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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Wort der versöhnung fürgetragen worden/ aber das alles von GOtt/v. 18.
der vns mit jhm selber versöhnet hat/ durch Jesum Christ/ vnd
das Ampt gegeben/ daß die versöhnung geprediget; denn Gott
v, 19.
war in Christo/ vnd versöhnet die Welt mit jhm selber/ vnd rech-
net jhnen jhre Sunde nicht zu/ vnd hat vnder vns auffgerichtet
das Wort von der versöhnung.
Vnder welchen ohne zweiffel viel
reprobi vnd verstockte verworffene Sünder gewest.

Es ist ein Gott vnd ein Mittler zwischen Gott vnd den1. Tim. 2,
5. 6.

Menschen/ nemlich der Mensch Christus Jesus/ der sich selbs ge-
geben hat für alle zur erlösung/ daß solches zu seiner zeit geprediget
würde; Wir haben einen Fürsprecher bey dem Vatter/ JEsum
1. Ioh. 2.
1. 2.

Christ/ der gerecht ist/ vnd derselbe ist die versöhnung für vnsere
Sünde/ nicht allein aber für vnsere/ sondern auch für der gantzen
Welt.
Diß ist ein recht guldener spruch deß geheimen Schoß-Jünger deß
Herren Jesu/ der seines Herren Sinn vnd meinung am besten ver-
standen/ ein thewres werthes Wort/ dessen Krafft biß dato durch keine
sophisterey hat können geschwächet noch durchlöchert werden/ Er ist die
versöhnung für vnsere Sünde/
welcher? der Mitbruder Johannis
auß Griechen vnd Heyden versamblet/ die sich eusserlich zur sichtbaren
Kirchen gehalten/ vnder welchen ohn zweiffel auch etliche reprobi vnd ver-
worffene gesteckt/ die hernach von Johannis Buch außgangen vnd abtrün-
nig worden: nicht allein aber dieser/ sondern auch der Welt/
die arg vnd böß/ nicht eine particular Welt/ sondern der gantzen Welt/
so weit vnd breit dieselbe seyn mag/ aller Adams-kinder/ auff welche die Apo-
stolische warnung gerichtet sich für Sünden zu hüten. Gesetzt/ die Welt heisse
hie so viel als die bloß ausserwehlten/ was hette deß Apostels exaggeratio vnd
heuffungs-Wort für eine Krafft/ was were für ein sonderbahrer nachdruck
in solcher massen verglossierter vnd verkünstelter gloß/ Christus die ver-
söhnung nicht allein für vnsere
der außerwöhlten Sünde/ sondern
auch der gantzen Welt
(das ist der vberigen außerwehlten/) was würde
dieser Trostspruch einen mit der Höllischen anfächtung gequelten Christen
Warm geben? JEsus ist durchs leyden deß Todts gekrönet mitHebr. 2, 9.
preiß vnd ehren/ auff daß er von GOttes gnaden für alle den
Todt schmecket.

Vnder
c ij

Predigt.
Wort der verſoͤhnung fuͤrgetragen worden/ aber das alles von GOtt/v. 18.
der vns mit jhm ſelber verſoͤhnet hat/ durch Jeſum Chriſt/ vnd
das Ampt gegeben/ daß die verſoͤhnung geprediget; denn Gott
v, 19.
war in Chriſto/ vnd verſoͤhnet die Welt mit jhm ſelber/ vnd rech-
net jhnen jhre Sůnde nicht zu/ vnd hat vnder vns auffgerichtet
das Wort von der verſoͤhnung.
Vnder welchen ohne zweiffel viel
reprobi vnd verſtockte verworffene Suͤnder geweſt.

Es iſt ein Gott vnd ein Mittler zwiſchen Gott vnd den1. Tim. 2,
5. 6.

Menſchen/ nemlich der Menſch Chriſtus Jeſus/ der ſich ſelbs ge-
gebẽ hat fuͤr alle zur erloͤſung/ daß ſolches zu ſeiner zeit geprediget
wuͤrde; Wir haben einen Fuͤrſprecher bey dem Vatter/ JEſum
1. Ioh. 2.
1. 2.

Chriſt/ der gerecht iſt/ vnd derſelbe iſt die verſoͤhnung fuͤr vnſere
Suͤnde/ nicht allein aber fuͤr vnſere/ ſondern auch fuͤr der gantzen
Welt.
Diß iſt ein recht guldener ſpruch deß geheimen Schoß-Juͤnger deß
Herren Jeſu/ der ſeines Herren Sinn vnd meinung am beſten ver-
ſtanden/ ein thewres werthes Wort/ deſſen Krafft biß dato durch keine
ſophiſterey hat koͤnnen geſchwaͤchet noch durchloͤchert werden/ Er iſt die
verſoͤhnung fuͤr vnſere Suͤnde/
welcher? der Mitbruder Johannis
auß Griechen vnd Heyden verſamblet/ die ſich euſſerlich zur ſichtbaren
Kirchen gehalten/ vnder welchen ohn zweiffel auch etliche reprobi vnd ver-
worffene geſteckt/ die hernach von Johannis Buch außgangen vnd abtruͤn-
nig worden: nicht allein aber dieſer/ ſondern auch der Welt/
die arg vnd boͤß/ nicht eine particular Welt/ ſondern der gantzen Welt/
ſo weit vnd breit dieſelbe ſeyn mag/ aller Adams-kinder/ auff welche die Apo-
ſtoliſche warnung gerichtet ſich fuͤr Suͤndẽ zu huͤten. Geſetzt/ die Welt heiſſe
hie ſo viel als die bloß auſſerwehlten/ was hette deß Apoſtels exaggeratio vnd
heuffungs-Wort fuͤr eine Krafft/ was were fuͤr ein ſonderbahrer nachdruck
in ſolcher maſſen vergloſſierter vnd verkuͤnſtelter gloß/ Chriſtus die ver-
ſoͤhnung nicht allein fuͤr vnſere
der außerwoͤhlten Suͤnde/ ſondern
auch der gantzen Welt
(das iſt der vberigen außerwehlten/) was wuͤrde
dieſer Troſtſpruch einen mit der Hoͤlliſchen anfaͤchtung gequelten Chriſten
Warm geben? JEſus iſt durchs leyden deß Todts gekroͤnet mitHebr. 2, 9.
preiß vnd ehren/ auff daß er von GOttes gnaden fuͤr alle den
Todt ſchmecket.

Vnder
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[755/0239] Predigt. Wort der verſoͤhnung fuͤrgetragen worden/ aber das alles von GOtt/ der vns mit jhm ſelber verſoͤhnet hat/ durch Jeſum Chriſt/ vnd das Ampt gegeben/ daß die verſoͤhnung geprediget; denn Gott war in Chriſto/ vnd verſoͤhnet die Welt mit jhm ſelber/ vnd rech- net jhnen jhre Sůnde nicht zu/ vnd hat vnder vns auffgerichtet das Wort von der verſoͤhnung. Vnder welchen ohne zweiffel viel reprobi vnd verſtockte verworffene Suͤnder geweſt. v. 18. v, 19. Es iſt ein Gott vnd ein Mittler zwiſchen Gott vnd den Menſchen/ nemlich der Menſch Chriſtus Jeſus/ der ſich ſelbs ge- gebẽ hat fuͤr alle zur erloͤſung/ daß ſolches zu ſeiner zeit geprediget wuͤrde; Wir haben einen Fuͤrſprecher bey dem Vatter/ JEſum Chriſt/ der gerecht iſt/ vnd derſelbe iſt die verſoͤhnung fuͤr vnſere Suͤnde/ nicht allein aber fuͤr vnſere/ ſondern auch fuͤr der gantzen Welt. Diß iſt ein recht guldener ſpruch deß geheimen Schoß-Juͤnger deß Herren Jeſu/ der ſeines Herren Sinn vnd meinung am beſten ver- ſtanden/ ein thewres werthes Wort/ deſſen Krafft biß dato durch keine ſophiſterey hat koͤnnen geſchwaͤchet noch durchloͤchert werden/ Er iſt die verſoͤhnung fuͤr vnſere Suͤnde/ welcher? der Mitbruder Johannis auß Griechen vnd Heyden verſamblet/ die ſich euſſerlich zur ſichtbaren Kirchen gehalten/ vnder welchen ohn zweiffel auch etliche reprobi vnd ver- worffene geſteckt/ die hernach von Johannis Buch außgangen vnd abtruͤn- nig worden: nicht allein aber dieſer/ ſondern auch der Welt/ die arg vnd boͤß/ nicht eine particular Welt/ ſondern der gantzen Welt/ ſo weit vnd breit dieſelbe ſeyn mag/ aller Adams-kinder/ auff welche die Apo- ſtoliſche warnung gerichtet ſich fuͤr Suͤndẽ zu huͤten. Geſetzt/ die Welt heiſſe hie ſo viel als die bloß auſſerwehlten/ was hette deß Apoſtels exaggeratio vnd heuffungs-Wort fuͤr eine Krafft/ was were fuͤr ein ſonderbahrer nachdruck in ſolcher maſſen vergloſſierter vnd verkuͤnſtelter gloß/ Chriſtus die ver- ſoͤhnung nicht allein fuͤr vnſere der außerwoͤhlten Suͤnde/ ſondern auch der gantzen Welt (das iſt der vberigen außerwehlten/) was wuͤrde dieſer Troſtſpruch einen mit der Hoͤlliſchen anfaͤchtung gequelten Chriſten Warm geben? JEſus iſt durchs leyden deß Todts gekroͤnet mit preiß vnd ehren/ auff daß er von GOttes gnaden fuͤr alle den Todt ſchmecket. 1. Tim. 2, 5. 6. 1. Ioh. 2. 1. 2. Hebr. 2, 9. Vnder c ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 755. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/239>, abgerufen am 27.11.2024.