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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Vierzehende
deß rechten Welt-Heylandes Christi Jesu wie in andern stucken mehr/ also
auch hierinn ein außerlesener schöner tyous vnd fürbild gewest auff den
rechten grossen Allmann-Heyland der Welt/ fragstu wer er ist?
Er heist Jesus Christ von Nazareth/ der geheime Rath seines himm-
lischen Vatters/ der vns allen rath in sachen vnser Seligkeit betreffend/
nicht nur auß dem Schoß seines Vatters herab gebracht vnd geoffenbaret/
sondern auch von allem Vnheyl/ todt vnd verdamnuß erlöset/ ewiges leben
vnd Seligkeit erworben/ widergebracht vnd erhalten.

Die Richter im Alten Testament/ Josua/ Othoniel/ Gideon/ heissen
auch Salvatores oder Heylande/ aber sie sind in vergleichung mit diesem vn-
serm Heylande Christo Jesu nur stimpler gewesen; Christus Jesus alleine
ist der wahrhafftige vnd mit Blutfreundschafft vns zugethane Heyland/
der vermög seiner nahen Freundschafft als Blut-rächer die Menschen zu-
erlösen berechtiget/ vnd sihet seines gleichen nicht im Himmel vnd auff Er-
den/ er hat erlöset von der Sünden/ als der Wurtzel vnd quell alles vbels/
das wird jhm keiner nach- vnd gleich thun; Er hat ewiges leben vnd heyl
widerbracht/ das kunte kein Josua/ kein Gideon nimmermehr/ Er ist ein
Allmanns- oder allgemeiner Heyland der gantzen/ grossen/ wei-
ten/ langen/ breiten Welt/
Adams vnd aller seiner Kinder bey vnsäg-
lich viel Million tausenden/ die jemahl auff dem Erdboden gelebet/ leben/
vnd noch leben werden. Welcher trost denn auch in dem andern Articul
vnsers Christlichen glaubens begriffen/ davon anjetzo fernerer bericht ge-
schehen soll; Er der Herr helffe vmb sein selbs willen/ Amen.

WAs were es meine Liebsten/ was hetten wir arme Men-
schen für Trost vnd Krafft davon/ wessen weren wir gebessert/
wann wir gleich alles glaubeten vnd für war hielten/ was in dem
andern Articul zu glauben vns fürgeleget worden/ daß JEsus Christus
absolute vnd bloß dahin für sich selbs der eingeborne sey deß Allmäch-
tigen Vatters/ daß Er von der Jungfrawen Maria gebohren/
vnder Pontio Pilato gelitten/ gecreutziget/ gestorben/ begraben/
abgestiegen zur Höllen/ am dritten Tage von den todten auffer-
standen/ gen Himmel gefahren/ sich gesetzt zur rechten deß Vat-
ters etc.
wann ich nicht auch ohnfehlbahr versichert were/ daß Er mein
Jmmanuel/ mein Jesus/ mein Christus were/ daß er nicht mir zu gut em-
pfangen/ gebohren/ gelitten/ gecreutziget/ gestorben/ begraben/ zur Höllen

gefahren/

Die Vierzehende
deß rechten Welt-Heylandes Chriſti Jeſu wie in andern ſtucken mehr/ alſo
auch hierinn ein außerleſener ſchoͤner tyous vnd fuͤrbild geweſt auff den
rechten groſſen Allmann-Heyland der Welt/ fragſtu wer er iſt?
Er heiſt Jeſus Chriſt von Nazareth/ der geheime Rath ſeines himm-
liſchen Vatters/ der vns allen rath in ſachen vnſer Seligkeit betreffend/
nicht nur auß dem Schoß ſeines Vatters herab gebracht vnd geoffenbaret/
ſondern auch von allem Vnheyl/ todt vnd verdamnuß erloͤſet/ ewiges leben
vnd Seligkeit erworben/ widergebracht vnd erhalten.

Die Richter im Alten Teſtament/ Joſua/ Othoniel/ Gideon/ heiſſen
auch Salvatores oder Heylande/ aber ſie ſind in vergleichung mit dieſem vn-
ſerm Heylande Chriſto Jeſu nur ſtimpler geweſen; Chriſtus Jeſus alleine
iſt der wahrhafftige vnd mit Blutfreundſchafft vns zugethane Heyland/
der vermoͤg ſeiner nahen Freundſchafft als Blut-raͤcher die Menſchen zu-
erloͤſen berechtiget/ vnd ſihet ſeines gleichen nicht im Himmel vnd auff Er-
den/ er hat erloͤſet von der Suͤnden/ als der Wurtzel vnd quell alles vbels/
das wird jhm keiner nach- vnd gleich thun; Er hat ewiges leben vnd heyl
widerbracht/ das kunte kein Joſua/ kein Gideon nimmermehr/ Er iſt ein
Allmanns- oder allgemeiner Heyland der gantzen/ groſſen/ wei-
ten/ langen/ breiten Welt/
Adams vnd aller ſeiner Kinder bey vnſaͤg-
lich viel Million tauſenden/ die jemahl auff dem Erdboden gelebet/ leben/
vnd noch leben werden. Welcher troſt denn auch in dem andern Articul
vnſers Chriſtlichen glaubens begriffen/ davon anjetzo fernerer bericht ge-
ſchehen ſoll; Er der Herr helffe vmb ſein ſelbs willen/ Amen.

WAs were es meine Liebſten/ was hetten wir arme Men-
ſchen fuͤr Troſt vnd Krafft davon/ weſſen weren wir gebeſſert/
wann wir gleich alles glaubeten vnd fuͤr war hielten/ was in dem
andern Articul zu glauben vns fuͤrgeleget worden/ daß JEſus Chriſtus
abſolutè vnd bloß dahin fuͤr ſich ſelbs der eingeborne ſey deß Allmaͤch-
tigen Vatters/ daß Er von der Jungfrawen Maria gebohren/
vnder Pontio Pilato gelitten/ gecreutziget/ geſtorben/ begraben/
abgeſtiegen zur Hoͤllen/ am dritten Tage von den todten auffer-
ſtanden/ gen Himmel gefahren/ ſich geſetzt zur rechten deß Vat-
ters ꝛc.
wann ich nicht auch ohnfehlbahr verſichert were/ daß Er mein
Jmmanuel/ mein Jeſus/ mein Chriſtus were/ daß er nicht mir zu gut em-
pfangen/ gebohren/ gelitten/ gecreutziget/ geſtorben/ begraben/ zur Hoͤllen

gefahren/
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[752/0236] Die Vierzehende deß rechten Welt-Heylandes Chriſti Jeſu wie in andern ſtucken mehr/ alſo auch hierinn ein außerleſener ſchoͤner tyous vnd fuͤrbild geweſt auff den rechten groſſen Allmann-Heyland der Welt/ fragſtu wer er iſt? Er heiſt Jeſus Chriſt von Nazareth/ der geheime Rath ſeines himm- liſchen Vatters/ der vns allen rath in ſachen vnſer Seligkeit betreffend/ nicht nur auß dem Schoß ſeines Vatters herab gebracht vnd geoffenbaret/ ſondern auch von allem Vnheyl/ todt vnd verdamnuß erloͤſet/ ewiges leben vnd Seligkeit erworben/ widergebracht vnd erhalten. Die Richter im Alten Teſtament/ Joſua/ Othoniel/ Gideon/ heiſſen auch Salvatores oder Heylande/ aber ſie ſind in vergleichung mit dieſem vn- ſerm Heylande Chriſto Jeſu nur ſtimpler geweſen; Chriſtus Jeſus alleine iſt der wahrhafftige vnd mit Blutfreundſchafft vns zugethane Heyland/ der vermoͤg ſeiner nahen Freundſchafft als Blut-raͤcher die Menſchen zu- erloͤſen berechtiget/ vnd ſihet ſeines gleichen nicht im Himmel vnd auff Er- den/ er hat erloͤſet von der Suͤnden/ als der Wurtzel vnd quell alles vbels/ das wird jhm keiner nach- vnd gleich thun; Er hat ewiges leben vnd heyl widerbracht/ das kunte kein Joſua/ kein Gideon nimmermehr/ Er iſt ein Allmanns- oder allgemeiner Heyland der gantzen/ groſſen/ wei- ten/ langen/ breiten Welt/ Adams vnd aller ſeiner Kinder bey vnſaͤg- lich viel Million tauſenden/ die jemahl auff dem Erdboden gelebet/ leben/ vnd noch leben werden. Welcher troſt denn auch in dem andern Articul vnſers Chriſtlichen glaubens begriffen/ davon anjetzo fernerer bericht ge- ſchehen ſoll; Er der Herr helffe vmb ſein ſelbs willen/ Amen. WAs were es meine Liebſten/ was hetten wir arme Men- ſchen fuͤr Troſt vnd Krafft davon/ weſſen weren wir gebeſſert/ wann wir gleich alles glaubeten vnd fuͤr war hielten/ was in dem andern Articul zu glauben vns fuͤrgeleget worden/ daß JEſus Chriſtus abſolutè vnd bloß dahin fuͤr ſich ſelbs der eingeborne ſey deß Allmaͤch- tigen Vatters/ daß Er von der Jungfrawen Maria gebohren/ vnder Pontio Pilato gelitten/ gecreutziget/ geſtorben/ begraben/ abgeſtiegen zur Hoͤllen/ am dritten Tage von den todten auffer- ſtanden/ gen Himmel gefahren/ ſich geſetzt zur rechten deß Vat- ters ꝛc. wann ich nicht auch ohnfehlbahr verſichert were/ daß Er mein Jmmanuel/ mein Jeſus/ mein Chriſtus were/ daß er nicht mir zu gut em- pfangen/ gebohren/ gelitten/ gecreutziget/ geſtorben/ begraben/ zur Hoͤllen gefahren/

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 752. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/236>, abgerufen am 27.11.2024.