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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
meine Sprache nicht? spricht der Herr selbs zu den gottlosenIoh. 8. 43.
Juden.

Die jenigen Prediger/ die solcher ignorantz auffhelffen/ werdens zu sei-
ner zeit zu verantworten haben/ welche wann sie auff diese vnd dergleichen
Geheimnüß kommen/ oben hin sudlen vnd drüber hupffen wie ein Han vber
die glüenden Kohlen; viel sagen von der erkantnüß Christi/ die sie offt selbs
nicht genug gestudieret/ hernach da stehen auff der Cantzel/ gleich als
in ignorantiae asylo verwiesen/ vnd die gründliche außführung der jenigen
Articul/ deren erläuterung in Gottes-Wort gnugsam geschehen/ welche in
alle weg zu vindiciren/ zu erretten/ so zur seligkeit zu wissen von nöthen/ für
Schul-subtilitäten außschreyen/ vnd damit vnsern newen Syncretisten die
Waffen in die Hand spielen/ wie sollen sie aber glauben/ von dem sieRom. 10,
14.

nichts gehöret haben? wie sollen sie aber hören ohne prediger?
Darumb wird auch eine zeit kommen/ daß er solcher vnachtsamen vn Chri-
sten sprach auch nicht kennen wird/ sie werden jhn in der trangsahl allzuspatIoh. 7. 34.
Ioh. 13. 33.
Matth.
7,
22. 23.

suchen/ aber nicht finden/ im gegentheil werden meine gehorsame Jünger
mich auch in der Noth suchen/ aber auch wider finden. Sie die gottlosen
werden sagen: Herr/ Herr/ aber er wird antworten: Jch kenne euch
nicht/ vrsach/ jhr habet mich auch nicht recht gekennet vnd geliebet/ vnd
was ist wol auch die Vrsach/ warumb vnser gebet so lang vnd gar nicht will
erhöret werden bey gegenwertigen schweren läuffen? man suchet den Her-
ren nicht am rechten ort/ in seinem propitiatorio, vnd Gnaden-stuhl/ in sei-
nem Heyligthumb der rechten audientz vnd Betkammer/ der quell alles hertz-
lichen mitleidens/ vud Blut-liebthaten der Menschlichen nah-anverwand-
ten Natur in Christo/ ohn welche niemand zum Vatter kommen kan;
Wie wollen sie anruffen/ an den sie nicht glauben? Wie glauben/Rom. 10,
14.

den sie nicht recht kennen? will man sich deß mitleidenden sympathetischen
Hertzen JEsu trösten/ so muß auch in vnserm Hertzen die sympathia bren-
nen. Wie will ein Hertz vertrawliche zuversicht schöpffen von der sympathia
vnd Allmacht vnser Blutsfreundin der Menschheit in Christo/ dero Hoheit
vnd Adel doch niemand achtet/ consequenter verachtet; wo nicht auch gar
durchächtet? hincillae lacrymae! hinc illae flammae! will man deß Heyligen
Geistes Pfingstfewerlein nicht danckbarlich ansehen vnd erkennen/ so muß
man deß Teuffels Kriegsfewer mit schrecken anschawen.

Eine Christglaubige Seele/ die gedenckt viel anders/ sie sagt I. Ego
credo,
Jch glaub/ das ist/ ich weiß/ daß Christus eine Majestät habe/
nicht allein nach der GOttheit; sondern ich höre/ daß er eben mit derselben

Maje

Predigt.
meine Sprache nicht? ſpricht der Herr ſelbs zu den gottloſenIoh. 8. 43.
Juden.

Die jenigen Prediger/ die ſolcher ignorantz auffhelffen/ werdens zu ſei-
ner zeit zu verantworten haben/ welche wann ſie auff dieſe vnd dergleichen
Geheimnüß kommen/ oben hin ſudlen vnd druͤber hupffen wie ein Han vber
die gluͤenden Kohlen; viel ſagen von der erkantnuͤß Chriſti/ die ſie offt ſelbs
nicht genug geſtudieret/ hernach da ſtehen auff der Cantzel/ gleich als
in ignorantiæ aſylo verwieſen/ vnd die gruͤndliche außfuͤhrung der jenigen
Articul/ deren erlaͤuterung in Gottes-Wort gnugſam geſchehen/ welche in
alle weg zu vindiciren/ zu erretten/ ſo zur ſeligkeit zu wiſſen von noͤthen/ fuͤr
Schul-ſubtilitaͤten außſchreyen/ vnd damit vnſern newen Syncretiſten die
Waffen in die Hand ſpielen/ wie ſollen ſie aber glauben/ von dem ſieRom. 10,
14.

nichts gehoͤret haben? wie ſollen ſie aber hoͤren ohne prediger?
Darumb wird auch eine zeit kommen/ daß er ſolcher vnachtſamen vn Chri-
ſten ſprach auch nicht kennen wird/ ſie werden jhn in der trangſahl allzuſpatIoh. 7. 34.
Ioh. 13. 33.
Matth.
7,
22. 23.

ſuchen/ aber nicht finden/ im gegentheil werden meine gehorſame Juͤnger
mich auch in der Noth ſuchen/ aber auch wider finden. Sie die gottloſen
werden ſagen: Herr/ Herr/ aber er wird antworten: Jch kenne euch
nicht/ vrſach/ jhr habet mich auch nicht recht gekennet vnd geliebet/ vnd
was iſt wol auch die Vrſach/ warumb vnſer gebet ſo lang vnd gar nicht will
erhoͤret werden bey gegenwertigen ſchweren laͤuffen? man ſuchet den Her-
ren nicht am rechten ort/ in ſeinem propitiatorio, vnd Gnaden-ſtuhl/ in ſei-
nem Heyligthumb der rechten audientz vnd Betkam̃er/ der quell alles hertz-
lichen mitleidens/ vud Blut-liebthaten der Menſchlichen nah-anverwand-
ten Natur in Chriſto/ ohn welche niemand zum Vatter kommen kan;
Wie wollen ſie anruffen/ an den ſie nicht glauben? Wie glauben/Rom. 10,
14.

den ſie nicht recht kennen? will man ſich deß mitleidenden ſympathetiſchen
Hertzen JEſu troͤſten/ ſo muß auch in vnſerm Hertzen die ſympathia bren-
nen. Wie will ein Hertz vertrawliche zuverſicht ſchoͤpffen von der ſympathia
vnd Allmacht vnſer Blutsfreundin der Menſchheit in Chriſto/ dero Hoheit
vnd Adel doch niemand achtet/ conſequenter verachtet; wo nicht auch gar
durchaͤchtet? hincillæ lacrymæ! hinc illæ flammæ! will man deß Heyligen
Geiſtes Pfingſtfewerlein nicht danckbarlich anſehen vnd erkennen/ ſo muß
man deß Teuffels Kriegsfewer mit ſchrecken anſchawen.

Eine Chriſtglaubige Seele/ die gedenckt viel anders/ ſie ſagt I. Ego
credo,
Jch glaub/ das iſt/ ich weiß/ daß Chriſtus eine Majeſtaͤt habe/
nicht allein nach der GOttheit; ſondern ich hoͤre/ daß er eben mit derſelben

Maje
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[719/0203] Predigt. meine Sprache nicht? ſpricht der Herr ſelbs zu den gottloſen Juden. Ioh. 8. 43. Die jenigen Prediger/ die ſolcher ignorantz auffhelffen/ werdens zu ſei- ner zeit zu verantworten haben/ welche wann ſie auff dieſe vnd dergleichen Geheimnüß kommen/ oben hin ſudlen vnd druͤber hupffen wie ein Han vber die gluͤenden Kohlen; viel ſagen von der erkantnuͤß Chriſti/ die ſie offt ſelbs nicht genug geſtudieret/ hernach da ſtehen auff der Cantzel/ gleich als in ignorantiæ aſylo verwieſen/ vnd die gruͤndliche außfuͤhrung der jenigen Articul/ deren erlaͤuterung in Gottes-Wort gnugſam geſchehen/ welche in alle weg zu vindiciren/ zu erretten/ ſo zur ſeligkeit zu wiſſen von noͤthen/ fuͤr Schul-ſubtilitaͤten außſchreyen/ vnd damit vnſern newen Syncretiſten die Waffen in die Hand ſpielen/ wie ſollen ſie aber glauben/ von dem ſie nichts gehoͤret haben? wie ſollen ſie aber hoͤren ohne prediger? Darumb wird auch eine zeit kommen/ daß er ſolcher vnachtſamen vn Chri- ſten ſprach auch nicht kennen wird/ ſie werden jhn in der trangſahl allzuſpat ſuchen/ aber nicht finden/ im gegentheil werden meine gehorſame Juͤnger mich auch in der Noth ſuchen/ aber auch wider finden. Sie die gottloſen werden ſagen: Herr/ Herr/ aber er wird antworten: Jch kenne euch nicht/ vrſach/ jhr habet mich auch nicht recht gekennet vnd geliebet/ vnd was iſt wol auch die Vrſach/ warumb vnſer gebet ſo lang vnd gar nicht will erhoͤret werden bey gegenwertigen ſchweren laͤuffen? man ſuchet den Her- ren nicht am rechten ort/ in ſeinem propitiatorio, vnd Gnaden-ſtuhl/ in ſei- nem Heyligthumb der rechten audientz vnd Betkam̃er/ der quell alles hertz- lichen mitleidens/ vud Blut-liebthaten der Menſchlichen nah-anverwand- ten Natur in Chriſto/ ohn welche niemand zum Vatter kommen kan; Wie wollen ſie anruffen/ an den ſie nicht glauben? Wie glauben/ den ſie nicht recht kennen? will man ſich deß mitleidenden ſympathetiſchen Hertzen JEſu troͤſten/ ſo muß auch in vnſerm Hertzen die ſympathia bren- nen. Wie will ein Hertz vertrawliche zuverſicht ſchoͤpffen von der ſympathia vnd Allmacht vnſer Blutsfreundin der Menſchheit in Chriſto/ dero Hoheit vnd Adel doch niemand achtet/ conſequenter verachtet; wo nicht auch gar durchaͤchtet? hincillæ lacrymæ! hinc illæ flammæ! will man deß Heyligen Geiſtes Pfingſtfewerlein nicht danckbarlich anſehen vnd erkennen/ ſo muß man deß Teuffels Kriegsfewer mit ſchrecken anſchawen. Rom. 10, 14. Ioh. 7. 34. Ioh. 13. 33. Matth. 7, 22. 23. Rom. 10, 14. Eine Chriſtglaubige Seele/ die gedenckt viel anders/ ſie ſagt I. Ego credo, Jch glaub/ das iſt/ ich weiß/ daß Chriſtus eine Majeſtaͤt habe/ nicht allein nach der GOttheit; ſondern ich hoͤre/ daß er eben mit derſelben Maje

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 719. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/203>, abgerufen am 23.11.2024.