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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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DEDICATIO.
Finsternuß vnd Blindheit/ können nicht höher se-
hen/ saltzen noch leuchten/ dann wie man Fleisch o-
der Fisch essen/ so oder sonst kleiden vnd geberden
soll.

4. Offentliche/ vnverborgene/ vnscheue/ hell-
vnd selbs-leuchtende Liechter;
Eine gute Fackel/ deren der
Prophet Elias verglichen wird/ achtet keines rauhen Windes/
ie stärcker derselbe anblaset/ ie kräfftiger vnd heller wachset sie.
Sie bedarff auch keines Zeigers/ das Werck lobet den Meister/
frembd Lob stincket manchmal nach menschlichen affecten/ vnd
kan offtmal auß Finsternuß liecht/ vnd auß Liecht finsternuß ge-
macht/ ein klein Liecht auff einen grossen Leuchter gestellet/ ein
groß Liecht auff einen kleinen Leuchter/ ja gar in ein winckel vn-
ter einen Scheffel versperret werden. Der grad vnd Proportion
deß Liechtes gibt maß der aestimation vnd Vrtheil von demsel-
ben/ weßwegen auch die comparation vnd Vergleichung eines
Liechtes gegen vnd mit dem andern nicht kan noch soll geweh-
ret werden/ es wäre dann daß man St. Paulo verbieten wolte/1. Cor. 15,
41.

zuschreiben/ Eine andere Klarheit habe die Sonn/ eine
andere Klarheit habe der Mond/ eine andere Klarheit
haben die Sterne/
wann gemelter Apostel den Corinthern
einen scharpffen Verweiß gethan/ vnd geschrieben/ Mir ist1. Cor. 1, 11.
12. 13.

fürkommen/ durch die auß Cloes Gesinde/ von euch/
daß Zanck vnter euch sey/ Jch sage euch aber davon/
daß einer vnter euch spricht: Jch bin Paulisch/ der
ander/ Jch bin Apollisch/ der dritte/ Jch bin Ce-
phisch/ der vierte/ Jch bin Christisch. Wie ist Chri-
stus nun zertrennet? ist dann Paulus für euch geeren-
tziget? oder seyd ihr in Paulus Namen getaufft?

Hat dasselbe die Meinung gar nicht/ als müßte man ohne Vn-

ter-
):( ):( ij

DEDICATIO.
Finſternuß vnd Blindheit/ koͤnnen nicht hoͤher ſe-
hen/ ſaltzen noch leuchten/ dann wie man Fleiſch o-
der Fiſch eſſen/ ſo oder ſonſt kleiden vnd geberden
ſoll.

4. Offentliche/ vnverborgene/ vnſcheue/ hell-
vnd ſelbs-leuchtende Liechter;
Eine gute Fackel/ deren der
Prophet Elias verglichen wird/ achtet keines rauhen Windes/
ie ſtaͤrcker derſelbe anblaſet/ ie kraͤfftiger vnd heller wachſet ſie.
Sie bedarff auch keines Zeigers/ das Werck lobet den Meiſter/
frembd Lob ſtincket manchmal nach menſchlichen affecten/ vnd
kan offtmal auß Finſternuß liecht/ vnd auß Liecht finſternuß ge-
macht/ ein klein Liecht auff einen groſſen Leuchter geſtellet/ ein
groß Liecht auff einen kleinen Leuchter/ ja gar in ein winckel vn-
ter einen Scheffel verſperret werden. Der grad vnd Proportion
deß Liechtes gibt maß der æſtimation vnd Vrtheil von demſel-
ben/ weßwegen auch die comparation vnd Vergleichung eines
Liechtes gegen vnd mit dem andern nicht kan noch ſoll geweh-
ret werden/ es wäre dann daß man St. Paulo verbieten wolte/1. Cor. 15,
41.

zuſchreiben/ Eine andere Klarheit habe die Sonn/ eine
andere Klarheit habe der Mond/ eine andere Klarheit
haben die Sterne/
wann gemelter Apoſtel den Corinthern
einen ſcharpffen Verweiß gethan/ vnd geſchrieben/ Mir iſt1. Cor. 1, 11.
12. 13.

fuͤrkommen/ durch die auß Cloes Geſinde/ von euch/
daß Zanck vnter euch ſey/ Jch ſage euch aber davon/
daß einer vnter euch ſpricht: Jch bin Pauliſch/ der
ander/ Jch bin Apolliſch/ der dritte/ Jch bin Ce-
phiſch/ der vierte/ Jch bin Chriſtiſch. Wie iſt Chri-
ſtus nun zertrennet? iſt dann Paulus fuͤr euch geeren-
tziget? oder ſeyd ihr in Paulus Namen getaufft?

Hat daſſelbe die Meinung gar nicht/ als muͤßte man ohne Vn-

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[0015] DEDICATIO. Finſternuß vnd Blindheit/ koͤnnen nicht hoͤher ſe- hen/ ſaltzen noch leuchten/ dann wie man Fleiſch o- der Fiſch eſſen/ ſo oder ſonſt kleiden vnd geberden ſoll. 4. Offentliche/ vnverborgene/ vnſcheue/ hell- vnd ſelbs-leuchtende Liechter; Eine gute Fackel/ deren der Prophet Elias verglichen wird/ achtet keines rauhen Windes/ ie ſtaͤrcker derſelbe anblaſet/ ie kraͤfftiger vnd heller wachſet ſie. Sie bedarff auch keines Zeigers/ das Werck lobet den Meiſter/ frembd Lob ſtincket manchmal nach menſchlichen affecten/ vnd kan offtmal auß Finſternuß liecht/ vnd auß Liecht finſternuß ge- macht/ ein klein Liecht auff einen groſſen Leuchter geſtellet/ ein groß Liecht auff einen kleinen Leuchter/ ja gar in ein winckel vn- ter einen Scheffel verſperret werden. Der grad vnd Proportion deß Liechtes gibt maß der æſtimation vnd Vrtheil von demſel- ben/ weßwegen auch die comparation vnd Vergleichung eines Liechtes gegen vnd mit dem andern nicht kan noch ſoll geweh- ret werden/ es wäre dann daß man St. Paulo verbieten wolte/ zuſchreiben/ Eine andere Klarheit habe die Sonn/ eine andere Klarheit habe der Mond/ eine andere Klarheit haben die Sterne/ wann gemelter Apoſtel den Corinthern einen ſcharpffen Verweiß gethan/ vnd geſchrieben/ Mir iſt fuͤrkommen/ durch die auß Cloes Geſinde/ von euch/ daß Zanck vnter euch ſey/ Jch ſage euch aber davon/ daß einer vnter euch ſpricht: Jch bin Pauliſch/ der ander/ Jch bin Apolliſch/ der dritte/ Jch bin Ce- phiſch/ der vierte/ Jch bin Chriſtiſch. Wie iſt Chri- ſtus nun zertrennet? iſt dann Paulus fuͤr euch geeren- tziget? oder ſeyd ihr in Paulus Namen getaufft? Hat daſſelbe die Meinung gar nicht/ als muͤßte man ohne Vn- ter- 1. Cor. 15, 41. 1. Cor. 1, 11. 12. 13. ):( ):( ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/15>, abgerufen am 24.11.2024.