da der Mann vmbkehret von seinem Wagen dir entgegen? war daß die zeit Silber vnd Kleyder zu nehmen? vnd wie Petrus dem Ananiae die falschheit seines Hertzens entdecket/ wann er sprach: Act. 5, 3.Anania/ warumb hat der Sathan dein Hertz erfullet/ daß du dem Heyligen Geist lugest/ vnd entwendest etwas vom gelde deß Ackers? solcher vnd keiner höhern art müste auch seyn Christi wissenschafft/ welches aber mit obernenneten elogien sich nicht reimen will: das proteuein bleibt jhm/ er muste durch vnd durch als der Erstgebohrne den Vorzug ha- ben für allen blossen-Menschen Kindern.
Wo zu dann auch ferner zuziehen die Majestät der allgegenwertigen Herrschafft/ davon an seinem ort soll gehandelt werden: deren Strahlen sich gefunden in der Histori von dem Hauptmann zu Capernaum/ dessen Knecht Matth. 8, 3.auff deß Herren Christi Wort alsobald gesund worden/ als deme Er der Herr selbst zugegen gewesen/ sonderlich in der Stifftung vnd Einsetzung deß H. Abendmahls/ da er sein Leib vnd Blut vnsichtbahr/ wiewol warhaff- tig in einem hohen geheimnüß seinen Jüngeren zu essen vnd zutrincken ge- reichet/ wer das Brodempfangen/ der hat auch den Leib Christi empfangen/ dieweil das gesegnete Brod eine gemeinschafft gewest deß Leibs Christi. Die c. 14, 17. 21.Herrligkeit deß Reichthumbs gehöret auch hieher/ dessen Strahlen Christus sehen lassen/ wann er mit fünff Brodten vnd zween Fischen/ fünff tausend Mann/ ohne Weiber vnd Kinder gespeiset hat.
Auff diese schöne Ehren-Cron solcher Göttlicher regalien gründet sich ob ermeldte reverentz vnd Göttliche Ehrerbietung der Herrligkeit/ der verehrung vnd anbettung/ welche Christo nach seiner Menschheit/ nicht für sich vnd auß sich selbst/ jedoch auch nicht zufälliger weise/ nicht wegen der beywohnenden gaben/ viel weniger als einer andern Person soll erwiesen werden/ laut der Göttlichen intimation, so in Heyliger Schrifft erschollen: Psal. 72, 11. Psal. 97, 7. Esa. 11, 2. Dan. 7, 14. Ioh. 5, 22. Phil. 2, 9. 10.Alle Könige werden jhn anbeten/ alle Heyden werden jhm die- nen; Jtem/ betet jhn an alle Götter; auff welchem ruhet der Geist deß Raths vnd der stärcke/ dem alle Völcker/ Leute vnd Zungen dienen sollen/ welchem der Vatter alles Gericht vber- geben. Den GOtt erhöhet vnd hat jhm einen Namen gege- ben/ der vber alle Namen ist/ daß in dem Namen JEsu sich beugen sollen alle der Knye/ die im Himmel vnd auff Erden/ Apoc. 5, 12.vnd vnder der Erden sind; damit stimmet zu der Englische Chor: Das Lamb/ das erwürget ist/ ist würdig zunehmen Krafft vnd
Reich-
Die Eylffte
da der Mann vmbkehret von ſeinem Wagen dir entgegen? war daß die zeit Silber vnd Kleyder zu nehmen? vnd wie Petrus dem Ananiæ die falſchheit ſeines Hertzens entdecket/ wann er ſprach: Act. 5, 3.Anania/ warumb hat der Sathan dein Hertz erfůllet/ daß du dem Heyligen Geiſt lůgeſt/ vnd entwendeſt etwas vom gelde deß Ackers? ſolcher vnd keiner hoͤhern art muͤſte auch ſeyn Chriſti wiſſenſchafft/ welches aber mit obernenneten elogien ſich nicht reimen will: das πϱωτέυειν bleibt jhm/ er muſte durch vnd durch als der Erſtgebohrne den Vorzug ha- ben fuͤr allen bloſſen-Menſchen Kindern.
Wo zu dann auch ferner zuziehen die Majeſtaͤt der allgegenwertigen Herꝛſchafft/ davon an ſeinem ort ſoll gehandelt werden: deren Strahlen ſich gefunden in der Hiſtori von dem Hauptmañ zu Capernaum/ deſſen Knecht Matth. 8, 3.auff deß Herren Chriſti Wort alſobald geſund worden/ als deme Er der Herr ſelbſt zugegen geweſen/ ſonderlich in der Stifftung vnd Einſetzung deß H. Abendmahls/ da er ſein Leib vnd Blut vnſichtbahr/ wiewol warhaff- tig in einem hohen geheimnuͤß ſeinen Juͤngeren zu eſſen vnd zutrincken ge- reichet/ wer das Brodempfangen/ der hat auch den Leib Chriſti empfangen/ dieweil das geſegnete Brod eine gemeinſchafft geweſt deß Leibs Chriſti. Die c. 14, 17. 21.Herꝛligkeit deß Reichthumbs gehoͤret auch hieher/ deſſen Strahlen Chriſtus ſehen laſſen/ wann er mit fuͤnff Brodten vnd zween Fiſchen/ fuͤnff tauſend Mann/ ohne Weiber vnd Kinder geſpeiſet hat.
Auff dieſe ſchoͤne Ehren-Cron ſolcher Goͤttlicher regalien gruͤndet ſich ob ermeldte reverentz vnd Goͤttliche Ehrerbietung der Herꝛligkeit/ der verehrung vnd anbettung/ welche Chriſto nach ſeiner Menſchheit/ nicht fuͤr ſich vnd auß ſich ſelbſt/ jedoch auch nicht zufaͤlliger weiſe/ nicht wegen der beywohnenden gaben/ viel weniger als einer andern Perſon ſoll erwieſen werden/ laut der Goͤttlichen intimation, ſo in Heyliger Schrifft erſchollen: Pſal. 72, 11. Pſal. 97, 7. Eſa. 11, 2. Dan. 7, 14. Ioh. 5, 22. Phil. 2, 9. 10.Alle Koͤnige werden jhn anbeten/ alle Heyden werden jhm die- nen; Jtem/ betet jhn an alle Goͤtter; auff welchem ruhet der Geiſt deß Raths vnd der ſtärcke/ dem alle Voͤlcker/ Leute vnd Zungen dienen ſollen/ welchem der Vatter alles Gericht vber- geben. Den GOtt erhoͤhet vnd hat jhm einen Namen gege- ben/ der vber alle Namen iſt/ daß in dem Namen JEſu ſich beugen ſollen alle der Knye/ die im Himmel vnd auff Erden/ Apoc. 5, 12.vnd vnder der Erden ſind; damit ſtimmet zu der Engliſche Chor: Das Lamb/ das erwuͤrget iſt/ iſt wuͤrdig zunehmen Krafft vnd
Reich-
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Die Eylffte
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Anania/ warumb hat der Sathan dein Hertz erfůllet/ daß du
dem Heyligen Geiſt lůgeſt/ vnd entwendeſt etwas vom gelde deß
Ackers? ſolcher vnd keiner hoͤhern art muͤſte auch ſeyn Chriſti wiſſenſchafft/
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gefunden in der Hiſtori von dem Hauptmañ zu Capernaum/ deſſen Knecht
auff deß Herren Chriſti Wort alſobald geſund worden/ als deme Er der
Herr ſelbſt zugegen geweſen/ ſonderlich in der Stifftung vnd Einſetzung
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Mann/ ohne Weiber vnd Kinder geſpeiſet hat.
Matth. 8, 3.
c. 14, 17. 21.
Auff dieſe ſchoͤne Ehren-Cron ſolcher Goͤttlicher regalien gruͤndet
ſich ob ermeldte reverentz vnd Goͤttliche Ehrerbietung der Herꝛligkeit/ der
verehrung vnd anbettung/ welche Chriſto nach ſeiner Menſchheit/ nicht fuͤr
ſich vnd auß ſich ſelbſt/ jedoch auch nicht zufaͤlliger weiſe/ nicht wegen der
beywohnenden gaben/ viel weniger als einer andern Perſon ſoll erwieſen
werden/ laut der Goͤttlichen intimation, ſo in Heyliger Schrifft erſchollen:
Alle Koͤnige werden jhn anbeten/ alle Heyden werden jhm die-
nen; Jtem/ betet jhn an alle Goͤtter; auff welchem ruhet der
Geiſt deß Raths vnd der ſtärcke/ dem alle Voͤlcker/ Leute vnd
Zungen dienen ſollen/ welchem der Vatter alles Gericht vber-
geben. Den GOtt erhoͤhet vnd hat jhm einen Namen gege-
ben/ der vber alle Namen iſt/ daß in dem Namen JEſu ſich
beugen ſollen alle der Knye/ die im Himmel vnd auff Erden/
vnd vnder der Erden ſind; damit ſtimmet zu der Engliſche Chor:
Das Lamb/ das erwuͤrget iſt/ iſt wuͤrdig zunehmen Krafft vnd
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Pſal. 72, 11.
Pſal. 97, 7.
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Dan. 7, 14.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 714. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/198>, abgerufen am 23.11.2024.
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