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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Siebende
von der Tochter Pharao/ die von Josepho Thermutis genennet wird/ ist
bekand/ daß sie den Jungen Mosen/ als einen feinen Knaben habe jhr
angewündschet vnd an Kindesstatt angenommen/ aber das war nicht
die rechte Mutter; hie aber Maria die rechte blutliebende Mutter/ die das
holdselige JEsus-Kind vnder dem Hertzen getragen.

2. Kekharitomene eine holdselige oder eygentlich/ hochbegnade-
te/ gebenedeyete Mutter/
nicht der Gnadenbrunn selbs/ sondern von
demselben reichlich begossen/ die solche gnade bey GOTT funden/ daß sie
außerkohren/ die den Messiam gebären/ Gottes Mutter/ Seugam/ War-
terin/ Würthin seyn solle/ jhr Leib war der Paradeiß/ darinn der Baum deß
Ier. 31. 22.Lebens solte gepflantzet werden: Die Meerschneck/ die das edle Perlin gefaßt/
das Weib/ die den Mann vmbgeben/ der fewrige Busch/ darinnen das
fewerflammende Ewige Liecht erschienen/ vnd doch nicht verzehret worden.

Proclus
Patriarch.
Constanti-
nopol. ho-
milia de
natur.
Christi.

Jhr Leib war der Tempel ergasterion, en o enumpheusato o logos ten
sarka, die geheime Capell/ darinn GOtt vnd Mensch mit einander sich
vermählet/ die zarte vnbenetzte Erd/ darauß der andere himmlische Adam
erbawet worden; Sie war die außerwehlte/ die am allerersten der Welt
Heyland gesehen/ nach dessen anblick so viel Könige vnd Propheten sich ge-
sehnet/ die 30. Jahr mit jhm vmbgangen. Das selbständige Wort/ so woh-
nung vnder vns gemacht/ gesehen/ betastet/ geküsset worden; Eva seufftzet
nach dieser ehr/ ja sie ließ sich bedüncken/ als sie den erstgebornen Menschen
den Cain geboren/ sie hette den Mann den Herren/ den mächtigen
Schlangen-tretter/ den Hertzog deß lebens/ auff der Schoß liegen/ aber da
mans beym Liecht gesehen/ hat er die gifftige Schlange im busen/ er war ein
Hertzog vnd Heerführer aller Mörder/ sie betrog sich selbs. Aber Maria kun-
te mit warheit sagen/ Jch hab den Mann den Herrn der mich elende
Magd/ schlechte Magd allein hat angesehen/ in mir vollbracht sein göttlich
Macht// all Geschlecht mir Lob verjähen. Gleich wie Loths älteste Toch-
ter zu jhrer Schwester rätzels weiß von dem Grab jhres Vatters hat sprechen
können/ hie liegt begraben mein Mann vnd dein Mann mein Vatter vnd
dein Vatter/ vnd vnser beyder Kinder Vatter; ja auch vnserer beyder Kin-
der Groß-vatter: So kunte auch Maria von dem thewren Pfand/ so sie vn-
der dem Hertzen getragen/ sagen: Hie liegt mein Sohn/ mein Vatter/ mein
Bruder/ mein Bräutigam/ mein Schöpffer/ vnd doch meine Geburt:
mein Nehrer vnd doch mein Speiß: mein Säugling vnd doch meines
hertzens Milch vnd Honig; den aller Weltkreiß nie beschloß/ der liegt jetzt da
auff meinem Schoß. O welch eine tieffe der Weißheit Gottes!

III. Mater virgo, Eine Wunder-Mutter/ eine fruchtbar-

liche

Die Siebende
von der Tochter Pharao/ die von Joſepho Thermutis genennet wird/ iſt
bekand/ daß ſie den Jungen Moſen/ als einen feinen Knaben habe jhr
angewuͤndſchet vnd an Kindesſtatt angenommen/ aber das war nicht
die rechte Mutter; hie aber Maria die rechte blutliebende Mutter/ die das
holdſelige JEſus-Kind vnder dem Hertzen getragen.

2. Κεχαριτωμένη eine holdſelige oder eygentlich/ hochbegnade-
te/ gebenedeyete Mutter/
nicht der Gnadenbrunn ſelbs/ ſondern von
demſelben reichlich begoſſen/ die ſolche gnade bey GOTT funden/ daß ſie
außerkohren/ die den Meſſiam gebaͤren/ Gottes Mutter/ Seugam/ War-
terin/ Wuͤrthin ſeyn ſolle/ jhr Leib war der Paradeiß/ darinn der Baum deß
Ier. 31. 22.Lebens ſolte gepflantzet werdẽ: Die Meerſchneck/ die das edle Perlin gefaßt/
das Weib/ die den Mann vmbgeben/ der fewrige Buſch/ darinnen das
fewerflammende Ewige Liecht erſchienen/ vnd doch nicht verzehret worden.

Proclus
Patriarch.
Conſtanti-
nopol. ho-
miliâ de
natur.
Chriſti.

Jhr Leib war der Tempel ἐϱγαϛήϱιον, ἔν ᾧ ενυμφέυσατο ὁ λόγος τὴν
σάϱκα, die geheime Capell/ darinn GOtt vnd Menſch mit einander ſich
vermaͤhlet/ die zarte vnbenetzte Erd/ darauß der andere himmliſche Adam
erbawet worden; Sie war die außerwehlte/ die am allererſten der Welt
Heyland geſehen/ nach deſſen anblick ſo viel Koͤnige vnd Propheten ſich ge-
ſehnet/ die 30. Jahr mit jhm vmbgangen. Das ſelbſtaͤndige Wort/ ſo woh-
nung vnder vns gemacht/ geſehen/ betaſtet/ gekuͤſſet worden; Eva ſeufftzet
nach dieſer ehr/ ja ſie ließ ſich beduͤncken/ als ſie den erſtgebornen Menſchen
den Cain geboren/ ſie hette den Mann den Herren/ den maͤchtigen
Schlangen-tretter/ den Hertzog deß lebens/ auff der Schoß liegen/ aber da
mans beym Liecht geſehen/ hat er die gifftige Schlange im buſen/ er war ein
Hertzog vnd Heerfuͤhrer aller Moͤrder/ ſie betrog ſich ſelbs. Aber Maria kun-
te mit warheit ſagen/ Jch hab den Mann den Herrn der mich elende
Magd/ ſchlechte Magd allein hat angeſehen/ in mir vollbracht ſein goͤttlich
Macht// all Geſchlecht mir Lob verjaͤhen. Gleich wie Loths aͤlteſte Toch-
ter zu jhrer Schweſter raͤtzels weiß von dem Grab jhres Vatters hat ſprechẽ
koͤnnen/ hie liegt begraben mein Mann vnd dein Mann mein Vatter vnd
dein Vatter/ vnd vnſer beyder Kinder Vatter; ja auch vnſerer beyder Kin-
der Groß-vatter: So kunte auch Maria von dem thewren Pfand/ ſo ſie vn-
der dem Hertzen getragen/ ſagen: Hie liegt mein Sohn/ mein Vatter/ mein
Bruder/ mein Braͤutigam/ mein Schoͤpffer/ vnd doch meine Geburt:
mein Nehrer vnd doch mein Speiß: mein Saͤugling vnd doch meines
hertzens Milch vnd Honig; den aller Weltkreiß nie beſchloß/ der liegt jetzt da
auff meinem Schoß. O welch eine tieffe der Weißheit Gottes!

III. Mater virgo, Eine Wunder-Mutter/ eine fruchtbar-

liche
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[654/0138] Die Siebende von der Tochter Pharao/ die von Joſepho Thermutis genennet wird/ iſt bekand/ daß ſie den Jungen Moſen/ als einen feinen Knaben habe jhr angewuͤndſchet vnd an Kindesſtatt angenommen/ aber das war nicht die rechte Mutter; hie aber Maria die rechte blutliebende Mutter/ die das holdſelige JEſus-Kind vnder dem Hertzen getragen. 2. Κεχαριτωμένη eine holdſelige oder eygentlich/ hochbegnade- te/ gebenedeyete Mutter/ nicht der Gnadenbrunn ſelbs/ ſondern von demſelben reichlich begoſſen/ die ſolche gnade bey GOTT funden/ daß ſie außerkohren/ die den Meſſiam gebaͤren/ Gottes Mutter/ Seugam/ War- terin/ Wuͤrthin ſeyn ſolle/ jhr Leib war der Paradeiß/ darinn der Baum deß Lebens ſolte gepflantzet werdẽ: Die Meerſchneck/ die das edle Perlin gefaßt/ das Weib/ die den Mann vmbgeben/ der fewrige Buſch/ darinnen das fewerflammende Ewige Liecht erſchienen/ vnd doch nicht verzehret worden. Ier. 31. 22. Jhr Leib war der Tempel ἐϱγαϛήϱιον, ἔν ᾧ ενυμφέυσατο ὁ λόγος τὴν σάϱκα, die geheime Capell/ darinn GOtt vnd Menſch mit einander ſich vermaͤhlet/ die zarte vnbenetzte Erd/ darauß der andere himmliſche Adam erbawet worden; Sie war die außerwehlte/ die am allererſten der Welt Heyland geſehen/ nach deſſen anblick ſo viel Koͤnige vnd Propheten ſich ge- ſehnet/ die 30. Jahr mit jhm vmbgangen. Das ſelbſtaͤndige Wort/ ſo woh- nung vnder vns gemacht/ geſehen/ betaſtet/ gekuͤſſet worden; Eva ſeufftzet nach dieſer ehr/ ja ſie ließ ſich beduͤncken/ als ſie den erſtgebornen Menſchen den Cain geboren/ ſie hette den Mann den Herren/ den maͤchtigen Schlangen-tretter/ den Hertzog deß lebens/ auff der Schoß liegen/ aber da mans beym Liecht geſehen/ hat er die gifftige Schlange im buſen/ er war ein Hertzog vnd Heerfuͤhrer aller Moͤrder/ ſie betrog ſich ſelbs. Aber Maria kun- te mit warheit ſagen/ Jch hab den Mann den Herrn der mich elende Magd/ ſchlechte Magd allein hat angeſehen/ in mir vollbracht ſein goͤttlich Macht// all Geſchlecht mir Lob verjaͤhen. Gleich wie Loths aͤlteſte Toch- ter zu jhrer Schweſter raͤtzels weiß von dem Grab jhres Vatters hat ſprechẽ koͤnnen/ hie liegt begraben mein Mann vnd dein Mann mein Vatter vnd dein Vatter/ vnd vnſer beyder Kinder Vatter; ja auch vnſerer beyder Kin- der Groß-vatter: So kunte auch Maria von dem thewren Pfand/ ſo ſie vn- der dem Hertzen getragen/ ſagen: Hie liegt mein Sohn/ mein Vatter/ mein Bruder/ mein Braͤutigam/ mein Schoͤpffer/ vnd doch meine Geburt: mein Nehrer vnd doch mein Speiß: mein Saͤugling vnd doch meines hertzens Milch vnd Honig; den aller Weltkreiß nie beſchloß/ der liegt jetzt da auff meinem Schoß. O welch eine tieffe der Weißheit Gottes! III. Mater virgo, Eine Wunder-Mutter/ eine fruchtbar- liche

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 654. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/138>, abgerufen am 22.11.2024.