Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. seine Marter durch Göttliche/ besondere auffenthaltung auß/ vnd wird dochsein Leyden dadurch nicht vnendlich. Würde das Gegentheil einwenden/ allhie sey eine grosse vngleichheit befindlich/ dann kein Märtyrer sey GOtt selbst/ Christi Person aber/ die gelitten hat/ sey GOtt selbst/ so antworten wir/ daß die Person nicht nach eygenschafft jhrer Gottheit/ sondern nach jhrer/ jhr persönlich eygenen Menschheit gelitten habe/ vnd gestorben seye. Jst dann zwischen der Göttlichen Person vnd Natur deß Sohnes Hinweg mit diesem grewel! mein Glaub lehret mich ein anders/ vnd sondern a ij
Predigt. ſeine Marter durch Goͤttliche/ beſondere auffenthaltung auß/ vnd wird dochſein Leyden dadurch nicht vnendlich. Wuͤrde das Gegentheil einwenden/ allhie ſey eine groſſe vngleichheit befindlich/ dann kein Maͤrtyrer ſey GOtt ſelbſt/ Chriſti Perſon aber/ die gelitten hat/ ſey GOtt ſelbſt/ ſo antworten wir/ daß die Perſon nicht nach eygenſchafft jhrer Gottheit/ ſondern nach jhrer/ jhr perſoͤnlich eygenen Menſchheit gelitten habe/ vnd geſtorben ſeye. Jſt dann zwiſchen der Goͤttlichen Perſon vnd Natur deß Sohnes Hinweg mit dieſem grewel! mein Glaub lehret mich ein anders/ vnd ſondern a ij
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Predigt.
ſeine Marter durch Goͤttliche/ beſondere auffenthaltung auß/ vnd wird doch
ſein Leyden dadurch nicht vnendlich. Wuͤrde das Gegentheil einwenden/
allhie ſey eine groſſe vngleichheit befindlich/ dann kein Maͤrtyrer ſey GOtt
ſelbſt/ Chriſti Perſon aber/ die gelitten hat/ ſey GOtt ſelbſt/ ſo antworten
wir/ daß die Perſon nicht nach eygenſchafft jhrer Gottheit/ ſondern nach
jhrer/ jhr perſoͤnlich eygenen Menſchheit gelitten habe/ vnd geſtorben
ſeye.
Jſt dann zwiſchen der Goͤttlichen Perſon vnd Natur deß Sohnes
Gottes/ vnd ſeinem angenommenem fleiſch vnd deren eygenſchafften keine
perſoͤnliche/ wahre gemeinſchafft vnd mittheilung/ ſo iſt das Leyden vnd der
Todt Chriſti nur Menſchlich vnd nicht Goͤttlich. Summa/ durch welche
vereinigung Gottes eingeborner Sohn nicht Menſch iſt/ vnd dieſer Menſch
nicht Gottes eingeborner Sohn iſt/ durch dieſelbe kan deß eingebornen
Sohns Gottes Goͤttliche Perſon/ Natur/ Majeſtaͤt vnd wuͤrckung/ dieſem
Menſchen nicht zugehoͤrig/ vnd dieſes Menſchen Leyden vnd Todt kan dem
eingebornen Sohn Gottes nicht perſoͤnlich eygen ſein. Nun iſt aber durch
eine vereinigung/ ſo ohne wahre/ thaͤtliche gemeinſchafft der beyden verei-
nigten Naturen/ vnd dero eygenſchafften iſt (welche dann auch mehr eine
zuſammenhefftung oder beyſammenſetzung/ als eine genawe vereinigung
iſt) GOttes eingeborner Sohn nicht Menſch; vnd dieſer Menſch iſt nicht
Gottes eingeborner Sohn. Dann das Wort iſt Fleiſch worden durch ei-
ne perſoͤnliche der beyden Naturen vereinigung/ gemeinſchafft vnd durch-
dringung/ die ſie mit vnd vndereinander ſelbſt in der vnzertheilten Perſon
einigkeit haben/ davon wir droben ferner gehandelt haben. Darumb kan
durch eine ſolche beſagte vereinigung/ deß eingebornen Sohns GOttes
Goͤttliche Perſon/ Natur/ Majeſtaͤt vnd wuͤrckung/ dieſem Menſchen nicht
zugehoͤrig; vnd dieſes Menſchen Leyden vnd Todt kan dem eingebornen
Sohn Gottes nicht perſoͤnlich eygen ſein. So will ich verzagen in meinen
Suͤnden/ ſo bin ich nicht verbunden/ Chriſto gehoꝛſam zuleiſten/ als ſein von
jhm erkauffter Leib vnd Seel eygener Knecht. So will ich entweder ſicher
leben vnd hernach verzweiffelt ſterben.
Hinweg mit dieſem grewel! mein Glaub lehret mich ein anders/ vnd
gibt mir einen beſſern Troſt/ Jch ſehe Chriſti Leyden vnd Todt an als 1. ein
gnugſames loͤſe- vnd Rantzion-gelt. 2. als ἀλεξιφάϱμακον, ein huͤlffreiches
Mittel vnd heylſame Artzney wider alle Wunden meiner Seel. Darumb
O HERR Chriſte/ auff dein/ nicht Franciſci, nicht mein verdienſt
trawe ich/ in deine Wunden verſencke ich mich; dein thewres/
nicht geringſchaͤtziges Blut kom̃ mir zu gut; dein nicht ohnmaͤchtiges/
ſondern
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