Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. nommen; nemlich/ sie glauben damit nicht nur die einige Person inChristo; sondern auch die vereinbahrung vnd mittheylung der beeden Naturen vnd eygenschafften. Dann zugleicher weiß/ wie Christus nicht könte heissen ein einige Person/ wann nit zwischen den Na- turen eine vereinbahrung vnd gemeinschafft wäre: also könte er auch nicht eine Person seyn vnd heissen/ wann keine gemeinschafft vnd eygenschafft seyn solte; dann solte durch die vnmüglichkeit Leib vnd Seel in der ersten schöpf- fung/ da die Seel dem Leib eingeblasen worden/ mit einander vereinbahret seyn/ vnd doch keine gemeinschafft haben/ die Seel wäre für sich selbs/ ließ den Leib sein/ beweget/ erregete vnd wecket denselben nicht auff/ so könte man ja nicht sagen: Es ist ein Mensch/ sondern/ es sind zwo absonderliche Personen. Vnd wie kan man sagen von Eheleuten/ sie seyen ein fleisch/ wann sie Dergleichen Communion vnd gemeinschafft erzeigt sich auch in vn- auch
Predigt. nommen; nemlich/ ſie glauben damit nicht nur die einige Perſon inChriſto; ſondern auch die vereinbahrung vnd mittheylung der beeden Naturen vnd eygenſchafften. Dann zugleicher weiß/ wie Chriſtus nicht koͤnte heiſſen ein einige Perſon/ wann nit zwiſchen den Na- turen eine vereinbahrung vnd gemeinſchafft waͤre: alſo koͤnte er auch nicht eine Perſon ſeyn vnd heiſſen/ wañ keine gemeinſchafft vnd eygenſchafft ſeyn ſolte; dann ſolte durch die vnmuͤglichkeit Leib vnd Seel in der erſten ſchoͤpf- fung/ da die Seel dem Leib eingeblaſen worden/ mit einander vereinbahret ſeyn/ vnd doch keine gemeinſchafft haben/ die Seel waͤre fuͤr ſich ſelbs/ ließ den Leib ſein/ beweget/ erregete vnd wecket denſelben nicht auff/ ſo koͤnte man ja nicht ſagen: Es iſt ein Menſch/ ſondern/ es ſind zwo abſonderliche Perſonen. Vnd wie kan man ſagen von Eheleuten/ ſie ſeyen ein fleiſch/ wann ſie Dergleichen Communion vnd gemeinſchafft erzeigt ſich auch in vn- auch
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Predigt.
nommen; nemlich/ ſie glauben damit nicht nur die einige Perſon in
Chriſto; ſondern auch die vereinbahrung vnd mittheylung der
beeden Naturen vnd eygenſchafften. Dann zugleicher weiß/ wie
Chriſtus nicht koͤnte heiſſen ein einige Perſon/ wann nit zwiſchen den Na-
turen eine vereinbahrung vnd gemeinſchafft waͤre: alſo koͤnte er auch nicht
eine Perſon ſeyn vnd heiſſen/ wañ keine gemeinſchafft vnd eygenſchafft ſeyn
ſolte; dann ſolte durch die vnmuͤglichkeit Leib vnd Seel in der erſten ſchoͤpf-
fung/ da die Seel dem Leib eingeblaſen worden/ mit einander vereinbahret
ſeyn/ vnd doch keine gemeinſchafft haben/ die Seel waͤre fuͤr ſich ſelbs/ ließ
den Leib ſein/ beweget/ erregete vnd wecket denſelben nicht auff/ ſo koͤnte
man ja nicht ſagen: Es iſt ein Menſch/ ſondern/ es ſind zwo abſonderliche
Perſonen.
Vnd wie kan man ſagen von Eheleuten/ ſie ſeyen ein fleiſch/ wann ſie
keine gemeinſchafft pflegen/ wann ſie nicht beyſammen wohnen/ wann ſie
zu Tiſch vnd Bette geſchieden? Mann vnd Weib ſind in einer keuſchen
Ehe nicht nur miteinander genaw vereinbaret/ ſondern es erſcheinet vnder
denſelben auch ein liebliche/ anmutige/ freundliche/ Eheliche gemeinſchafft/
krafft welcher das Weib von dem Mann/ ehr/ Adel/ hoheit/ Namen vnd
Wuͤrde erlangt/ der Mann im gegentheil eygnet jhm alles das jenige zu/
was dem Weibe begegnet vnd widerfaͤhret anders nicht/ als were es jhm
vnmittelbar in eygner Perſon geſchehen. Ein Weib/ ein Hertz/ ein Sinn/
ein affect, ein gemeinſchafft der fatorum, Gluͤcks vnd Vngluͤckes/ ja auch
der zeitlichen Guͤter/ die ſollen ja billich theil vnd gemein ſeyn. Ja/ ſo
Mann vnd Weib ein fleiſch ſind/ welches Band hoͤher/ warumb follen
dann die Guͤter ſeparat vnd verſchieden bleiben? Jonathan/ da er ſich in
David als ſein eygen Hertz verliebet/ zog er ſeinen Rock auß/ den er an hat-
te/ vnd gab jhn David/ darzu ſeinen Mantel/ ſein Schwerd/ feinen Bo-
gen/ ſeinen Guͤrtel: Er dachte bey ſich ſelbs/ wo mein Hertz iſt/ da ſoll auch
mein Rock ſeyn. Wieviel mehr ſoll ſolches gelten in der Ehe?
Dergleichen Communion vnd gemeinſchafft erzeigt ſich auch in vn-
ſerm hohen Geheimnuͤß deß geoffenbahrten Gottes im fleiſch; dann da
macht ſich die Gottheit der Menſchheit gemein/ empfindets gleichſam/ wañ
der Menſchheit/ was vngerades begegnet/ was die Gottheit will/ das will
auch die Menſchheit; wo das Goͤttliche Auge hinſiehet/ dahin ſiehet/ auch
das Menſchliche Auge; wann der Herr JEſus ſagt: Jeruſalem/
Jeruſalem wie offt habe ich dich wollen verſamlen/ ſo redet er frey-
lich nicht nur von vnd nach ſeinem mitleidenden menſchlichen/ ſondern
auch
Matth. 23,
37.
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