Christenheit hat predigen lassen/ dann Oehle bedeutet Barm- hertzigkeit vnd Friede davon daß Evangelium lehret. Man lisset von Apsepha dem König in Libya, daß er etliche von jhme ab- gerichtete Papagey anff der strew gehalten/ die er außfliehen lassen/ allent- halben zusagen Apsephas theos esti, Apsephas ist ein Gott! das war vnrecht vnd sündlich; aber der H. Geist der hat ohn alle Sünd zwölff Pfingst-Tauben/ so zu reden/ auff dem up eroo, dem Saal zu Jerusalem außgehecket/ außge- brütet/ vnd sie in die gantze Welt außfliegen lassen/ die von jhm haben alle- sampt einmütig ruffen vnd predigen müssen vnd sagen/ JEsus von Naza- reth den die Juden ermordet vnd gekreutziget/ ist von den Todten auffer- standen vnd ist der hochgelobte Gott in Ewigkeit!
III. Die epimonen, die beharrliche ruh vnd Wohnung deß Ioh. 1, 32.H. Geistes vber vnd in Christo. Jch sahe/ spricht Johannes der Täuffer/ daß der Geist herab fuhr wie ein Taub vom Himmel Esa. 11, 2.vnd blieb auff jhm. Welches spectacul der hoch erleuchte Seher Esaias längst zuvor gesehen/ vnd geweissaget das auff dem Zweig auß der Wurtzel Jsai werd ruhen der Geist deß HERREN/ der Geist der Weißheit/ vnd deß verstandts/ der Geist deß Raths vnd der stärcke; der Geist deß erkandtnuß vnd der forcht deß HErren. Es ist zwar auch der Geist vber die Männer Gottes/ streitbare Helden/ vnd Propheten kommen/ er hat sie angezogen/ erleuchtet/ vnd getrieben/ aber auff keinem derselben hat er immer beständig geruhet: Simson vnd Saul ha- ben den guten Geist verlohren/ der Prophet Nathan ist gleichsam in deli- quio spiritus, in mangel deß Geistes gelegen/ da er den König David ge- sterckt in seinem Vorsatz dem Herren ein Hauß oder Tempel zubawen/ dem zu wider daß Wort deß Herren/ so zu Nacht zu jhm kommen/ an- 2. Sam. 7, 4. 5. 2. Reg. 4, 27,ders gelautet/ so spricht der HErr/ soltestu mir ein Hauß bawen/ daß ich darinnen wohnete/&c. auch bekennet Elisa/ daß der Herr jhm den zustand seiner Würthin der Sunamitin verborgen vnd Psal. 45. 8. Ioh. 3. 34.nicht angezeiget hab? Aber von Christo ist sein Geist niemahlen gewi- chen mit dem er gesalbet worden mehr als seine gesellen ohne maß.
Sonderlich aber vnd zum IV. die epeleusin, die segen vnd ge- heimnuß reiche allerheyligste vberkunfft deß Heyligen Geistes Lur. 1, 35.vber die Jungfraw Maria/ davon der Ertz-Engel Gabriel außtrucklich
sagt
Die Achte
Chriſtenheit hat predigen laſſen/ dann Oehle bedeutet Barm- hertzigkeit vnd Friede davon daß Evangelium lehret. Man liſſet von Apſepha dem Koͤnig in Libya, daß er etliche von jhme ab- gerichtete Papagey anff der ſtrew gehalten/ die er außfliehen laſſen/ allent- halben zuſagen Αψεφας θεὸς ἐϛι, Apſephas iſt ein Gott! das war vnrecht vnd ſuͤndlich; aber der H. Geiſt der hat ohn alle Suͤnd zwoͤlff Pfingſt-Tauben/ ſo zu reden/ auff dem ὑπ εϱώω, dem Saal zu Jeruſalem außgehecket/ außge- brütet/ vnd ſie in die gantze Welt außfliegen laſſen/ die von jhm haben alle- ſampt einmuͤtig ruffen vnd predigen muͤſſen vnd ſagen/ JEſus von Naza- reth den die Juden ermordet vnd gekreutziget/ iſt von den Todten auffer- ſtanden vnd iſt der hochgelobte Gott in Ewigkeit!
III. Die ἐπιμονὴν, die beharꝛliche ruh vnd Wohnung deß Ioh. 1, 32.H. Geiſtes vber vnd in Chriſto. Jch ſahe/ ſpricht Johannes der Taͤuffer/ daß der Geiſt herab fuhr wie ein Taub vom Himmel Eſa. 11, 2.vnd blieb auff jhm. Welches ſpectacul der hoch erleuchte Seher Eſaias laͤngſt zuvor geſehen/ vnd geweiſſaget das auff dem Zweig auß der Wurtzel Jſai werd ruhen der Geiſt deß HERREN/ der Geiſt der Weißheit/ vnd deß verſtandts/ der Geiſt deß Raths vnd der ſtaͤrcke; der Geiſt deß erkandtnuß vnd der forcht deß HErren. Es iſt zwar auch der Geiſt vber die Maͤnner Gottes/ ſtreitbare Helden/ vnd Propheten kom̃en/ er hat ſie angezogen/ erleuchtet/ vnd getrieben/ aber auff keinem derſelben hat er immer beſtaͤndig geruhet: Simſon vnd Saul ha- ben den guten Geiſt verlohren/ der Prophet Nathan iſt gleichſam in deli- quio ſpiritus, in mangel deß Geiſtes gelegen/ da er den Koͤnig David ge- ſterckt in ſeinem Vorſatz dem Herren ein Hauß oder Tempel zubawen/ dem zu wider daß Wort deß Herren/ ſo zu Nacht zu jhm kommen/ an- 2. Sam. 7, 4. 5. 2. Reg. 4, 27,ders gelautet/ ſo ſpricht der HErr/ ſolteſtu mir ein Hauß bawen/ daß ich darinnen wohnete/&c. auch bekennet Eliſa/ daß der Herꝛ jhm den zuſtand ſeiner Wuͤrthin der Sunamitin verborgen vnd Pſal. 45. 8. Ioh. 3. 34.nicht angezeiget hab? Aber von Chriſto iſt ſein Geiſt niemahlen gewi- chen mit dem er geſalbet worden mehr als ſeine geſellen ohne maß.
Sonderlich aber vnd zum IV. die ἐπέλευσιν, die ſegen vnd ge- heimnuß reiche allerheyligſte vberkunfft deß Heyligen Geiſtes Lur. 1, 35.vber die Jungfraw Maria/ davon der Ertz-Engel Gabriel außtrucklich
ſagt
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reth den die Juden ermordet vnd gekreutziget/ iſt von den Todten auffer-
ſtanden vnd iſt der hochgelobte Gott in Ewigkeit!
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H. Geiſtes vber vnd in Chriſto. Jch ſahe/ ſpricht Johannes der
Taͤuffer/ daß der Geiſt herab fuhr wie ein Taub vom Himmel
vnd blieb auff jhm. Welches ſpectacul der hoch erleuchte Seher Eſaias
laͤngſt zuvor geſehen/ vnd geweiſſaget das auff dem Zweig auß der
Wurtzel Jſai werd ruhen der Geiſt deß HERREN/ der Geiſt
der Weißheit/ vnd deß verſtandts/ der Geiſt deß Raths vnd der
ſtaͤrcke; der Geiſt deß erkandtnuß vnd der forcht deß HErren.
Es iſt zwar auch der Geiſt vber die Maͤnner Gottes/ ſtreitbare Helden/ vnd
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den zuſtand ſeiner Wuͤrthin der Sunamitin verborgen vnd
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Eſa. 11, 2.
2. Sam. 7,
4. 5.
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Ioh. 3. 34.
Sonderlich aber vnd zum IV. die ἐπέλευσιν, die ſegen vnd ge-
heimnuß reiche allerheyligſte vberkunfft deß Heyligen Geiſtes
vber die Jungfraw Maria/ davon der Ertz-Engel Gabriel außtrucklich
ſagt
Lur. 1, 35.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 666. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/150>, abgerufen am 25.11.2024.
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