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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Sechste
sey Fried vnd Barmhertzigkeit/ vnnd über den Jsrael Gottes.
Amen/ Amen.



Die Sechste Predigt.

Von Jacobs Leyter/ dadurch der Messias
fürgebildet worden.

GEliebte in Christo. Von drey vnterschiedlichen/ abenthewrli-
chen/ selbserfundenen Himmelswegen vnnd Himmelsstegen/
welche die Menschliche fürwitzige Vernunfft ersunnen/ selbs ge-
bauwen/ geschnitzelt/ erfunden/ vnd vermeint damit den Himmel zu er-
reichen/ lesen wir so wol in Biblischen als Profanhistorien. Die erste
ist der hohe Babylonische Thurn/ den Hams Nachkommen auff
Nimrods einrathen vnd angeben erbawen wollen/ vnd gesagt/ wolauff
laßt vns eine Statt vnd Thurn bawen/ dessen Spitz biß an den Himmel
reiche/ daß wir vns einen Namen machen: dann wir werden vielleicht
zerstrewet in alle Länder. Das war zwar ein Prachtthurn/ ein rechter
(a) l. 1. an-
tiq. cap. 4.
confer Sa-
lian ann.
1909. n.
11.
(b) hinc Gi-
ganto ma-
chia apud
Virg. l. 1.
Georg Lu-
can l. 7. O-
vid. l. 1. me-
tamorph.
Homer.
Odyss.
l.
confer Eu-
seb. lib. 9.
praeparat.
c. 14. Cyril.
l. 1. contra
Trutz-Gott/ den sie dem Allerhöchsten gleichsam als ein Brill für die
Nasen gesetzet/ nicht allein sich groß zu machen vnnd vnsterblichen Na-
men zu erwecken/ sondern auch seinen Rath vnnd Willen von Verstö-
rung der Völcker in alle Land/ dadurch zu vnterbrechen vnd verhindern:
vnd dafern Gott der HErr abermal mit einer allgemeinen Sündfluth
den gantzen Erdboden/ gedächte zu ersäuffen/ sich auff diesen Thurn zu
salviren/ als der seinen Spitz über alle Wasser werde erheben/ da hofften
sie gesichert seyn/ wie (a) Josephus dise Endvrsach anzeigt. Gleichwol aber
mögen auch wol etliche vnter dem Hauffen die Meinung gehabt haben/
vermittelst dieses Thurns gar in Himmel hinauff zu steigen. Gestalt
abermal Josephus auß einer Sibyllen Weissagung berichtet/ daß sie ha-
ben einen Thurn gebawet/ os epi ou'ranon anabesomenoi di autoun als die durch
denselben im Himmel hinauff steigen würden. Wie ist aber das hoch-
mütige Beginnen abgeloffen? schlecht genug. Anfangs gieng das
Werck wacker von statt: sie führtens auff biß in die vierhundert Schritt/
fast ein Meil wegs/ wie Hieron. in cap. 14. Esaiae schreibt: da es am besten

war/

Die Sechſte
ſey Fried vnd Barmhertzigkeit/ vnnd uͤber den Jſrael Gottes.
Amen/ Amen.



Die Sechſte Predigt.

Von Jacobs Leyter/ dadurch der Meſſias
fuͤrgebildet worden.

GEliebte in Chriſto. Von drey vnterſchiedlichen/ abenthewrli-
chen/ ſelbserfundenen Himmelswegen vnnd Himmelsſtegen/
welche die Menſchliche fuͤrwitzige Vernunfft erſunnen/ ſelbs ge-
bauwen/ geſchnitzelt/ erfunden/ vnd vermeint damit den Himmel zu er-
reichen/ leſen wir ſo wol in Bibliſchen als Profanhiſtorien. Die erſte
iſt der hohe Babyloniſche Thurn/ den Hams Nachkommen auff
Nimrods einrathen vnd angeben erbawen wollen/ vnd geſagt/ wolauff
laßt vns eine Statt vnd Thurn bawen/ deſſen Spitz biß an den Himmel
reiche/ daß wir vns einen Namen machen: dann wir werden vielleicht
zerſtrewet in alle Laͤnder. Das war zwar ein Prachtthurn/ ein rechter
(a) l. 1. an-
tiq. cap. 4.
confer Sa-
lian ann.
1909. n.
11.
(b) hinc Gi-
ganto ma-
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Virg. l. 1.
Georg Lu-
can l. 7. O-
vid. l. 1. me-
tamorph.
Homer.
Odyſſ.
λ.
confer Eu-
ſeb. lib. 9.
præparat.
c. 14. Cyril.
l. 1. contra
Trutz-Gott/ den ſie dem Allerhoͤchſten gleichſam als ein Brill fuͤr die
Naſen geſetzet/ nicht allein ſich groß zu machen vnnd vnſterblichen Na-
men zu erwecken/ ſondern auch ſeinen Rath vnnd Willen von Verſtoͤ-
rung der Voͤlcker in alle Land/ dadurch zu vnterbrechen vnd verhindern:
vnd dafern Gott der HErꝛ abermal mit einer allgemeinen Suͤndfluth
den gantzen Erdboden/ gedaͤchte zu erſaͤuffen/ ſich auff dieſen Thurn zu
ſalviren/ als der ſeinen Spitz uͤber alle Waſſer werde erheben/ da hofften
ſie geſichert ſeyn/ wie (a) Joſephus diſe Endvrſach anzeigt. Gleichwol aber
moͤgen auch wol etliche vnter dem Hauffen die Meinung gehabt haben/
vermittelſt dieſes Thurns gar in Himmel hinauff zu ſteigen. Geſtalt
abermal Joſephus auß einer Sibyllen Weiſſagung berichtet/ daß ſie ha-
ben einen Thurn gebawet/ ὥς έπὶ ου᾽ϱανὸν ἀναβησόμενοι δἰ ἀυτου̃ als die durch
denſelben im Himmel hinauff ſteigen wuͤrden. Wie iſt aber das hoch-
muͤtige Beginnen abgeloffen? ſchlecht genug. Anfangs gieng das
Werck wacker von ſtatt: ſie fuͤhrtens auff biß in die vierhundert Schritt/
faſt ein Meil wegs/ wie Hieron. in cap. 14. Eſaiæ ſchreibt: da es am beſten

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[58/0076] Die Sechſte ſey Fried vnd Barmhertzigkeit/ vnnd uͤber den Jſrael Gottes. Amen/ Amen. Die Sechſte Predigt. Von Jacobs Leyter/ dadurch der Meſſias fuͤrgebildet worden. GEliebte in Chriſto. Von drey vnterſchiedlichen/ abenthewrli- chen/ ſelbserfundenen Himmelswegen vnnd Himmelsſtegen/ welche die Menſchliche fuͤrwitzige Vernunfft erſunnen/ ſelbs ge- bauwen/ geſchnitzelt/ erfunden/ vnd vermeint damit den Himmel zu er- reichen/ leſen wir ſo wol in Bibliſchen als Profanhiſtorien. Die erſte iſt der hohe Babyloniſche Thurn/ den Hams Nachkommen auff Nimrods einrathen vnd angeben erbawen wollen/ vnd geſagt/ wolauff laßt vns eine Statt vnd Thurn bawen/ deſſen Spitz biß an den Himmel reiche/ daß wir vns einen Namen machen: dann wir werden vielleicht zerſtrewet in alle Laͤnder. Das war zwar ein Prachtthurn/ ein rechter Trutz-Gott/ den ſie dem Allerhoͤchſten gleichſam als ein Brill fuͤr die Naſen geſetzet/ nicht allein ſich groß zu machen vnnd vnſterblichen Na- men zu erwecken/ ſondern auch ſeinen Rath vnnd Willen von Verſtoͤ- rung der Voͤlcker in alle Land/ dadurch zu vnterbrechen vnd verhindern: vnd dafern Gott der HErꝛ abermal mit einer allgemeinen Suͤndfluth den gantzen Erdboden/ gedaͤchte zu erſaͤuffen/ ſich auff dieſen Thurn zu ſalviren/ als der ſeinen Spitz uͤber alle Waſſer werde erheben/ da hofften ſie geſichert ſeyn/ wie (a) Joſephus diſe Endvrſach anzeigt. Gleichwol aber moͤgen auch wol etliche vnter dem Hauffen die Meinung gehabt haben/ vermittelſt dieſes Thurns gar in Himmel hinauff zu ſteigen. Geſtalt abermal Joſephus auß einer Sibyllen Weiſſagung berichtet/ daß ſie ha- ben einen Thurn gebawet/ ὥς έπὶ ου᾽ϱανὸν ἀναβησόμενοι δἰ ἀυτου̃ als die durch denſelben im Himmel hinauff ſteigen wuͤrden. Wie iſt aber das hoch- muͤtige Beginnen abgeloffen? ſchlecht genug. Anfangs gieng das Werck wacker von ſtatt: ſie fuͤhrtens auff biß in die vierhundert Schritt/ faſt ein Meil wegs/ wie Hieron. in cap. 14. Eſaiæ ſchreibt: da es am beſten war/ (a) l. 1. an- tiq. cap. 4. confer Sa- lian ann. 1909. n. 11. (b) hinc Gi- ganto ma- chia apud Virg. l. 1. Georg Lu- can l. 7. O- vid. l. 1. me- tamorph. Homer. Odyſſ. λ. confer Eu- ſeb. lib. 9. præparat. c. 14. Cyril. l. 1. contra

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 58. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/76>, abgerufen am 19.11.2024.