Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. than/ sich seinem Vatter auffopffern/ in Gehorsam seines Willens/ auffGal. 4, 4.Phil. 2, 8. daß also durch ihn das gantze gefallene Menschliche Geschlecht gesegnet/ vnd vns Christi vollkommener Gehorsam zugerechnet würde. II. Benedi- ctio maledictionis aversiva, die Abwendung dß Fluchs vnd Ver- maledeyung/ so die Sünd nach sich gezogen. Solte das Jüdische Volck den Segen Gottes würcklich empfangen/ vnd geniessen/ der über sie in ihren Zusamenkunfften gesprochen worden: Der HErr segneNum. 6, 24 25. 26. vnd behüte dich: der HErr lasse sein Angesicht leuchten uber dir vnd sey dir gnädig: der HErr erhebe sein Angesicht über dich/ vnd gebe dir Friede. So muste ein Versöhnopffer/ ein Fluch- opffer vorgehen/ sonderlich auff das hohe Versöhnungsfest/ da der versöh-Lev. 18, 25. nungsbock/ welcher nachdem alle Missethat/ Sünde vnd Vbertrettung deß Volcks/ der Kinder Jsrael durch den Hohenpriester auff ihn beken-c. 16, 21. net/ vnd auff sein Haupt gelegt worden/ in die Wüsten zu lauffen gelas- sen ward: Also sagt S. Paulus/ hat vns Christus erlöset/ vonGal. 3, 13, 14 dem Fluch deß Gesetzes/ da er war ein Fluch für vns/ (dannDeuter. 21, 23. es stehet geschrieben: Verflucht ist iederman der am Holtz hanget/) auff daß der Segen Abrahae vnter die Heyden käme/ in Christo Jesu/ vnd wir also den verheissenen Geist empfien- gen durch den Glauben. Ja/ Christus muste für vns ein katharma,1. Cor. 4, 13. ein Außkehricht/ ein Fluch der Welt/ vnnd peripsema, ein Fegopffer werden. III. Benedictio gratiflua der Segen aller Gnaden gaben. Segen heisset in Göttlicher Schrifft so viel als verehren vnnd begaben/ wie Jacob zu Esau spricht: nimb doch den Segen von mir an/Gen. 33, 11. den ich dir zugebracht habe. Vnd Abigail zu David/ hie ist der Segen/ (nemblich zweyhundert Brodt/ zwey Lägel Weins/ fünff ge- kochte Schaffe/ fünff Scheffel Meel/ hundert stück Rosin/ vnd zweyhun-1. Sam. 25, 18, 27. dert stuck Feygen/) den deine Magd meinem Herrn hergebracht hat. Also ist Christus der Vrsprung vnd Brunnquell alles Segens/ nicht allein deß zeitlichen/ dessen auch Jacob reichlich genossen; da imEphes. 1, 3. gegentheil die Gottlosen auch wol reich werden/ aber es ist kein Gnaden- segen/ es bekompt ihnen wie dem Hund das Graß/ er besteht auff keinem guten Grund: sondern auch fürnemblich deß geistlichen Segens/ derGal. 3, 14. Gnadengaben deß H. Geistes/ die Macht vnnd das Recht der Kind- schafft Gottes/ das Erbtheil der Heiligen im Liecht: Sonderlich deß1. Pet. 1, 4. Himmli-
Predigt. than/ ſich ſeinem Vatter auffopffern/ in Gehorſam ſeines Willens/ auffGal. 4, 4.Phil. 2, 8. daß alſo durch ihn das gantze gefallene Menſchliche Geſchlecht geſegnet/ vnd vns Chriſti vollkom̃ener Gehorſam zugerechnet wuͤrde. II. Benedi- ctio maledictionis averſiva, die Abwendung dß Fluchs vnd Ver- maledeyung/ ſo die Suͤnd nach ſich gezogen. Solte das Juͤdiſche Volck den Segen Gottes wuͤrcklich empfangen/ vnd genieſſen/ der uͤber ſie in ihren Zuſamenkunfften geſprochen worden: Der HErꝛ ſegneNum. 6, 24 25. 26. vnd behuͤte dich: der HErꝛ laſſe ſein Angeſicht leuchten ůber dir vnd ſey dir gnaͤdig: der HErꝛ erhebe ſein Angeſicht uͤber dich/ vnd gebe dir Friede. So muſte ein Verſoͤhnopffer/ ein Fluch- opffer vorgehen/ ſonderlich auff das hohe Verſoͤhnungsfeſt/ da der verſoͤh-Lev. 18, 25. nungsbock/ welcher nachdem alle Miſſethat/ Suͤnde vnd Vbertrettung deß Volcks/ der Kinder Jſrael durch den Hohenprieſter auff ihn beken-c. 16, 21. net/ vnd auff ſein Haupt gelegt worden/ in die Wuͤſten zu lauffen gelaſ- ſen ward: Alſo ſagt S. Paulus/ hat vns Chriſtus erloͤſet/ vonGal. 3, 13, 14 dem Fluch deß Geſetzes/ da er war ein Fluch fuͤr vns/ (dannDeuter. 21, 23. es ſtehet geſchrieben: Verflucht iſt iederman der am Holtz hanget/) auff daß der Segen Abrahæ vnter die Heyden kaͤme/ in Chriſto Jeſu/ vnd wir alſo den verheiſſenen Geiſt empfien- gen durch den Glauben. Ja/ Chriſtus muſte fuͤr vns ein κάθαϱμα,1. Cor. 4, 13. ein Außkehricht/ ein Fluch der Welt/ vnnd πεϱίψημα, ein Fegopffer werden. III. Benedictio gratiflua der Segen aller Gnaden gaben. Segen heiſſet in Goͤttlicher Schrifft ſo viel als verehren vnnd begaben/ wie Jacob zu Eſau ſpricht: nimb doch den Segen von mir an/Gen. 33, 11. den ich dir zugebracht habe. Vnd Abigail zu David/ hie iſt der Segen/ (nemblich zweyhundert Brodt/ zwey Laͤgel Weins/ fuͤnff ge- kochte Schaffe/ fuͤnff Scheffel Meel/ hundert ſtuͤck Roſin/ vnd zweyhun-1. Sam. 25, 18, 27. dert ſtuck Feygen/) den deine Magd meinem Herꝛn hergebracht hat. Alſo iſt Chriſtus der Vrſprung vnd Brunnquell alles Segens/ nicht allein deß zeitlichen/ deſſen auch Jacob reichlich genoſſen; da imEpheſ. 1, 3. gegentheil die Gottloſen auch wol reich werden/ aber es iſt kein Gnaden- ſegen/ es bekompt ihnen wie dem Hund das Graß/ er beſteht auff keinem guten Grund: ſondern auch fuͤrnemblich deß geiſtlichen Segens/ derGal. 3, 14. Gnadengaben deß H. Geiſtes/ die Macht vnnd das Recht der Kind- ſchafft Gottes/ das Erbtheil der Heiligen im Liecht: Sonderlich deß1. Pet. 1, 4. Himmli-
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Predigt.
than/ ſich ſeinem Vatter auffopffern/ in Gehorſam ſeines Willens/ auff
daß alſo durch ihn das gantze gefallene Menſchliche Geſchlecht geſegnet/
vnd vns Chriſti vollkom̃ener Gehorſam zugerechnet wuͤrde. II. Benedi-
ctio maledictionis averſiva, die Abwendung dß Fluchs vnd Ver-
maledeyung/ ſo die Suͤnd nach ſich gezogen. Solte das Juͤdiſche
Volck den Segen Gottes wuͤrcklich empfangen/ vnd genieſſen/ der uͤber
ſie in ihren Zuſamenkunfften geſprochen worden: Der HErꝛ ſegne
vnd behuͤte dich: der HErꝛ laſſe ſein Angeſicht leuchten ůber
dir vnd ſey dir gnaͤdig: der HErꝛ erhebe ſein Angeſicht uͤber
dich/ vnd gebe dir Friede. So muſte ein Verſoͤhnopffer/ ein Fluch-
opffer vorgehen/ ſonderlich auff das hohe Verſoͤhnungsfeſt/ da der verſoͤh-
nungsbock/ welcher nachdem alle Miſſethat/ Suͤnde vnd Vbertrettung
deß Volcks/ der Kinder Jſrael durch den Hohenprieſter auff ihn beken-
net/ vnd auff ſein Haupt gelegt worden/ in die Wuͤſten zu lauffen gelaſ-
ſen ward: Alſo ſagt S. Paulus/ hat vns Chriſtus erloͤſet/ von
dem Fluch deß Geſetzes/ da er war ein Fluch fuͤr vns/ (dann
es ſtehet geſchrieben: Verflucht iſt iederman der am Holtz
hanget/) auff daß der Segen Abrahæ vnter die Heyden kaͤme/
in Chriſto Jeſu/ vnd wir alſo den verheiſſenen Geiſt empfien-
gen durch den Glauben. Ja/ Chriſtus muſte fuͤr vns ein κάθαϱμα,
ein Außkehricht/ ein Fluch der Welt/ vnnd πεϱίψημα, ein Fegopffer
werden. III. Benedictio gratiflua der Segen aller Gnaden gaben.
Segen heiſſet in Goͤttlicher Schrifft ſo viel als verehren vnnd begaben/
wie Jacob zu Eſau ſpricht: nimb doch den Segen von mir an/
den ich dir zugebracht habe. Vnd Abigail zu David/ hie iſt der
Segen/ (nemblich zweyhundert Brodt/ zwey Laͤgel Weins/ fuͤnff ge-
kochte Schaffe/ fuͤnff Scheffel Meel/ hundert ſtuͤck Roſin/ vnd zweyhun-
dert ſtuck Feygen/) den deine Magd meinem Herꝛn hergebracht
hat. Alſo iſt Chriſtus der Vrſprung vnd Brunnquell alles Segens/
nicht allein deß zeitlichen/ deſſen auch Jacob reichlich genoſſen; da im
gegentheil die Gottloſen auch wol reich werden/ aber es iſt kein Gnaden-
ſegen/ es bekompt ihnen wie dem Hund das Graß/ er beſteht auff keinem
guten Grund: ſondern auch fuͤrnemblich deß geiſtlichen Segens/ der
Gnadengaben deß H. Geiſtes/ die Macht vnnd das Recht der Kind-
ſchafft Gottes/ das Erbtheil der Heiligen im Liecht: Sonderlich deß
Himmli-
Gal. 4, 4.
Phil. 2, 8.
Num. 6, 24
25. 26.
Lev. 18, 25.
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Gal. 3, 13, 14
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1. Cor. 4, 13.
Gen. 33, 11.
1. Sam. 25,
18, 27.
Epheſ. 1, 3.
Gal. 3, 14.
1. Pet. 1, 4.
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 39. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/57>, abgerufen am 16.07.2024. |