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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Sechste
vberkommen/ in jenes leben. Darumb ists hie gleich/ als wenn ich
vom Land an ein Vfer käme/ da die Strassen vnd gebänter Weg auff-
hötet/ vnd ich eytel Wasser für mir sehe/ vnd nicht hinüber künte/ noch
mich derauff wagen thürste/ ich hette denn feste gewisse Steg oder Brü-
cken/ oder jemand der mich vberführet. Da were mir nichts geholffen/
ob man mir schon zeigt wo ich hin müste/ so es doch alles vnwegsam we-
re/ vnd niemand mir kundte hinüber helffen/ solt ich aber hinüber kom-
men/ so müste ich etwas haben/ darauff ich sicher tretten/ vnd mich ver-
lassen möchte/ das es mich gewiß tragen würde.

Also gehts hie auch/ wann es gilt auß diesem Leben durch den Todt in
jenes zu kommen/ da höret mehr zu/ dann vnser Leben vnnd thun/ wie
gut es jmmer sein kan/ dann da bin ich vnd aller Menschen Werck vnd
vermügen viel zu schwach zu/ daß es mir künt helffen die Sünde zu til-
gen/ Gott zuversühnen/ den Tod zu vberwinden ect. Darumb ich als-
dann einen andern gewissen Grund/ oder feste vnnd sichere Steg vnnd
Brücken muß haben/ die mich vbertragen/ Das ist nun allein dieser Je-
sus Christus/ der da soll allein der Weg heissen/ dardurch wir in jenes
Leben/ vnd (wie er sagt) zum Vatter kommen/ so wir mit festem Glau-
ben an jhm hangen.

Darumb wo es darzu kompt/ daß du dieses Weges gehen solt/ so
mustu kurtzumb aller ander Wege keinen gedencken/ vnd nur Weit auß
den Augen vnnd Hertzen setzen/ was man dir von Werck leret/ gutem le-
ben vnd Exempel saget. Das magstu vnd soltu wol thun/ weil du hie
auff Erden wandelst/ daß du dich vbest in feinem züchtigem Leben/ ge-
horsam/ vnd Wercken der Liebe gegen dem Nechsten/ denn diß sind auch
gute vnd Göttliche Wege darauff man soll in diesem Leben jmmerdar
fortfahren vnnd zunehmen. Doch das du nicht darauß machest/ den
Weg/ der dich auß desem leben vbertragen soll/ das ist/ daß du nicht
dich derselben tröstest noch darauff verlassest/ wenn du sterben solt/ denn
es ist je noch alles nicht Christus/ der für dich geereutzigt/ vnd gestorben
ist/ darumb soll es auch die Ehre nicht haben/ so Christo allein gebührt/
wie es auch nicht vermag.

Darumb wenn das Stündlein kompt/ da vnser thun vnd werck
auffhören muß/ vnd wir nicht länger allhie zu bleiben haben/ vnd die-
se Disputation angehet/ wo nemme ich nun eine Brücken oder Steg
der mir gewiß sey/ dardurch ich hinüber in jenes Leben komme: Wenn
man dahin kombt (sag ich) so sihe dich nur nach keinem Wege vmb/ so
da heissen Menschlche Wege/ vnnd vnser eygen gut/ heylig leben oder

werck

Die Sechſte
vberkommen/ in jenes leben. Darumb iſts hie gleich/ als wenn ich
vom Land an ein Vfer kaͤme/ da die Straſſen vnd gebaͤnter Weg auff-
hoͤtet/ vnd ich eytel Waſſer fuͤr mir ſehe/ vnd nicht hinuͤber kuͤnte/ noch
mich derauff wagen thuͤrſte/ ich hette denn feſte gewiſſe Steg oder Bruͤ-
cken/ oder jemand der mich vberfuͤhret. Da were mir nichts geholffen/
ob man mir ſchon zeigt wo ich hin muͤſte/ ſo es doch alles vnwegſam we-
re/ vnd niemand mir kundte hinuͤber helffen/ ſolt ich aber hinuͤber kom-
men/ ſo muͤſte ich etwas haben/ darauff ich ſicher tretten/ vnd mich ver-
laſſen moͤchte/ das es mich gewiß tragen wuͤrde.

Alſo gehts hie auch/ wann es gilt auß dieſem Leben durch den Todt in
jenes zu kommen/ da hoͤret mehr zu/ dann vnſer Leben vnnd thun/ wie
gut es jmmer ſein kan/ dann da bin ich vnd aller Menſchen Werck vnd
vermuͤgen viel zu ſchwach zu/ daß es mir kuͤnt helffen die Suͤnde zu til-
gen/ Gott zuverſuͤhnen/ den Tod zu vberwinden ect. Darumb ich als-
dann einen andern gewiſſen Grund/ oder feſte vnnd ſichere Steg vnnd
Bruͤcken muß haben/ die mich vbertragen/ Das iſt nun allein dieſer Je-
ſus Chriſtus/ der da ſoll allein der Weg heiſſen/ dardurch wir in jenes
Leben/ vnd (wie er ſagt) zum Vatter kommen/ ſo wir mit feſtem Glau-
ben an jhm hangen.

Darumb wo es darzu kompt/ daß du dieſes Weges gehen ſolt/ ſo
muſtu kurtzumb aller ander Wege keinen gedencken/ vnd nur Weit auß
den Augen vnnd Hertzen ſetzen/ was man dir von Werck leret/ gutem le-
ben vnd Exempel ſaget. Das magſtu vnd ſoltu wol thun/ weil du hie
auff Erden wandelſt/ daß du dich vbeſt in feinem zuͤchtigem Leben/ ge-
horſam/ vnd Wercken der Liebe gegen dem Nechſten/ denn diß ſind auch
gute vnd Goͤttliche Wege darauff man ſoll in dieſem Leben jmmerdar
fortfahren vnnd zunehmen. Doch das du nicht darauß macheſt/ den
Weg/ der dich auß deſem leben vbertragen ſoll/ das iſt/ daß du nicht
dich derſelben troͤſteſt noch darauff verlaſſeſt/ wenn du ſterben ſolt/ deñ
es iſt je noch alles nicht Chriſtus/ der fuͤr dich geereutzigt/ vnd geſtorben
iſt/ darumb ſoll es auch die Ehre nicht haben/ ſo Chriſto allein gebuͤhrt/
wie es auch nicht vermag.

Darumb wenn das Stuͤndlein kompt/ da vnſer thun vnd werck
auffhoͤren muß/ vnd wir nicht laͤnger allhie zu bleiben haben/ vnd die-
ſe Diſputation angehet/ wo nemme ich nun eine Bruͤcken oder Steg
der mir gewiß ſey/ dardurch ich hinuͤber in jenes Leben komme: Wenn
man dahin kombt (ſag ich) ſo ſihe dich nur nach keinem Wege vmb/ ſo
da heiſſen Menſchlche Wege/ vnnd vnſer eygen gut/ heylig leben oder

werck
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[70/0088] Die Sechſte vberkommen/ in jenes leben. Darumb iſts hie gleich/ als wenn ich vom Land an ein Vfer kaͤme/ da die Straſſen vnd gebaͤnter Weg auff- hoͤtet/ vnd ich eytel Waſſer fuͤr mir ſehe/ vnd nicht hinuͤber kuͤnte/ noch mich derauff wagen thuͤrſte/ ich hette denn feſte gewiſſe Steg oder Bruͤ- cken/ oder jemand der mich vberfuͤhret. Da were mir nichts geholffen/ ob man mir ſchon zeigt wo ich hin muͤſte/ ſo es doch alles vnwegſam we- re/ vnd niemand mir kundte hinuͤber helffen/ ſolt ich aber hinuͤber kom- men/ ſo muͤſte ich etwas haben/ darauff ich ſicher tretten/ vnd mich ver- laſſen moͤchte/ das es mich gewiß tragen wuͤrde. Alſo gehts hie auch/ wann es gilt auß dieſem Leben durch den Todt in jenes zu kommen/ da hoͤret mehr zu/ dann vnſer Leben vnnd thun/ wie gut es jmmer ſein kan/ dann da bin ich vnd aller Menſchen Werck vnd vermuͤgen viel zu ſchwach zu/ daß es mir kuͤnt helffen die Suͤnde zu til- gen/ Gott zuverſuͤhnen/ den Tod zu vberwinden ect. Darumb ich als- dann einen andern gewiſſen Grund/ oder feſte vnnd ſichere Steg vnnd Bruͤcken muß haben/ die mich vbertragen/ Das iſt nun allein dieſer Je- ſus Chriſtus/ der da ſoll allein der Weg heiſſen/ dardurch wir in jenes Leben/ vnd (wie er ſagt) zum Vatter kommen/ ſo wir mit feſtem Glau- ben an jhm hangen. Darumb wo es darzu kompt/ daß du dieſes Weges gehen ſolt/ ſo muſtu kurtzumb aller ander Wege keinen gedencken/ vnd nur Weit auß den Augen vnnd Hertzen ſetzen/ was man dir von Werck leret/ gutem le- ben vnd Exempel ſaget. Das magſtu vnd ſoltu wol thun/ weil du hie auff Erden wandelſt/ daß du dich vbeſt in feinem zuͤchtigem Leben/ ge- horſam/ vnd Wercken der Liebe gegen dem Nechſten/ denn diß ſind auch gute vnd Goͤttliche Wege darauff man ſoll in dieſem Leben jmmerdar fortfahren vnnd zunehmen. Doch das du nicht darauß macheſt/ den Weg/ der dich auß deſem leben vbertragen ſoll/ das iſt/ daß du nicht dich derſelben troͤſteſt noch darauff verlaſſeſt/ wenn du ſterben ſolt/ deñ es iſt je noch alles nicht Chriſtus/ der fuͤr dich geereutzigt/ vnd geſtorben iſt/ darumb ſoll es auch die Ehre nicht haben/ ſo Chriſto allein gebuͤhrt/ wie es auch nicht vermag. Darumb wenn das Stuͤndlein kompt/ da vnſer thun vnd werck auffhoͤren muß/ vnd wir nicht laͤnger allhie zu bleiben haben/ vnd die- ſe Diſputation angehet/ wo nemme ich nun eine Bruͤcken oder Steg der mir gewiß ſey/ dardurch ich hinuͤber in jenes Leben komme: Wenn man dahin kombt (ſag ich) ſo ſihe dich nur nach keinem Wege vmb/ ſo da heiſſen Menſchlche Wege/ vnnd vnſer eygen gut/ heylig leben oder werck

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 70. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/88>, abgerufen am 24.11.2024.