Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. wird/ dann damit wird der vnsterbliche Gott das jenige so sterben/ leidenvnd alle Menschliche eygenschafften haben muß. Ob nicht Zvvinglius Nestorij Bruder/ vnd seine heylige vnschuldige Den Schutzschild wider beede Jrrthumb deß Eutychis vnd Nestorij, Vnd diß ist das fundament vnsers glaubens/ wer vns dasselbe nimbt/ Kein
Predigt. wird/ dann damit wird der vnſterbliche Gott das jenige ſo ſterben/ leidenvnd alle Menſchliche eygenſchafften haben muß. Ob nicht Zvvinglius Neſtorij Bruder/ vnd ſeine heylige vnſchuldige Den Schutzſchild wider beede Jrꝛthumb deß Eutychis vnd Neſtorij, Vnd diß iſt das fundament vnſers glaubens/ wer vns daſſelbe nimbt/ Kein
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Predigt.
wird/ dann damit wird der vnſterbliche Gott das jenige ſo ſterben/ leiden
vnd alle Menſchliche eygenſchafften haben muß.
Ob nicht Zvvinglius Neſtorij Bruder/ vnd ſeine heylige vnſchuldige
alloeoſis der Neſtorianiſchen opinion Schweſter ſey; ob nicht Neſtorij
Jrꝛgeiſt in Calvino, Beza, Danæo vnd andern wider lebendig worden; gibt
man maͤnniglich zubedencken. Es ſpreiſt ſich zwar der Zwingliſche Jrꝛ-
geiſt hefftig darwider/ ſonderlich im Pfaͤltziſchen außfuͤhrlichen bericht:
Wir bezeugen fuͤr GOtt vnd fuͤr der gantzen Chriſtenheit/ daß wir keines
weges einen ſolchen ſchroͤcklichen glauben haben/ als vns von friedhaͤſſigen
Leuten wird zugemeſſen/ die da ſagen, Wir ſagen/ daß nicht in der that vnd
Warheit der Sohn Gottes/ ſondern nur ein bloſſer Menſch fuͤr vns geſtor-
ben ſey. Daſſelbe widerholen ſie pag. 222. &c. Jm kurtzen Anhang:
Wann die Calviniſten das lehren/ daß das leyden vnd ſterben Chriſti eines
bloſſen Menſchen leyden vnd ſterben were/ ſo ſolte man jhnen die Zunge
zum Halſe herauß reiſſen. Wir laſſens bey gefaßten Vrtheil bleiben/ deme
ſie aber nicht entlauffen koͤnnen/ ſo lange ſie die Gottheit auſſerhalb der
Menſchheit ſetzen/ im Pfaͤltziſchen Catechiſmo: ſo lange ſie JEſum Ma-
riæ Sohn in concreto naturæ, als in einem Natur-nahmen nicht wollen
Warhafftig/ ohn red-blum/ fuͤr den eingebohrnen Sohn Gottes erkennen:
ſo lange ſie nicht ſagen wollen/ daß auch der Sohn Gottes ohne tropiſterey
gelitten/ geſtorben &c. ſo lange ſie Zvvinglij alloeoſin nicht durch ein allge-
meines revoco zur Kirchen hinauß blaſen; davon aber zu ſeiner Zeit in der
antitheſi mit mehrem.
pag. 194.
quæſt. 48.
Den Schutzſchild wider beede Jrꝛthumb deß Eutychis vnd Neſtorij,
finden wir in dem bekandten Symbolo Athanaſij, alſo lautend: Wiewol
Chriſtus JEſus GOtt vnd Menſch iſt/ ſo iſt Er doch nicht
zween/ ſondern ein Chriſtus. Einer/ nicht/ daß die Gottheit
in die Menſchheit verwandelt ſey/ ſondern daß die Gottheit hat
die Menſchheit an ſich genommen. Ja einer iſt Er/ nicht daß
die zwo Naturen in einander vermenget ſeyn/ ſondern/ daß Er
ein einige Perſon iſt. Denn gleich wie Leib vnd Seel ein
Menſch iſt: alſo iſt GOtt vnd Menſch ein Chriſtus.
Vnd diß iſt das fundament vnſers glaubens/ wer vns daſſelbe nimbt/
der nimmet vns vnſer erloͤſung hinweg: Gleich wie St. Paulus ſchlieſſet;
So keine Aufferſtehung der todten iſt/ ſo iſt ewer glaube eytel:
alſo ſagen wir auch recht vnd wol; ſo GOtt ſelbs nicht Warhafftig gelit-
ten/ geſtorben vnd begraben/ ſo iſt vnſer Erloͤſung eytel vnd nichts.
Kein
1. Cor. 15,
13. 17.
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