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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
schen dolmetschung Salvator mundi, das ist der Welt Heyland/ wiewol
die Interpretes vnd dolmetscher diesen Titul jhme Joseph/ so fern disputir-
lich machen/ welche fast einmütiglich das Egyptische Wort [fremdsprachliches Material - 2 Wörter fehlen]
Zaphnath paaeneach, so im grund-text stehet/ einen Traumdeuter/ Ge-
heimnüß-Außleger/
vnser Luherus einen geheimen Rath/ verdolmet-
schet vnd außgelegt; Jedoch dieweil Hieronymus (der ohn zweiffel damahlConf. Sixt.
Ammam
antibarb.
bibl. l. 2. p.
438. Hieron.
in qq.
Hebr.

als er in Palaestina sich auffgehalten/ gute nachrichtung von den benacht-
barten Egyptern erhalten können/ was dieser name eygentlich bedeute) es
also ins Latein vbersetzt; zumahl weil auch die version vnd dolmetschung ge-
meldtem verstande nicht zuwider/ dann eben in dem er einen geistreichen
Traumdeuter vnd geheimen Proviant-Rath versehen/ im Werck selbs dem
Königreich Egypti groß heyl verschafft vnd also thätlich ein Heyland
der Egyptischen vnd benachtbarten Welt worden/ so wollen wir jhm auch
diesen namen lassen/ als der ein wahrer vnd gemessener/ aber nicht voll-
kommener vnd Allmann-Heyland der gantzen Welt bedeutet; Ein wahrer
Heyland/ sag ich/ als der durch seine Klugheit vnd hohen Verstand der künff-
tigen Thewrung/ der Hungers-noth durch auffschüttung der sieben jährigen
vberreichen Erdsegen vorgebeuget/ mit seinen wachtsamen vnd fleissig-sorg-
fältigen Augen/ da er im gantzen Land herumb gezogen/ allenthalben visitiret
vnd gute anstalten gemacht/ Aecker vnd Gärten gleichsam gemästet vnd
fruchtbar gemacht/ hernach zur zeit der sieben jährigen Thewrung nicht al-
lein die hungerigen Egypter/ sondern auch die nothtürfftigen benachtbarten
Cananeer mit Brod vnd Nahrung erfrewet.

Jsts wahr/ was (a) auß Julio Firmico Baronius schreibt/ so ist die-(a) Baron.
ann. 759.
n.
91,

sem Hebreischen Joseph/ vnder dem namen Serapidis, nach seinem Todt
zur danckbarkeit ein statua vnd Ehren-säul auffgerichtet/ vnd auff desselben
Haupt ein Sester maß gesetzt worden/ bey der posterität zubezeugen/ daß
dieser Mann ein Salvator vnd gutthätige Heyland deß Königes Egypti ge-
wesen: Aber ein vnvollkommener/ particular vnd gemessener
Heyland/
ja nur ein Leib- vnd Brod-Heyland/ kein Seelen-Heyland/
dessen heyl/ hülff vnd rath nicht weiter als vber das Königreich Egypti er-
gangen/ der mehr nicht als eusserlich mit Brod/ Nahrung vnd andern nutz-
lichen Ordnungen geholffen/ das Heyl aber vber alle Heyl/ das ewige Heyl/
darauff sein alter betagter gottselige Vatter Jacob auff seinem siech- vnd
todtes Beth so inniglich vnd hertzlich gewartet vnd gesagt: HERR ichGen. 49, 18.
warte auff dein Heyl/ nicht erworben vnd zuwegen gebracht/ wiewol er

deß

Predigt.
ſchen dolmetſchung Salvator mundi, das iſt der Welt Heyland/ wiewol
die Interpretes vnd dolmetſcher dieſen Titul jhme Joſeph/ ſo fern diſputir-
lich machen/ welche faſt einmuͤtiglich das Egyptiſche Wort [fremdsprachliches Material – 2 Wörter fehlen]
Zaphnath paæneach, ſo im grund-text ſtehet/ einen Traumdeuter/ Ge-
heimnuͤß-Außleger/
vnſer Luherus einen geheimen Rath/ verdolmet-
ſchet vnd außgelegt; Jedoch dieweil Hieronymus (der ohn zweiffel damahlConf. Sixt.
Ammam
antibarb.
bibl. l. 2. p.
438. Hierõ.
in qq.
Hebr.

als er in Palæſtinâ ſich auffgehalten/ gute nachrichtung von den benacht-
barten Egyptern erhalten koͤnnen/ was dieſer name eygentlich bedeute) es
alſo ins Latein vberſetzt; zumahl weil auch die verſion vnd dolmetſchung ge-
meldtem verſtande nicht zuwider/ dann eben in dem er einen geiſtreichen
Traumdeuter vnd geheimen Proviant-Rath verſehen/ im Werck ſelbs dem
Koͤnigreich Egypti groß heyl verſchafft vnd alſo thaͤtlich ein Heyland
der Egyptiſchen vnd benachtbarten Welt worden/ ſo wollen wir jhm auch
dieſen namen laſſen/ als der ein wahrer vnd gemeſſener/ aber nicht voll-
kommener vnd Allmann-Heyland der gantzen Welt bedeutet; Ein wahrer
Heyland/ ſag ich/ als der durch ſeine Klugheit vnd hohẽ Verſtand der kuͤnff-
tigen Thewrung/ der Hungers-noth durch auffſchuͤttung der ſieben jaͤhrigen
vberreichen Erdſegen vorgebeuget/ mit ſeinen wachtſamen vnd fleiſſig-ſorg-
faͤltigen Augen/ da er im gantzen Land herumb gezogen/ allenthalbẽ viſitiret
vnd gute anſtalten gemacht/ Aecker vnd Gaͤrten gleichſam gemaͤſtet vnd
fruchtbar gemacht/ hernach zur zeit der ſieben jaͤhrigen Thewrung nicht al-
lein die hungerigen Egypter/ ſondern auch die nothtuͤrfftigen benachtbarten
Cananeer mit Brod vnd Nahrung erfrewet.

Jſts wahr/ was (a) auß Julio Firmico Baronius ſchreibt/ ſo iſt die-(a) Baron.
ann. 759.
n.
91,

ſem Hebreiſchen Joſeph/ vnder dem namen Serapidis, nach ſeinem Todt
zur danckbarkeit ein ſtatua vnd Ehren-ſaͤul auffgerichtet/ vnd auff deſſelben
Haupt ein Seſter maß geſetzt worden/ bey der poſteritaͤt zubezeugen/ daß
dieſer Mann ein Salvator vnd gutthaͤtige Heyland deß Koͤniges Egypti ge-
weſen: Aber ein vnvollkommener/ particular vnd gemeſſener
Heyland/
ja nur ein Leib- vnd Brod-Heyland/ kein Seelen-Heyland/
deſſen heyl/ huͤlff vnd rath nicht weiter als vber das Koͤnigreich Egypti er-
gangen/ der mehr nicht als euſſerlich mit Brod/ Nahrung vnd andern nutz-
lichen Ordnungen geholffen/ das Heyl aber vber alle Heyl/ das ewige Heyl/
darauff ſein alter betagter gottſelige Vatter Jacob auff ſeinem ſiech- vnd
todtes Beth ſo inniglich vnd hertzlich gewartet vnd geſagt: HERR ichGen. 49, 18.
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deß
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[751/0235] Predigt. ſchen dolmetſchung Salvator mundi, das iſt der Welt Heyland/ wiewol die Interpretes vnd dolmetſcher dieſen Titul jhme Joſeph/ ſo fern diſputir- lich machen/ welche faſt einmuͤtiglich das Egyptiſche Wort __ Zaphnath paæneach, ſo im grund-text ſtehet/ einen Traumdeuter/ Ge- heimnuͤß-Außleger/ vnſer Luherus einen geheimen Rath/ verdolmet- ſchet vnd außgelegt; Jedoch dieweil Hieronymus (der ohn zweiffel damahl als er in Palæſtinâ ſich auffgehalten/ gute nachrichtung von den benacht- barten Egyptern erhalten koͤnnen/ was dieſer name eygentlich bedeute) es alſo ins Latein vberſetzt; zumahl weil auch die verſion vnd dolmetſchung ge- meldtem verſtande nicht zuwider/ dann eben in dem er einen geiſtreichen Traumdeuter vnd geheimen Proviant-Rath verſehen/ im Werck ſelbs dem Koͤnigreich Egypti groß heyl verſchafft vnd alſo thaͤtlich ein Heyland der Egyptiſchen vnd benachtbarten Welt worden/ ſo wollen wir jhm auch dieſen namen laſſen/ als der ein wahrer vnd gemeſſener/ aber nicht voll- kommener vnd Allmann-Heyland der gantzen Welt bedeutet; Ein wahrer Heyland/ ſag ich/ als der durch ſeine Klugheit vnd hohẽ Verſtand der kuͤnff- tigen Thewrung/ der Hungers-noth durch auffſchuͤttung der ſieben jaͤhrigen vberreichen Erdſegen vorgebeuget/ mit ſeinen wachtſamen vnd fleiſſig-ſorg- faͤltigen Augen/ da er im gantzen Land herumb gezogen/ allenthalbẽ viſitiret vnd gute anſtalten gemacht/ Aecker vnd Gaͤrten gleichſam gemaͤſtet vnd fruchtbar gemacht/ hernach zur zeit der ſieben jaͤhrigen Thewrung nicht al- lein die hungerigen Egypter/ ſondern auch die nothtuͤrfftigen benachtbarten Cananeer mit Brod vnd Nahrung erfrewet. Conf. Sixt. Ammam antibarb. bibl. l. 2. p. 438. Hierõ. in qq. Hebr. Jſts wahr/ was (a) auß Julio Firmico Baronius ſchreibt/ ſo iſt die- ſem Hebreiſchen Joſeph/ vnder dem namen Serapidis, nach ſeinem Todt zur danckbarkeit ein ſtatua vnd Ehren-ſaͤul auffgerichtet/ vnd auff deſſelben Haupt ein Seſter maß geſetzt worden/ bey der poſteritaͤt zubezeugen/ daß dieſer Mann ein Salvator vnd gutthaͤtige Heyland deß Koͤniges Egypti ge- weſen: Aber ein vnvollkommener/ particular vnd gemeſſener Heyland/ ja nur ein Leib- vnd Brod-Heyland/ kein Seelen-Heyland/ deſſen heyl/ huͤlff vnd rath nicht weiter als vber das Koͤnigreich Egypti er- gangen/ der mehr nicht als euſſerlich mit Brod/ Nahrung vnd andern nutz- lichen Ordnungen geholffen/ das Heyl aber vber alle Heyl/ das ewige Heyl/ darauff ſein alter betagter gottſelige Vatter Jacob auff ſeinem ſiech- vnd todtes Beth ſo inniglich vnd hertzlich gewartet vnd geſagt: HERR ich warte auff dein Heyl/ nicht erworben vnd zuwegen gebracht/ wiewol er deß (a) Baron. ann. 759. n. 91, Gen. 49, 18.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 751. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/235>, abgerufen am 27.11.2024.