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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern müssest/ deß Menschen
Sohn der im Himmel gewesen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico-
demo
sprach gehalten: Wo zwen oder drey versamblet seind in
meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen.
Laß dich
nit bereden als hiesse an dieser Leyter die erste sproß/ Absoluta praedestina-
tio,
ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von deren ein vnvberwindliche kräf-
tige Magnetische vocation vnd zug/ allein die bloß erwöhlte berührte/ die
andern vbergienge/ oder doch nur dem eusserlichen zeichen nach ohn hertzli/
chen liebreichen/ vätterlichen affect berühren thäte. Daß seind wol scalae
somniatae,
daß seind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him-
mel/ wer stehet oben auff der leyter? Jsts nicht der/ der vom Himmel
herab alle Menschen Kinder zu sich locket/ vnnd sein Arm außspannet
auch vber ein Vngehorsames Volck: Der seine Gnadenflügel als eine
Henn vber jhre Küchlein außbereitet. Wer jhm dieses geheimnüs
anderst einbildet/ die zwen Leyterbäum voneinander trennet/ vnnd auß
der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm selber den
Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Höchsten
Gut/ vnd der Gemeinschafft seiner Heyligen nicht gelangen. Darumb
tritt getrost auff diese sprossen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken.
Gott lob vnd Danck der Weg ist gemacht vnd steht der Himmel offen.
So wird der Mensch mit Gott vereinbart/ so bleibt er durch den Glauben
von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn absondern/ kein Klufft sein Gebett
hindern/ das es nicht empor steige/ vnsere Hertzenseufftzer müssen von
der Erd in den Himmel hinauff erschallen/ er wird endlich nicht ins Ge-
richt kommen/ sondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann
er in grossen Nöthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu
enge werden/ er spricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben
daß ich flöge/ vnd etwa bliebe.
So wird der HErr Christus sei-
ne Wunden als Felßritzen öffnen/ Er wird als der Himmlische Noa
sein Hand außst recken/ sein flüchtiges Täublein in seinen Himmels ka-
sten/ hinauff zu sich ziehen vnd sagen/ kom her meine Taube/ meine1. Sam. 14.
12. v.
55.

Schöne. Allein gehört auch darzu sequela vitae die lebensfolge: Iona-
than
sagt zu seinen Waffenträger stteige mir nach: Eben also sagt der Herr
vnser Hertzog vnd fürgänger Christus auch zu vns/ steige mir nach/ durch
Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Trübsal voll ist.
Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Riesen wolten vor zeiten den
Himmel stürmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen

dergleich-
J ij

Predigt.
bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern muͤſſeſt/ deß Menſchen
Sohn der im Himmel geweſen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico-
demo
ſprach gehalten: Wo zwen oder drey verſamblet ſeind in
meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen.
Laß dich
nit bereden als hieſſe an dieſer Leyter die erſte ſproß/ Abſoluta prædeſtina-
tio,
ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von derẽ ein vnvberwindliche kraͤf-
tige Magnetiſche vocation vnd zug/ allein die bloß erwoͤhlte beruͤhrte/ die
andern vbergienge/ oder doch nur dem euſſerlichẽ zeichen nach ohn hertzli/
chen liebreichen/ vaͤtterlichen affect beruͤhren thaͤte. Daß ſeind wol ſcalæ
ſomniatæ,
daß ſeind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him-
mel/ wer ſtehet oben auff der leyter? Jſts nicht der/ der vom Himmel
herab alle Menſchen Kinder zu ſich locket/ vnnd ſein Arm außſpannet
auch vber ein Vngehorſames Volck: Der ſeine Gnadenfluͤgel als eine
Henn vber jhre Kuͤchlein außbereitet. Wer jhm dieſes geheimnuͤs
anderſt einbildet/ die zwen Leyterbaͤum voneinander trennet/ vnnd auß
der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm ſelber den
Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Hoͤchſten
Gut/ vnd der Gemeinſchafft ſeiner Heyligen nicht gelangen. Darumb
tritt getroſt auff dieſe ſproſſen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken.
Gott lob vnd Danck der Weg iſt gemacht vnd ſteht der Himmel offen.
So wird der Menſch mit Gott vereinbart/ ſo bleibt er durch den Glauben
von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn abſondern/ kein Klufft ſein Gebett
hindern/ das es nicht empor ſteige/ vnſere Hertzenſeufftzer muͤſſen von
der Erd in den Himmel hinauff erſchallen/ er wird endlich nicht ins Ge-
richt kommen/ ſondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann
er in groſſen Noͤthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu
enge werden/ er ſpricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben
daß ich floͤge/ vnd etwa bliebe.
So wird der HErꝛ Chriſtus ſei-
ne Wunden als Felßritzen oͤffnen/ Er wird als der Himmliſche Noa
ſein Hand außſt recken/ ſein fluͤchtiges Taͤublein in ſeinen Himmels ka-
ſten/ hinauff zu ſich ziehen vnd ſagen/ kom her meine Taube/ meine1. Sam. 14.
12. v.
55.

Schoͤne. Allein gehoͤrt auch darzu ſequela vitæ die lebensfolge: Iona-
thã
ſagt zu ſeinẽ Waffentraͤger ſtteige mir nach: Ebẽ alſo ſagt der Herꝛ
vnſer Hertzog vñ fuͤrgaͤnger Chriſtus auch zu vns/ ſteige mir nach/ durch
Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Truͤbſal voll iſt.
Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Rieſen wolten vor zeiten den
Himmel ſtuͤrmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen

dergleich-
J ij
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[67/0085] Predigt. bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern muͤſſeſt/ deß Menſchen Sohn der im Himmel geweſen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico- demo ſprach gehalten: Wo zwen oder drey verſamblet ſeind in meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen. Laß dich nit bereden als hieſſe an dieſer Leyter die erſte ſproß/ Abſoluta prædeſtina- tio, ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von derẽ ein vnvberwindliche kraͤf- tige Magnetiſche vocation vnd zug/ allein die bloß erwoͤhlte beruͤhrte/ die andern vbergienge/ oder doch nur dem euſſerlichẽ zeichen nach ohn hertzli/ chen liebreichen/ vaͤtterlichen affect beruͤhren thaͤte. Daß ſeind wol ſcalæ ſomniatæ, daß ſeind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him- mel/ wer ſtehet oben auff der leyter? Jſts nicht der/ der vom Himmel herab alle Menſchen Kinder zu ſich locket/ vnnd ſein Arm außſpannet auch vber ein Vngehorſames Volck: Der ſeine Gnadenfluͤgel als eine Henn vber jhre Kuͤchlein außbereitet. Wer jhm dieſes geheimnuͤs anderſt einbildet/ die zwen Leyterbaͤum voneinander trennet/ vnnd auß der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm ſelber den Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Hoͤchſten Gut/ vnd der Gemeinſchafft ſeiner Heyligen nicht gelangen. Darumb tritt getroſt auff dieſe ſproſſen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken. Gott lob vnd Danck der Weg iſt gemacht vnd ſteht der Himmel offen. So wird der Menſch mit Gott vereinbart/ ſo bleibt er durch den Glauben von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn abſondern/ kein Klufft ſein Gebett hindern/ das es nicht empor ſteige/ vnſere Hertzenſeufftzer muͤſſen von der Erd in den Himmel hinauff erſchallen/ er wird endlich nicht ins Ge- richt kommen/ ſondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann er in groſſen Noͤthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu enge werden/ er ſpricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben daß ich floͤge/ vnd etwa bliebe. So wird der HErꝛ Chriſtus ſei- ne Wunden als Felßritzen oͤffnen/ Er wird als der Himmliſche Noa ſein Hand außſt recken/ ſein fluͤchtiges Taͤublein in ſeinen Himmels ka- ſten/ hinauff zu ſich ziehen vnd ſagen/ kom her meine Taube/ meine Schoͤne. Allein gehoͤrt auch darzu ſequela vitæ die lebensfolge: Iona- thã ſagt zu ſeinẽ Waffentraͤger ſtteige mir nach: Ebẽ alſo ſagt der Herꝛ vnſer Hertzog vñ fuͤrgaͤnger Chriſtus auch zu vns/ ſteige mir nach/ durch Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Truͤbſal voll iſt. Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Rieſen wolten vor zeiten den Himmel ſtuͤrmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen dergleich- 1. Sam. 14. 12. v. 55. J ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 67. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/85>, abgerufen am 27.11.2024.