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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Zehende
auch von vnd nach seinem innwohnenden/ barmhertzigen/ Göttlichen willen/
da ist ein Hertz/ Muth vnd Sinn. Bleibt also das ei esti richtig/ daß nem-
lich eine holdselige/ freundliche/ Geist-Eheliche gemeinschafft der eygen-
Damasc. l.
3. F. O. C.
4.
schafften in Christo seyn müsse/ davon Damascenus ein Alter Lehrer schreibt:
ou`~tos esti tropos tes antidoseos ekateras phuseos antididou'ses te etera ta
idia dia ten tes upostaseos tautoteta, kai ten eis allela auton perikhoresin.
Diß ist die weise der abwechselung beyder Naturen in Christo/ da je eine
Natur der andern jhre Art vnd eygenschafft mittheilet vnd zueygnet/ vmb
vnd von wegen der einigkeit der Person vnd der geheimen durchwähung
der göttlichen Natur durch die menschliche.

Wir müssen aber die sache mehr erleutern vmb bessers verstands/ rich-
tiger Ordnung vnd hellen Liechts willen/ auch den widersprechenden desto
mächtiger vnd gründlicher zubegegnen vnd zu vnderscheiden/ mögen wir wol
auch dieses erste genus in drey Grad abtheilen/ darinn der erste heisset
Antidosis in concreto personae, Eine solche gab vnd widergab der eygen-
schafften/ da vmb vnd von wegen der persönlichen vereinigung von der
gantzen Person Christi dem Gott-Mensch vnd Mensch-Gott ohne figur
gantz eygentlich gesagt vnd außgesprochen werden/ so wol Göttliche/ als
menschliche eygenschafften/ JEsus ist gestorben/ begraben/ nach seiner
Menschheit/ ja wider Arium sage/ ich Christus ist von Ewigkeit das a, vnd
o, wider Marcionem, Christus ist warhafftig gestorben/ hat sein Blut ver-
gossen; Christus JEsus ist Gott von Gott/ Liecht von Liecht/ der Schöpffer
Himmels vnd der Erden/ welches Arius geläugnet/ aber Nestorius gestan-
den/ alles proprie vnd eygentlich.

II. Koinonian ton theion de concreto naturae humanae, da von dem
fleisch Christi vnd also nicht nur von der Person/ welche Gott vnd Mensch
ist/ sondern von der Person deß Sohnes Gottes selbs/ welche die Mensch-
heit angenommen/ göttliche eygenschafft abermahl eygentlich ohne ver-
blümbte rede oder figur außgesagt werden/ vmb vnd von wegen deß funda-
ments
der persönlichen vereinigung, dann weil Mensch vnd Gott eine
Person ist/ so soll vnd kan von dem Menschen alles gesagt werden/ was von
Gottes Sohn mag außgesprochen werden. Zum Exempel: weil der Sohn
Gottes ein ewiger Gott ist Liecht von Liecht/ vnd aber der Mensch ein Sohn
GOttes worden; so sage ich mit Warheit vnverblümbter weiß: dieser
Mensch/ Jesus Mariae Sohn/ ist wahrer Gott von Gott/ Liecht von Liecht/
1. Chron.
18, 17.
der Schöpffer Himmels vnd der Erden/ David sagt auch: du hast an-
gesehen mich als in dergestallt eines Menschen/ der in der höhe
GOtt der HERR ist.
Was David weissaget/ darauff deutet der

Engel

Die Zehende
auch von vnd nach ſeinem innwohnenden/ barmhertzigẽ/ Goͤttlichen willen/
da iſt ein Hertz/ Muth vnd Sinn. Bleibt alſo das ἔι ἔϛι richtig/ daß nem-
lich eine holdſelige/ freundliche/ Geiſt-Eheliche gemeinſchafft der eygen-
Damaſc. l.
3. F. O. C.
4.
ſchafften in Chriſto ſeyn muͤſſe/ davon Damaſcenus ein Alter Lehrer ſchreibt:
ου῟τος ἔϛι τϱὀπος τῆς ἀντιδόσεως ἑκατέϱας φύσεως ἁντιδιδου´σης τῇ ἑτέϱᾳ τὰ
ἴδια διὰ τὴν τῆς ὑποϛάσεως ταυτότητα, καὶ τἠν ἐις ἄλληλα ἀυτῶν πεϱιχῴϱησιν.
Diß iſt die weiſe der abwechſelung beyder Naturen in Chriſto/ da je eine
Natur der andern jhre Art vnd eygenſchafft mittheilet vnd zueygnet/ vmb
vnd von wegen der einigkeit der Perſon vnd der geheimen durchwaͤhung
der goͤttlichen Natur durch die menſchliche.

Wir muͤſſen aber die ſache mehr erleutern vmb beſſers verſtands/ rich-
tiger Ordnung vnd hellen Liechts willen/ auch den widerſprechenden deſto
maͤchtiger vnd gruͤndlicher zubegegnen vnd zu vnderſcheidẽ/ moͤgen wir wol
auch dieſes erſte genus in drey Grad abtheilen/ darinn der erſte heiſſet
Ἄντίδοσις in concreto perſonæ, Eine ſolche gab vnd widergab der eygen-
ſchafften/ da vmb vnd von wegen der perſoͤnlichen vereinigung von der
gantzen Perſon Chriſti dem Gott-Menſch vnd Menſch-Gott ohne figur
gantz eygentlich geſagt vnd außgeſprochen werden/ ſo wol Goͤttliche/ als
menſchliche eygenſchafften/ JEſus iſt geſtorben/ begraben/ nach ſeiner
Menſchheit/ ja wider Arium ſage/ ich Chriſtus iſt von Ewigkeit das α, vnd
ω, wider Marcionem, Chriſtus iſt warhafftig geſtorben/ hat ſein Blut ver-
goſſen; Chriſtus JEſus iſt Gott von Gott/ Liecht von Liecht/ der Schoͤpffer
Himmels vnd der Erden/ welches Arius gelaͤugnet/ aber Neſtorius geſtan-
den/ alles propriè vnd eygentlich.

II. Κοινωνίαν τῶν ϑείων de concreto naturæ humanæ, da von dem
fleiſch Chriſti vnd alſo nicht nur von der Perſon/ welche Gott vnd Menſch
iſt/ ſondern von der Perſon deß Sohnes Gottes ſelbs/ welche die Menſch-
heit angenommen/ goͤttliche eygenſchafft abermahl eygentlich ohne ver-
bluͤmbte rede oder figur außgeſagt werden/ vmb vnd von wegen deß funda-
ments
der perſoͤnlichen vereinigung, dann weil Menſch vnd Gott eine
Perſon iſt/ ſo ſoll vnd kan von dem Menſchen alles geſagt werden/ was von
Gottes Sohn mag außgeſprochen werden. Zum Exempel: weil der Sohn
Gottes ein ewiger Gott iſt Liecht von Liecht/ vnd aber der Menſch ein Sohn
GOttes worden; ſo ſage ich mit Warheit vnverbluͤmbter weiß: dieſer
Menſch/ Jeſus Mariæ Sohn/ iſt wahrer Gott von Gott/ Liecht von Liecht/
1. Chron.
18, 17.
der Schoͤpffer Himmels vnd der Erden/ David ſagt auch: du haſt an-
geſehen mich als in dergeſtallt eines Menſchen/ der in der hoͤhe
GOtt der HERR iſt.
Was David weiſſaget/ darauff deutet der

Engel
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[696/0180] Die Zehende auch von vnd nach ſeinem innwohnenden/ barmhertzigẽ/ Goͤttlichen willen/ da iſt ein Hertz/ Muth vnd Sinn. Bleibt alſo das ἔι ἔϛι richtig/ daß nem- lich eine holdſelige/ freundliche/ Geiſt-Eheliche gemeinſchafft der eygen- ſchafften in Chriſto ſeyn muͤſſe/ davon Damaſcenus ein Alter Lehrer ſchreibt: ου῟τος ἔϛι τϱὀπος τῆς ἀντιδόσεως ἑκατέϱας φύσεως ἁντιδιδου´σης τῇ ἑτέϱᾳ τὰ ἴδια διὰ τὴν τῆς ὑποϛάσεως ταυτότητα, καὶ τἠν ἐις ἄλληλα ἀυτῶν πεϱιχῴϱησιν. Diß iſt die weiſe der abwechſelung beyder Naturen in Chriſto/ da je eine Natur der andern jhre Art vnd eygenſchafft mittheilet vnd zueygnet/ vmb vnd von wegen der einigkeit der Perſon vnd der geheimen durchwaͤhung der goͤttlichen Natur durch die menſchliche. Damaſc. l. 3. F. O. C. 4. Wir muͤſſen aber die ſache mehr erleutern vmb beſſers verſtands/ rich- tiger Ordnung vnd hellen Liechts willen/ auch den widerſprechenden deſto maͤchtiger vnd gruͤndlicher zubegegnen vnd zu vnderſcheidẽ/ moͤgen wir wol auch dieſes erſte genus in drey Grad abtheilen/ darinn der erſte heiſſet Ἄντίδοσις in concreto perſonæ, Eine ſolche gab vnd widergab der eygen- ſchafften/ da vmb vnd von wegen der perſoͤnlichen vereinigung von der gantzen Perſon Chriſti dem Gott-Menſch vnd Menſch-Gott ohne figur gantz eygentlich geſagt vnd außgeſprochen werden/ ſo wol Goͤttliche/ als menſchliche eygenſchafften/ JEſus iſt geſtorben/ begraben/ nach ſeiner Menſchheit/ ja wider Arium ſage/ ich Chriſtus iſt von Ewigkeit das α, vnd ω, wider Marcionem, Chriſtus iſt warhafftig geſtorben/ hat ſein Blut ver- goſſen; Chriſtus JEſus iſt Gott von Gott/ Liecht von Liecht/ der Schoͤpffer Himmels vnd der Erden/ welches Arius gelaͤugnet/ aber Neſtorius geſtan- den/ alles propriè vnd eygentlich. II. Κοινωνίαν τῶν ϑείων de concreto naturæ humanæ, da von dem fleiſch Chriſti vnd alſo nicht nur von der Perſon/ welche Gott vnd Menſch iſt/ ſondern von der Perſon deß Sohnes Gottes ſelbs/ welche die Menſch- heit angenommen/ goͤttliche eygenſchafft abermahl eygentlich ohne ver- bluͤmbte rede oder figur außgeſagt werden/ vmb vnd von wegen deß funda- ments der perſoͤnlichen vereinigung, dann weil Menſch vnd Gott eine Perſon iſt/ ſo ſoll vnd kan von dem Menſchen alles geſagt werden/ was von Gottes Sohn mag außgeſprochen werden. Zum Exempel: weil der Sohn Gottes ein ewiger Gott iſt Liecht von Liecht/ vnd aber der Menſch ein Sohn GOttes worden; ſo ſage ich mit Warheit vnverbluͤmbter weiß: dieſer Menſch/ Jeſus Mariæ Sohn/ iſt wahrer Gott von Gott/ Liecht von Liecht/ der Schoͤpffer Himmels vnd der Erden/ David ſagt auch: du haſt an- geſehen mich als in dergeſtallt eines Menſchen/ der in der hoͤhe GOtt der HERR iſt. Was David weiſſaget/ darauff deutet der Engel 1. Chron. 18, 17.

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 696. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/180>, abgerufen am 25.11.2024.