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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Vierte
hold- vnd leutseligem Fleisch/ GOtt ist ein Kind worden: GOtt hat sich
mit dem Menschen vermählet vnd ehelich verlobet; Jn welcher Figur wir
auch gemeltes/ hohes/ himmlisches/ übernatürliches Geheimniß E. L. ein-
zubilden/ fürzumahlen vnd zuerklären angefangen. Dißmal bleiben wir bey
dem Bräutigam stehen/ dem ewigen Sohn Gottes/ GOtt von GOtt/
Liecht vom Liecht. Denselben also fürzutragen/ daß er dardurch geehret vnd
vnser Glaub vermehret werde/ darzu wolle Er selbs Geist vnd Liecht ver-
leihen/ Amen.

VOn disem Geheimniß redet nun das Nicenische Symbolum also:
Der wahre/ ewige/ eingeborne Sohn Gottes/ GOtt
von GOtt/ Liecht von Liecht/ ist leibhafftig worden/
welcher vmb vns Menschen vnd vmb vnser Seligkeit willen
vom Himmel kommen/ ist leibhafftig vnd ein Mensch worden.

Was das Nicenische Symbolum klar außspricht/ das beschreibet Christus
Matth. 22, 1gleichnuß-weiß; Das Himmelreich ist gleich einem König/ der seinem
Sohn Hochzeit machte/ vnd sandte seine Knechte auß/ daß sie
den Gästen zur Hochzeit ruffeten;
Da dann keine andere Hochzeit
immediate vnd vnmittelbarer weise zuverstehen/ als die Persönliche Ver-
Ita August.
orat. con-
tra Iudaeos
Paganos &
Arianos.
Gerhard.
harm. c. 153.
p.
986.
einigung deß Herrn Christi. Christus processit ex utero virginali, tan-
quam sponsus ex thalamo suo, in quo spirituales nuptiae sunt celebratae,
Deus coniunctus est carni & caro adhaesit Deo.
Er gieng auß der Kam-
mer sein/ dem Königlichen Saal so rein; GOtt von art vnd Mensch ein
Held/ seinen weg er zulauffen eilt.

Wir wollen/ meine Liebste/ die Augen vnsers Glaubens weiden/ auff
die schaw gehen vnd E. L. disen Bräutigam so viel müglich eben vnd wol
Matth. 22.abmahlen vnd einbilden wer er sey? I. Ein benambster Bräuti-
gam/
auff den der Herr selbst deutet/ der in der Fülle der Zeit solte leib-
hafftig werden/ Er/ sag ich/ vnd kein andere Göttliche Person. Es ist zwar
die Menschwerdung ein gemeines Werck aller dreyen Personen der Gott-
heit/ der Vatter ist der grosse König/ der seinem Sohn Hochzeit gemacht/
der H. Geist ist der Brautführer/ durch dessen kräfftige überkunfft vnd über-
schattung die Vermählung geschehen vd' geweihet worden/ aber der Bräu-
tigam ist eigentlich vnd allein der ewige Sohn Gottes/ die andere Person.
Jst also nicht der Vatter/ nicht der H. Geist incarniret vnd Mensch wor-
den. Die Alten habens erkläret mit einem Krantz/ den drey Jungfrawen
einer vnter ihnen auffsetzen/ da zwar alle drey hand anlegen/ aber nur eine
vnter ihnen trägt den Krantz.

Ein

Die Vierte
hold- vnd leutſeligem Fleiſch/ GOtt iſt ein Kind worden: GOtt hat ſich
mit dem Menſchen vermaͤhlet vnd ehelich verlobet; Jn welcher Figur wir
auch gemeltes/ hohes/ himmliſches/ uͤbernatuͤrliches Geheimniß E. L. ein-
zubilden/ fuͤrzumahlen vnd zuerklaͤren angefangen. Dißmal bleiben wir bey
dem Braͤutigam ſtehen/ dem ewigen Sohn Gottes/ GOtt von GOtt/
Liecht vom Liecht. Denſelben alſo fuͤrzutragen/ daß er dardurch geehret vnd
vnſer Glaub vermehret werde/ darzu wolle Er ſelbs Geiſt vnd Liecht ver-
leihen/ Amen.

VOn diſem Geheimniß redet nun das Niceniſche Symbolum alſo:
Der wahre/ ewige/ eingeborne Sohn Gottes/ GOtt
von GOtt/ Liecht von Liecht/ iſt leibhafftig worden/
welcher vmb vns Menſchen vnd vmb vnſer Seligkeit willen
vom Himmel kommen/ iſt leibhafftig vnd ein Menſch worden.

Was das Niceniſche Symbolum klar außſpricht/ das beſchreibet Chriſtus
Matth. 22, 1gleichnuß-weiß; Das Him̃elreich iſt gleich einem Koͤnig/ der ſeinem
Sohn Hochzeit machte/ vnd ſandte ſeine Knechte auß/ daß ſie
den Gaͤſten zur Hochzeit ruffeten;
Da dann keine andere Hochzeit
immediatè vnd vnmittelbarer weiſe zuverſtehen/ als die Perſoͤnliche Ver-
Ita Auguſt.
orat. con-
tra Iudæos
Paganos &
Arianos.
Gerhard.
harm. c. 153.
p.
986.
einigung deß Herrn Chriſti. Chriſtus proceſſit ex utero virginali, tan-
quam ſponſus ex thalamo ſuo, in quo ſpirituales nuptiæ ſunt celebratæ,
Deus coniunctus eſt carni & caro adhæſit Deo.
Er gieng auß der Kam-
mer ſein/ dem Koͤniglichen Saal ſo rein; GOtt von art vnd Menſch ein
Held/ ſeinen weg er zulauffen eilt.

Wir wollen/ meine Liebſte/ die Augen vnſers Glaubens weiden/ auff
die ſchaw gehen vnd E. L. diſen Braͤutigam ſo viel muͤglich eben vnd wol
Matth. 22.abmahlen vnd einbilden wer er ſey? I. Ein benambſter Braͤuti-
gam/
auff den der Herr ſelbſt deutet/ der in der Fuͤlle der Zeit ſolte leib-
hafftig werden/ Er/ ſag ich/ vnd kein andere Goͤttliche Perſon. Es iſt zwar
die Menſchwerdung ein gemeines Werck aller dreyen Perſonen der Gott-
heit/ der Vatter iſt der groſſe Koͤnig/ der ſeinem Sohn Hochzeit gemacht/
der H. Geiſt iſt der Brautfuͤhrer/ durch deſſen kraͤfftige uͤberkunfft vnd uͤber-
ſchattung die Vermaͤhlung geſchehen vd’ geweihet worden/ aber der Braͤu-
tigam iſt eigentlich vnd allein der ewige Sohn Gottes/ die andere Perſon.
Jſt alſo nicht der Vatter/ nicht der H. Geiſt incarniret vnd Menſch wor-
den. Die Alten habens erklaͤret mit einem Krantz/ den drey Jungfrawen
einer vnter ihnen auffſetzen/ da zwar alle drey hand anlegen/ aber nur eine
vnter ihnen traͤgt den Krantz.

Ein
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 622. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/106>, abgerufen am 22.11.2024.