Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Fünffte drey Personen vnd doch nur eine Natur; Jn Christo seyn zwo Naturenvnd doch nur eine Person. Sonderlich giebt vns dieser Namen FLEJSCH zu erkennen vnser Wiewol nun erst erzehlter massen das ewige Gut sich verkleydet in vn- Erstlich/ in der Vollkommenen heyligkeit/ Er ist vns gar gleich nach Fur-
Die Fuͤnffte drey Perſonen vnd doch nur eine Natur; Jn Chriſto ſeyn zwo Naturenvnd doch nur eine Perſon. Sonderlich giebt vns dieſer Namen FLEJSCH zu erkennen vnſer Wiewol nun erſt erzehlter maſſen das ewige Gut ſich verkleydet in vn- Erſtlich/ in der Vollkommenen heyligkeit/ Er iſt vns gar gleich nach Fůr-
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Die Fuͤnffte
drey Perſonen vnd doch nur eine Natur; Jn Chriſto ſeyn zwo Naturen
vnd doch nur eine Perſon.
Sonderlich giebt vns dieſer Namen FLEJSCH zu erkennen vnſer
innigliche/ gnaden/ holdſelige vnd hochtroͤſtliche blutfreundſchafft mit Chri-
ſto. Dañ ſeithero das ſelbſtaͤndige Wort fleiſch worden/ ſind wir Menſchen
in den hohen Adel der blutfreundſchafft Gottes erhaben worden/ welche ehr
dem Menſchen/ ſo er im ſtande der Vnſchuld were verblieben/ nicht wider-
fahren: Kein Engel iſt in ein ſolche genawe freundſchafft mit Gott kom-
men. Was were dem Sohn Gottes leichter geweſt/ als einen Menſchen vn-
mittelbar erſchaffen auß einem Erdenkloß (auff die weiß wie er den erſten
Menſchen gemacht) vnd mit demſelben durch eine perſoͤhnliche union, ſich
zu vereinbaren: aber auff ſolche weiß were der Sohn Gottes nicht vnſer
Goël, Jmmanuel/ Bruder vnd Blutsfreund worden. Damit er nun in vn-
ſere freundſchafft ſich herab ſtecken moͤchte/ hat er fleiſch vnd zwar fieiſch von
vnſerer art/ vnd Blut von vnſerm Blut wollen annehmen/ vnd eben von
der art deß Gebluͤts/ auß welchem Gott der Herr alle Adams-Bruͤder
vber den gantzen Erdboden außgebreitet: Kein groͤſſere trew vnd gutthat
kan ein Kind ſeinem Vatter oder Mutter thun/ als wann es dieſelbe auß
der gefaͤngnuͤß/ darinn ſie auff Leib vnd leben verhafftet/ wo nicht mit ſil-
ber vnd Golt/ doch mit eygenem Blut rantzioniret/ vnd durch vbernem-
men derſelben Straff ſich an ſtatt darſtellet vnd ſie erloͤſet; derowegen auff
daß Adam vnd Eva ſampt jhrer gantzen freundſchafft auß den hafften deß
ewigen todtes erloͤſet wuͤrden/ hat ein nah-verwandtes Adams-Kind vnd
Evæ Sohn ins Mittel tretten wollen/ vnd ſeine blutsfreunde retten/ welches
anders nicht geſchehen kund/ als wann der Sohn Gottes vnſere/ vnd nicht
eine frembde/ menſchliche Natur annehme.
Wiewol nun erſt erzehlter maſſen das ewige Gut ſich verkleydet in vn-
ſer fleiſch vnd blut/ ſo hat jhm doch auch zugleich ein mercklicher Vorzug
als dem Edlen Naſir vnd Erſtgebohrnen fuͤr andern Adams-Kindern ge-
buͤhret/ davon St. Paulus zeuget/ wenn er ſaget: Er iſt das Haupt
deß Leibs/ das iſt/ der gemeine/ welcher iſt der anfang/ vnd der
Erſtgeborner von den todten/ auff daß er in allen dingen den
fuͤrgang habe/ vnd beſtehet ſolche Hoheit fuͤrnemlich in zweyen ſtucken.
Col. 1. 18.
Erſtlich/ in der Vollkommenen heyligkeit/ Er iſt vns gar gleich nach
dem fleiſch/ aber der Suͤnden nach iſt er vns nicht gleich. Er iſt in allem
verſucht/ gleich wie wir/ außgenommen die Suͤnde/ zwar frembde
Suͤnden hat er auff ſich genommen/ getragen vnd jhme zurechnen laſſen.
Fůr-
Hebr. 4.
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