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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Zwölffte
tage biß an der Welt ende. Jn den zwey ersten exempeln gehet das
JCH nur auff die eine Natur/ in den beeden andern auff beede Naturen/
vrsach/ hie wird Christi Ambts-Werck beschrieben/ welches er verrichtet
nach beeden Naturen/ dort wird nit ein Ambts-werck/ sondern ein ding/ so
zu seinem Stand gehörig von einer vnd der andern Natur zuverstehen vnd
außzulegen. Jngleichen verstehe ich den vnderscheid vnder Christi vnd an-
dern Wunderthaten; Christus würcket nicht alleine in vnd mit dem fleisch/
Ioh. 5, 17.als in einem Tempel vnd Leibe/ wie er spricht: Mein Vatter würcket
bißher/ vnd ich würcke auch;
nicht allein durch das fleisch/ als durch ein
Instrument vnd Rüstzeug/ wie er würcket durch die Wunder-männer/ son-
dern auch nach seiner menschlichen Natur/ das ist/ Er würcket auß einem
thätigen/ mit der menschlichen Natur zusammengefügten grund/ mit All-
mächtiger Hand/ mit Allmächtiger Stimme/ die Herrligkeit/ so seiner
Menschheit mitgetheilet worden/ zuerweisen. Hierauß schliesse ich/ daß
zwar die Gottheit nicht wesentlich gelitten/ zu vnser erlösung/ Jedoch hat sie
thätig mitgewürcket.

Jch widerspreche I. Stancarismo, Stancari stänckerey vnd gestänck/
Jm Jahr Christi 1556. entstund in Preussen ein newer Schwarm vnd
war der stäncker Fr. Stancarus ein Jtalianer auß Mantua bürtig/ der He-
Cent. 16.
pag.
641.
breischen Sprach Professor; Als Osiander (sind Wort seines Sohns) für-
gab die Rechtfertigung deß Menschen gehöre nur allein zu der Göttlichen
Natur/ ist Stancarus auff das andere extremum gefallen/ vnd hat diese bö-
se gefährliche meinung fürgebracht; Christus seye vnser Mittler nur allein
nach seiner Menschheit. Auß Preussen ist er hernach in Polen kommen/
vnd hat dieses sein Gifft außgesäet. Er hat aber den Jrrthumb gesogen
von Petro Lombardo, von deme er fürgeben/ der einige Lombardus seye
vnd gelte mehr/ als hundert Lutheri, zweyhundert Philip. Melanchthones,
dreyhundert Bullingeri, vierhundert Petri Martyres, fünffhundert Calvini,
v. Osiand.
loc. cit.
welche so sie alle zusammen geschmidet würden/ könten sie doch jhme (Lom-
bardo
) nicht gewachsen seyn. Dieses war aber ein stänckerey/ so der Stän-
cker angerichtet/ vnd ist eben der Schwarm Nestorij, welcher geschryen vnd
fürgeben/ es hetten die Juden nur einen blossen Menschen/ nicht Gott ge-
creutziget.

Bellarm. l.
5. de Chri-
sto. cap. 3.
Vasquez.
Busaeus,
Pistorius.

II. Papismo, den Päbstlern/ so dem Stancaro beypflichten/ wann
sie sagen vnd schreiben/ Christus seye nur allein nach der menschlichen Na-
tur vnser Mittler/ O trostlose Lehre! Als welche nichts/ den verzweiffelung
gebären kan/ welche den grund vnserer seligkeit vmbkehret. Es spricht zwar

St. Pau-

Die Zwoͤlffte
tage biß an der Welt ende. Jn den zwey erſten exempeln gehet das
JCH nur auff die eine Natur/ in den beeden andern auff beede Naturen/
vrſach/ hie wird Chriſti Ambts-Werck beſchrieben/ welches er verrichtet
nach beeden Naturen/ dort wird nit ein Ambts-werck/ ſondern ein ding/ ſo
zu ſeinem Stand gehoͤrig von einer vnd der andern Natur zuverſtehen vnd
außzulegen. Jngleichen verſtehe ich den vnderſcheid vnder Chriſti vnd an-
dern Wunderthaten; Chriſtus wuͤrcket nicht alleine in vnd mit dem fleiſch/
Ioh. 5, 17.als in einem Tempel vnd Leibe/ wie er ſpricht: Mein Vatter wuͤrcket
bißher/ vnd ich wuͤrcke auch;
nicht allein durch das fleiſch/ als durch ein
Inſtrument vnd Ruͤſtzeug/ wie er wuͤrcket durch die Wunder-maͤnner/ ſon-
dern auch nach ſeiner menſchlichen Natur/ das iſt/ Er wuͤrcket auß einem
thaͤtigen/ mit der menſchlichen Natur zuſammengefuͤgten grund/ mit All-
maͤchtiger Hand/ mit Allmaͤchtiger Stimme/ die Herꝛligkeit/ ſo ſeiner
Menſchheit mitgetheilet worden/ zuerweiſen. Hierauß ſchlieſſe ich/ daß
zwar die Gottheit nicht weſentlich gelitten/ zu vnſer erloͤſung/ Jedoch hat ſie
thaͤtig mitgewuͤrcket.

Jch widerſpreche I. Stancariſmo, Stancari ſtaͤnckerey vnd geſtaͤnck/
Jm Jahr Chriſti 1556. entſtund in Preuſſen ein newer Schwarm vnd
war der ſtaͤncker Fr. Stancarus ein Jtalianer auß Mantua buͤrtig/ der He-
Cent. 16.
pag.
641.
breiſchen Sprach Profeſſor; Als Oſiander (ſind Wort ſeines Sohns) fuͤr-
gab die Rechtfertigung deß Menſchen gehoͤre nur allein zu der Goͤttlichen
Natur/ iſt Stancarus auff das andere extremum gefallen/ vnd hat dieſe boͤ-
ſe gefaͤhrliche meinung fuͤrgebracht; Chriſtus ſeye vnſer Mittler nur allein
nach ſeiner Menſchheit. Auß Preuſſen iſt er hernach in Polen kommen/
vnd hat dieſes ſein Gifft außgeſaͤet. Er hat aber den Jrꝛthumb geſogen
von Petro Lombardo, von deme er fuͤrgeben/ der einige Lombardus ſeye
vnd gelte mehr/ als hundert Lutheri, zweyhundert Philip. Melanchthones,
dreyhundert Bullingeri, vierhundert Petri Martyres, fuͤnffhundert Calvini,
v. Oſiand.
loc. cit.
welche ſo ſie alle zuſammen geſchmidet wuͤrden/ koͤnten ſie doch jhme (Lom-
bardo
) nicht gewachſen ſeyn. Dieſes war aber ein ſtaͤnckerey/ ſo der Staͤn-
cker angerichtet/ vnd iſt eben der Schwarm Neſtorij, welcher geſchryen vnd
fuͤrgeben/ es hetten die Juden nur einen bloſſen Menſchen/ nicht Gott ge-
creutziget.

Bellarm. l.
5. de Chri-
ſto. cap. 3.
Vaſquez.
Buſæus,
Piſtorius.

II. Papiſmo, den Paͤbſtlern/ ſo dem Stancaro beypflichten/ wann
ſie ſagen vnd ſchreiben/ Chriſtus ſeye nur allein nach der menſchlichen Na-
tur vnſer Mittler/ O troſtloſe Lehre! Als welche nichts/ den verzweiffelung
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St. Pau-
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[736/0220] Die Zwoͤlffte tage biß an der Welt ende. Jn den zwey erſten exempeln gehet das JCH nur auff die eine Natur/ in den beeden andern auff beede Naturen/ vrſach/ hie wird Chriſti Ambts-Werck beſchrieben/ welches er verrichtet nach beeden Naturen/ dort wird nit ein Ambts-werck/ ſondern ein ding/ ſo zu ſeinem Stand gehoͤrig von einer vnd der andern Natur zuverſtehen vnd außzulegen. Jngleichen verſtehe ich den vnderſcheid vnder Chriſti vnd an- dern Wunderthaten; Chriſtus wuͤrcket nicht alleine in vnd mit dem fleiſch/ als in einem Tempel vnd Leibe/ wie er ſpricht: Mein Vatter wuͤrcket bißher/ vnd ich wuͤrcke auch; nicht allein durch das fleiſch/ als durch ein Inſtrument vnd Ruͤſtzeug/ wie er wuͤrcket durch die Wunder-maͤnner/ ſon- dern auch nach ſeiner menſchlichen Natur/ das iſt/ Er wuͤrcket auß einem thaͤtigen/ mit der menſchlichen Natur zuſammengefuͤgten grund/ mit All- maͤchtiger Hand/ mit Allmaͤchtiger Stimme/ die Herꝛligkeit/ ſo ſeiner Menſchheit mitgetheilet worden/ zuerweiſen. Hierauß ſchlieſſe ich/ daß zwar die Gottheit nicht weſentlich gelitten/ zu vnſer erloͤſung/ Jedoch hat ſie thaͤtig mitgewuͤrcket. Ioh. 5, 17. Jch widerſpreche I. Stancariſmo, Stancari ſtaͤnckerey vnd geſtaͤnck/ Jm Jahr Chriſti 1556. entſtund in Preuſſen ein newer Schwarm vnd war der ſtaͤncker Fr. Stancarus ein Jtalianer auß Mantua buͤrtig/ der He- breiſchen Sprach Profeſſor; Als Oſiander (ſind Wort ſeines Sohns) fuͤr- gab die Rechtfertigung deß Menſchen gehoͤre nur allein zu der Goͤttlichen Natur/ iſt Stancarus auff das andere extremum gefallen/ vnd hat dieſe boͤ- ſe gefaͤhrliche meinung fuͤrgebracht; Chriſtus ſeye vnſer Mittler nur allein nach ſeiner Menſchheit. Auß Preuſſen iſt er hernach in Polen kommen/ vnd hat dieſes ſein Gifft außgeſaͤet. Er hat aber den Jrꝛthumb geſogen von Petro Lombardo, von deme er fuͤrgeben/ der einige Lombardus ſeye vnd gelte mehr/ als hundert Lutheri, zweyhundert Philip. Melanchthones, dreyhundert Bullingeri, vierhundert Petri Martyres, fuͤnffhundert Calvini, welche ſo ſie alle zuſammen geſchmidet wuͤrden/ koͤnten ſie doch jhme (Lom- bardo) nicht gewachſen ſeyn. Dieſes war aber ein ſtaͤnckerey/ ſo der Staͤn- cker angerichtet/ vnd iſt eben der Schwarm Neſtorij, welcher geſchryen vnd fuͤrgeben/ es hetten die Juden nur einen bloſſen Menſchen/ nicht Gott ge- creutziget. Cent. 16. pag. 641. v. Oſiand. loc. cit. II. Papiſmo, den Paͤbſtlern/ ſo dem Stancaro beypflichten/ wann ſie ſagen vnd ſchreiben/ Chriſtus ſeye nur allein nach der menſchlichen Na- tur vnſer Mittler/ O troſtloſe Lehre! Als welche nichts/ den verzweiffelung gebaͤren kan/ welche den grund vnſerer ſeligkeit vmbkehret. Es ſpricht zwar St. Pau-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 736. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/220>, abgerufen am 27.11.2024.