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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
selbs zum zweiten mahl/ daß sie den Herren für einen Geist oder
Gespänst angesehen/ einmahl/ da Er bey eyteler Nacht auff dem MeerMatth. 14.
25. 26.

daher spatzierte/ als auff dem trockenen/ seine Jünger erschracken/ meine-
ten vnd sagten/ es were ein Gespänst; andermahl/ da er durch verschlossene
Thür mitten vnder sie getretten/ forchteten sie sich vnd meineten sie sehen ei-
nen Geist/ aber der Herr hilfft jhnen alsbald auß dem Traum vnd
spricht: Was seid jhr so erschrocken? Vnd warumb kommenLuc. 24, 38,
39.

solche gedancken in ewer Hertz? sehet meine Hände/ vnd meine
Fusse/ ich bins selber/ fühlet mich vnd sehet/ denn ein Geist hat
nicht fleisch vnd beine wie jhr sehet/ das ich habe.
Es hat derEbr. 2, 16.
Herr keinen Engel/ Geist oder Gespänst/ sondern Abrahams-saamen
an sich genommen/ spricht St. Paulus.

Es wird aber auch allhie durch das Wort fleisch nicht ein blosser Leib/
der von der Seelen vnderschieden/ oder abgesondert/ verstanden. Dann es
ist ja ein anders/ das fleisch/ ein anders der Leib; ein Corpus heisset auch das
jenige/ das kein Blut/ Adern/ Nerven vnd dergleichen hat; fleisch aber be-
greifft mehr in sich. Auch wird allhie nicht gemeinet ein himmlischer/ vn-
empfindlicher Cörper mit himmlischen qualitäten begabet vnd gezieret/ son-
dern ein Jrrdisches fleisch/ auß Jrrdischem Abrahams-saamen entstanden/c. 4. 2.
Athanas.
orat.
oti
eis o khri-
stos. tom.
1. p, 521.
Hebr.
2. 14.

die frucht der Erden/ wie er genennet wird von Esaia Christus ou'ranion to
doron, geinon de blastema, schreibt Athanasius, das ist/ Christus ist ein himm-
lisches Geschänck/ aber auch ein Jrrdisches gewächs. Summa/ Nach
dem die Kinder fleisch vnd blut haben/ ist er gleicher maß auch
theilhafftig worden/ auff daß er durch den Todt die macht nehme
dem/ der deß todtes gewalt hat/ dem Teuffel/
Er hat einen Kopff/
Augen/ Mund/ Ohren wie ich: Er hat hände/ füsse/ nerven vnd adern/
wie ich/ in allen Gliedmassen ist er vns Menschen gantz ähnlich vnd gleich.

Ferner heisset allhie das fleisch ein lebendiges/ seelhafftes fleisch sampt
allen kräfften der Seel/ Jn welchem verstand Adam von seiner geliebten Eva
außgesagt/ sie sey fleisch von seinem fleisch/ das ist/ ein lebhafftes/ seelreiches
fleisch/ sampt verstand/ muth/ willen vnd affecten, darauff der Herr selbs deu-
tet/ wenn er sagt: Meine Seel ist betrübt biß in den Todt; VatterMatth. 26,
38.
Luc.
23, 46.

meinen Geist befehl ich dir in deine Hände; als er jenem Menschen
seine verdorrete Hand heilen wolt/ legte er den Phariseern eine frage für/
vnd sprach: Soll man am Sabbath gutes thun oder böses thun?Marc. 3. 4
5.

das leben erhalten oder tödten? Sie aber schwiegen stille/ da sahe

er
L l l l ij

Predigt.
ſelbs zum zweiten mahl/ daß ſie den Herren fuͤr einen Geiſt oder
Geſpaͤnſt angeſehen/ einmahl/ da Er bey eyteler Nacht auff dem MeerMatth. 14.
25. 26.

daher ſpatzierte/ als auff dem trockenen/ ſeine Juͤnger erſchracken/ meine-
ten vnd ſagten/ es were ein Geſpaͤnſt; andermahl/ da er durch verſchloſſene
Thuͤr mitten vnder ſie getretten/ forchteten ſie ſich vnd meineten ſie ſehen ei-
nen Geiſt/ aber der Herr hilfft jhnen alsbald auß dem Traum vnd
ſpricht: Was ſeid jhr ſo erſchrocken? Vnd warumb kommenLuc. 24, 38,
39.

ſolche gedancken in ewer Hertz? ſehet meine Haͤnde/ vnd meine
Fůſſe/ ich bins ſelber/ fuͤhlet mich vnd ſehet/ denn ein Geiſt hat
nicht fleiſch vnd beine wie jhr ſehet/ das ich habe.
Es hat derEbr. 2, 16.
Herr keinen Engel/ Geiſt oder Geſpaͤnſt/ ſondern Abrahams-ſaamen
an ſich genommen/ ſpricht St. Paulus.

Es wird aber auch allhie durch das Wort fleiſch nicht ein bloſſer Leib/
der von der Seelen vnderſchieden/ oder abgeſondert/ verſtanden. Dann es
iſt ja ein anders/ das fleiſch/ ein anders der Leib; ein Corpus heiſſet auch das
jenige/ das kein Blut/ Adern/ Nerven vnd dergleichen hat; fleiſch aber be-
greifft mehr in ſich. Auch wird allhie nicht gemeinet ein himmliſcher/ vn-
empfindlicher Coͤrper mit himmliſchen qualitaͤten begabet vnd gezieret/ ſon-
dern ein Jrꝛdiſches fleiſch/ auß Jrꝛdiſchem Abrahams-ſaamen entſtanden/c. 4. 2.
Athanaſ.
orat.
ὅτι
εἰς ὁ χϱι-
ϛὸς. tom.
1. p, 521.
Hebr.
2. 14.

die frucht der Erden/ wie er genennet wird von Eſaia Chriſtus ου᾽ράνιον τὸ
δῶϱον, γήϊνον δὲ βλάϛημα, ſchreibt Athanaſius, das iſt/ Chriſtus iſt ein him̃-
liſches Geſchaͤnck/ aber auch ein Jrꝛdiſches gewaͤchs. Summa/ Nach
dem die Kinder fleiſch vnd blut haben/ iſt er gleicher maß auch
theilhafftig worden/ auff daß er durch den Todt die macht nehme
dem/ der deß todtes gewalt hat/ dem Teuffel/
Er hat einen Kopff/
Augen/ Mund/ Ohren wie ich: Er hat haͤnde/ fuͤſſe/ nerven vnd adern/
wie ich/ in allen Gliedmaſſen iſt er vns Menſchen gantz aͤhnlich vnd gleich.

Ferner heiſſet allhie das fleiſch ein lebendiges/ ſeelhafftes fleiſch ſampt
allen kraͤfften der Seel/ Jn welchem verſtand Adam von ſeiner geliebtẽ Eva
außgeſagt/ ſie ſey fleiſch von ſeinem fleiſch/ das iſt/ ein lebhafftes/ ſeelreiches
fleiſch/ ſampt verſtand/ muth/ willẽ vnd affecten, darauff der Herꝛ ſelbs deu-
tet/ wenn er ſagt: Meine Seel iſt betruͤbt biß in den Todt; VatterMatth. 26,
38.
Luc.
23, 46.

meinen Geiſt befehl ich dir in deine Haͤnde; als er jenem Menſchen
ſeine verdorꝛete Hand heilen wolt/ legte er den Phariſeern eine frage fuͤr/
vnd ſprach: Soll man am Sabbath gutes thun oder boͤſes thun?Marc. 3. 4
5.

das leben erhalten oder toͤdten? Sie aber ſchwiegen ſtille/ da ſahe

er
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 635. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/119>, abgerufen am 22.11.2024.