Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern müssest/ deß MenschenSohn der im Himmel gewesen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico- demo sprach gehalten: Wo zwen oder drey versamblet seind in meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen. Laß dich nit bereden als hiesse an dieser Leyter die erste sproß/ Absoluta praedestina- tio, ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von deren ein vnvberwindliche kräf- tige Magnetische vocation vnd zug/ allein die bloß erwöhlte berührte/ die andern vbergienge/ oder doch nur dem eusserlichen zeichen nach ohn hertzli/ chen liebreichen/ vätterlichen affect berühren thäte. Daß seind wol scalae somniatae, daß seind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him- mel/ wer stehet oben auff der leyter? Jsts nicht der/ der vom Himmel herab alle Menschen Kinder zu sich locket/ vnnd sein Arm außspannet auch vber ein Vngehorsames Volck: Der seine Gnadenflügel als eine Henn vber jhre Küchlein außbereitet. Wer jhm dieses geheimnüs anderst einbildet/ die zwen Leyterbäum voneinander trennet/ vnnd auß der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm selber den Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Höchsten Gut/ vnd der Gemeinschafft seiner Heyligen nicht gelangen. Darumb tritt getrost auff diese sprossen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken. Gott lob vnd Danck der Weg ist gemacht vnd steht der Himmel offen. So wird der Mensch mit Gott vereinbart/ so bleibt er durch den Glauben von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn absondern/ kein Klufft sein Gebett hindern/ das es nicht empor steige/ vnsere Hertzenseufftzer müssen von der Erd in den Himmel hinauff erschallen/ er wird endlich nicht ins Ge- richt kommen/ sondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann er in grossen Nöthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu enge werden/ er spricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben daß ich flöge/ vnd etwa bliebe. So wird der HErr Christus sei- ne Wunden als Felßritzen öffnen/ Er wird als der Himmlische Noa sein Hand außst recken/ sein flüchtiges Täublein in seinen Himmels ka- sten/ hinauff zu sich ziehen vnd sagen/ kom her meine Taube/ meine1. Sam. 14. 12. v. 55. Schöne. Allein gehört auch darzu sequela vitae die lebensfolge: Iona- than sagt zu seinen Waffenträger stteige mir nach: Eben also sagt der Herr vnser Hertzog vnd fürgänger Christus auch zu vns/ steige mir nach/ durch Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Trübsal voll ist. Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Riesen wolten vor zeiten den Himmel stürmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen dergleich- J ij
Predigt. bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern muͤſſeſt/ deß MenſchenSohn der im Himmel geweſen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico- demo ſprach gehalten: Wo zwen oder drey verſamblet ſeind in meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen. Laß dich nit bereden als hieſſe an dieſer Leyter die erſte ſproß/ Abſoluta prædeſtina- tio, ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von derẽ ein vnvberwindliche kraͤf- tige Magnetiſche vocation vnd zug/ allein die bloß erwoͤhlte beruͤhrte/ die andern vbergienge/ oder doch nur dem euſſerlichẽ zeichen nach ohn hertzli/ chen liebreichen/ vaͤtterlichen affect beruͤhren thaͤte. Daß ſeind wol ſcalæ ſomniatæ, daß ſeind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him- mel/ wer ſtehet oben auff der leyter? Jſts nicht der/ der vom Himmel herab alle Menſchen Kinder zu ſich locket/ vnnd ſein Arm außſpannet auch vber ein Vngehorſames Volck: Der ſeine Gnadenfluͤgel als eine Henn vber jhre Kuͤchlein außbereitet. Wer jhm dieſes geheimnuͤs anderſt einbildet/ die zwen Leyterbaͤum voneinander trennet/ vnnd auß der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm ſelber den Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Hoͤchſten Gut/ vnd der Gemeinſchafft ſeiner Heyligen nicht gelangen. Darumb tritt getroſt auff dieſe ſproſſen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken. Gott lob vnd Danck der Weg iſt gemacht vnd ſteht der Himmel offen. So wird der Menſch mit Gott vereinbart/ ſo bleibt er durch den Glauben von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn abſondern/ kein Klufft ſein Gebett hindern/ das es nicht empor ſteige/ vnſere Hertzenſeufftzer muͤſſen von der Erd in den Himmel hinauff erſchallen/ er wird endlich nicht ins Ge- richt kommen/ ſondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann er in groſſen Noͤthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu enge werden/ er ſpricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben daß ich floͤge/ vnd etwa bliebe. So wird der HErꝛ Chriſtus ſei- ne Wunden als Felßritzen oͤffnen/ Er wird als der Himmliſche Noa ſein Hand außſt recken/ ſein fluͤchtiges Taͤublein in ſeinen Himmels ka- ſten/ hinauff zu ſich ziehen vnd ſagen/ kom her meine Taube/ meine1. Sam. 14. 12. v. 55. Schoͤne. Allein gehoͤrt auch darzu ſequela vitæ die lebensfolge: Iona- thã ſagt zu ſeinẽ Waffentraͤger ſtteige mir nach: Ebẽ alſo ſagt der Herꝛ vnſer Hertzog vñ fuͤrgaͤnger Chriſtus auch zu vns/ ſteige mir nach/ durch Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Truͤbſal voll iſt. Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Rieſen wolten vor zeiten den Himmel ſtuͤrmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen dergleich- J ij
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0085" n="67"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/> bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern muͤſſeſt/ deß Menſchen<lb/> Sohn der im Himmel geweſen/ hat gleichwol auff Erden mit <hi rendition="#aq">Nico-<lb/> demo</hi> ſprach gehalten: <hi rendition="#fr">Wo zwen oder drey verſamblet ſeind in<lb/> meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen.</hi> Laß dich<lb/> nit bereden als hieſſe an dieſer Leyter die erſte ſproß/ <hi rendition="#aq">Abſoluta prædeſtina-<lb/> tio,</hi> ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von derẽ ein vnvberwindliche kraͤf-<lb/> tige Magnetiſche <hi rendition="#aq">vocation</hi> vnd zug/ allein die bloß erwoͤhlte beruͤhrte/ die<lb/> andern vbergienge/ oder doch nur dem euſſerlichẽ zeichen nach ohn hertzli/<lb/> chen liebreichen/ vaͤtterlichen <hi rendition="#aq">affect</hi> beruͤhren thaͤte. Daß ſeind wol <hi rendition="#aq">ſcalæ<lb/> ſomniatæ,</hi> daß ſeind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him-<lb/> mel/ wer ſtehet oben auff der leyter? Jſts nicht der/ der vom Himmel<lb/> herab alle Menſchen Kinder zu ſich locket/ vnnd ſein Arm außſpannet<lb/> auch vber ein Vngehorſames Volck: Der ſeine Gnadenfluͤgel als eine<lb/> Henn vber jhre Kuͤchlein außbereitet. Wer jhm dieſes geheimnuͤs<lb/> anderſt einbildet/ die zwen Leyterbaͤum voneinander trennet/ vnnd auß<lb/> der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm ſelber den<lb/> Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Hoͤchſten<lb/> Gut/ vnd der Gemeinſchafft ſeiner Heyligen nicht gelangen. Darumb<lb/> tritt getroſt auff dieſe ſproſſen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken.<lb/> Gott lob vnd Danck der Weg iſt gemacht vnd ſteht der Himmel offen.<lb/> So wird der Menſch mit Gott vereinbart/ ſo bleibt er durch den Glauben<lb/> von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn abſondern/ kein Klufft ſein Gebett<lb/> hindern/ das es nicht empor ſteige/ vnſere Hertzenſeufftzer muͤſſen von<lb/> der Erd in den Himmel hinauff erſchallen/ er wird endlich nicht ins Ge-<lb/> richt kommen/ ſondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann<lb/> er in groſſen Noͤthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu<lb/> enge werden/ er ſpricht mit David/ <hi rendition="#fr">O hette ich fliegel wie Tauben<lb/> daß ich floͤge/ vnd etwa bliebe.</hi> So wird der HErꝛ Chriſtus ſei-<lb/> ne Wunden als Felßritzen oͤffnen/ Er wird als der Himmliſche <hi rendition="#aq">Noa</hi><lb/> ſein Hand außſt recken/ ſein fluͤchtiges Taͤublein in ſeinen Himmels ka-<lb/> ſten/ hinauff zu ſich ziehen vnd ſagen/ <hi rendition="#fr">kom her meine Taube/ meine</hi><note place="right">1. <hi rendition="#aq">Sam. 14.<lb/> 12. v.</hi> 55.</note><lb/><hi rendition="#fr">Schoͤne.</hi> Allein gehoͤrt auch darzu <hi rendition="#aq">ſequela vitæ</hi> die lebensfolge: <hi rendition="#aq">Iona-<lb/> thã</hi> ſagt zu ſeinẽ Waffentraͤger <hi rendition="#fr">ſtteige mir nach</hi>: Ebẽ alſo ſagt der Herꝛ<lb/> vnſer Hertzog vñ fuͤrgaͤnger Chriſtus auch zu vns/ ſteige mir nach/ durch<lb/> Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Truͤbſal voll iſt.<lb/> Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Rieſen wolten vor zeiten den<lb/> Himmel ſtuͤrmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen<lb/> <fw place="bottom" type="sig">J ij</fw><fw place="bottom" type="catch">dergleich-</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [67/0085]
Predigt.
bet/ darnach du mit deinen Gedancken fladern muͤſſeſt/ deß Menſchen
Sohn der im Himmel geweſen/ hat gleichwol auff Erden mit Nico-
demo ſprach gehalten: Wo zwen oder drey verſamblet ſeind in
meinem Nahmen/ da bin ich Mitten vnder jhnen. Laß dich
nit bereden als hieſſe an dieſer Leyter die erſte ſproß/ Abſoluta prædeſtina-
tio, ein bloße vnbedingte gnadenwahl/ von derẽ ein vnvberwindliche kraͤf-
tige Magnetiſche vocation vnd zug/ allein die bloß erwoͤhlte beruͤhrte/ die
andern vbergienge/ oder doch nur dem euſſerlichẽ zeichen nach ohn hertzli/
chen liebreichen/ vaͤtterlichen affect beruͤhren thaͤte. Daß ſeind wol ſcalæ
ſomniatæ, daß ſeind wol Traum leytern. Sihe hinauff gen Him-
mel/ wer ſtehet oben auff der leyter? Jſts nicht der/ der vom Himmel
herab alle Menſchen Kinder zu ſich locket/ vnnd ſein Arm außſpannet
auch vber ein Vngehorſames Volck: Der ſeine Gnadenfluͤgel als eine
Henn vber jhre Kuͤchlein außbereitet. Wer jhm dieſes geheimnuͤs
anderſt einbildet/ die zwen Leyterbaͤum voneinander trennet/ vnnd auß
der Leyter/ ein Vernunfftgauckeley macht/ der verlegt jhm ſelber den
Weg zum Himmel/ er wirfft die Bruck ab/ vnnd kan zum Hoͤchſten
Gut/ vnd der Gemeinſchafft ſeiner Heyligen nicht gelangen. Darumb
tritt getroſt auff dieſe ſproſſen/ wage es ohne Schwindel vnd wancken.
Gott lob vnd Danck der Weg iſt gemacht vnd ſteht der Himmel offen.
So wird der Menſch mit Gott vereinbart/ ſo bleibt er durch den Glauben
von jm vngetrennet/ kein Ort kan jhn abſondern/ kein Klufft ſein Gebett
hindern/ das es nicht empor ſteige/ vnſere Hertzenſeufftzer muͤſſen von
der Erd in den Himmel hinauff erſchallen/ er wird endlich nicht ins Ge-
richt kommen/ ſondern vom Todt zum Leben hindurch dringen: wann
er in groſſen Noͤthen nicht weiß wo auß noch an/ die Welt will jhm zu
enge werden/ er ſpricht mit David/ O hette ich fliegel wie Tauben
daß ich floͤge/ vnd etwa bliebe. So wird der HErꝛ Chriſtus ſei-
ne Wunden als Felßritzen oͤffnen/ Er wird als der Himmliſche Noa
ſein Hand außſt recken/ ſein fluͤchtiges Taͤublein in ſeinen Himmels ka-
ſten/ hinauff zu ſich ziehen vnd ſagen/ kom her meine Taube/ meine
Schoͤne. Allein gehoͤrt auch darzu ſequela vitæ die lebensfolge: Iona-
thã ſagt zu ſeinẽ Waffentraͤger ſtteige mir nach: Ebẽ alſo ſagt der Herꝛ
vnſer Hertzog vñ fuͤrgaͤnger Chriſtus auch zu vns/ ſteige mir nach/ durch
Stauden vnd Hecken/ vber den Schmalen Weg der Truͤbſal voll iſt.
Der Creutzweg erfordert Creutzhelden: Die Rieſen wolten vor zeiten den
Himmel ſtuͤrmen/ vnd ohn Creutz den Himmel mit gewalt einnemmen
dergleich-
1. Sam. 14.
12. v. 55.
J ij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/85 |
Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 67. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/85>, abgerufen am 16.07.2024. |