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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
in die Wolcken gesetzt/ sintemahl der Regenbogen ist ein getrewer Zouge/Gen. 9, 13.
Psal.
89, 38.

ein Sacrament/ Pfand vnd Gottes-pfennig der immerwehrenden/ bestän-
digen/ Göttlichen Gnad/ der zwar vor der Sündflut auch in der Lufft
erschienen/ aber nach derselben erst zu einem sonderbahren Göttlichen gna-
den-Zeichen erhoben worden. Gleich wie das Gold zuvor ist/ ehe es ge-
prägt wird/ gleich wie das Wasser zuvor ein Element ist vnd heist/ ehe es
zur Heyligen Tauff geweyhet worden; also hat der Regenbogen ohn zweif-
fel auch in den 1656. Jahren der ersten Welt sich offt erzeiget vnd sehen las-
sen/ aber nach der Sündflut hat er die Relation vnd zufällige bedeutung
von GOtt bekommen/ daß er ist die vergangene versöhnung der Welt mit
dem zuvor erzörneten Gott/ die gegenwertige Huld vnd gnade deß Allerhö-
hesten/ so dann auch die künfftige versicherung/ daß keine allgemeine Sünd-
flut vber den gantzen Erdenkreiß nicht mehr ergehen soll/ bedeuten solle.
Gleicher gestallt ist Christus als ein Gnaden-Herold erschienen/ der die
Sündflut deß gerechten/ Göttlichen Zorns verwandelt in den Strohm der
gnaden nach den vier farben/ so sich an den Regenbogen befinden. Er
bringet den Gnaden-fluß deß Heyligen Evangelij auß dem Schoß seines
himmlischen Vatters/ bestätiget mit der grünen farbe der Heyligen Tauff/
mit der rothen flut seines Bluts erworben/ mit dem gelben guldenen Pfingst-
fewer versiegelt/ durch die helle Himmel-blawe farbe in die gantze Welt auß-
gebreitet worden.

III. Eine anzeig der Göttlichen Herrligkeit. Als Keyser
Augustus nach geführten kriegen wider in die Statt Rom/ mit siegreichen
Waffen vnd Triumph/ zurück kommen/ ist eine Cron in gestallt eines Re-
genbogens vmb die Sonn herumb erschienen/ so für ein anzeigen vnd gutes
omen eines newen vnd Friedsamen Reichs-glück angesehen vnd gehalten
worden. Also wann Christus widerkommen wird/ als ein glorwürdiger
König/ zum Gericht der lebendigen vnd todten/ wieder vns seine glaubigen
in das Himmelreich/ da deß Friedens kein ende/ führen/ vnd für derEsa. 9, 7.
Sündflut deß Fewers/ ja für der ewigen höllischen glut behüten.

IV. Die vereinigung der beyden Naturen in Christo.
Der Regenbogen bestehet auß Liecht vnd schatten/ auß dem gebrochenen
vnd gebogenen Sonnen-Strahlen/ vnd auß einer tawichten Wolcken:v. Senec. l.
1, nat. qq.
c.
3.

Also bestehet Christus/ GOtt vnd Mensch/ auß zweyen vnderschiedlichen
Naturen/ einer hell-gläntz- vnd göttlichen vnd dunckeln/ finstern wiewol
höchst erleuchten Menschlichen Natur.

Jn massen denn auch V. in dem Regenbogen garschön gebildet ist

die
Y y y y iij

Predigt.
in die Wolcken geſetzt/ ſintemahl der Regenbogen iſt ein getrewer Zouge/Gen. 9, 13.
Pſal.
89, 38.

ein Sacrament/ Pfand vnd Gottes-pfennig der immerwehrenden/ beſtaͤn-
digen/ Goͤttlichen Gnad/ der zwar vor der Suͤndflut auch in der Lufft
erſchienen/ aber nach derſelben erſt zu einem ſonderbahren Goͤttlichen gna-
den-Zeichen erhoben worden. Gleich wie das Gold zuvor iſt/ ehe es ge-
praͤgt wird/ gleich wie das Waſſer zuvor ein Element iſt vnd heiſt/ ehe es
zur Heyligen Tauff geweyhet worden; alſo hat der Regenbogen ohn zweif-
fel auch in den 1656. Jahren der erſten Welt ſich offt erzeiget vnd ſehen laſ-
ſen/ aber nach der Suͤndflut hat er die Relation vnd zufaͤllige bedeutung
von GOtt bekommen/ daß er iſt die vergangene verſoͤhnung der Welt mit
dem zuvor erzoͤrneten Gott/ die gegenwertige Huld vnd gnade deß Allerhoͤ-
heſten/ ſo dann auch die kuͤnfftige verſicherung/ daß keine allgemeine Suͤnd-
flut vber den gantzen Erdenkreiß nicht mehr ergehen ſoll/ bedeuten ſolle.
Gleicher geſtallt iſt Chriſtus als ein Gnaden-Herold erſchienen/ der die
Suͤndflut deß gerechten/ Goͤttlichen Zorns verwandelt in den Strohm der
gnaden nach den vier farben/ ſo ſich an den Regenbogen befinden. Er
bringet den Gnaden-fluß deß Heyligen Evangelij auß dem Schoß ſeines
himmliſchen Vatters/ beſtaͤtiget mit der gruͤnen farbe der Heyligen Tauff/
mit der rothen flut ſeines Bluts erworben/ mit dem gelbẽ guldenen Pfingſt-
fewer verſiegelt/ durch die helle Himmel-blawe farbe in die gantze Welt auß-
gebreitet worden.

III. Eine anzeig der Goͤttlichen Herꝛligkeit. Als Keyſer
Auguſtus nach gefuͤhrten kriegen wider in die Statt Rom/ mit ſiegreichen
Waffen vnd Triumph/ zuruͤck kommen/ iſt eine Cron in geſtallt eines Re-
genbogens vmb die Sonn herumb erſchienen/ ſo fuͤr ein anzeigen vnd gutes
omen eines newen vnd Friedſamen Reichs-gluͤck angeſehen vnd gehalten
worden. Alſo wann Chriſtus widerkommen wird/ als ein glorwuͤrdiger
Koͤnig/ zum Gericht der lebendigen vnd todten/ wieder vns ſeine glaubigen
in das Himmelreich/ da deß Friedens kein ende/ fuͤhren/ vnd fuͤr derEſa. 9, 7.
Suͤndflut deß Fewers/ ja fuͤr der ewigen hoͤlliſchen glut behuͤten.

IV. Die vereinigung der beyden Naturen in Chriſto.
Der Regenbogen beſtehet auß Liecht vnd ſchatten/ auß dem gebrochenen
vnd gebogenen Sonnen-Strahlen/ vnd auß einer tawichten Wolcken:v. Senec. l.
1, nat. qq.
c.
3.

Alſo beſtehet Chriſtus/ GOtt vnd Menſch/ auß zweyen vnderſchiedlichen
Naturen/ einer hell-glaͤntz- vnd goͤttlichen vnd dunckeln/ finſtern wiewol
hoͤchſt erleuchten Menſchlichen Natur.

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die
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[725/0209] Predigt. in die Wolcken geſetzt/ ſintemahl der Regenbogen iſt ein getrewer Zouge/ ein Sacrament/ Pfand vnd Gottes-pfennig der immerwehrenden/ beſtaͤn- digen/ Goͤttlichen Gnad/ der zwar vor der Suͤndflut auch in der Lufft erſchienen/ aber nach derſelben erſt zu einem ſonderbahren Goͤttlichen gna- den-Zeichen erhoben worden. Gleich wie das Gold zuvor iſt/ ehe es ge- praͤgt wird/ gleich wie das Waſſer zuvor ein Element iſt vnd heiſt/ ehe es zur Heyligen Tauff geweyhet worden; alſo hat der Regenbogen ohn zweif- fel auch in den 1656. Jahren der erſten Welt ſich offt erzeiget vnd ſehen laſ- ſen/ aber nach der Suͤndflut hat er die Relation vnd zufaͤllige bedeutung von GOtt bekommen/ daß er iſt die vergangene verſoͤhnung der Welt mit dem zuvor erzoͤrneten Gott/ die gegenwertige Huld vnd gnade deß Allerhoͤ- heſten/ ſo dann auch die kuͤnfftige verſicherung/ daß keine allgemeine Suͤnd- flut vber den gantzen Erdenkreiß nicht mehr ergehen ſoll/ bedeuten ſolle. Gleicher geſtallt iſt Chriſtus als ein Gnaden-Herold erſchienen/ der die Suͤndflut deß gerechten/ Goͤttlichen Zorns verwandelt in den Strohm der gnaden nach den vier farben/ ſo ſich an den Regenbogen befinden. Er bringet den Gnaden-fluß deß Heyligen Evangelij auß dem Schoß ſeines himmliſchen Vatters/ beſtaͤtiget mit der gruͤnen farbe der Heyligen Tauff/ mit der rothen flut ſeines Bluts erworben/ mit dem gelbẽ guldenen Pfingſt- fewer verſiegelt/ durch die helle Himmel-blawe farbe in die gantze Welt auß- gebreitet worden. Gen. 9, 13. Pſal. 89, 38. III. Eine anzeig der Goͤttlichen Herꝛligkeit. Als Keyſer Auguſtus nach gefuͤhrten kriegen wider in die Statt Rom/ mit ſiegreichen Waffen vnd Triumph/ zuruͤck kommen/ iſt eine Cron in geſtallt eines Re- genbogens vmb die Sonn herumb erſchienen/ ſo fuͤr ein anzeigen vnd gutes omen eines newen vnd Friedſamen Reichs-gluͤck angeſehen vnd gehalten worden. Alſo wann Chriſtus widerkommen wird/ als ein glorwuͤrdiger Koͤnig/ zum Gericht der lebendigen vnd todten/ wieder vns ſeine glaubigen in das Himmelreich/ da deß Friedens kein ende/ fuͤhren/ vnd fuͤr der Suͤndflut deß Fewers/ ja fuͤr der ewigen hoͤlliſchen glut behuͤten. Eſa. 9, 7. IV. Die vereinigung der beyden Naturen in Chriſto. Der Regenbogen beſtehet auß Liecht vnd ſchatten/ auß dem gebrochenen vnd gebogenen Sonnen-Strahlen/ vnd auß einer tawichten Wolcken: Alſo beſtehet Chriſtus/ GOtt vnd Menſch/ auß zweyen vnderſchiedlichen Naturen/ einer hell-glaͤntz- vnd goͤttlichen vnd dunckeln/ finſtern wiewol hoͤchſt erleuchten Menſchlichen Natur. v. Senec. l. 1, nat. qq. c. 3. Jn maſſen denn auch V. in dem Regenbogen garſchoͤn gebildet iſt die Y y y y iij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 725. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/209>, abgerufen am 27.11.2024.