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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Sechste
erhitzet/ Essig darauff schütten/ daß sie zersprungen/ vnnd sich ergeben
musten. Solte Christus für vns das Himmelreich einnehmen/ so ko-
stete es freylich Mühe/ Schnauben vnd Arbeit/ er bahnete den Weg vnd
weichete denselben mit seinem eigenen Blut/ auff daß wir hätten die
Hebr. 10,
19, 20. vi-
de D. Ger-
hard. har-
mon. c. 176
p.
372.
Frewdigkeit zum Eingang in das Heilige/ durch das Blut Je-
su/ welchen er vns zubereitet hat zum newen vnnd lebendigen
Weg durch den Vorhang das ist sein Fleisch.
Jm Grichischen
Text stehen die epitheta vnd Wort odon prosphaton kai zosan, das ist ein
solcher Weg der frisch geschlachtet/ macerirt vnd gemacht wird/ vnd im-
mer new ist vnd new bleibet. Sein allerheiligstes Fleisch das ist gemetzget/
vnnd gleichsam geätzet worden/ daß wir durch denselben Felßritzen in
das heilige/ das ist/ in den Himmel durch den Glauben eingehen möch-
ten/ derselbe Weg ist immer frisch vnd new/ stehet immer offen/ anders
als der Opfferweg im Alten Testament/ der veraltet vnd veriaret ist So
herfur geleuchtet 3. Jn der Versöhung Gottes vnd Menschen.
Sollen zwey feindseelige Reich oder Völcker/ die einander nicht dulden
vnd leyden mögen/ so durch grosse See vnnd Flüsse abgesondert/ keine
commercia vnd Handlung mit vnd gegen einander haben/ widerumb
versöhnet vnd eins werden/ sollen sie zusammen kommen vnd mit einan-
der sich betragen/ so müssen Brucken vnd Steg gemacht werden/ sonst
werden sie wol abgeschieden von einander bleiben. Also ist zwischen Him-
Luc. 16. 26.mel vnd Höll/ Gott vnd Mensch/ Engel vnd sündliche Erdwürm/ ein
grosse Klufft befestiget/ das jene nicht hinab/ diese nicht hin-
aufffahren mögen/
die Sünd ist der Riß/ der Gott vnd Mensch von
einander scheidet/ sollen sie widerumb zusammen gefüget werden/ so muste
die Himmlische Jacobsleyter daß beste thun/ ins Mittel tretten/ vnd den
Ephes. 3 12Menschen auß dem vntern Ort in den höhern erheben/ durch Chri-
stum haben wir Frewdigkeit vnd Zugang in aller Zuversicht/
durch den Glauben an ihn.

Nicht weniger erzeigt sich II. in diesem emblemate oder Himmli-
schen visir, der künfftige Messias/ tanquam scala portatoria, als ein tra-
gende Last- vnnd Bruckleyter/ in seinem Königlichen Ampt.

Ein Leyter so man an ein Hauß oder Baum anlehnet ist nicht nur der
Weg an dem man auff vnd absteiget/ sondern sie traget auch den Mann
der trittet getroft darauff/ vnd trawt derselben/ versihet sich keines Falls/
so lang er steiff vnnd ohne Wancken darauff stehet. Ein solche tragende

Leyter

Die Sechſte
erhitzet/ Eſſig darauff ſchuͤtten/ daß ſie zerſprungen/ vnnd ſich ergeben
muſten. Solte Chriſtus fuͤr vns das Himmelreich einnehmen/ ſo ko-
ſtete es freylich Muͤhe/ Schnauben vnd Arbeit/ er bahnete den Weg vnd
weichete denſelben mit ſeinem eigenen Blut/ auff daß wir haͤtten die
Hebr. 10,
19, 20. vi-
de D. Ger-
hard. har-
mon. c. 176
p.
372.
Frewdigkeit zum Eingang in das Heilige/ durch das Blut Je-
ſu/ welchen er vns zubereitet hat zum newen vnnd lebendigen
Weg durch den Vorhang das iſt ſein Fleiſch.
Jm Grichiſchen
Text ſtehen die epitheta vnd Wort ὀδὸν πϱόσφατον καὶ ζώσαν, das iſt ein
ſolcher Weg der friſch geſchlachtet/ macerirt vnd gemacht wird/ vnd im-
mer new iſt vnd new bleibet. Sein allerheiligſtes Fleiſch das iſt gemetzget/
vnnd gleichſam geaͤtzet worden/ daß wir durch denſelben Felßritzen in
das heilige/ das iſt/ in den Himmel durch den Glauben eingehen moͤch-
ten/ derſelbe Weg iſt immer friſch vnd new/ ſtehet immer offen/ anders
als der Opfferweg im Alten Teſtament/ der veraltet vnd veriaret iſt So
herfůr geleuchtet 3. Jn der Verſoͤhung Gottes vnd Menſchen.
Sollen zwey feindſeelige Reich oder Voͤlcker/ die einander nicht dulden
vnd leyden moͤgen/ ſo durch groſſe See vnnd Fluͤſſe abgeſondert/ keine
commercia vnd Handlung mit vnd gegen einander haben/ widerumb
verſoͤhnet vnd eins werden/ ſollen ſie zuſammen kommen vnd mit einan-
der ſich betragen/ ſo muͤſſen Brucken vnd Steg gemacht werden/ ſonſt
werden ſie wol abgeſchieden von einander bleiben. Alſo iſt zwiſchen Him-
Luc. 16. 26.mel vnd Hoͤll/ Gott vnd Menſch/ Engel vnd ſuͤndliche Erdwuͤrm/ ein
groſſe Klufft befeſtiget/ das jene nicht hinab/ dieſe nicht hin-
aufffahren moͤgen/
die Suͤnd iſt der Riß/ der Gott vnd Menſch von
einander ſcheidet/ ſollen ſie widerumb zuſam̃en gefuͤget werden/ ſo muſte
die Himmliſche Jacobsleyter daß beſte thun/ ins Mittel tretten/ vnd den
Epheſ. 3 12Menſchen auß dem vntern Ort in den hoͤhern erheben/ durch Chri-
ſtum haben wir Frewdigkeit vnd Zugang in aller Zuverſicht/
durch den Glauben an ihn.

Nicht weniger erzeigt ſich II. in dieſem emblemate oder Him̃li-
ſchen viſir, der kuͤnfftige Meſſias/ tanquam ſcala portatoria, als ein tra-
gende Laſt- vnnd Bruckleyter/ in ſeinem Koͤniglichen Ampt.

Ein Leyter ſo man an ein Hauß oder Baum anlehnet iſt nicht nur der
Weg an dem man auff vnd abſteiget/ ſondern ſie traget auch den Mann
der trittet getroft darauff/ vnd trawt derſelben/ verſihet ſich keines Falls/
ſo lang er ſteiff vnnd ohne Wancken darauff ſtehet. Ein ſolche tragende

Leyter
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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 62. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/80>, abgerufen am 24.11.2024.