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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Eylffte
dampte Menschen erlöset/ vom Tode vnd von dem gewalt deß bösen Gei-
stes/ nicht mit Gold oder Silber/ sondern mit seinem heyligen thewren
Blut/ vnd mit seinem heyligen vnschuldigen Leyden vnd sterben/ auff daß
ich sein eygen sey/ vnd in seinem Reich vnder jhm lebe vnd jhm diene in
ewiger Gerechtigkeit/ Vnschuld vnd Seligkeit.

So folget hierauß abermahl klärlich; nach welcher Natur er mich mit
seinem eygenen/ gleichwürdigen/ gleichwichtigem Blut erkaufft zu seinem
eygenthumb/ nach derselben ich jhme auch Göttliche reverentz vnd ehrerbie-
tung schuldig sey; Jnmassen auch als auff einen solchen Herren/ der in Krafft
der erhöhung zu dem Majestätischen Ehren-Sitz zur rechten Gottes/ vnd
Phil. 2, 9.
10. 11.
dergleichen Hoheit/ Adel vnd Würde erhoben/ St. Paulus mit fingern deu-
tet/ wenn er saget: Darumb hat jhn Gott erhöhet/ vnd hat jhm ei-
nen nahmen gegeben/ der vber alle nahmen ist/ daß in dem Na-
men JEsu sich beugen sollen aller der Knye/ die im Himmel vnd
auff Erden vnd vnder der Erden sind/ vnd alle Zungen beken-
nen sollen/ daß JEsus Christus der HErr sey/ zur ehre Gottes
deß Vatters.

Soll nun vermöge vnsers Christlichen glaubens JEsus Christus vn-
ser Herr/ der zur rechten seines Himmlischen Vatters erhobene Ehren-
König nach seiner Menschheit/ als welcher mit einem solchen hohen Na-
men vber alle Namen begnadet worden/ ziemender weiß angebetet vnd ver-
ehret werden/ so wird in alle weg auff seiten derselben erfordert ein gewisses
vnd beständiges fundament, ein köstlicher Ehren-grund/ an welchem solch
anbeten hafftet/ vmb deßwillen dieselbe so hoch zu verehren/ das ist nun der
im Eingang angezettelte Braut- vnd Mahlschatz/ damit der Ewige Sohn
Gottes als Bräutigam seine Braut/ die angenommene menschliche Natur
gezieret vnd außstaffiret/ deren sie nicht entberen vnd im mangel stehen kön-
te/ solte sie anders als eine mitwürckerin zur erlösung deß menschlichen Ge-
schlechts gebraucht werden.

Jn den Schulen nennet man dieses Geheimnuß koinonian idiomaton,
communicationem idiomatum, die gemeinschafft der eygenschaff-
ten/ so auß der persönlichen vereinigung in Christo nothwendig
folget.
Dann wer wolte sagen/ daß Leib vnd Seel einen einigen Men-
schen machten/ wann der Leib von der Seelen die lebendige Krafft nicht
empfangen hette/ sambt andern gebräuchlichen eygenschafften der Seelen.
Wann ein Engel oder Geist einen sichtbaren Leib an sich nimmet/ darinn
er erscheinet/ so vereiniget er sich auch mit demselben/ so lang er jhn als ein

angezo-

Die Eylffte
dampte Menſchen erloͤſet/ vom Tode vnd von dem gewalt deß boͤſen Gei-
ſtes/ nicht mit Gold oder Silber/ ſondern mit ſeinem heyligen thewren
Blut/ vnd mit ſeinem heyligen vnſchuldigen Leyden vnd ſterben/ auff daß
ich ſein eygen ſey/ vnd in ſeinem Reich vnder jhm lebe vnd jhm diene in
ewiger Gerechtigkeit/ Vnſchuld vnd Seligkeit.

So folget hierauß abermahl klaͤrlich; nach welcher Natur er mich mit
ſeinem eygenen/ gleichwuͤrdigen/ gleichwichtigem Blut erkaufft zu ſeinem
eygenthumb/ nach derſelben ich jhme auch Goͤttliche reverentz vnd ehrerbie-
tung ſchuldig ſey; Jnmaſſen auch als auff einen ſolchẽ Herꝛen/ der in Krafft
der erhoͤhung zu dem Majeſtaͤtiſchen Ehren-Sitz zur rechten Gottes/ vnd
Phil. 2, 9.
10. 11.
dergleichen Hoheit/ Adel vnd Wuͤrde erhoben/ St. Paulus mit fingern deu-
tet/ wenn er ſaget: Darumb hat jhn Gott erhoͤhet/ vnd hat jhm ei-
nen nahmen gegeben/ der vber alle nahmen iſt/ daß in dem Na-
men JEſu ſich beugen ſollen aller der Knye/ die im Himmel vnd
auff Erden vnd vnder der Erden ſind/ vnd alle Zungen beken-
nen ſollen/ daß JEſus Chriſtus der HErr ſey/ zur ehre Gottes
deß Vatters.

Soll nun vermoͤge vnſers Chriſtlichen glaubens JEſus Chriſtus vn-
ſer Herr/ der zur rechten ſeines Himmliſchen Vatters erhobene Ehren-
Koͤnig nach ſeiner Menſchheit/ als welcher mit einem ſolchen hohen Na-
men vber alle Namen begnadet worden/ ziemender weiß angebetet vnd ver-
ehret werden/ ſo wird in alle weg auff ſeiten derſelben erfordert ein gewiſſes
vnd beſtaͤndiges fundament, ein koͤſtlicher Ehren-grund/ an welchem ſolch
anbeten hafftet/ vmb deßwillen dieſelbe ſo hoch zu verehren/ das iſt nun der
im Eingang angezettelte Braut- vnd Mahlſchatz/ damit der Ewige Sohn
Gottes als Braͤutigam ſeine Braut/ die angenommene menſchliche Natur
gezieret vnd außſtaffiret/ deren ſie nicht entberen vnd im mangel ſtehen koͤn-
te/ ſolte ſie anders als eine mitwuͤrckerin zur erloͤſung deß menſchlichen Ge-
ſchlechts gebraucht werden.

Jn den Schulen nennet man dieſes Geheimnuß κοινωνίαν ἰδιωμάτων,
communicationem idiomatum, die gemeinſchafft der eygenſchaff-
ten/ ſo auß der perſoͤnlichen vereinigung in Chriſto nothwendig
folget.
Dann wer wolte ſagen/ daß Leib vnd Seel einen einigen Men-
ſchen machten/ wann der Leib von der Seelen die lebendige Krafft nicht
empfangen hette/ ſambt andern gebraͤuchlichen eygenſchafften der Seelen.
Wann ein Engel oder Geiſt einen ſichtbaren Leib an ſich nimmet/ darinn
er erſcheinet/ ſo vereiniget er ſich auch mit demſelben/ ſo lang er jhn als ein

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[708/0192] Die Eylffte dampte Menſchen erloͤſet/ vom Tode vnd von dem gewalt deß boͤſen Gei- ſtes/ nicht mit Gold oder Silber/ ſondern mit ſeinem heyligen thewren Blut/ vnd mit ſeinem heyligen vnſchuldigen Leyden vnd ſterben/ auff daß ich ſein eygen ſey/ vnd in ſeinem Reich vnder jhm lebe vnd jhm diene in ewiger Gerechtigkeit/ Vnſchuld vnd Seligkeit. So folget hierauß abermahl klaͤrlich; nach welcher Natur er mich mit ſeinem eygenen/ gleichwuͤrdigen/ gleichwichtigem Blut erkaufft zu ſeinem eygenthumb/ nach derſelben ich jhme auch Goͤttliche reverentz vnd ehrerbie- tung ſchuldig ſey; Jnmaſſen auch als auff einen ſolchẽ Herꝛen/ der in Krafft der erhoͤhung zu dem Majeſtaͤtiſchen Ehren-Sitz zur rechten Gottes/ vnd dergleichen Hoheit/ Adel vnd Wuͤrde erhoben/ St. Paulus mit fingern deu- tet/ wenn er ſaget: Darumb hat jhn Gott erhoͤhet/ vnd hat jhm ei- nen nahmen gegeben/ der vber alle nahmen iſt/ daß in dem Na- men JEſu ſich beugen ſollen aller der Knye/ die im Himmel vnd auff Erden vnd vnder der Erden ſind/ vnd alle Zungen beken- nen ſollen/ daß JEſus Chriſtus der HErr ſey/ zur ehre Gottes deß Vatters. Phil. 2, 9. 10. 11. Soll nun vermoͤge vnſers Chriſtlichen glaubens JEſus Chriſtus vn- ſer Herr/ der zur rechten ſeines Himmliſchen Vatters erhobene Ehren- Koͤnig nach ſeiner Menſchheit/ als welcher mit einem ſolchen hohen Na- men vber alle Namen begnadet worden/ ziemender weiß angebetet vnd ver- ehret werden/ ſo wird in alle weg auff ſeiten derſelben erfordert ein gewiſſes vnd beſtaͤndiges fundament, ein koͤſtlicher Ehren-grund/ an welchem ſolch anbeten hafftet/ vmb deßwillen dieſelbe ſo hoch zu verehren/ das iſt nun der im Eingang angezettelte Braut- vnd Mahlſchatz/ damit der Ewige Sohn Gottes als Braͤutigam ſeine Braut/ die angenommene menſchliche Natur gezieret vnd außſtaffiret/ deren ſie nicht entberen vnd im mangel ſtehen koͤn- te/ ſolte ſie anders als eine mitwuͤrckerin zur erloͤſung deß menſchlichen Ge- ſchlechts gebraucht werden. Jn den Schulen nennet man dieſes Geheimnuß κοινωνίαν ἰδιωμάτων, communicationem idiomatum, die gemeinſchafft der eygenſchaff- ten/ ſo auß der perſoͤnlichen vereinigung in Chriſto nothwendig folget. Dann wer wolte ſagen/ daß Leib vnd Seel einen einigen Men- ſchen machten/ wann der Leib von der Seelen die lebendige Krafft nicht empfangen hette/ ſambt andern gebraͤuchlichen eygenſchafften der Seelen. Wann ein Engel oder Geiſt einen ſichtbaren Leib an ſich nimmet/ darinn er erſcheinet/ ſo vereiniget er ſich auch mit demſelben/ ſo lang er jhn als ein angezo-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 708. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/192>, abgerufen am 24.11.2024.