setzen/ S. Paulus nennet die Gnade Gottes nicht vergebens uperekpe- risseuousan kharin ein überfliessende überschwengliche Gnade: vnd der liebe David spricht: deine Güte/ O HErr/ ist so weit der Himmel ist/Ps. 57, 11. vnd deine Warheit so weit die Wolcken gehen.
(b) B. Luth. pag. 85. ad h. l. utitur Moses voce [fremdsprachliches Material - Zeichen fehlt] sicut cum de Perez filio Iuda dicitur Gen. 38. quare parazta, rupta est, propter te maceria? mirabilis significatio est huius verbi, di- videris, erumpes, grassaberis in omnes quatuor partes orbis terrarum. Hoc jam aliud est & plenius quam quod supra dixi, dabo tibi hanc terram. Neq; tu solus grassaberis, sed tu & semen tuum grassabimini, & irrumpetis vel erumpetis ex isto angulo in omnes quatuor partes terrae. Et mox: Cogitabit Diabolus, ego devorabo eos in ictu oculi, sed sine modo, rapiat, laceret, persequatur, resistat, impediat (dicit Dominus, & vicissim opponit verbum grassandi) ego contra grassabor, Ero Pariz contra Pariz.
DJß ist pist os logos ein thewres/ werthes vnd glaub würdiges E- vangelium/ welches Gott von Himmel herab geprediget/ auff der Leyter als einer Cantzel: Gott der HErr/ der mächtig redet/ vnnd ruffet der Welt von Auffgang der Sonnen/ biß zum Nidergang/ spricht David: Der allerhöchste vnnd herrlich-Ps. 50, 1. ste Himmels König redet mit dem allergeringsten vnnd verachtesten Er- denkloß/ dem armen gefallenen vnd verfluchten Menschen in aller Welt/ vnd bietet ihm seinen geistlichen Himmelssegen vnd Himmelssamen an/ er redet durch sein wesendliches Wort/ durch seinen lieben Sohn/ deß Vatter/ selbständig Wort: er redet noch heut offentlich in der Kirch/ in vnsere Hertzen hienein. Auß Zion bricht an der schöne GlantzIbid. v. 2. Gottes: von Jacob gehet der Segen auß/ der Evangelische Gnaden- segen/ der Trost der holdseeligen Menschwerdung Jesu Christi/ vnd da- her entspringenden Gnadenreichen Versöhnung vnnd Vergebung der Sünden/ der Gerechtigkeit/ des Glaubens/ der glorwürdigen Kindschafft Gottes/ der Versicherung deß ewigen Erbes. Höret zu alle Völcker/ mercket auff alle die in dieser Zeit lebet/ sagt abermahl David.Ps. 49, 1. Was für etlich 1000. Jahren als ein lebendiges Wort auß Gottes Mund gangen/ vnnd in Jacobs Ohrn erschollen/ das ist so new/ kräfftig/ so voll Geistes/ als wanns heut allererst were geredt worden/ vnd demnach wol werth daß mans ins Hertz/ Gemüth vnnd Geist fasse/ an- nemme/ wol beylege: hinweg fleischliche Gedancken/ Sinn vnnd Affe- cten/ sie reimen sich hie gar nicht. Vnd diß ist der älteste Glaub/ den Adam vnd Eva geglaubet/ daß nemblich ein einiger gebenedeyter Sa-
men
F
Predigt.
ſetzen/ S. Paulus nennet die Gnade Gottes nicht vergebens ὑπεϱεκπε- ϱισσεύουσαν χάϱιν ein uͤberflieſſende uͤberſchwengliche Gnade: vnd der liebe David ſpricht: deine Guͤte/ O HErꝛ/ iſt ſo weit der Himmel iſt/Pſ. 57, 11. vnd deine Warheit ſo weit die Wolcken gehen.
(b) B. Luth. pag. 85. ad h. l. utitur Moſes voce [fremdsprachliches Material – Zeichen fehlt] ſicut cum de Perez filio Iuda dicitur Gen. 38. quare parazta, rupta eſt, propter te maceria? mirabilis ſignificatio eſt huius verbi, di- videris, erumpes, graſſaberis in omnes quatuor partes orbis terrarum. Hoc jam aliud eſt & plenius quam quod ſupra dixi, dabo tibi hanc terram. Neq; tu ſolus graſſaberis, ſed tu & ſemen tuum graſſabimini, & irrumpetis vel erumpetis ex iſto angulo in omnes quatuor partes terræ. Et mox: Cogitabit Diabolus, ego devorabo eos in ictu oculi, ſed ſine modo, rapiat, laceret, perſequatur, reſiſtat, impediat (dicit Dominus, & viciſſim opponit verbum graſſandi) ego contra graſſabor, Ero Pariz contra Pariz.
DJß iſt πιϛ ὸς λόγος ein thewres/ werthes vnd glaub wuͤrdiges E- vangelium/ welches Gott von Himmel herab geprediget/ auff der Leyter als einer Cantzel: Gott der HErꝛ/ der maͤchtig redet/ vnnd ruffet der Welt von Auffgang der Sonnen/ biß zum Nidergang/ ſpricht David: Der allerhoͤchſte vnnd herꝛlich-Pſ. 50, 1. ſte Himmels Koͤnig redet mit dem allergeringſten vnnd verachteſten Er- denkloß/ dem armen gefallenen vnd verfluchten Menſchen in aller Welt/ vnd bietet ihm ſeinen geiſtlichen Himmelsſegen vnd Him̃elsſamen an/ er redet durch ſein weſendliches Wort/ durch ſeinen lieben Sohn/ deß Vatter/ ſelbſtaͤndig Wort: er redet noch heut offentlich in der Kirch/ in vnſere Hertzen hienein. Auß Zion bricht an der ſchoͤne GlantzIbid. v. 2. Gottes: von Jacob gehet der Segen auß/ der Evangeliſche Gnaden- ſegen/ der Troſt der holdſeeligen Menſchwerdung Jeſu Chriſti/ vnd da- her entſpringenden Gnadenreichen Verſoͤhnung vnnd Vergebung der Suͤnden/ der Gerechtigkeit/ des Glaubens/ der glorwuͤrdigen Kindſchafft Gottes/ der Verſicherung deß ewigen Erbes. Hoͤret zu alle Voͤlcker/ mercket auff alle die in dieſer Zeit lebet/ ſagt abermahl David.Pſ. 49, 1. Was fuͤr etlich 1000. Jahren als ein lebendiges Wort auß Gottes Mund gangen/ vnnd in Jacobs Ohrn erſchollen/ das iſt ſo new/ kraͤfftig/ ſo voll Geiſtes/ als wanns heut allererſt were geredt worden/ vnd demnach wol werth daß mans ins Hertz/ Gemuͤth vnnd Geiſt faſſe/ an- nemme/ wol beylege: hinweg fleiſchliche Gedancken/ Sinn vnnd Affe- cten/ ſie reimen ſich hie gar nicht. Vnd diß iſt der älteſte Glaub/ den Adam vnd Eva geglaubet/ daß nemblich ein einiger gebenedeyter Sa-
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Predigt.
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David ſpricht: deine Guͤte/ O HErꝛ/ iſt ſo weit der Himmel iſt/
vnd deine Warheit ſo weit die Wolcken gehen.
Pſ. 57, 11.
(b) B. Luth. pag. 85. ad h. l. utitur Moſes voce _ ſicut cum de Perez filio Iuda dicitur
Gen. 38. quare parazta, rupta eſt, propter te maceria? mirabilis ſignificatio eſt huius verbi, di-
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plenius quam quod ſupra dixi, dabo tibi hanc terram. Neq; tu ſolus graſſaberis, ſed tu & ſemen
tuum graſſabimini, & irrumpetis vel erumpetis ex iſto angulo in omnes quatuor partes terræ.
Et mox: Cogitabit Diabolus, ego devorabo eos in ictu oculi, ſed ſine modo, rapiat, laceret,
perſequatur, reſiſtat, impediat (dicit Dominus, & viciſſim opponit verbum graſſandi)
ego contra graſſabor, Ero Pariz contra Pariz.
DJß iſt πιϛ ὸς λόγος ein thewres/ werthes vnd glaub wuͤrdiges E-
vangelium/ welches Gott von Himmel herab geprediget/ auff
der Leyter als einer Cantzel: Gott der HErꝛ/ der maͤchtig
redet/ vnnd ruffet der Welt von Auffgang der Sonnen/ biß
zum Nidergang/ ſpricht David: Der allerhoͤchſte vnnd herꝛlich-
ſte Himmels Koͤnig redet mit dem allergeringſten vnnd verachteſten Er-
denkloß/ dem armen gefallenen vnd verfluchten Menſchen in aller Welt/
vnd bietet ihm ſeinen geiſtlichen Himmelsſegen vnd Him̃elsſamen an/
er redet durch ſein weſendliches Wort/ durch ſeinen lieben Sohn/ deß
Vatter/ ſelbſtaͤndig Wort: er redet noch heut offentlich in der Kirch/ in
vnſere Hertzen hienein. Auß Zion bricht an der ſchoͤne Glantz
Gottes: von Jacob gehet der Segen auß/ der Evangeliſche Gnaden-
ſegen/ der Troſt der holdſeeligen Menſchwerdung Jeſu Chriſti/ vnd da-
her entſpringenden Gnadenreichen Verſoͤhnung vnnd Vergebung der
Suͤnden/ der Gerechtigkeit/ des Glaubens/ der glorwuͤrdigen Kindſchafft
Gottes/ der Verſicherung deß ewigen Erbes. Hoͤret zu alle Voͤlcker/
mercket auff alle die in dieſer Zeit lebet/ ſagt abermahl David.
Was fuͤr etlich 1000. Jahren als ein lebendiges Wort auß Gottes
Mund gangen/ vnnd in Jacobs Ohrn erſchollen/ das iſt ſo new/
kraͤfftig/ ſo voll Geiſtes/ als wanns heut allererſt were geredt worden/ vnd
demnach wol werth daß mans ins Hertz/ Gemuͤth vnnd Geiſt faſſe/ an-
nemme/ wol beylege: hinweg fleiſchliche Gedancken/ Sinn vnnd Affe-
cten/ ſie reimen ſich hie gar nicht. Vnd diß iſt der älteſte Glaub/ den
Adam vnd Eva geglaubet/ daß nemblich ein einiger gebenedeyter Sa-
men
Pſ. 50, 1.
Ibid. v. 2.
Pſ. 49, 1.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 41. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/59>, abgerufen am 24.11.2024.
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