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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Miraculen als der Stab Mosis/ sie seye nicht allwissend/ kan nicht allgegen-
wertig seyn vnd dergleichen. Das laß mir einen Brautschatz raub seyn!
der vns armen Christen auff Erden zugleich alle vnsere Lebens-quellen ver-
stopfft/ allen kräfftigen trost auß dem Hertzen reisset/ vnd den grund der see-
ligkeit stürtzet.

Dann so vnder den beyden vereinigten Naturen Christi/ vnd derosel-
ben eygenschafften keine persönliche wahre gemeinschafft vnd mittheilung
ist/ so kan Christus/ als auch Mensch/ seine vns erworbene Güter durch sein
heyliges Wort vnd Sacramenten nicht appliciren/ er kan alsdann
vns nit widergebähren/ erleuchten/ rechtfertigen/ ernewen/ beseeligen/ (dann
diese vnd dergleichen Göttliche würckungen werden alsdann der Gottheit
allein zustehen/ wie auch das gegentheil darauff dringet) wir werden als-
dann nicht auch im Namen Christi/ als Menschen getaufft; noch auch mit
seinem Leib vnd Blut/ vermittelst der gesegneten Elementen Brodts vnd
Weins/ im H. Abendmahl/ zu vergebung vnserer Sünden gespeiset vnd
geträncket werden können. Dann diese Posten alle erfordern die/ der
Menschlichen Natur Christi mitgetheilte Göttliche lebendigmachende
Krafft/ würdigkeit vnd wichtigkeit: ohne dieselbe würde das Münd-sacra-
mentliche essen vnd trincken deß Leibs vnd Bluts Christi ohne Capernai-
terey nicht abgehen können; weil alsdann der Leib vnd das Blut vnsers
Erlösers nicht Gottes persönlich eygener Leib vnd eygenes Blut seyn/ noch
auch lebendigmachende Göttliche Krafft haben könten. Wir dürfften
auch alsdann vnd könten/ ja wir solten auch/ Christi Leib vnd Blut mit
wahrem seligmachendem glauben nicht essen oder trincken. Dann wer
auff einen Menschen/ so nicht GOtt selbst ist/ sein vertrawen/ darvon die
erste Tafel der Heyligen zehen Gebott handelt/ setzet/ der begehet grawsame
Abgötterey. Nun were aber dieser Mensch/ der Jungfrawen Mariae
Sohn in einigkeit deß Sohnes Gottes/ jhm durch die persönliche vereini-
gung mitgetheilter Person/ nicht GOtt der Jehova selbst/ wann nicht eine
wahre/ persönliche/ von der persönlichen vereinigung/ nicht zwar abgeson-
derte/ aber doch/ vnderschiedene gemeinschafft beschehen were; da doch zuHebr. 1. 13.
keinem Engel gesagt worden/ (geschweige zu einer menschlichen See-
len) setze dich zu meiner rechten/ etc. Der Herr/ dessen Majestät
verlästert wird/ wirds rächen vnd finden.

Wir singen vnder deß mit der Christlichen Kirch: Erhalt vns
HERR bey deinem Wort/ vnd stewer deß Pabsts vnd Zwingels
Mord/ die JEsum Christum deinen Sohn/ wollen sturtzen von

sei-
Y y y y

Predigt.
Miraculen als der Stab Moſis/ ſie ſeye nicht allwiſſend/ kan nicht allgegen-
wertig ſeyn vnd dergleichen. Das laß mir einen Brautſchatz raub ſeyn!
der vns armen Chriſten auff Erden zugleich alle vnſere Lebens-quellen ver-
ſtopfft/ allen kraͤfftigen troſt auß dem Hertzen reiſſet/ vnd den grund der ſee-
ligkeit ſtuͤrtzet.

Dann ſo vnder den beyden vereinigten Naturen Chriſti/ vnd deroſel-
ben eygenſchafften keine perſoͤnliche wahre gemeinſchafft vnd mittheilung
iſt/ ſo kan Chriſtus/ als auch Menſch/ ſeine vns erworbene Guͤter durch ſein
heyliges Wort vnd Sacramenten nicht appliciren/ er kan alsdann
vns nit widergebaͤhren/ erleuchten/ rechtfertigen/ ernewen/ beſeeligen/ (dann
dieſe vnd dergleichen Goͤttliche wuͤrckungen werden alsdann der Gottheit
allein zuſtehen/ wie auch das gegentheil darauff dringet) wir werden als-
dann nicht auch im Namen Chriſti/ als Menſchen getaufft; noch auch mit
ſeinem Leib vnd Blut/ vermittelſt der geſegneten Elementen Brodts vnd
Weins/ im H. Abendmahl/ zu vergebung vnſerer Suͤnden geſpeiſet vnd
getraͤncket werden koͤnnen. Dann dieſe Poſten alle erfordern die/ der
Menſchlichen Natur Chriſti mitgetheilte Goͤttliche lebendigmachende
Krafft/ wuͤrdigkeit vnd wichtigkeit: ohne dieſelbe wuͤrde das Muͤnd-ſacra-
mentliche eſſen vnd trincken deß Leibs vnd Bluts Chriſti ohne Capernai-
terey nicht abgehen koͤnnen; weil alsdann der Leib vnd das Blut vnſers
Erloͤſers nicht Gottes perſoͤnlich eygener Leib vnd eygenes Blut ſeyn/ noch
auch lebendigmachende Goͤttliche Krafft haben koͤnten. Wir duͤrfften
auch alsdann vnd koͤnten/ ja wir ſolten auch/ Chriſti Leib vnd Blut mit
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auff einen Menſchen/ ſo nicht GOtt ſelbſt iſt/ ſein vertrawen/ darvon die
erſte Tafel der Heyligen zehen Gebott handelt/ ſetzet/ der begehet grawſame
Abgoͤtterey. Nun were aber dieſer Menſch/ der Jungfrawen Mariæ
Sohn in einigkeit deß Sohnes Gottes/ jhm durch die perſoͤnliche vereini-
gung mitgetheilter Perſon/ nicht GOtt der Jehova ſelbſt/ wann nicht eine
wahre/ perſoͤnliche/ von der perſoͤnlichen vereinigung/ nicht zwar abgeſon-
derte/ aber doch/ vnderſchiedene gemeinſchafft beſchehen were; da doch zuHebr. 1. 13.
keinem Engel geſagt worden/ (geſchweige zu einer menſchlichen See-
len) ſetze dich zu meiner rechten/ ꝛc. Der Herr/ deſſen Majeſtaͤt
verlaͤſtert wird/ wirds raͤchen vnd finden.

Wir ſingen vnder deß mit der Chriſtlichen Kirch: Erhalt vns
HERR bey deinem Wort/ vnd ſtewer deß Pabſts vnd Zwingels
Mord/ die JEſum Chriſtum deinen Sohn/ wollen ſtůrtzen von

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 721. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/205>, abgerufen am 27.11.2024.