Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. Leyter ist auch der Messias/ vnd gehört solches tragen zu seinem königli-chen Ampt. Könige vnnd Regenten werden nicht vergebens vom hei- ligen Geist den Nägeln verglichen/ dieweil/ wie man an ein starckenEsdrae 9, 8. Esa. 22, 23. vnd festhebenden Nagel allerhand Last pflegt anzuhencken/ also auch ein Regent ein rechter Lastträger ist vnd seyn soll deß gantzen Volcks/ auff dem der schwere Last deß gemeinen Wesens ligt vnd ruhet; dahin gehö- tet Mosis wehemüthige Klag/ hade ich/ sagt er zu dem HERRN/Num. 11, 12 alles Volck empfangen oder geboren/ daß du zu mir sagen magst/ trage es in deinen Armen/ wie ein Amm ein Kind trägt/ in das Land daß du ihren Vättern geschworen hast? Christus vnser König ist dieselbe Lasttragende Leyter/ derselbe Lastnagel/ ja Lastad- ler/ welcher sein Volck auff Adlersflügeln auß Egypten ins LandExod. 19, 4. Dcut. 1, 32. Canaan getragen/ wie ein Mann seinen Sohn träget: wer auff ihn/ als auff ein vnbewegliche Grundfest/ mit der upostasei seines Glau- bens fusset/ trittet/ trawet/ der bleibt wol fest/ er kan nit fallen noch fehlen. Endlich spiegelt auch der Messias sich in dieser Figur tan- vnser
Predigt. Leyter iſt auch der Meſſias/ vnd gehoͤrt ſolches tragen zu ſeinem koͤnigli-chen Ampt. Koͤnige vnnd Regenten werden nicht vergebens vom hei- ligen Geiſt den Naͤgeln verglichen/ dieweil/ wie man an ein ſtarckenEſdræ 9, 8. Eſa. 22, 23. vnd feſthebenden Nagel allerhand Laſt pflegt anzuhencken/ alſo auch ein Regent ein rechter Laſttraͤger iſt vnd ſeyn ſoll deß gantzen Volcks/ auff dem der ſchwere Laſt deß gemeinen Weſens ligt vnd ruhet; dahin gehoͤ- tet Moſis wehemuͤthige Klag/ hade ich/ ſagt er zu dem HERRN/Num. 11, 12 alles Volck empfangen oder geboren/ daß du zu mir ſagen magſt/ trage es in deinen Armen/ wie ein Am̃ ein Kind traͤgt/ in das Land daß du ihren Vaͤttern geſchworen haſt? Chriſtus vnſer Koͤnig iſt dieſelbe Laſttragende Leyter/ derſelbe Laſtnagel/ ja Laſtad- ler/ welcher ſein Volck auff Adlersfluͤgeln auß Egypten ins LandExod. 19, 4. Dcut. 1, 32. Canaan getragen/ wie ein Mann ſeinen Sohn traͤget: wer auff ihn/ als auff ein vnbewegliche Grundfeſt/ mit der ὑποϛάσει ſeines Glau- bens fuſſet/ trittet/ trawet/ der bleibt wol feſt/ er kan nit fallen noch fehlen. Endlich ſpiegelt auch der Meſſias ſich in dieſer Figur tan- vnſer
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Predigt.
Leyter iſt auch der Meſſias/ vnd gehoͤrt ſolches tragen zu ſeinem koͤnigli-
chen Ampt. Koͤnige vnnd Regenten werden nicht vergebens vom hei-
ligen Geiſt den Naͤgeln verglichen/ dieweil/ wie man an ein ſtarcken
vnd feſthebenden Nagel allerhand Laſt pflegt anzuhencken/ alſo auch ein
Regent ein rechter Laſttraͤger iſt vnd ſeyn ſoll deß gantzen Volcks/ auff
dem der ſchwere Laſt deß gemeinen Weſens ligt vnd ruhet; dahin gehoͤ-
tet Moſis wehemuͤthige Klag/ hade ich/ ſagt er zu dem HERRN/
alles Volck empfangen oder geboren/ daß du zu mir ſagen
magſt/ trage es in deinen Armen/ wie ein Am̃ ein Kind traͤgt/
in das Land daß du ihren Vaͤttern geſchworen haſt? Chriſtus
vnſer Koͤnig iſt dieſelbe Laſttragende Leyter/ derſelbe Laſtnagel/ ja Laſtad-
ler/ welcher ſein Volck auff Adlersfluͤgeln auß Egypten ins Land
Canaan getragen/ wie ein Mann ſeinen Sohn traͤget: wer auff
ihn/ als auff ein vnbewegliche Grundfeſt/ mit der ὑποϛάσει ſeines Glau-
bens fuſſet/ trittet/ trawet/ der bleibt wol feſt/ er kan nit fallen noch fehlen.
Eſdræ 9, 8.
Eſa. 22, 23.
Num. 11, 12
Exod. 19, 4.
Dcut. 1, 32.
Endlich ſpiegelt auch der Meſſias ſich in dieſer Figur tan-
quam ſcala vialis, als ein bewerter vnd vnſehlbarer Wegweiſer
zum Himmelreich/ nach ſeinem Prophetiſchen Lehrampt: dann wie
ein Leyter nit nur zuſammen fuͤgt/ was weit voneinander/ nicht nur den
Laſt deſſen der auff vnnd abſteiget/ traͤgt/ ſondern ſie iſt auch der Weg
ſelber/ vnd wann ſie fein Grad anſtehet/ ſo weiſet ſie den Weg wo man ſi-
cher hinauff klettern mag: alſo iſt freylich Chriſtus der Weg/ die
Warheit vnd das Leben/ das iſt der wahre vnnd lebendige Weg via
in exemplo, veritas in promiſſo, vita in præmio, ſagt der andaͤchtige (d)
Bernhardus; der Weg im Exempel/ die Warheit in der Verheiſſung ſei-
nes Worts/ das Leben in dem Himmliſchen Gnadenlohn: wie er gan-
gen/ gethan vnd gelitten/ ſo muͤſſen wir auch gehen/ wer anders gehet der
gehet irꝛ: Er hat vns ein fuͤrſchrifft gelaſſen das wir folgen ſei-
nen Fußſtapffen: auff dem Weg der zehen Grad deß Decalogi, der
heiligen zehen Gebott iſt er gewandert/ er hat denſelben mit ſeinem Blut
beſprenget vnd bezeichnet: ſo muͤſſen wir auch vnverꝛucket vnd vnanſtoͤſ-
ſig wandeln/ druͤber leiden/ was Gott verhaͤnget: der Gehorſam den wir
Gottes Gebott zuleiſten ſchuldig/ iſt via regni etſi non cauſa regnandi,
iſt der Weg Auff welchem wir wandlen ſollen/ aber der Weg durch
welchen wir wandlen koͤnnen/ iſt vnd bleibt Chriſtus allein. Summa
er iſt der Wagen Jſrael vnd ſeine Reuter/ vnſer Streitwagen/
vnſer
(d) ſerm. 2.
de aſcenſ.
2. Petr. 1, 21.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 63. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/81>, abgerufen am 17.07.2024. |