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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Engel wenn er saget: der Heylige Geist wird vber dich kommen/Luc. 1, 35.
vnd die Krafft deß höhesten wird dich vberschatten/ darumb auch
das Heylige/ daß von dir gebohren wird/ wird GOttes Sohn
genennet werden;
Die Jünger JEsu stimmen mit zu/ Petrus als der
Herr fraget/ wofür sie jhn hielten vnd bekenneten/ antwortet: Du bistMatth. 16,
16.
Ioh.
6, 69.

Christus/ deß lebendigen GOttes Sohn: beym Evangelisten Jo-
hanne sagt er: HERR wir haben gegläubet vnd erkennet/ daß
du bist Christus der Sohn deß lebendigen GOttes;
Paulus als er
von der Aufferstehung redet/ lehret seine Corinthier also reden: Der erste1. Cor. 15,
47.

Mensch ist von der Erden vnd Jrrdisch/ der ander Mensch ist
der HErr vom Himmel.
Dieser Marien Sohn ist Gottes natürlicher
vnd nicht an Kindes statt angenommener Sohn/ der jenige Sohn Gottes
selbst/ welcher von ewigkeit her von Vatter gezeuget. Alles daß was der Sohn
Gottes hat/ daß hat er der Menschheit verliehen/ nun hat der Sohn das
Wesen deß Natürlichen vnd eygenen Sohnes Gottes; GOtt der Vatter
ist ein Vatter deß natürlichen Menschen/ nicht zwar Natürlicher sondern
persönlicher weise; dieser ists nun der im Himmel ist/ nemlich derIoh. 3, 13.
Ioh. 5, 17.
Ioh.
8, 56.
58.

vom Himmel ernieder kommen ist/ der da saget: Mein Vatter
wircket bißher vnd ich wircke auch. Ehe Abraham war/ bin ich/

wie? Abraham sahe meinen Tag: Darüber wolten die Juden zu
narren werden. Ja diß ist der Knab welcher versucht wurde in der Wü-1. Cor. 10,
o.

sten/ Christus der Mensch/ welcher einer ist von der H. Dreyfaltigkeit/ das
Kind ist daß Wort/ welches wort dem Nestorio in den Ohren wehe gethan.

III. Idiopoiesis anthropinon, die eygnung der menschlichen affecten,
zustand vnd qualitäten von dem Sohn GOttes vnd also nicht nur von der
menschlichen Natur außgesprochen; da vmb vnd wegen der persönlichen
vereinigung/ ohne eintzigen tropum vnverblümbt/ warhafftig/ dem Sohne
Gottes zugeeygnet vnd zugeschrieben werden menschliche eygenschafften/
darumb/ dieweil er dieselbe jhm appropriirt vnd eygen gemacht. Dann wie
daß war ist/ der Mensch Jesus sey gecreutzigt/ wie widerumb war/ daß Gottes
Sohn warhafftig derselbe Mensch worden/ so folgt vnwidersprechlich/ daß
auch Gottes Sohn der Herr der Herrligkeit vnd Fürst deß Lebens seye ge-
creutzigt worden/ welches auch Eva vnser Großmutter geglaubt vnd gesagt/
Jch hab den Mann den HERREN/ in der meinung/ wann jhrGen. 4, 1.
Kind der versprochene Messias vnd Schlangen-tretter were/ so müste er

auch
T t t t

Predigt.
Engel wenn er ſaget: der Heylige Geiſt wird vber dich kommen/Luc. 1, 35.
vnd die Krafft deß hoͤheſten wird dich vberſchatten/ darumb auch
das Heylige/ daß von dir gebohren wird/ wird GOttes Sohn
genennet werden;
Die Juͤnger JEſu ſtimmen mit zu/ Petrus als der
Herr fraget/ wofuͤr ſie jhn hielten vnd bekenneten/ antwortet: Du biſtMatth. 16,
16.
Ioh.
6, 69.

Chriſtus/ deß lebendigen GOttes Sohn: beym Evangeliſten Jo-
hanne ſagt er: HERR wir haben geglaͤubet vnd erkennet/ daß
du biſt Chriſtus der Sohn deß lebendigen GOttes;
Paulus als er
von der Aufferſtehung redet/ lehret ſeine Corinthier alſo reden: Der erſte1. Cor. 15,
47.

Menſch iſt von der Erden vnd Jrrdiſch/ der ander Menſch iſt
der HErr vom Himmel.
Dieſer Marien Sohn iſt Gottes natuͤrlicher
vnd nicht an Kindes ſtatt angenommener Sohn/ der jenige Sohn Gottes
ſelbſt/ welcher von ewigkeit her võ Vatter gezeuget. Alles daß was der Sohn
Gottes hat/ daß hat er der Menſchheit verliehen/ nun hat der Sohn das
Weſen deß Natuͤrlichen vnd eygenen Sohnes Gottes; GOtt der Vatter
iſt ein Vatter deß natuͤrlichen Menſchen/ nicht zwar Natuͤrlicher ſondern
perſoͤnlicher weiſe; dieſer iſts nun der im Himmel iſt/ nemlich derIoh. 3, 13.
Ioh. 5, 17.
Ioh.
8, 56.
58.

vom Himmel ernieder kommen iſt/ der da ſaget: Mein Vatter
wircket bißher vnd ich wircke auch. Ehe Abraham war/ bin ich/

wie? Abraham ſahe meinen Tag: Daruͤber wolten die Juden zu
narꝛẽ werden. Ja diß iſt der Knab welcher verſucht wurde in der Wuͤ-1. Cor. 10,
o.

ſten/ Chriſtus der Menſch/ welcher einer iſt von der H. Dreyfaltigkeit/ das
Kind iſt daß Wort/ welches wort dem Neſtorio in den Ohren wehe gethan.

III. Ἰδιοποϊησις ἀνϑϱωπίνων, die eygnung der menſchlichen affecten,
zuſtand vnd qualitaͤten von dem Sohn GOttes vnd alſo nicht nur von der
menſchlichen Natur außgeſprochen; da vmb vnd wegen der perſoͤnlichen
vereinigung/ ohne eintzigen tropum vnverbluͤmbt/ warhafftig/ dem Sohne
Gottes zugeeygnet vnd zugeſchrieben werden menſchliche eygenſchafften/
darumb/ dieweil er dieſelbe jhm appropriirt vnd eygen gemacht. Dann wie
daß war iſt/ der Menſch Jeſus ſey gecreutzigt/ wie widerumb war/ daß Gottes
Sohn warhafftig derſelbe Menſch worden/ ſo folgt vnwiderſprechlich/ daß
auch Gottes Sohn der Herr der Herꝛligkeit vnd Fuͤrſt deß Lebens ſeye ge-
creutzigt worden/ welches auch Eva vnſer Großmutter geglaubt vnd geſagt/
Jch hab den Mann den HERREN/ in der meinung/ wann jhrGen. 4, 1.
Kind der verſprochene Meſſias vnd Schlangen-tretter were/ ſo muͤſte er

auch
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[697/0181] Predigt. Engel wenn er ſaget: der Heylige Geiſt wird vber dich kommen/ vnd die Krafft deß hoͤheſten wird dich vberſchatten/ darumb auch das Heylige/ daß von dir gebohren wird/ wird GOttes Sohn genennet werden; Die Juͤnger JEſu ſtimmen mit zu/ Petrus als der Herr fraget/ wofuͤr ſie jhn hielten vnd bekenneten/ antwortet: Du biſt Chriſtus/ deß lebendigen GOttes Sohn: beym Evangeliſten Jo- hanne ſagt er: HERR wir haben geglaͤubet vnd erkennet/ daß du biſt Chriſtus der Sohn deß lebendigen GOttes; Paulus als er von der Aufferſtehung redet/ lehret ſeine Corinthier alſo reden: Der erſte Menſch iſt von der Erden vnd Jrrdiſch/ der ander Menſch iſt der HErr vom Himmel. Dieſer Marien Sohn iſt Gottes natuͤrlicher vnd nicht an Kindes ſtatt angenommener Sohn/ der jenige Sohn Gottes ſelbſt/ welcher von ewigkeit her võ Vatter gezeuget. Alles daß was der Sohn Gottes hat/ daß hat er der Menſchheit verliehen/ nun hat der Sohn das Weſen deß Natuͤrlichen vnd eygenen Sohnes Gottes; GOtt der Vatter iſt ein Vatter deß natuͤrlichen Menſchen/ nicht zwar Natuͤrlicher ſondern perſoͤnlicher weiſe; dieſer iſts nun der im Himmel iſt/ nemlich der vom Himmel ernieder kommen iſt/ der da ſaget: Mein Vatter wircket bißher vnd ich wircke auch. Ehe Abraham war/ bin ich/ wie? Abraham ſahe meinen Tag: Daruͤber wolten die Juden zu narꝛẽ werden. Ja diß iſt der Knab welcher verſucht wurde in der Wuͤ- ſten/ Chriſtus der Menſch/ welcher einer iſt von der H. Dreyfaltigkeit/ das Kind iſt daß Wort/ welches wort dem Neſtorio in den Ohren wehe gethan. Luc. 1, 35. Matth. 16, 16. Ioh. 6, 69. 1. Cor. 15, 47. Ioh. 3, 13. Ioh. 5, 17. Ioh. 8, 56. 58. 1. Cor. 10, o. III. Ἰδιοποϊησις ἀνϑϱωπίνων, die eygnung der menſchlichen affecten, zuſtand vnd qualitaͤten von dem Sohn GOttes vnd alſo nicht nur von der menſchlichen Natur außgeſprochen; da vmb vnd wegen der perſoͤnlichen vereinigung/ ohne eintzigen tropum vnverbluͤmbt/ warhafftig/ dem Sohne Gottes zugeeygnet vnd zugeſchrieben werden menſchliche eygenſchafften/ darumb/ dieweil er dieſelbe jhm appropriirt vnd eygen gemacht. Dann wie daß war iſt/ der Menſch Jeſus ſey gecreutzigt/ wie widerumb war/ daß Gottes Sohn warhafftig derſelbe Menſch worden/ ſo folgt vnwiderſprechlich/ daß auch Gottes Sohn der Herr der Herꝛligkeit vnd Fuͤrſt deß Lebens ſeye ge- creutzigt worden/ welches auch Eva vnſer Großmutter geglaubt vnd geſagt/ Jch hab den Mann den HERREN/ in der meinung/ wann jhr Kind der verſprochene Meſſias vnd Schlangen-tretter were/ ſo muͤſte er auch Gen. 4, 1. T t t t

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 697. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/181>, abgerufen am 25.11.2024.