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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Siebendte
rarum, quam non attingunt, neque ascendendo neque descendendo; si sursum
oculos erigunt, vident incompraehensibilem Dei Majestatem suprase, si infra de-
spiciunt, vident Deum & divinam Majestatem subjectam daemonibus & omni
creaturae. & mon: Hic est ascensus & descensus angelorum Dei: ascendunt cum
vident Filium Dei ab aeterno genitum, descendunt cum vident eum in tempore
ex Maria natum.

V. Cursum familiarem Ein freund- vnd holdseeligen Lauff/
vnd absteigen.
Wie ein guter Freund zu dem andern reiset/ vnd bey
Gen. 18, 5.
c.
19, 3.
ihm herberget/ Ja/ wie die Engel bey Abraham vnd Lot eingekehrt: Also
begeben sie sich herab zu Jacob/ thun sich gantz gemäh zu thm/ beschawen
Cap. 28, 12,
c.
32, 1, 2.
ihn in seinem Schlaff/ als leutseelige Geister: olim non erat sic, vor zeiten
war es nicht also/ Da der Mensch gefallen/ vnd das Band der Freund-
schafft gebrochen/ so verwahreten sie das Paradiß mit einem blossen hau-
enden Schwert/ vnd trieben den Menschen von sich/ wolten nichts mit
Cap. 3, 24.ihn zuschaffen haben. Nun aber/ hat alle Fehde ein ende/ durch die Ver-
Col. 1, 20.
Eph. 1, 10,
c.
2, 18.
söhnung Christi/ durch welchen die anakephaiolosis vnd Versöhnung ge-
schehen/ beydes dessen so im Himmel vnd auch auff Erden ist. Wir ha-
ben nunmehr einen freyen Zugang zu dem Himmlischen Vatter/ vnnd zu
der Gemeinschafft aller Himmlischen Gütern/ vnd dasselbe vmb der Ley-
Gen. 28, 12.ter willen/ so sich nicht gewiedriget die Erde zu berühren/ welche ist Chri-
stus/ der nicht geschewet/ der Jungfrawen Leib/ daß er Mensch würde/
vnd vns erlösetet welcher vmb vns Menschen/ vnd vmb vnser Seeligkeit
willen vom Himmel herab kommen/ durch ihn sind wir nunmehr kom-
Hebr. 12,
22, 23.
men zum berge Zion/ zur Statt deß Lebendigen Gottes/ zum
Himmlischen Jerusalem/ vnd zu der Menge viel tausent En-
geln: Ja/ zu der Gemeine der Erstgebohrnen/ die im Him-
mel angeschrieben sind/ zu Gott/ dem Richter über alle/ vnd zu
den Geistern der vollkommenen Gerechten/
daß wir jetzt/ auß
Luc. 2, 14.dem Englischen Lobgesang/ einhelliglich intoniren vnnd anstimmen
können:

Allein Gott in der Höh sey Ehr/
Vnd Danck für seine Gnade;
Darumb/ daß nun vnd nimmermehr/
Vns rühren kan kein Schade.
Ein wohlgefallen Gott an vns hat/
Nun ist groß Fried ohn vnterlaß/
All fehd hat nun ein Ende.

Sonder-
Die Siebendte
rarum, quam non attingunt, neque aſcendendo neque deſcendendo; ſi ſurſum
oculos erigunt, vident incompræhenſibilem Dei Majeſtatem ſupraſe, ſi infra de-
ſpiciunt, vident Deum & divinam Majeſtatem ſubjectam dæmonibus & omni
creaturæ. & mon: Hic eſt aſcenſus & deſcenſus angelorum Dei: aſcendunt cum
vident Filium Dei ab æterno genitum, deſcendunt cum vident eum in tempore
ex Maria natum.

V. Curſum familiarem Ein freund- vnd holdſeeligen Lauff/
vnd abſteigen.
Wie ein guter Freund zu dem andern reiſet/ vnd bey
Gen. 18, 5.
c.
19, 3.
ihm herberget/ Ja/ wie die Engel bey Abraham vnd Lot eingekehrt: Alſo
begeben ſie ſich herab zu Jacob/ thun ſich gantz gemaͤh zu thm/ beſchawen
Cap. 28, 12,
c.
32, 1, 2.
ihn in ſeinem Schlaff/ als leutſeelige Geiſter: olim non erat ſic, vor zeiten
war es nicht alſo/ Da der Menſch gefallen/ vnd das Band der Freund-
ſchafft gebrochen/ ſo verwahreten ſie das Paradiß mit einem bloſſen hau-
enden Schwert/ vnd trieben den Menſchen von ſich/ wolten nichts mit
Cap. 3, 24.ihn zuſchaffen haben. Nun aber/ hat alle Fehde ein ende/ durch die Ver-
Col. 1, 20.
Eph. 1, 10,
c.
2, 18.
ſoͤhnung Chriſti/ durch welchen die ανακεφαίωλωσις vnd Verſoͤhnung ge-
ſchehen/ beydes deſſen ſo im Himmel vnd auch auff Erden iſt. Wir ha-
ben nunmehr einen freyen Zugang zu dem Him̃liſchen Vatter/ vnnd zu
der Gemeinſchafft aller Him̃liſchen Guͤtern/ vnd daſſelbe vmb der Ley-
Gen. 28, 12.ter willen/ ſo ſich nicht gewiedriget die Erde zu beruͤhren/ welche iſt Chri-
ſtus/ der nicht geſchewet/ der Jungfrawen Leib/ daß er Menſch wuͤrde/
vnd vns erloͤſetet welcher vmb vns Menſchen/ vnd vmb vnſer Seeligkeit
willen vom Himmel herab kommen/ durch ihn ſind wir nunmehr kom-
Hebr. 12,
22, 23.
men zum berge Zion/ zur Statt deß Lebendigen Gottes/ zum
Him̃liſchen Jeruſalem/ vnd zu der Menge viel tauſent En-
geln: Ja/ zu der Gemeine der Erſtgebohrnen/ die im Him-
mel angeſchrieben ſind/ zu Gott/ dem Richter uͤber alle/ vnd zu
den Geiſtern der vollkommenen Gerechten/
daß wir jetzt/ auß
Luc. 2, 14.dem Engliſchen Lobgeſang/ einhelliglich intoniren vnnd anſtimmen
koͤnnen:

Allein Gott in der Hoͤh ſey Ehr/
Vnd Danck fuͤr ſeine Gnade;
Darumb/ daß nun vnd nimmermehr/
Vns ruͤhren kan kein Schade.
Ein wohlgefallen Gott an vns hat/
Nun iſt groß Fried ohn vnterlaß/
All fehd hat nun ein Ende.

Sonder-
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[78/0096] Die Siebendte rarum, quam non attingunt, neque aſcendendo neque deſcendendo; ſi ſurſum oculos erigunt, vident incompræhenſibilem Dei Majeſtatem ſupraſe, ſi infra de- ſpiciunt, vident Deum & divinam Majeſtatem ſubjectam dæmonibus & omni creaturæ. & mon: Hic eſt aſcenſus & deſcenſus angelorum Dei: aſcendunt cum vident Filium Dei ab æterno genitum, deſcendunt cum vident eum in tempore ex Maria natum. V. Curſum familiarem Ein freund- vnd holdſeeligen Lauff/ vnd abſteigen. Wie ein guter Freund zu dem andern reiſet/ vnd bey ihm herberget/ Ja/ wie die Engel bey Abraham vnd Lot eingekehrt: Alſo begeben ſie ſich herab zu Jacob/ thun ſich gantz gemaͤh zu thm/ beſchawen ihn in ſeinem Schlaff/ als leutſeelige Geiſter: olim non erat ſic, vor zeiten war es nicht alſo/ Da der Menſch gefallen/ vnd das Band der Freund- ſchafft gebrochen/ ſo verwahreten ſie das Paradiß mit einem bloſſen hau- enden Schwert/ vnd trieben den Menſchen von ſich/ wolten nichts mit ihn zuſchaffen haben. Nun aber/ hat alle Fehde ein ende/ durch die Ver- ſoͤhnung Chriſti/ durch welchen die ανακεφαίωλωσις vnd Verſoͤhnung ge- ſchehen/ beydes deſſen ſo im Himmel vnd auch auff Erden iſt. Wir ha- ben nunmehr einen freyen Zugang zu dem Him̃liſchen Vatter/ vnnd zu der Gemeinſchafft aller Him̃liſchen Guͤtern/ vnd daſſelbe vmb der Ley- ter willen/ ſo ſich nicht gewiedriget die Erde zu beruͤhren/ welche iſt Chri- ſtus/ der nicht geſchewet/ der Jungfrawen Leib/ daß er Menſch wuͤrde/ vnd vns erloͤſetet welcher vmb vns Menſchen/ vnd vmb vnſer Seeligkeit willen vom Himmel herab kommen/ durch ihn ſind wir nunmehr kom- men zum berge Zion/ zur Statt deß Lebendigen Gottes/ zum Him̃liſchen Jeruſalem/ vnd zu der Menge viel tauſent En- geln: Ja/ zu der Gemeine der Erſtgebohrnen/ die im Him- mel angeſchrieben ſind/ zu Gott/ dem Richter uͤber alle/ vnd zu den Geiſtern der vollkommenen Gerechten/ daß wir jetzt/ auß dem Engliſchen Lobgeſang/ einhelliglich intoniren vnnd anſtimmen koͤnnen: Gen. 18, 5. c. 19, 3. Cap. 28, 12, c. 32, 1, 2. Cap. 3, 24. Col. 1, 20. Eph. 1, 10, c. 2, 18. Gen. 28, 12. Hebr. 12, 22, 23. Luc. 2, 14. Allein Gott in der Hoͤh ſey Ehr/ Vnd Danck fuͤr ſeine Gnade; Darumb/ daß nun vnd nimmermehr/ Vns ruͤhren kan kein Schade. Ein wohlgefallen Gott an vns hat/ Nun iſt groß Fried ohn vnterlaß/ All fehd hat nun ein Ende. Sonder-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 78. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/96>, abgerufen am 24.11.2024.