Heyligen Geiſt/ vnd
laſt euch helffen/ ergebet euch ſeiner Ordnung/ laſſet euch demſelben gantz
vnd gar: Thut buſſe/ vnd laſſe ſich ein jeglicher tauffen auff denAct. 2, 38.
Namen JEſu Chriſti; zur vergebung der Suͤnde/ ſo werdet jhr
empfahen die gabe deß Heyligen Geiſtes. Dann ſo Gott ſei-
Rom. 8, 32.
nes einigen Sohnes nicht verſchonet/ wie ſolte er vns mit jhm
nicht alles ſchencken?
ſo er das groͤſſere gegeben/ warumb auch nicht
das geringere? nemlich den glauben/ dadurch wir in den wuͤrcklichen ge-
nieß vnſers Heylandes gezogen werden. Jene aber die raſende/ beiſſende/
Laͤſter-hunde/ jene die garſtige Welt-ſchwein/ die ſolche hohe vnd thewre

Gab
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[759/0243] Predigt. predigt ins Reich Chriſti begeben; ſondern auch Pontius Pilatus/ Herodes ſambt allen denen ſpoͤttern/ die St. Petrus vber Halß vnd Kopff vberwie- ſen/ daß ſie als Gottes-Moͤrder den Fuͤrſten deß Lebens getoͤdtet haben/ be- griffen geweſt; ſeinem exempel nach vermahnetder Herr/ wir ſollen auch fuͤr vnſere Feinde betten/ daß wir damit bezeugen/ wir ſeyen Kinder vn- ſers Vatters im Himmel. Wie viel mehr hat das eingeborne/ gehorſambſte/ allerliebſte Schoß-kind GOttes/ Chriſtus Jeſus/ mit der Fuͤrbitt fuͤr ſeine Feinde/ darthun vnd wahr machen wollen/ daß er ein Kind Gottes ſey. Matth. 5, 44. Warumb/ ſprichſtu/ genieſſen dañ nicht alle Menſchen einer ſo thew- ren erloͤſung? hette Chriſtus fuͤr alle Menſchen gebuͤſſet vnd bezahlet/ vnd alſo die Rantzion kraͤfftig erleget/ ſo würde ja niemand ins Teuffels-ſtricken bleiben koͤnnen/ ſondern ſie wuͤrden alle quittiret/ auff freyen Fuß geſtellet vnd alſo ewig Selig werden. Antwort: Was klagt der Herꝛ mehr/ warumb ſeufftzet vnd bekuͤmmert er ſich mehr/ als das ſolche koſtbahre rantzion nicht will von allen angenommen werden? Es iſt zwar die verſoͤhnung der Men- ſchen erhalten vnd erlangt worden/ die Rantzion fuͤr alle Menſchen erbet- ten/ (nicht dem Teuffel/ dem iſt man nichts ſchuldig/ er iſt ſelbs ein verdamp- ter Geiſt/ ſondern) der ſtrengen Goͤttlichen Gerechtigkeit/ aber ſie hat die condition vnd beding angehengt/ daß wuͤrcklich ſolche rantzion genieſſen ſollen allein die jenigen/ die das Wort der verſoͤhnung annehmen/ die die rantzion nicht verachten/ die dem Predigambt/ ſo mit dem Loͤßſchluͤſſel fertig/ dieſelbe auß den Ketten vnd Banden herauß zu laſſen/ ſich nicht vorſetzlich entgegen ſetzen/ ſondern an die Hand gehen. St. Petrus da er von dieſer erloͤſung predigt auff dem Pfingſt-feſt/ ſagt er gantz bedencklich: σώϑητε laſt euch helffen! Jch weiß wol/ daß jhr euch ſelbs nicht helffen koͤnnet/ aber hie iſt Rantzion/ hie iſt der Loͤßſchluͤſſel/ hie iſt Rath vnd huͤlff/ hie iſt der Seligmachende glaub/ der euch in dem wort allen angebotten wird/ ſo widerſtehet nun nicht dem Heyligen Geiſt/ vnd laſt euch helffen/ ergebet euch ſeiner Ordnung/ laſſet euch demſelben gantz vnd gar: Thut buſſe/ vnd laſſe ſich ein jeglicher tauffen auff den Namen JEſu Chriſti; zur vergebung der Suͤnde/ ſo werdet jhr empfahen die gabe deß Heyligen Geiſtes. Dann ſo Gott ſei- nes einigen Sohnes nicht verſchonet/ wie ſolte er vns mit jhm nicht alles ſchencken? ſo er das groͤſſere gegeben/ warumb auch nicht das geringere? nemlich den glauben/ dadurch wir in den wuͤrcklichen ge- nieß vnſers Heylandes gezogen werden. Jene aber die raſende/ beiſſende/ Laͤſter-hunde/ jene die garſtige Welt-ſchwein/ die ſolche hohe vnd thewre Gab Act. 2, 40. Act. 2, 38. Rom. 8, 32.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 759. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/243>, abgerufen am 27.11.2024.