Ambt Christi auß Gottes Wort gesogen vnd gezogen. Ex Deo & homine factum est cataplasma, quod sanaret omnes infirmitates nostras Spiritu sancto, tanquam pistillo hasce species suaviter in utero Mariae commiscen- te, schreibt Bernhardus, Auß GOtt vnd Mensch der beyder Natur zusam- men gesetzten mitwürckung ist eine Artzney oder Salb bereitet worden/ so in dem Leib der Jungfrawen Maria gleichsam nach Apothecker Kunst im Klingelstein gemenget/ zur Artzney wider allen Geistlichen schaden der Seel.
So ist nun/ meine Liebsten/ nicht gnug/ einen Edelgestein haben/ den- selben anschawen vnd mit sich herumb tragen; sondern man muß auch seine Krafft vnd würckung erkennen/ dann sonsten ist vnder einem Bawren vnd vnder einem Jubilierer/ vnder einem Burgerlichen/ Höfflichen/ Verstän- digen/ vnd Barbarischen/ wilden Menschen kein vnderscheid. Ignoti nulla cupido, was einer nicht verstehet/ daß kan er auch nicht hoch schätzen vnd loben; Nun will aber Christus in allen seinen magnalien vnd herrlichen Thaten/ wie ers auch wol verdienet/ von vns Menschen gelobet/ gerühmet vnd gepreiset seyn/ alles ohne Jrrsahl/ falschen Wahn vnd aberglauben/ blinder Glaub gebähret blinde Lieb/ blinde Hoffnung/ blinden Danck. Es gemahnt mich die heutige Welt an die wilden Leute in America, die haben Gold für Spiegel weggeschenckt; Vrsach/ sie verstunden sich nicht auff den Adel/ werth/ preiß vnd nutzen deß Goldes; Also wird Christus der höchste Schatz gegen der Narrentheding der Welt nicht geachtet/ vrsach/ man ver- stehet nicht/ was wir an diesem Schatz haben: An statt Politischer vnd Welt-bücher solte man sich am Heyligen Sontag sonderlich/ vber vnser Christlich Concordi-buch/ vnd andere dergleichen nutzliche schrifften/ so von der Person Christi außgangen/ setzen/ vnd sich damit ergetzen/ aber was soll das Roßmarin der Saw? es eckelt der gottlosen Welt für dieser losen speiß/ darumb wird sie auch von dem Mund deß Herren außgespyen werden.
Wer die sache recht gefasset/ der tritt herbey vnd sage nunmehr: Jch er- kenne/ vnd begehre je länger/ je mehr zuerkennen/ diesen meinen Bräuti- gam Christum/ als Gott vnd Menschen/ nach beeden Naturen/ damit ich nicht dermahl eins die trawrige Stimm anhören müsse/ Jch habe euchMatth. 7, 23. noch nie erkannt/ weichet alle von mir jhr vbelthäter. GOtt sey danck/ daß ich nunmehr auch verstehe/ den vnderscheid vnder dem Wört- lein (JCH) dessen sich Christus gebraucht zum exempel: Jch bin/ eheIoh. 8, 58. cap. 14, 28. Luc. 22. 27. Matth. 28, 20. denn Abraham ward. Jtem: der Vatter ist grösser dann Jch. Jch bin vnder euch wie ein Diener. Jtem: Jch bin bey euch alle
tage
Predigt.
Ambt Chriſti auß Gottes Wort geſogen vnd gezogen. Ex Deo & homine factum eſt cataplaſma, quod ſanaret omnes infirmitates noſtras Spiritu ſancto, tanquam piſtillo haſce ſpecies ſuaviter in utero Mariæ commiſcen- te, ſchreibt Bernhardus, Auß GOtt vnd Menſch der beyder Natur zuſam- men geſetzten mitwuͤrckung iſt eine Artzney oder Salb bereitet worden/ ſo in dem Leib der Jungfrawen Maria gleichſam nach Apothecker Kunſt im Klingelſtein gemenget/ zur Artzney wider allen Geiſtlichen ſchaden der Seel.
So iſt nun/ meine Liebſten/ nicht gnug/ einen Edelgeſtein haben/ den- ſelben anſchawen vnd mit ſich herumb tragen; ſondern man muß auch ſeine Krafft vnd wuͤrckung erkennen/ dann ſonſten iſt vnder einem Bawren vnd vnder einem Jubilierer/ vnder einem Burgerlichen/ Hoͤfflichen/ Verſtaͤn- digen/ vnd Barbariſchen/ wilden Menſchen kein vnderſcheid. Ignoti nulla cupido, was einer nicht verſtehet/ daß kan er auch nicht hoch ſchaͤtzen vnd loben; Nun will aber Chriſtus in allen ſeinen magnalien vnd herꝛlichen Thaten/ wie ers auch wol verdienet/ von vns Menſchen gelobet/ geruͤhmet vnd gepreiſet ſeyn/ alles ohne Jrꝛſahl/ falſchen Wahn vnd aberglauben/ blinder Glaub gebaͤhret blinde Lieb/ blinde Hoffnung/ blinden Danck. Es gemahnt mich die heutige Welt an die wilden Leute in Americâ, die haben Gold fuͤr Spiegel weggeſchenckt; Vrſach/ ſie verſtunden ſich nicht auff den Adel/ werth/ preiß vnd nutzen deß Goldes; Alſo wird Chriſtus der hoͤchſte Schatz gegen der Narꝛentheding der Welt nicht geachtet/ vrſach/ man ver- ſtehet nicht/ was wir an dieſem Schatz haben: An ſtatt Politiſcher vnd Welt-buͤcher ſolte man ſich am Heyligen Sontag ſonderlich/ vber vnſer Chriſtlich Concordi-buch/ vnd andere dergleichen nutzliche ſchrifften/ ſo von der Perſon Chriſti außgangen/ ſetzen/ vnd ſich damit ergetzen/ aber was ſoll das Roßmarin der Saw? es eckelt der gottloſen Welt fuͤr dieſer loſen ſpeiß/ darumb wird ſie auch von dem Mund deß Herren außgeſpyen werden.
Wer die ſache recht gefaſſet/ der tritt herbey vnd ſage nunmehr: Jch er- kenne/ vnd begehre je laͤnger/ je mehr zuerkennen/ dieſen meinen Braͤuti- gam Chriſtum/ als Gott vnd Menſchen/ nach beeden Naturen/ damit ich nicht dermahl eins die trawrige Stimm anhoͤren muͤſſe/ Jch habe euchMatth. 7, 23. noch nie erkannt/ weichet alle von mir jhr vbelthaͤter. GOtt ſey danck/ daß ich nunmehr auch verſtehe/ den vnderſcheid vnder dem Woͤrt- lein (JCH) deſſen ſich Chriſtus gebraucht zum exempel: Jch bin/ eheIoh. 8, 58. cap. 14, 28. Luc. 22. 27. Matth. 28, 20. denn Abraham ward. Jtem: der Vatter iſt groͤſſer dann Jch. Jch bin vnder euch wie ein Diener. Jtem: Jch bin bey euch alle
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Predigt.
Ambt Chriſti auß Gottes Wort geſogen vnd gezogen. Ex Deo & homine
factum eſt cataplaſma, quod ſanaret omnes infirmitates noſtras Spiritu
ſancto, tanquam piſtillo haſce ſpecies ſuaviter in utero Mariæ commiſcen-
te, ſchreibt Bernhardus, Auß GOtt vnd Menſch der beyder Natur zuſam-
men geſetzten mitwuͤrckung iſt eine Artzney oder Salb bereitet worden/ ſo in
dem Leib der Jungfrawen Maria gleichſam nach Apothecker Kunſt im
Klingelſtein gemenget/ zur Artzney wider allen Geiſtlichen ſchaden der
Seel.
So iſt nun/ meine Liebſten/ nicht gnug/ einen Edelgeſtein haben/ den-
ſelben anſchawen vnd mit ſich herumb tragen; ſondern man muß auch ſeine
Krafft vnd wuͤrckung erkennen/ dann ſonſten iſt vnder einem Bawren vnd
vnder einem Jubilierer/ vnder einem Burgerlichen/ Hoͤfflichen/ Verſtaͤn-
digen/ vnd Barbariſchen/ wilden Menſchen kein vnderſcheid. Ignoti nulla
cupido, was einer nicht verſtehet/ daß kan er auch nicht hoch ſchaͤtzen vnd
loben; Nun will aber Chriſtus in allen ſeinen magnalien vnd herꝛlichen
Thaten/ wie ers auch wol verdienet/ von vns Menſchen gelobet/ geruͤhmet
vnd gepreiſet ſeyn/ alles ohne Jrꝛſahl/ falſchen Wahn vnd aberglauben/
blinder Glaub gebaͤhret blinde Lieb/ blinde Hoffnung/ blinden Danck. Es
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ſtehet nicht/ was wir an dieſem Schatz haben: An ſtatt Politiſcher vnd
Welt-buͤcher ſolte man ſich am Heyligen Sontag ſonderlich/ vber vnſer
Chriſtlich Concordi-buch/ vnd andere dergleichen nutzliche ſchrifften/ ſo von
der Perſon Chriſti außgangen/ ſetzen/ vnd ſich damit ergetzen/ aber was ſoll
das Roßmarin der Saw? es eckelt der gottloſen Welt fuͤr dieſer loſen ſpeiß/
darumb wird ſie auch von dem Mund deß Herren außgeſpyen werden.
Wer die ſache recht gefaſſet/ der tritt herbey vnd ſage nunmehr: Jch er-
kenne/ vnd begehre je laͤnger/ je mehr zuerkennen/ dieſen meinen Braͤuti-
gam Chriſtum/ als Gott vnd Menſchen/ nach beeden Naturen/ damit ich
nicht dermahl eins die trawrige Stimm anhoͤren muͤſſe/ Jch habe euch
noch nie erkannt/ weichet alle von mir jhr vbelthaͤter. GOtt ſey
danck/ daß ich nunmehr auch verſtehe/ den vnderſcheid vnder dem Woͤrt-
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denn Abraham ward. Jtem: der Vatter iſt groͤſſer dann Jch.
Jch bin vnder euch wie ein Diener. Jtem: Jch bin bey euch alle
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 735. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/219>, abgerufen am 27.11.2024.
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