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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
ter ist/ ob sie gleich der Seelen Mutter nicht were/ sonst würde drauß folgen/
daß kein Fraw keines Kindes Mutter were/ vnd das vierdte Gebott müste
auffgehaben werden/ du solt Vatter vnd Mutter ehren. Also soll man
auch sagen/ daß Maria deß Kindes/ so JEsus Christus heißt/ rechte na-
türliche Mutter ist/ vnd sie die rechte Gottes-Mutter/ Gottes-gebärerin/
vnd was mehr von Kindes-müttern kan gesagt werden/ als säugen/ wa-
schen/ etzen/ trencken/ daß Maria Gott säuget/ Gott wieget/ Gotte brey vnd
suppen machet &c. denn Gott vnd Mensch ist eine Person/ ein Christus/
ein Sohn/ ein JEsus/ nicht zwo Personen/ nicht zween Christus/ nicht
zween Söhne/ nicht zween Jesus/ gleich wie dein Sohn nicht zween Söhne/
zween Hanse/ zween Schuster ist/ ob er gleich zwo Natur hat/ Leib vnd Seele/
Leib von dir/ Seele von Gott allein/ bißher Lutherus. Vnd so singen wir auch
mit Verstand/ nicht wie die Papagey vnd die Nonnen den Psalter: Nicht
von Mannes blut noch vom fleisch/ allein von dem H. Geist/
ist GOttes Wort worden ein Mensch/ vnd bluht ein frucht
Weibes fleisch. Deß ewigen Vatters einig Kind/ jetzt man in
der Krippen sind/ in vnser armes fleisch vnd Blut verkleydet sich
das ewige Gut. Den aller Welt-kreiß nie beschloß/ der ligt in
Marien schooß/ Er ist ein Kindlein worden klein/ der alle ding
erhält allein. Ach HErr du Schöpffer aller ding/ wie bistu
worden so gering/ daß du da ligst auff dürrem Graß/ davon ein
Rind vnd Esel aß!

So Christus vnser Herr alles das jenige was jhm begegnet/ an sei-
nem Geistlichen Leib/ der Christlichen Kirchen/ anderst nicht auffnimmet/
jhm anders nicht zueygnet/ als were es jhm [se]lber vnmittelbar in seiner
Person geschehen vnd widerfahren/ daher [er] den wütenden Hund den
schnaubenden Saul auff dem Wege nach Damasco mit diesem hefftigen
Wort angesprengt vnd gesagt: Saul/ Saul! was verfolgestu mich/Actor. 9, 4.
in meinen geistlichen Gliedmassen? Wann man einem an den menschlichem
Leib auff den Fuß tritt/ so empfindets das Haupt vnd spricht: Warumb
trittestu mich? Wie viel mehr hat jhme der Ewige Sohn Gottes zu-
geeygnet/ alles das jenige was seinem eygen fleisch begegnet/ vnd dem-
nach/ so Mariae Sohn gebohren/ gestorben vnd begraben &c. so glaub
ich auch recht vnd wol/ daß Gottes eingebohrner Sohn/ gebohren/
gestorben vnd begraben sey vmb vnd von wegen der persönlichen vereinigung
ohne Blum der reden/ ohne falsch der gedancken. Was einem Ehegatten
widerfehret/ das nimmet der Ehemann anders nicht auff/ als wer es jhm

in ey-
T t t t ij

Predigt.
ter iſt/ ob ſie gleich der Seelen Mutter nicht were/ ſonſt wuͤrde drauß folgen/
daß kein Fraw keines Kindes Mutter were/ vnd das vierdte Gebott muͤſte
auffgehaben werden/ du ſolt Vatter vnd Mutter ehren. Alſo ſoll man
auch ſagen/ daß Maria deß Kindes/ ſo JEſus Chriſtus heißt/ rechte na-
tuͤrliche Mutter iſt/ vnd ſie die rechte Gottes-Mutter/ Gottes-gebaͤrerin/
vnd was mehr von Kindes-muͤttern kan geſagt werden/ als ſaͤugen/ wa-
ſchen/ etzen/ trencken/ daß Maria Gott ſaͤuget/ Gott wieget/ Gotte brey vnd
ſuppen machet &c. denn Gott vnd Menſch iſt eine Perſon/ ein Chriſtus/
ein Sohn/ ein JEſus/ nicht zwo Perſonen/ nicht zween Chriſtus/ nicht
zween Soͤhne/ nicht zween Jeſus/ gleich wie dein Sohn nicht zween Soͤhne/
zween Hanſe/ zween Schuſter iſt/ ob er gleich zwo Natur hat/ Leib vñ Seele/
Leib von dir/ Seele von Gott allein/ bißher Lutherus. Vnd ſo ſingẽ wir auch
mit Verſtand/ nicht wie die Papagey vnd die Nonnen den Pſalter: Nicht
von Mannes blut noch vom fleiſch/ allein von dem H. Geiſt/
iſt GOttes Wort worden ein Menſch/ vnd blůht ein frucht
Weibes fleiſch. Deß ewigen Vatters einig Kind/ jetzt man in
der Krippen ſind/ in vnſer armes fleiſch vnd Blut verkleydet ſich
das ewige Gut. Den aller Welt-kreiß nie beſchloß/ der ligt in
Marien ſchooß/ Er iſt ein Kindlein worden klein/ der alle ding
erhaͤlt allein. Ach HErr du Schoͤpffer aller ding/ wie biſtu
worden ſo gering/ daß du da ligſt auff duͤrꝛem Graß/ davon ein
Rind vnd Eſel aß!

So Chriſtus vnſer Herr alles das jenige was jhm begegnet/ an ſei-
nem Geiſtlichen Leib/ der Chriſtlichen Kirchen/ anderſt nicht auffnimmet/
jhm anders nicht zueygnet/ als were es jhm [ſe]lber vnmittelbar in ſeiner
Perſon geſchehen vnd widerfahren/ daher [er] den wuͤtenden Hund den
ſchnaubenden Saul auff dem Wege nach Damaſco mit dieſem hefftigen
Wort angeſprengt vnd geſagt: Saul/ Saul! was verfolgeſtu mich/Actor. 9, 4.
in meinen geiſtlichẽ Gliedmaſſen? Wann man einem an den menſchlichem
Leib auff den Fuß tritt/ ſo empfindets das Haupt vnd ſpricht: Warumb
tritteſtu mich? Wie viel mehr hat jhme der Ewige Sohn Gottes zu-
geeygnet/ alles das jenige was ſeinem eygen fleiſch begegnet/ vnd dem-
nach/ ſo Mariæ Sohn gebohren/ geſtorben vnd begraben &c. ſo glaub
ich auch recht vnd wol/ daß Gottes eingebohrner Sohn/ gebohren/
geſtorben vnd begraben ſey vmb vnd von wegẽ der perſoͤnlichen vereinigung
ohne Blum der reden/ ohne falſch der gedancken. Was einem Ehegatten
widerfehret/ das nimmet der Ehemann anders nicht auff/ als wer es jhm

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T t t t ij
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[699/0183] Predigt. ter iſt/ ob ſie gleich der Seelen Mutter nicht were/ ſonſt wuͤrde drauß folgen/ daß kein Fraw keines Kindes Mutter were/ vnd das vierdte Gebott muͤſte auffgehaben werden/ du ſolt Vatter vnd Mutter ehren. Alſo ſoll man auch ſagen/ daß Maria deß Kindes/ ſo JEſus Chriſtus heißt/ rechte na- tuͤrliche Mutter iſt/ vnd ſie die rechte Gottes-Mutter/ Gottes-gebaͤrerin/ vnd was mehr von Kindes-muͤttern kan geſagt werden/ als ſaͤugen/ wa- ſchen/ etzen/ trencken/ daß Maria Gott ſaͤuget/ Gott wieget/ Gotte brey vnd ſuppen machet &c. denn Gott vnd Menſch iſt eine Perſon/ ein Chriſtus/ ein Sohn/ ein JEſus/ nicht zwo Perſonen/ nicht zween Chriſtus/ nicht zween Soͤhne/ nicht zween Jeſus/ gleich wie dein Sohn nicht zween Soͤhne/ zween Hanſe/ zween Schuſter iſt/ ob er gleich zwo Natur hat/ Leib vñ Seele/ Leib von dir/ Seele von Gott allein/ bißher Lutherus. Vnd ſo ſingẽ wir auch mit Verſtand/ nicht wie die Papagey vnd die Nonnen den Pſalter: Nicht von Mannes blut noch vom fleiſch/ allein von dem H. Geiſt/ iſt GOttes Wort worden ein Menſch/ vnd blůht ein frucht Weibes fleiſch. Deß ewigen Vatters einig Kind/ jetzt man in der Krippen ſind/ in vnſer armes fleiſch vnd Blut verkleydet ſich das ewige Gut. Den aller Welt-kreiß nie beſchloß/ der ligt in Marien ſchooß/ Er iſt ein Kindlein worden klein/ der alle ding erhaͤlt allein. Ach HErr du Schoͤpffer aller ding/ wie biſtu worden ſo gering/ daß du da ligſt auff duͤrꝛem Graß/ davon ein Rind vnd Eſel aß! So Chriſtus vnſer Herr alles das jenige was jhm begegnet/ an ſei- nem Geiſtlichen Leib/ der Chriſtlichen Kirchen/ anderſt nicht auffnimmet/ jhm anders nicht zueygnet/ als were es jhm ſelber vnmittelbar in ſeiner Perſon geſchehen vnd widerfahren/ daher er den wuͤtenden Hund den ſchnaubenden Saul auff dem Wege nach Damaſco mit dieſem hefftigen Wort angeſprengt vnd geſagt: Saul/ Saul! was verfolgeſtu mich/ in meinen geiſtlichẽ Gliedmaſſen? Wann man einem an den menſchlichem Leib auff den Fuß tritt/ ſo empfindets das Haupt vnd ſpricht: Warumb tritteſtu mich? Wie viel mehr hat jhme der Ewige Sohn Gottes zu- geeygnet/ alles das jenige was ſeinem eygen fleiſch begegnet/ vnd dem- nach/ ſo Mariæ Sohn gebohren/ geſtorben vnd begraben &c. ſo glaub ich auch recht vnd wol/ daß Gottes eingebohrner Sohn/ gebohren/ geſtorben vnd begraben ſey vmb vnd von wegẽ der perſoͤnlichen vereinigung ohne Blum der reden/ ohne falſch der gedancken. Was einem Ehegatten widerfehret/ das nimmet der Ehemann anders nicht auff/ als wer es jhm in ey- Actor. 9, 4. T t t t ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 699. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/183>, abgerufen am 25.11.2024.