Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. GOtt/ so könte man nicht sagen/ daß GOtt vnd Mensch eine Personwere. Das Edelste/ beste Gleichnuß von vnserm Leib vnd Seel ist hie nichtIta Darmb- GOtt R r r r
Predigt. GOtt/ ſo koͤnte man nicht ſagen/ daß GOtt vnd Menſch eine Perſonwere. Das Edelſte/ beſte Gleichnuß von vnſerm Leib vnd Seel iſt hie nichtIta Darmb- GOtt R r r r
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Predigt.
GOtt/ ſo koͤnte man nicht ſagen/ daß GOtt vnd Menſch eine Perſon
were.
Das Edelſte/ beſte Gleichnuß von vnſerm Leib vnd Seel iſt hie nicht
auß zulaſſen. Wann jemand ſchon lange ſagte/ daß Leib vnd Seel hetten
in dem Menſchen/ vnd in anſehung deß gantzen Menſchen/ eine gemein-
ſchafft/ daß der Menſch ſeye vnd heiſſe ein vernuͤnfftiger (wegen der Seelen)
vnd ein leibhaffter (wegen deß Leibs) Menſch; ſo were das noch nicht die ge-
meinſchafft der Seelen mit dem Leibe/ vnd deß Leibes mit der Seelen/ vmb
welcher gemeinſchafft willen/ die Seele iſt vnd heiſſet ψυχὴ ἐνσώματος, ani-
ma incorporata (wie Athanaſius nach art der Griechiſchen Sprache redet)
eine leibhaffte Seele/ vnd der Leib iſt vnd heiſſet σῶμα ἔμψυχον, corpus ani-
matum, ein ſeelhaffter Leib/ der da lebet vnd empfindet. Alſo wann je-
mand ſchon lang ſagt/ daß die Gottheit vnd Menſchheit in Chriſto/ tan-
quam perſona compoſita, in anſehung Chriſti/ der gantzen/ auß vnd in
zwoen vereinigten Naturen beſtehender Perſon/ eine ſolche gemeinſchafft
haben/ daß Chriſtus/ GOtt/ vnd Chriſtus auch Menſch zugleich ſeye vnd
genennet werde/ ſo iſts doch noch lang nicht gnug hiervon geglaubt vnd be-
kennet (weil auch der Jrꝛgeiſt Neſtorius bekandt hat/ das Chriſtus GOtt
vnd Menſch ſeye) ſondern er muß auch nach der H. Schrifft glaͤuben vnd
bekennen/ daß die beyde miteinander perſoͤnlich vereinigte Naturen mit vnd
vnder einander ſelbſten eine ſolche perſoͤnliche warhaffte gemeinſchafft ha-
ben/ daß die eine von der andern in concreto ab omnibus ſophiſticationi-
bus remoto, in der that vnd Warheit ohne menſchliche jrꝛige Gloſſen alſo
außgeſaget werd: GOtt iſt Menſch/ Menſch iſt GOtt/ Gottes
deß Vatters einiger Sohn iſt der Jungfrawen Marien Sohn:
vnd der Jungfrawen Marien Sohn iſt Gottes deß Vatters
einiger Sohn. Es kan auch GOtt nicht warhafftiger Menſch ſeyn/
wann ernicht warhafftig ſeine von jhm perſoͤnlich angenommene/ eygene
Menſchheit hat. Vnd dieſer kan nicht warhafftiger GOtt ſeyn/ wann er
nicht ſeine/ durch die perſoͤnliche vereinigung jhm warhafftig mitgetheilte
Gottheit hat. Wann deß Menſchen mit dem leibe vereinigte Seele von
dem jhrigem nichts dem Leibe mittheilete/ wie wuͤrde dann der Leib σῷμα
ἔμψυχον, ein ſeelhaffter Leib ſeyn vnd heiſſen koͤnnen? wann das mit dem
eyſen vereinigte Fewer dem eyſen nichts von dem ſeinigen mittheilete
(welches Gleichnuß die Kirchen vaͤtter hierbey auch gebrauchen) wie wuͤrde
dann das eyſen/ ignitum, fewrig ſein vnd heiſſen koͤnnen? bleibet demnach
außgemacht/ der Menſch Chriſtus kan/ eygentlich zu reden/ nicht wahrer
GOtt
Ita Darmb-
ſtattini Jn
gruͤndli-
cher auß-
fuͤhrung
c. 4. p. 106.
& ſeqq.
ib. p. 108.
ib. p. 109.
R r r r
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