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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Die Dritte
Psal. 66, 3.O HERR wie wunderlich sind deine Werck! Laßt vns wun-
dern vber Gottes Warheit/ der seinen so offt gethanen vnd widerholten
verheissungen Krafft geben! Laßt vns für gewiß vnd wahr haben vnd auff
dieses Geheimniß als ein festen vnüberwindlichen Grund ein Schloß
bawen/ gäntzlich jhm vertrawen/ Er werde auch vns mit sich vereinbaren/
Laßt vns Geistlicher weise essen vnd geniessen/ die trachten so GOTT der
Herr zu seines Sohns Hochzeit zubereitet. Ja mit diesem Geheim-
niß trutzen wir alle Höllen Pforten vnd sagen/ hie ist Immanuel! Hie ist einer
der heisse GOTT mit vns! wer will sich an vns wagen vnd wider vns sein?
Er wird gewiß den Kopff zerstossen. Hie ist der rechte Noah geborn/ der
vns trösten soll in vnser mühe vnd arbeit die wir haben auff Erden! Hie
Bundslad! wer will sich daran reiben! hie Panier! hie Siegszeichen! hie
Salva Guardi. Hie Wolckensäul die vns vorleuchtet vnd führet ins himmlische
Vatterland! Hie ist der Tempel Gottes! hie ist der Tempel Gottes! hie ist
der Tempel Gottes/ darinn die gantze füll der Gottheit leibhafftig wohnet!
Hie fried vnd frewd/ ruh vnd trost im H. Geist. Laßt vns solche vnerschätz-
liche Güte vnd trew/ loben rühmen vnd preisen. Wann gleich alle vnsere Glie-
der lauter Zungen weren/ so könten wir nicht gnugsam außsprechen/ die in-
nigliche/ hertzliche brünstige Lieb die der Sohn GOttes zu solcher gnawen
verwandniß bewogen/ darumb wir jhn auch nicht gnugsam loben können/
so viel loben wir jhn/ so viel wir jhn lieben/ so viel lieben wir jhn/ so viel wir
jhn erkennen. Doch will er sich auch mit dem Stuckwerck wann es von
Hertzen gehet/ auß dem glauben entspringt/ hie begnügen lassen/ dort wird
er der eingefleischte GOtt selber der Text sein/ davon wir in ewigkeit singen
vnd sagen/ vnd doch nimmer außsingen noch außsagen werden. Jn solchem
lob wohnet Gott? in demselben wird er geehret/ vnd das ist vnser vnd aller
Engel ehr/ die Wunder Gottes/ sonderlich das Wunder vber alle Wunder
der heilwehrtesten Menschwerdung deß Sohns GOttes loben vnd preisen/
jauchtzen vnd rühmen/ hupffen vnd dantzen/ im Hertzen wie die Jungfraw
Maria/ vnter dem Hertzen/ wie Johannes im Mutterleib/ im Geist wie
David/ da er dieses Geheimniß von weitem gesehen.

Daß alles ist der Welt nit gelegen/ sie hat wol die wenigste frewd an
diesem Geheimniß/ sie will es muthwillig nicht verstehen/ was verstehen? Ja
wann ein Jupiter in einem guldenen Wagen herab führe/ vnd Golt vnd
Gelt die fülle mit sich bracht/ daß wer ein GOtt fur dieses Volck! es mun-
det jhr diese Geistliche speise nicht/ jhr eckelt darab; Geistlich Hochzeitmahl/
Geistliche trunckenheit/ geistlicher Hertzen dantz/ sind lauter frembde
Böhmische Dörffer/ sie lachet derselben wie Michol/ als David für der

Bunds-

Die Dritte
Pſal. 66, 3.O HERR wie wunderlich ſind deine Werck! Laßt vns wun-
dern vber Gottes Warheit/ der ſeinen ſo offt gethanen vnd widerholten
verheiſſungen Krafft geben! Laßt vns fuͤr gewiß vnd wahr haben vnd auff
dieſes Geheimniß als ein feſten vnuͤberwindlichen Grund ein Schloß
bawen/ gaͤntzlich jhm vertrawen/ Er werde auch vns mit ſich vereinbaren/
Laßt vns Geiſtlicher weiſe eſſen vnd genieſſen/ die trachten ſo GOTT der
Herr zu ſeines Sohns Hochzeit zubereitet. Ja mit dieſem Geheim-
niß trutzen wir alle Hoͤllen Pforten vnd ſagẽ/ hie iſt Immanuel! Hie iſt einer
der heiſſe GOTT mit vns! wer will ſich an vns wagen vnd wider vns ſein?
Er wird gewiß den Kopff zerſtoſſen. Hie iſt der rechte Noah geborn/ der
vns troͤſten ſoll in vnſer muͤhe vnd arbeit die wir haben auff Erden! Hie
Bundslad! wer will ſich daran reiben! hie Panier! hie Siegszeichen! hie
Salva Guardi. Hie Wolckenſaͤul die vns vorleuchtet vnd fuͤhret ins him̃liſche
Vatterland! Hie iſt der Tempel Gottes! hie iſt der Tempel Gottes! hie iſt
der Tempel Gottes/ darinn die gantze fuͤll der Gottheit leibhafftig wohnet!
Hie fried vnd frewd/ ruh vnd troſt im H. Geiſt. Laßt vns ſolche vnerſchaͤtz-
liche Guͤte vnd trew/ lobẽ ruͤhmen vnd preiſen. Wañ gleich alle vnſere Glie-
der lauter Zungen weren/ ſo koͤnten wir nicht gnugſam außſprechen/ die in-
nigliche/ hertzliche bruͤnſtige Lieb die der Sohn GOttes zu ſolcher gnawen
verwandniß bewogen/ darumb wir jhn auch nicht gnugſam loben koͤnnen/
ſo viel loben wir jhn/ ſo viel wir jhn lieben/ ſo viel lieben wir jhn/ ſo viel wir
jhn erkennen. Doch will er ſich auch mit dem Stuckwerck wann es von
Hertzen gehet/ auß dem glauben entſpringt/ hie begnuͤgen laſſen/ dort wird
er der eingefleiſchte GOtt ſelber der Text ſein/ davon wir in ewigkeit ſingen
vnd ſagen/ vnd doch nim̃er außſingen noch außſagen werden. Jn ſolchem
lob wohnet Gott? in demſelben wird er geehret/ vnd das iſt vnſer vnd aller
Engel ehr/ die Wunder Gottes/ ſonderlich das Wunder vber alle Wunder
der heilwehrteſten Menſchwerdung deß Sohns GOttes loben vnd preiſen/
jauchtzen vnd ruͤhmen/ hupffen vnd dantzen/ im Hertzen wie die Jungfraw
Maria/ vnter dem Hertzen/ wie Johannes im Mutterleib/ im Geiſt wie
David/ da er dieſes Geheimniß von weitem geſehen.

Daß alles iſt der Welt nit gelegen/ ſie hat wol die wenigſte frewd an
dieſem Geheimniß/ ſie will es muthwillig nicht verſtehen/ was verſtehen? Ja
wann ein Jupiter in einem guldenen Wagen herab fuͤhre/ vnd Golt vnd
Gelt die fuͤlle mit ſich bracht/ daß wer ein GOtt fůr dieſes Volck! es mun-
det jhr dieſe Geiſtliche ſpeiſe nicht/ jhr eckelt darab; Geiſtlich Hochzeitmahl/
Geiſtliche trunckenheit/ geiſtlicher Hertzen dantz/ ſind lauter frembde
Boͤhmiſche Doͤrffer/ ſie lachet derſelben wie Michol/ als David fuͤr der

Bunds-
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 616. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/100>, abgerufen am 11.12.2024.