Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. gaffest/ die dir zu hoch vnd zu schwer ist; denn ausser Christo kan die Naturkeine Gnade noch liebe in Gott sehen noch erlangen/ wie denn auch ausser jhm nichts denn eytel Zorn vnd verdamnüß ist. Sihe/ das heisse ich den Vatter vnd Christum von einander scheiden/ oder den Menschen vnd Sohn Gottes (das ist die einige Person) theilen vnd trennen/ vnd ist (sage ich) ein rechte/ ertzböse tücke deß ärgesten Teuffels. Denn die andern sind noch grobe/ tölpische Teuffel/ als Sabellii Manichaei, vnd andere Kätze- rey/ die da lehren/ man soll nicht glauben/ daß GOtt Mensch sey/ oder daß ein Mensch möge warhafftiger Gott seyn/ das heissen noch alles objecta speculabilia, blosse gedancken vnd spitzige Sophisten-fündlein/ darüber man in Schulen disputiret. Aber wann es kommet ad effectus, das ist zum ernst/ da der Glaube stehen/ vnd das Hertz sich darauff gründen soll wider die anfächtung/ da findet vnd reget sichs. Wer hinfurt Gott suchet/ vnd treffen oder finden will/ anders denn in dem Christo/ der findet vnd trifft nicht Gott/ sondern den Teuffel selbs an Gottes statt. Bißher D. Luther. Darumb wo ich bin in der Welt/ so such ich billich meines Gottes eygenen Tempel/ da ich beten/ flehen vnd meine noth klagen kan. Wo dann? allenthalben in der Türckey/ in der Barbarey/ wo ich bin Ach S s s s ij
Predigt. gaffeſt/ die dir zu hoch vnd zu ſchwer iſt; denn auſſer Chriſto kan die Naturkeine Gnade noch liebe in Gott ſehen noch erlangen/ wie denn auch auſſer jhm nichts denn eytel Zorn vnd verdamnuͤß iſt. Sihe/ das heiſſe ich den Vatter vnd Chriſtum von einander ſcheiden/ oder den Menſchen vnd Sohn Gottes (das iſt die einige Perſon) theilen vnd trennen/ vnd iſt (ſage ich) ein rechte/ ertzboͤſe tuͤcke deß aͤrgeſten Teuffels. Denn die andern ſind noch grobe/ toͤlpiſche Teuffel/ als Sabellii Manichæi, vnd andere Kaͤtze- rey/ die da lehren/ man ſoll nicht glauben/ daß GOtt Menſch ſey/ oder daß ein Menſch moͤge warhafftiger Gott ſeyn/ das heiſſen noch alles objecta ſpeculabilia, bloſſe gedancken vnd ſpitzige Sophiſten-fuͤndlein/ daruͤber man in Schulen diſputiret. Aber wann es kommet ad effectus, das iſt zum ernſt/ da der Glaube ſtehen/ vnd das Hertz ſich darauff gruͤnden ſoll wider die anfaͤchtung/ da findet vnd reget ſichs. Wer hinfurt Gott ſuchet/ vnd treffen oder finden will/ anders denn in dem Chriſto/ der findet vnd trifft nicht Gott/ ſondern den Teuffel ſelbs an Gottes ſtatt. Bißher D. Luther. Darumb wo ich bin in der Welt/ ſo ſuch ich billich meines Gottes eygenen Tempel/ da ich beten/ flehen vnd meine noth klagen kan. Wo dann? allenthalben in der Tuͤrckey/ in der Barbarey/ wo ich bin Ach S ſ ſ ſ ij
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0175" n="691"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> gaffeſt/ die dir zu hoch vnd zu ſchwer iſt; denn auſſer Chriſto kan die Natur<lb/> keine Gnade noch liebe in Gott ſehen noch erlangen/ wie denn auch auſſer<lb/> jhm nichts denn eytel Zorn vnd verdamnuͤß iſt. Sihe/ das heiſſe ich den<lb/> Vatter vnd Chriſtum von einander ſcheiden/ oder den Menſchen vnd<lb/> Sohn Gottes (das iſt die einige Perſon) theilen vnd trennen/ vnd iſt<lb/> (ſage ich) ein rechte/ ertzboͤſe tuͤcke deß aͤrgeſten Teuffels. Denn die andern<lb/> ſind noch grobe/ toͤlpiſche Teuffel/ als <hi rendition="#aq">Sabellii Manichæi,</hi> vnd andere Kaͤtze-<lb/> rey/ die da lehren/ man ſoll nicht glauben/ daß GOtt Menſch ſey/ oder daß<lb/> ein Menſch moͤge warhafftiger Gott ſeyn/ das heiſſen noch alles <hi rendition="#aq">objecta<lb/> ſpeculabilia,</hi> bloſſe gedancken vnd ſpitzige Sophiſten-fuͤndlein/ daruͤber<lb/> man in Schulen <hi rendition="#aq">diſputi</hi>ret. Aber wann es kommet <hi rendition="#aq">ad effectus,</hi> das iſt<lb/> zum ernſt/ da der Glaube ſtehen/ vnd das Hertz ſich darauff gruͤnden ſoll<lb/> wider die anfaͤchtung/ da findet vnd reget ſichs. Wer hinfurt Gott ſuchet/<lb/> vnd treffen oder finden will/ anders denn in dem Chriſto/ der findet vnd trifft<lb/> nicht Gott/ ſondern den Teuffel ſelbs an Gottes ſtatt. Bißher D. Luther.<lb/> Darumb wo ich bin in der Welt/ ſo ſuch ich billich meines Gottes eygenen<lb/> Tempel/ da ich beten/ flehen vnd meine noth klagen kan.</p><lb/> <p>Wo dann? allenthalben in der Tuͤrckey/ in der Barbarey/ wo ich bin<lb/> vmb was <hi rendition="#aq">refir,</hi> da weiß ich/ mein GOtt vnd <hi rendition="#k">Herr</hi> iſt bey mir/ wo Er iſt/<lb/> da iſt auch ſein Tempel/ dann Gott vnd Menſch iſt eine einige vnzertrenne-<lb/> te Perſon. Meine Sůnde ſcheidet zwar mich vnd meinen Gott von einan-<lb/> der/ aber die Perſon/ die da heiſſet/ Gott-Menſch/ die tritt ins mittel vnd<lb/> macht Friede/ durch dieſelbe hab ich einen zugang zum Vatter/ das ſey fern/<lb/> daß ich mit meinen gedancken/ Andacht vnd Gebett fladern ſolte an den<lb/> bloſſen Gott/ der da iſt ein verzehrend fewer/ beſorglich doͤrffte er mir bekom-<lb/> men/ als den Muͤcklein die nach dem Fewer fliegen. Darumb iſt diß mein<lb/> glaub: <hi rendition="#fr">Jch glaub an JEſum Chriſt Gottes eingebohrnen Sohn<lb/> meinen HERREN/</hi> aber auch mein Bruder vnd Jmmanuel/ meinen<lb/> Bluts-freund/ ſein bruͤderlich Hertze vnd flammende lieb-reiche <hi rendition="#aq">affection,</hi><lb/> iſt mein Schatz/ mein Troſt/ mein Leben/ er weiß wie mir vmbs Hertz iſt/ er<lb/> hats ſelbs erfahren/ er iſt in allem verſucht/ wie ich/ doch ohne Suͤnde/ wie<lb/> er mein Jmmanuel zwar im Todt einen riß empfunden an ſeinem Leib vnd<lb/> vnd Seel/ die von einander geſchieden/ aber die perſoͤnliche vereinigung<lb/> mit Gott iſt vnverꝛuckt geblieben: Alſo wird mir zwar der Todt das zeit-<lb/> liche leben rauben/ Leib vnd Seel werden von einander weichen/ aber an<lb/> meinen <hi rendition="#k">Herren</hi> vnd GOtt Chriſto JEſu werde ich hangen bleiben/ vns<lb/> ſoll der Todt nicht ſcheiden.</p><lb/> <fw place="bottom" type="sig"> <hi rendition="#fr">S ſ ſ ſ ij</hi> </fw> <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#fr">Ach</hi> </fw><lb/> </div> </div> </body> </text> </TEI> [691/0175]
Predigt.
gaffeſt/ die dir zu hoch vnd zu ſchwer iſt; denn auſſer Chriſto kan die Natur
keine Gnade noch liebe in Gott ſehen noch erlangen/ wie denn auch auſſer
jhm nichts denn eytel Zorn vnd verdamnuͤß iſt. Sihe/ das heiſſe ich den
Vatter vnd Chriſtum von einander ſcheiden/ oder den Menſchen vnd
Sohn Gottes (das iſt die einige Perſon) theilen vnd trennen/ vnd iſt
(ſage ich) ein rechte/ ertzboͤſe tuͤcke deß aͤrgeſten Teuffels. Denn die andern
ſind noch grobe/ toͤlpiſche Teuffel/ als Sabellii Manichæi, vnd andere Kaͤtze-
rey/ die da lehren/ man ſoll nicht glauben/ daß GOtt Menſch ſey/ oder daß
ein Menſch moͤge warhafftiger Gott ſeyn/ das heiſſen noch alles objecta
ſpeculabilia, bloſſe gedancken vnd ſpitzige Sophiſten-fuͤndlein/ daruͤber
man in Schulen diſputiret. Aber wann es kommet ad effectus, das iſt
zum ernſt/ da der Glaube ſtehen/ vnd das Hertz ſich darauff gruͤnden ſoll
wider die anfaͤchtung/ da findet vnd reget ſichs. Wer hinfurt Gott ſuchet/
vnd treffen oder finden will/ anders denn in dem Chriſto/ der findet vnd trifft
nicht Gott/ ſondern den Teuffel ſelbs an Gottes ſtatt. Bißher D. Luther.
Darumb wo ich bin in der Welt/ ſo ſuch ich billich meines Gottes eygenen
Tempel/ da ich beten/ flehen vnd meine noth klagen kan.
Wo dann? allenthalben in der Tuͤrckey/ in der Barbarey/ wo ich bin
vmb was refir, da weiß ich/ mein GOtt vnd Herr iſt bey mir/ wo Er iſt/
da iſt auch ſein Tempel/ dann Gott vnd Menſch iſt eine einige vnzertrenne-
te Perſon. Meine Sůnde ſcheidet zwar mich vnd meinen Gott von einan-
der/ aber die Perſon/ die da heiſſet/ Gott-Menſch/ die tritt ins mittel vnd
macht Friede/ durch dieſelbe hab ich einen zugang zum Vatter/ das ſey fern/
daß ich mit meinen gedancken/ Andacht vnd Gebett fladern ſolte an den
bloſſen Gott/ der da iſt ein verzehrend fewer/ beſorglich doͤrffte er mir bekom-
men/ als den Muͤcklein die nach dem Fewer fliegen. Darumb iſt diß mein
glaub: Jch glaub an JEſum Chriſt Gottes eingebohrnen Sohn
meinen HERREN/ aber auch mein Bruder vnd Jmmanuel/ meinen
Bluts-freund/ ſein bruͤderlich Hertze vnd flammende lieb-reiche affection,
iſt mein Schatz/ mein Troſt/ mein Leben/ er weiß wie mir vmbs Hertz iſt/ er
hats ſelbs erfahren/ er iſt in allem verſucht/ wie ich/ doch ohne Suͤnde/ wie
er mein Jmmanuel zwar im Todt einen riß empfunden an ſeinem Leib vnd
vnd Seel/ die von einander geſchieden/ aber die perſoͤnliche vereinigung
mit Gott iſt vnverꝛuckt geblieben: Alſo wird mir zwar der Todt das zeit-
liche leben rauben/ Leib vnd Seel werden von einander weichen/ aber an
meinen Herren vnd GOtt Chriſto JEſu werde ich hangen bleiben/ vns
ſoll der Todt nicht ſcheiden.
Ach
S ſ ſ ſ ij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |