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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
vnd Geheimnüß-reiche Hochzeit gemacht mit seiner außerkohr-
nen allerliebsten Braut/ der angenommenen menschlichen Natur/
so hat er auch nicht mit l[ä]rer Hand kommen vnd sich einstellen
wollen/ sondern auß inniglicher vnd hertzlicher flammender
Lieb hat er dieselbe mit vnaußsprechlichen/ reichen vnd vnermeß-
lichen herrlichen gaben beseeliget/ begnaden vnd berathen;

wird in den Schulen genennet/ secun dum genus communicationis idio-
matum,
die andere art der gemeinschafft der eygenschafften. Davon
dißmahl Ewer Lieb weiteren bericht zuvernemmen hat. GOtt geb auch
von diesem Geheimnüß aufferbawlich zu handlen Liecht vnd gnad/ Amen.

WJr bekennen in vnserm Vralten Christlichen/ Aposto-
lischen Nicenischen glauben an JEsum/ das ist wir ruffen
vnd beten denselben an. Sintemahl St. Pauli Vortrag in derRom. 10,
14.

Epist. an die Römer/ wann er sagt: Wie sollen sie aber anruffen/ an den
sie nicht glauben?
ist reciproce vnd also zuverstehen/ wie sollen sie glauben
an den/ den sie nicht anruffen? an wen ich glauben soll/ den soll vnd muß ich
auch andächtiglich vnd zuversichtiglich anruffen vnd anbeten/ demnach weil
wir an JEsum von Nazareth den Mariae Sohn vnsern Seligmacher/ der
vns durch mitwürckung beyder Naturen seligmachet/ glauben/ so ruffen wir
jhn auch billich an/ versehen vns zu demselben vnd suchen bey demselben alles
gutes zu Leib vnd zu Seel/ sein hochtröstlich mitler-versöhn- vnd hülffreich-
Königlich Ambt/ so er nach beyden Naturen verrichtet (als wir ins künfftig
vernemmen werden) führet vns zur schuldigen verehrung bey der Naturen/
daß wir una adoratione durch eine vnzertrennte/ vntheilbare anbettung/
die Person deß Herren JEsu in vnd nach beyden Naturen verehren.

Deßgleichen wann wir bekennen Christum/ daß er ein gesalbter Got-
tes/ der ohne maß mit vnermeßlichen gaben gesalbet worden/ mehr als seine
Bruder/ so bekennen wir zugleich/ daß vmb vnnd von wegen solcher bey-
wohnenden vnd jhm nach der Menschheit mitgetheilten gaben göttlich zu-
verehren/ wie auch wann wir jhn einen HERREN nennen/ der nicht
nur ein HERR deß Sabbaths vnd consequenter deß Gesätzes auch
nach der Menschheit/ welche von rechtes wegen vmb vnd von wegen solcher
mitgetheilten Herrschafft dem Gesätz nicht vnderworffen gewest/ vnd also
was er für vns gethan nicht auß nothpflicht/ sondern auß verdienst gethan/
der vns (wie die außlegung deß andern Articuls lehret) verlohrne vnd ver-

dampte
V u u u ij

Predigt.
vnd Geheimnuͤß-reiche Hochzeit gemacht mit ſeiner außerkohr-
nen allerliebſten Braut/ der angenom̃enen menſchlichen Natur/
ſo hat er auch nicht mit l[aͤ]rer Hand kommen vnd ſich einſtellen
wollen/ ſondern auß inniglicher vnd hertzlicher flammender
Lieb hat er dieſelbe mit vnaußſprechlichen/ reichen vnd vnermeß-
lichen herꝛlichen gaben beſeeliget/ begnaden vnd berathen;

wird in den Schulen genennet/ ſecun dum genus communicationis idio-
matum,
die andere art der gemeinſchafft der eygenſchafftẽ. Davon
dißmahl Ewer Lieb weiteren bericht zuvernemmen hat. GOtt geb auch
von dieſem Geheimnuͤß aufferbawlich zu handlen Liecht vnd gnad/ Amen.

WJr bekennen in vnſerm Vralten Chriſtlichen/ Apoſto-
liſchen Niceniſchen glauben an JEſum/ das iſt wir ruffen
vnd beten denſelben an. Sintemahl St. Pauli Vortrag in derRom. 10,
14.

Epiſt. an die Roͤmer/ wañ er ſagt: Wie ſollen ſie aber anruffen/ an den
ſie nicht glauben?
iſt reciprocè vnd alſo zuverſtehẽ/ wie ſollen ſie glauben
an den/ den ſie nicht anruffen? an wen ich glauben ſoll/ den ſoll vnd muß ich
auch andaͤchtiglich vnd zuverſichtiglich anruffen vnd anbetẽ/ demnach weil
wir an JEſum von Nazareth den Mariæ Sohn vnſern Seligmacher/ der
vns durch mitwuͤrckung beyder Naturen ſeligmachet/ glauben/ ſo ruffen wir
jhn auch billich an/ verſehen vns zu demſelben vnd ſuchẽ bey demſelben alles
gutes zu Leib vnd zu Seel/ ſein hochtroͤſtlich mitler-verſoͤhn- vnd huͤlffreich-
Koͤniglich Ambt/ ſo er nach beydẽ Naturen verrichtet (als wir ins kuͤnfftig
vernemmen werden) fuͤhret vns zur ſchuldigen verehrung bey der Naturen/
daß wir unâ adoratione durch eine vnzertrennte/ vntheilbare anbettung/
die Perſon deß Herren JEſu in vnd nach beyden Naturen verehren.

Deßgleichen wann wir bekennen Chriſtum/ daß er ein geſalbter Got-
tes/ der ohne maß mit vnermeßlichen gaben geſalbet worden/ mehr als ſeine
Brůder/ ſo bekennen wir zugleich/ daß vmb vnnd von wegen ſolcher bey-
wohnenden vnd jhm nach der Menſchheit mitgetheilten gaben goͤttlich zu-
verehren/ wie auch wann wir jhn einen HERREN nennen/ der nicht
nur ein HERR deß Sabbaths vnd conſequenter deß Geſaͤtzes auch
nach der Menſchheit/ welche von rechtes wegen vmb vnd von wegen ſolcher
mitgetheilten Herꝛſchafft dem Geſaͤtz nicht vnderworffen geweſt/ vnd alſo
was er fuͤr vns gethan nicht auß nothpflicht/ ſondern auß verdienſt gethan/
der vns (wie die außlegung deß andern Articuls lehret) verlohrne vnd ver-

dampte
V u u u ij
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 707. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/191>, abgerufen am 24.11.2024.