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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Er soll sich auch nicht vervnreinigen an dem Todt seines Vat-
ters/ seiner Mutter/ seines Bruders oder seiner Schwester/ denn
das gelübd seines GOttes ist auff seinem Haupt/ vnd die gantze
zeit vber seines Gelübds soll er dem HErren heylig seyn.

Jst demnach Christus Jesus im Gegenbild ein rechter Nazarener ge-
west/ bey dem zwar das Fürbild nicht in allen stücken eingetroffen (sinte-
mahl er ohngeschewet todten angerühret vnd Wein getruncken) nach dem
Buchstaben aber gleichwol in einem höhern grad an jhm erfüllet worden:
denn er ist ja die Cron vnd Zierad deß gantzen menschlichen Geschlechts/
der edleste vnd herrlichste Mensch/ den jemahl die Sonn gesehen; Er hat
ein hohes Gelübd auff sich genohmen/ willigst zu leisten vnd außzurichten
den willen seines himmlischen Vatters/ vnd daher sich alles dessen/ so jhm
an verrichtung solches Ampts hatte hinderlich sein können/ entäussert/ bege-
ben vnd enthalten.

Nun dieser Edle Nazarener Christus JEsus ist dieselbe Person/ da-
von wir zu rühmen/ zu predigen vnd zu sagen haben/ Er ist vnser Bruder
nach dem fleisch/ der Nasir die Cron vnd zierd deß gantzen menschlichen
Geschlechts/ der Zweig Jsai vnd gerechte gewächs Davids/ dessen mensch-
liche vns mit Blutfreundschafft verwandte Natur wir dißmahl zuerklären
fürgenommen; Laßt vns eine Wallfahrt thun gen Nazareth zu dem Hauß/
darinn er empfangen worden/ nicht der erdichteten Cammer zu Loreto/ da-
hin die blinden tollen Leute im Bapsthumb/ als in der brunst lauffen/ son-
dern der Cammer deß Leibs der heyligen Jungfrawen Maria/ darinn die
persönliche Vermählung geschehen/ vnd nach dem wir newlich den Bräu-
tigam/ den ewigen Sohn Gottes beschrieben/ jetzt hören von der aller Ehr-
würdigsten Braut der seeligen menschlichen Natur in Christo/ in was
qualitäten sie vom Heiligen Geist beschrieben/ wie hoch dieselbe gehalten.
JEsus von Nazareth der König der Juden regiere Lippen/ ohren vnd
Hertzen/ Amen.

WJr haben newlich das kündlich vnbegreiffliche vnd
Wunder grosse Geheimniß von der seeligen Menschwerdung
deß Sohnes Gottes angefangen zuerklären in der holdseligen/
anmütigen figur vnd Gleichniß einer Jrrdischen Hochzeit; besser/ leichter
vnd verständlicher können wir es dem gemeinen Mann nicht einbilden
noch beybringen. Der erstgemeldte/ ewige/ eingebohrne Sohn Gottes ist der
Bräutigam/ dem sein himmlischer Vatter in der zeit eine Hochzeit gemacht:
die Braut ist die Menschheit/ vnd wie die Schrifft redet/ fleisch/ sintemahl/

wie
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Predigt.
Er ſoll ſich auch nicht vervnreinigen an dem Todt ſeines Vat-
ters/ ſeiner Mutter/ ſeines Bruders oder ſeiner Schweſter/ denn
das geluͤbd ſeines GOttes iſt auff ſeinem Haupt/ vnd die gantze
zeit vber ſeines Geluͤbds ſoll er dem HErren heylig ſeyn.

Jſt demnach Chriſtus Jeſus im Gegenbild ein rechter Nazarener ge-
weſt/ bey dem zwar das Fuͤrbild nicht in allen ſtuͤcken eingetroffen (ſinte-
mahl er ohngeſchewet todten angeruͤhret vnd Wein getruncken) nach dem
Buchſtaben aber gleichwol in einem hoͤhern grad an jhm erfuͤllet worden:
denn er iſt ja die Cron vnd Zierad deß gantzen menſchlichen Geſchlechts/
der edleſte vnd herꝛlichſte Menſch/ den jemahl die Sonn geſehen; Er hat
ein hohes Geluͤbd auff ſich genohmen/ willigſt zu leiſten vnd außzurichten
den willen ſeines himmliſchen Vatters/ vnd daher ſich alles deſſen/ ſo jhm
an verrichtung ſolches Ampts hatte hinderlich ſein koͤnnen/ entaͤuſſert/ bege-
ben vnd enthalten.

Nun dieſer Edle Nazarener Chriſtus JEſus iſt dieſelbe Perſon/ da-
von wir zu ruͤhmen/ zu predigen vnd zu ſagen haben/ Er iſt vnſer Bruder
nach dem fleiſch/ der Naſir die Cron vnd zierd deß gantzen menſchlichen
Geſchlechts/ der Zweig Jſai vnd gerechte gewaͤchs Davids/ deſſen menſch-
liche vns mit Blutfreundſchafft verwandte Natur wir dißmahl zuerklaͤren
fuͤrgenommen; Laßt vns eine Wallfahrt thun gen Nazareth zu dem Hauß/
darinn er empfangen worden/ nicht der erdichteten Cammer zu Loreto/ da-
hin die blinden tollen Leute im Bapſthumb/ als in der brunſt lauffen/ ſon-
dern der Cammer deß Leibs der heyligen Jungfrawen Maria/ darinn die
perſoͤnliche Vermaͤhlung geſchehen/ vnd nach dem wir newlich den Braͤu-
tigam/ den ewigen Sohn Gottes beſchrieben/ jetzt hoͤren von der aller Ehr-
wuͤrdigſten Braut der ſeeligen menſchlichen Natur in Chriſto/ in was
qualitaͤten ſie vom Heiligen Geiſt beſchrieben/ wie hoch dieſelbe gehalten.
JEſus von Nazareth der Koͤnig der Juden regiere Lippen/ ohren vnd
Hertzen/ Amen.

WJr haben newlich das kuͤndlich vnbegreiffliche vnd
Wunder groſſe Geheimniß von der ſeeligen Menſchwerdung
deß Sohnes Gottes angefangen zuerklaͤren in der holdſeligen/
anmuͤtigen figur vnd Gleichniß einer Jrꝛdiſchen Hochzeit; beſſer/ leichter
vnd verſtaͤndlicher koͤnnen wir es dem gemeinen Mann nicht einbilden
noch beybringen. Der erſtgemeldte/ ewige/ eingebohrne Sohn Gottes iſt der
Braͤutigam/ dem ſein him̃liſcher Vatter in der zeit eine Hochzeit gemacht:
die Braut iſt die Menſchheit/ vnd wie die Schrifft redet/ fleiſch/ ſintemahl/

wie
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[633/0117] Predigt. Er ſoll ſich auch nicht vervnreinigen an dem Todt ſeines Vat- ters/ ſeiner Mutter/ ſeines Bruders oder ſeiner Schweſter/ denn das geluͤbd ſeines GOttes iſt auff ſeinem Haupt/ vnd die gantze zeit vber ſeines Geluͤbds ſoll er dem HErren heylig ſeyn. Jſt demnach Chriſtus Jeſus im Gegenbild ein rechter Nazarener ge- weſt/ bey dem zwar das Fuͤrbild nicht in allen ſtuͤcken eingetroffen (ſinte- mahl er ohngeſchewet todten angeruͤhret vnd Wein getruncken) nach dem Buchſtaben aber gleichwol in einem hoͤhern grad an jhm erfuͤllet worden: denn er iſt ja die Cron vnd Zierad deß gantzen menſchlichen Geſchlechts/ der edleſte vnd herꝛlichſte Menſch/ den jemahl die Sonn geſehen; Er hat ein hohes Geluͤbd auff ſich genohmen/ willigſt zu leiſten vnd außzurichten den willen ſeines himmliſchen Vatters/ vnd daher ſich alles deſſen/ ſo jhm an verrichtung ſolches Ampts hatte hinderlich ſein koͤnnen/ entaͤuſſert/ bege- ben vnd enthalten. Nun dieſer Edle Nazarener Chriſtus JEſus iſt dieſelbe Perſon/ da- von wir zu ruͤhmen/ zu predigen vnd zu ſagen haben/ Er iſt vnſer Bruder nach dem fleiſch/ der Naſir die Cron vnd zierd deß gantzen menſchlichen Geſchlechts/ der Zweig Jſai vnd gerechte gewaͤchs Davids/ deſſen menſch- liche vns mit Blutfreundſchafft verwandte Natur wir dißmahl zuerklaͤren fuͤrgenommen; Laßt vns eine Wallfahrt thun gen Nazareth zu dem Hauß/ darinn er empfangen worden/ nicht der erdichteten Cammer zu Loreto/ da- hin die blinden tollen Leute im Bapſthumb/ als in der brunſt lauffen/ ſon- dern der Cammer deß Leibs der heyligen Jungfrawen Maria/ darinn die perſoͤnliche Vermaͤhlung geſchehen/ vnd nach dem wir newlich den Braͤu- tigam/ den ewigen Sohn Gottes beſchrieben/ jetzt hoͤren von der aller Ehr- wuͤrdigſten Braut der ſeeligen menſchlichen Natur in Chriſto/ in was qualitaͤten ſie vom Heiligen Geiſt beſchrieben/ wie hoch dieſelbe gehalten. JEſus von Nazareth der Koͤnig der Juden regiere Lippen/ ohren vnd Hertzen/ Amen. WJr haben newlich das kuͤndlich vnbegreiffliche vnd Wunder groſſe Geheimniß von der ſeeligen Menſchwerdung deß Sohnes Gottes angefangen zuerklaͤren in der holdſeligen/ anmuͤtigen figur vnd Gleichniß einer Jrꝛdiſchen Hochzeit; beſſer/ leichter vnd verſtaͤndlicher koͤnnen wir es dem gemeinen Mann nicht einbilden noch beybringen. Der erſtgemeldte/ ewige/ eingebohrne Sohn Gottes iſt der Braͤutigam/ dem ſein him̃liſcher Vatter in der zeit eine Hochzeit gemacht: die Braut iſt die Menſchheit/ vnd wie die Schrifft redet/ fleiſch/ ſintemahl/ wie L l l l

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 633. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/117>, abgerufen am 24.11.2024.