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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Reichthumb/ Weißheit vnd Stärcke/ Ehr/ preiß vnd Lob.
Die Strahlen der anbettung haben sich erzeigt bey den Weisen auß Mor-Matt. 2, 1h.
11.
cap. 8, 25.
cap. 15, 22.
c. 17, 15.
c. 20, 30, 31.
Luc. 17, 12.
13. c. 23. 42.
Matth. 4,
11.
Exod.
20,
3.

genlande/ die da niedergefallen vnd das Christ-Kindlein angebetet/ bey den
Jüngern im Schiff/ die den Herren auffgewecket/ vnd vmb hülff ange-
schryen/ wie auch das Cananaeisch Weib gethan/ vnd der Vatter deß
Monsüchtigen Knaben; Jtem die zween Blinden am Wege. Die zehen
Aussätzige Männer; der Schächer am Creutz; Endlich die Engel/ welche/
nach dem der Teuffel Christum verlassen/ zu jhm getretten/ vnd jhm gedie-
net haben. Wie sprichstu reimet sich diese Lehr mit dem ersten Gebott?
Du solt kein andere Götter haben/ verstehe/ die von Natur nicht
Götter sind; Christi Menschliche Natur ist ja nicht Gottheit selbs oder ein
Gott von Natur/ solte derowegen Göttliche verehrung nicht auff einen
Götzendienst hinauß lauffen? Darauff ist kürtzlich die antwort: das fleisch
Christi/ oder/ die menschliche Natur ist zwar nicht von Natur Gott/ son-
dern auß gnaden; derowegen wann ich sage: Keine Person ist anzubeten/
welche nicht von Natur Gott/ so ists war; wenn ich aber sage: Nichts ist an-
zubeten/ das nicht von Natur Gott ist/ so ists falsch vnd irrig. Der Herr
will seine Herrligkeit niemand ausser jhme geben/ aber die Menschliche Na-
tur ist nicht ausser Gott/ sondern in Gottes Person/ ja gar in die gemein-
schafft der Heyligen Dreyfaltigkeit erhoben. Gleich wie ein Hauß von dem
Mann als deß Hauses Sonn/ von dem Weib als der Mond/ Liecht/ glantz
vnd Strahlen empfanget/ aber er bleibt Sonn vnd sie der Mond vnder der
Sonnen; Also hat die Menschheit von dem Sohn Gottes empfangen jhre
Würde &c. aber sie bleibet ein Mensch. Gleich wie/ so ein Churfürst
(sind D. Jacobi Andreae gedancken gewesen auff dem Colloquio zu Maul-
brunn) seinem Diener allen seinen gewalt/ so er selbst hat/ gebe/ man spräch/
der ist wol kein gebohrner Churfürst/ aber doch ein Churfürst/ wiewol er
bleibt ein Mensch wie vor. Also hat die Gottheit jhr nichts vorbehalten/
sondern jhn den Menschen Christum zu jhrer rechten gesetzt/ vnd ist doch die
menschlich Natur nicht in die Gottheit verändert/ hat aber sonsten allen
gewalt: Summa/ was der Sathan gesucht/ wohin er vnsere erste Eltern
verleiten wollen/ nemlich die Deiformitatem Gottes ähnlichkeit zubegeren/
GOtt gleich zu werden in Majestät/ Reichthumb/ Macht/ Weißheit/
vnd Herrligkeit/ das ist dem demütigsten Hertzen Christo JEsu nach seiner
Menschheit auß gnaden geschenckt worden/ nemlich GOtt/ doch auß gna-
den/ gleich seyn/ wiewol er in den letzten tagen seines fleisches solchen hohen
Adel geheim gehalten/ nicht allezeit gebraucht/ so hat er jhn doch warhafftig
gehabt vnd besessen.

IV. Auff
X x x x ij

Predigt.
Reichthumb/ Weißheit vnd Staͤrcke/ Ehr/ preiß vnd Lob.
Die Strahlen der anbettung haben ſich erzeigt bey den Weiſen auß Mor-Matt. 2, 1h.
11.
cap. 8, 25.
cap. 15, 22.
c. 17, 15.
c. 20, 30, 31.
Luc. 17, 12.
13. c. 23. 42.
Matth. 4,
11.
Exod.
20,
3.

genlande/ die da niedergefallen vnd das Chriſt-Kindlein angebetet/ bey den
Juͤngern im Schiff/ die den Herren auffgewecket/ vnd vmb huͤlff ange-
ſchryen/ wie auch das Cananæiſch Weib gethan/ vnd der Vatter deß
Monſuͤchtigen Knaben; Jtem die zween Blinden am Wege. Die zehen
Auſſaͤtzige Maͤnner; der Schaͤcher am Creutz; Endlich die Engel/ welche/
nach dem der Teuffel Chriſtum verlaſſen/ zu jhm getretten/ vnd jhm gedie-
net haben. Wie ſprichſtu reimet ſich dieſe Lehr mit dem erſten Gebott?
Du ſolt kein andere Goͤtter haben/ verſtehe/ die von Natur nicht
Goͤtter ſind; Chriſti Menſchliche Natur iſt ja nicht Gottheit ſelbs oder ein
Gott von Natur/ ſolte derowegen Goͤttliche verehrung nicht auff einen
Goͤtzendienſt hinauß lauffen? Darauff iſt kuͤrtzlich die antwort: das fleiſch
Chriſti/ oder/ die menſchliche Natur iſt zwar nicht von Natur Gott/ ſon-
dern auß gnaden; derowegen wann ich ſage: Keine Perſon iſt anzubeten/
welche nicht von Natur Gott/ ſo iſts war; wenn ich aber ſage: Nichts iſt an-
zubeten/ das nicht von Natur Gott iſt/ ſo iſts falſch vnd irꝛig. Der Herr
will ſeine Herꝛligkeit niemand auſſer jhme geben/ aber die Menſchliche Na-
tur iſt nicht auſſer Gott/ ſondern in Gottes Perſon/ ja gar in die gemein-
ſchafft der Heyligen Dreyfaltigkeit erhoben. Gleich wie ein Hauß von dem
Mann als deß Hauſes Sonn/ von dem Weib als der Mond/ Liecht/ glantz
vnd Strahlen empfanget/ aber er bleibt Sonn vnd ſie der Mond vnder der
Sonnen; Alſo hat die Menſchheit von dem Sohn Gottes empfangen jhre
Wuͤrde &c. aber ſie bleibet ein Menſch. Gleich wie/ ſo ein Churfuͤrſt
(ſind D. Jacobi Andreæ gedancken geweſen auff dem Colloquio zu Maul-
brunn) ſeinem Diener allen ſeinen gewalt/ ſo er ſelbſt hat/ gebe/ man ſpraͤch/
der iſt wol kein gebohrner Churfuͤrſt/ aber doch ein Churfuͤrſt/ wiewol er
bleibt ein Menſch wie vor. Alſo hat die Gottheit jhr nichts vorbehalten/
ſondern jhn den Menſchen Chriſtum zu jhrer rechten geſetzt/ vnd iſt doch die
menſchlich Natur nicht in die Gottheit veraͤndert/ hat aber ſonſten allen
gewalt: Summa/ was der Sathan geſucht/ wohin er vnſere erſte Eltern
verleiten wollen/ nemlich die Deiformitatem Gottes aͤhnlichkeit zubegeren/
GOtt gleich zu werden in Majeſtaͤt/ Reichthumb/ Macht/ Weißheit/
vnd Herꝛligkeit/ das iſt dem demuͤtigſten Hertzen Chriſto JEſu nach ſeiner
Menſchheit auß gnaden geſchenckt worden/ nemlich GOtt/ doch auß gna-
den/ gleich ſeyn/ wiewol er in den letzten tagen ſeines fleiſches ſolchen hohen
Adel geheim gehalten/ nicht allezeit gebraucht/ ſo hat er jhn doch warhafftig
gehabt vnd beſeſſen.

IV. Auff
X x x x ij
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[715/0199] Predigt. Reichthumb/ Weißheit vnd Staͤrcke/ Ehr/ preiß vnd Lob. Die Strahlen der anbettung haben ſich erzeigt bey den Weiſen auß Mor- genlande/ die da niedergefallen vnd das Chriſt-Kindlein angebetet/ bey den Juͤngern im Schiff/ die den Herren auffgewecket/ vnd vmb huͤlff ange- ſchryen/ wie auch das Cananæiſch Weib gethan/ vnd der Vatter deß Monſuͤchtigen Knaben; Jtem die zween Blinden am Wege. Die zehen Auſſaͤtzige Maͤnner; der Schaͤcher am Creutz; Endlich die Engel/ welche/ nach dem der Teuffel Chriſtum verlaſſen/ zu jhm getretten/ vnd jhm gedie- net haben. Wie ſprichſtu reimet ſich dieſe Lehr mit dem erſten Gebott? Du ſolt kein andere Goͤtter haben/ verſtehe/ die von Natur nicht Goͤtter ſind; Chriſti Menſchliche Natur iſt ja nicht Gottheit ſelbs oder ein Gott von Natur/ ſolte derowegen Goͤttliche verehrung nicht auff einen Goͤtzendienſt hinauß lauffen? Darauff iſt kuͤrtzlich die antwort: das fleiſch Chriſti/ oder/ die menſchliche Natur iſt zwar nicht von Natur Gott/ ſon- dern auß gnaden; derowegen wann ich ſage: Keine Perſon iſt anzubeten/ welche nicht von Natur Gott/ ſo iſts war; wenn ich aber ſage: Nichts iſt an- zubeten/ das nicht von Natur Gott iſt/ ſo iſts falſch vnd irꝛig. Der Herr will ſeine Herꝛligkeit niemand auſſer jhme geben/ aber die Menſchliche Na- tur iſt nicht auſſer Gott/ ſondern in Gottes Perſon/ ja gar in die gemein- ſchafft der Heyligen Dreyfaltigkeit erhoben. Gleich wie ein Hauß von dem Mann als deß Hauſes Sonn/ von dem Weib als der Mond/ Liecht/ glantz vnd Strahlen empfanget/ aber er bleibt Sonn vnd ſie der Mond vnder der Sonnen; Alſo hat die Menſchheit von dem Sohn Gottes empfangen jhre Wuͤrde &c. aber ſie bleibet ein Menſch. Gleich wie/ ſo ein Churfuͤrſt (ſind D. Jacobi Andreæ gedancken geweſen auff dem Colloquio zu Maul- brunn) ſeinem Diener allen ſeinen gewalt/ ſo er ſelbſt hat/ gebe/ man ſpraͤch/ der iſt wol kein gebohrner Churfuͤrſt/ aber doch ein Churfuͤrſt/ wiewol er bleibt ein Menſch wie vor. Alſo hat die Gottheit jhr nichts vorbehalten/ ſondern jhn den Menſchen Chriſtum zu jhrer rechten geſetzt/ vnd iſt doch die menſchlich Natur nicht in die Gottheit veraͤndert/ hat aber ſonſten allen gewalt: Summa/ was der Sathan geſucht/ wohin er vnſere erſte Eltern verleiten wollen/ nemlich die Deiformitatem Gottes aͤhnlichkeit zubegeren/ GOtt gleich zu werden in Majeſtaͤt/ Reichthumb/ Macht/ Weißheit/ vnd Herꝛligkeit/ das iſt dem demuͤtigſten Hertzen Chriſto JEſu nach ſeiner Menſchheit auß gnaden geſchenckt worden/ nemlich GOtt/ doch auß gna- den/ gleich ſeyn/ wiewol er in den letzten tagen ſeines fleiſches ſolchen hohen Adel geheim gehalten/ nicht allezeit gebraucht/ ſo hat er jhn doch warhafftig gehabt vnd beſeſſen. Matt. 2, 1h. 11. cap. 8, 25. cap. 15, 22. c. 17, 15. c. 20, 30, 31. Luc. 17, 12. 13. c. 23. 42. Matth. 4, 11. Exod. 20, 3. IV. Auff X x x x ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 715. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/199>, abgerufen am 23.11.2024.