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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.


Die Achte Predigt.

Von der geistlichen Vermählung/ das ist/ der aller-
heyligsten vberkunfft deß H. Geistes vnd Empfängnuß

deß Herren JEsu.

GEliebte etc. Daß GOtt der H. Geist bey der TauffMatth. 3.
16.

Christi im Jordan/ gleich als ein Taub/ daß ist in leiblicher gestalt
einer Taub/ en eidei somatiko, nicht in einem blossen/ sondern cör-
perlichen leibhafften Bild/ erschienen/ vom Himmel herab gefahren/ vber
den Täuffling Christum kommen vnd da geruhet/ dasselbig ist nicht ohnge-
fähr geschehen/ sondern damit abzubilden.

I. Die Natur/ eygenschafft vnd den affect deß H. GeistesAneolum-
ba sit sine
felle? ne.
gant Ga-
lenus de
atra bile c.
9. Aristot.
lib. 2. hist.
anim. cap,
15.
Matth. 1.
16.
Rom.
8.
26.

der dritten Person der Gottheit. Ein Taub ist ein reiner keuscher/
liebreicher/ holdseliger/ gesellischer/ gemäher/ seufftzender/ einfältiger Vogel/
akeraios, ohne falsch/ auffrichtig/ nicht heimtückisch/ stössig/ störrig/
arglistig/ schadhafft/ er beißt vnd kratzt nicht mit seinen Klawen wie ein
Raubvogel: Also die dritte Person der Gottheit ist ein Heyliger/ reiner
vnd keuscher Geist/ ein liebreicher leut- vnd holdseeliger Geist/ der seine
glaubige vertritt auffs beste mit vnaußsprechlichen seufftzen/

er ist einfältig/ ohne falsch/ vnd hat Gedult mit deß armen Menschen
schwachheit in dem er wohnet/ er hilfft seiner Schwachheit viel mehr
auff/ als daß er jhn beschädiget/ vnd mit grimmigen Zorn verstiesse.

II. Sein gnadenreiches Evangelisches Botten-Ampt.Gen. 8. 9.
10. 11. 12.

Bekant ist die Historia von Noae Tauben/ die er zu end der Sündfluth
ausser der Arch frey fliehen lassen/ als exploratrices als Kundschaffter/ auß-
späher vnd Botten/ die berichten sollen wie es vmbs Gewässer stunde/ ob es
noch nicht versigen vnd die Erd trucken worden? deren eine die mittlere mit
einem Oehlblatt/ so sie im Mund oder Schnabel behalten/ zuruck kommen/
vnd die bona nova pacis, die fröliche gute Zeittung gebracht/ es habe sich
nunmehr mit der Sündflut auch Gottes Zorn geleget/ all fähd hab nun ein
ende/ welche figur die Alten meistentheils vnd namentlich auch vnser thewrer
Lutherus in der Randgloß auff die Evangelische frewden Bottschafft ge-
deutet/ daß Blat bedeut daß Evangelium/ daß der H. Geist in der

Chri-
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Predigt.


Die Achte Predigt.

Von der geiſtlichen Vermaͤhlung/ das iſt/ der aller-
heyligſten vberkunfft deß H. Geiſtes vnd Empfaͤngnuß

deß Herren JEſu.

GEliebte ꝛc. Daß GOtt der H. Geiſt bey der TauffMatth. 3.
16.

Chriſti im Jordan/ gleich als ein Taub/ daß iſt in leiblicher geſtalt
einer Taub/ ἐν ἐίδει σωματικῷ, nicht in einem bloſſen/ ſondern coͤr-
perlichen leibhafften Bild/ erſchienen/ vom Himmel herab gefahren/ vber
den Taͤuffling Chriſtum kommen vnd da geruhet/ daſſelbig iſt nicht ohnge-
faͤhr geſchehen/ ſondern damit abzubilden.

I. Die Natur/ eygenſchafft vnd den affect deß H. GeiſtesAneolum-
ba ſit ſine
felle? ne.
gant Ga-
lenus de
atra bile c.
9. Ariſtot.
lib. 2. hiſt.
anim. cap,
15.
Matth. 1.
16.
Rom.
8.
26.

der dritten Perſon der Gottheit. Ein Taub iſt ein reiner keuſcher/
liebreicher/ holdſeliger/ geſelliſcher/ gemaͤher/ ſeufftzender/ einfaͤltiger Vogel/
ἀκέραιος, ohne falſch/ auffrichtig/ nicht heimtuͤckiſch/ ſtoͤſſig/ ſtoͤrꝛig/
argliſtig/ ſchadhafft/ er beißt vnd kratzt nicht mit ſeinen Klawen wie ein
Raubvogel: Alſo die dritte Perſon der Gottheit iſt ein Heyliger/ reiner
vnd keuſcher Geiſt/ ein liebreicher leut- vnd holdſeeliger Geiſt/ der ſeine
glaubige vertritt auffs beſte mit vnaußſprechlichen ſeufftzen/

er iſt einfaͤltig/ ohne falſch/ vnd hat Gedult mit deß armen Menſchen
ſchwachheit in dem er wohnet/ er hilfft ſeiner Schwachheit viel mehr
auff/ als daß er jhn beſchaͤdiget/ vnd mit grimmigen Zorn verſtieſſe.

II. Sein gnadenreiches Evangeliſches Botten-Ampt.Gen. 8. 9.
10. 11. 12.

Bekant iſt die Hiſtoria von Noæ Tauben/ die er zu end der Suͤndfluth
auſſer der Arch frey fliehen laſſen/ als exploratrices als Kundſchaffter/ auß-
ſpaͤher vnd Botten/ die berichten ſollen wie es vmbs Gewaͤſſer ſtunde/ ob es
noch nicht verſigen vnd die Erd trucken worden? deren eine die mittlere mit
einem Oehlblatt/ ſo ſie im Mund oder Schnabel behalten/ zuruck kommen/
vnd die bona nova pacis, die froͤliche gute Zeittung gebracht/ es habe ſich
nunmehr mit der Suͤndflut auch Gottes Zorn geleget/ all faͤhd hab nun ein
ende/ welche figur die Altẽ meiſtentheils vnd namentlich auch vnſer thewrer
Lutherus in der Randgloß auff die Evangeliſche frewden Bottſchafft ge-
deutet/ daß Blat bedeut daß Evangelium/ daß der H. Geiſt in der

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[665/0149] Predigt. Die Achte Predigt. Von der geiſtlichen Vermaͤhlung/ das iſt/ der aller- heyligſten vberkunfft deß H. Geiſtes vnd Empfaͤngnuß deß Herren JEſu. GEliebte ꝛc. Daß GOtt der H. Geiſt bey der Tauff Chriſti im Jordan/ gleich als ein Taub/ daß iſt in leiblicher geſtalt einer Taub/ ἐν ἐίδει σωματικῷ, nicht in einem bloſſen/ ſondern coͤr- perlichen leibhafften Bild/ erſchienen/ vom Himmel herab gefahren/ vber den Taͤuffling Chriſtum kommen vnd da geruhet/ daſſelbig iſt nicht ohnge- faͤhr geſchehen/ ſondern damit abzubilden. Matth. 3. 16. I. Die Natur/ eygenſchafft vnd den affect deß H. Geiſtes der dritten Perſon der Gottheit. Ein Taub iſt ein reiner keuſcher/ liebreicher/ holdſeliger/ geſelliſcher/ gemaͤher/ ſeufftzender/ einfaͤltiger Vogel/ ἀκέραιος, ohne falſch/ auffrichtig/ nicht heimtuͤckiſch/ ſtoͤſſig/ ſtoͤrꝛig/ argliſtig/ ſchadhafft/ er beißt vnd kratzt nicht mit ſeinen Klawen wie ein Raubvogel: Alſo die dritte Perſon der Gottheit iſt ein Heyliger/ reiner vnd keuſcher Geiſt/ ein liebreicher leut- vnd holdſeeliger Geiſt/ der ſeine glaubige vertritt auffs beſte mit vnaußſprechlichen ſeufftzen/ er iſt einfaͤltig/ ohne falſch/ vnd hat Gedult mit deß armen Menſchen ſchwachheit in dem er wohnet/ er hilfft ſeiner Schwachheit viel mehr auff/ als daß er jhn beſchaͤdiget/ vnd mit grimmigen Zorn verſtieſſe. Aneolum- ba ſit ſine felle? ne. gant Ga- lenus de atra bile c. 9. Ariſtot. lib. 2. hiſt. anim. cap, 15. Matth. 1. 16. Rom. 8. 26. II. Sein gnadenreiches Evangeliſches Botten-Ampt. Bekant iſt die Hiſtoria von Noæ Tauben/ die er zu end der Suͤndfluth auſſer der Arch frey fliehen laſſen/ als exploratrices als Kundſchaffter/ auß- ſpaͤher vnd Botten/ die berichten ſollen wie es vmbs Gewaͤſſer ſtunde/ ob es noch nicht verſigen vnd die Erd trucken worden? deren eine die mittlere mit einem Oehlblatt/ ſo ſie im Mund oder Schnabel behalten/ zuruck kommen/ vnd die bona nova pacis, die froͤliche gute Zeittung gebracht/ es habe ſich nunmehr mit der Suͤndflut auch Gottes Zorn geleget/ all faͤhd hab nun ein ende/ welche figur die Altẽ meiſtentheils vnd namentlich auch vnſer thewrer Lutherus in der Randgloß auff die Evangeliſche frewden Bottſchafft ge- deutet/ daß Blat bedeut daß Evangelium/ daß der H. Geiſt in der Chri- Gen. 8. 9. 10. 11. 12. P p p p

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 665. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/149>, abgerufen am 24.11.2024.