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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Vierdte
verharret biß ans Ende/ dessen kan ich mich nicht rühmen/ der Teuffel ist
ein schalck/ mein Fleisch ist zu arg/ die Welt allzu gefährlich/ wie bald hab
ich einen sturtz gethan/ so ists auß mit mir/ so wird meiner vorigen Gerech-
tigkeit nicht mehr gedacht werden. Aber hör lieber Mensch/ was St. Pe-
2. Petr. 1,
10.
Phil. 1, 10.
Ep. lud. v.

24.
trus dir auff solchen einwurff antwortet/ darumb (weil die gefahr so groß)
thue desto mehr fleiß dein Beruff vnd erwehlung fest das ist gewiß
zumachen. Vber Joseph ist ein leibliches decret im Himmel abgefasset
worden/ er soll Herr vber seine Brüder werden/ aber den zehen Gebotten
ohn schaden/ mit der (bey verstandener condition) so er im gleiß vnd Ord-
nung der Tugend bleiben würde. Hiskias solte nach Göttlichem termin
fünffzehen Jahr lenger leben/ verstehe das er diet halte/ mässig lebe/ vnd jhm
selbs muthwillig das Leben nicht verkürtze/ dann sonst dörffte es jhm so wol
gefählet haben als dem König Saul/ die beständigkeit seiner Cron auff sei-
ne Nachkommen die jhm Samuel zugesagt hatte. Darumb muß die selig-
keit mit forcht vnd zittern gehoffet werden. St. Paulus der sich seiner Gna-
den-wahl versichert gehalten/ schreibt dennoch/ er betäubte seinen Leib das er
nicht verwerfflich werde.

Lasse dir die Mittel der gewißheit nicht nehmen/ halte vest am Ge-
bett/ daß dich GOtt durch seinen Geist leiten wolle in der Warheit/ lerne
thun nach seinem wolgefallen/ ligstu im Streit vnd widerstreb/ so bitte
deinen HERRN Christum/ daß er dir helffen woll dem schwachen.
Hilff O HERR Christ dem schwachen/ an deiner Gnad allein ich kleb/
du kanst mich stärcker machen; Kombt nun anfechtung her/ so wehr/ daß sie
mich nicht vmbstossen/ du kanst massen/ daß mirs nicht bring gefähr/ ich
weiß du wirsts nicht lassen. Diß Gebett ist appropriat vnd ein bewehrtes
mittel die Cron der beständigkeit zu erhalten/ gleich wie Adam (wer er nit
gefallen) an seiner perseverantz der beständigkeit vnd himmlischer ehren
Cron nicht hat zweiffeln können/ so lang er vom Baum deß Lebens gessen/
vnd dieselbe diet in acht genommen hette: Also brauch ein glaubiger Christ
die in GOttes wort fürgeschriebene diet, so kan es jhm nicht fehlen dann
GOtt ist getrew!

Befestige vnd erhalte deine Gewißheit durch beständig/ embsig/ an-
dächtig anhören/ Lesen vnd betrachtung deß Göttlichen Worts vnd ge-
brauch der anhangenden edlen Apoteck vnd Artzney deß Hochwürdigen
Abendmahls/ dann das ist die kräfftige Seelen speiß zur auffenthaltung
ins ewige Leben. Will ein Mensch sein leben erlängern/ so muß er ordent-
liche Speiß zu sich nehmen/ gute diet halten vnd die Artzney brauchen;

darumb

Die Vierdte
verharꝛet biß ans Ende/ deſſen kan ich mich nicht ruͤhmen/ der Teuffel iſt
ein ſchalck/ mein Fleiſch iſt zu arg/ die Welt allzu gefaͤhrlich/ wie bald hab
ich einen ſturtz gethan/ ſo iſts auß mit mir/ ſo wird meiner vorigen Gerech-
tigkeit nicht mehr gedacht werden. Aber hoͤr lieber Menſch/ was St. Pe-
2. Petr. 1,
10.
Phil. 1, 10.
Ep. lud. v.

24.
trus dir auff ſolchen einwurff antwortet/ darumb (weil die gefahr ſo groß)
thue deſto mehr fleiß dein Beruff vnd erwehlung feſt das iſt gewiß
zumachen. Vber Joſeph iſt ein leibliches decret im Himmel abgefaſſet
worden/ er ſoll Herꝛ vber ſeine Bruͤder werden/ aber den zehen Gebotten
ohn ſchaden/ mit der (bey verſtandener condition) ſo er im gleiß vnd Ord-
nung der Tugend bleiben wuͤrde. Hiskias ſolte nach Goͤttlichem termin
fuͤnffzehen Jahr lenger leben/ verſtehe das er diet halte/ maͤſſig lebe/ vnd jhm
ſelbs muthwillig das Leben nicht verkuͤrtze/ dann ſonſt doͤrffte es jhm ſo wol
gefaͤhlet haben als dem Koͤnig Saul/ die beſtaͤndigkeit ſeiner Cron auff ſei-
ne Nachkommen die jhm Samuel zugeſagt hatte. Darumb muß die ſelig-
keit mit forcht vnd zittern gehoffet werden. St. Paulus der ſich ſeiner Gna-
den-wahl verſichert gehalten/ ſchreibt dennoch/ er betaͤubte ſeinen Leib das er
nicht verwerfflich werde.

Laſſe dir die Mittel der gewißheit nicht nehmen/ halte veſt am Ge-
bett/ daß dich GOtt durch ſeinen Geiſt leiten wolle in der Warheit/ lerne
thun nach ſeinem wolgefallen/ ligſtu im Streit vnd widerſtreb/ ſo bitte
deinen HERRN Chriſtum/ daß er dir helffen woll dem ſchwachen.
Hilff O HERR Chriſt dem ſchwachen/ an deiner Gnad allein ich kleb/
du kanſt mich ſtaͤrcker machen; Kombt nun anfechtung her/ ſo wehr/ daß ſie
mich nicht vmbſtoſſen/ du kanſt maſſen/ daß mirs nicht bring gefaͤhr/ ich
weiß du wirſts nicht laſſen. Diß Gebett iſt appropriat vnd ein bewehrtes
mittel die Cron der beſtaͤndigkeit zu erhalten/ gleich wie Adam (wer er nit
gefallen) an ſeiner perſeverantz der beſtaͤndigkeit vnd himmliſcher ehren
Cron nicht hat zweiffeln koͤnnen/ ſo lang er vom Baum deß Lebens geſſen/
vnd dieſelbe diet in acht genommen hette: Alſo brauch ein glaubiger Chriſt
die in GOttes wort fuͤrgeſchriebene diet, ſo kan es jhm nicht fehlen dann
GOtt iſt getrew!

Befeſtige vnd erhalte deine Gewißheit durch beſtaͤndig/ embſig/ an-
daͤchtig anhoͤren/ Leſen vnd betrachtung deß Goͤttlichen Worts vnd ge-
brauch der anhangenden edlen Apoteck vnd Artzney deß Hochwuͤrdigen
Abendmahls/ dann das iſt die kraͤfftige Seelen ſpeiß zur auffenthaltung
ins ewige Leben. Will ein Menſch ſein leben erlaͤngern/ ſo muß er ordent-
liche Speiß zu ſich nehmen/ gute diet halten vnd die Artzney brauchen;

darumb
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[548/0566] Die Vierdte verharꝛet biß ans Ende/ deſſen kan ich mich nicht ruͤhmen/ der Teuffel iſt ein ſchalck/ mein Fleiſch iſt zu arg/ die Welt allzu gefaͤhrlich/ wie bald hab ich einen ſturtz gethan/ ſo iſts auß mit mir/ ſo wird meiner vorigen Gerech- tigkeit nicht mehr gedacht werden. Aber hoͤr lieber Menſch/ was St. Pe- trus dir auff ſolchen einwurff antwortet/ darumb (weil die gefahr ſo groß) thue deſto mehr fleiß dein Beruff vnd erwehlung feſt das iſt gewiß zumachen. Vber Joſeph iſt ein leibliches decret im Himmel abgefaſſet worden/ er ſoll Herꝛ vber ſeine Bruͤder werden/ aber den zehen Gebotten ohn ſchaden/ mit der (bey verſtandener condition) ſo er im gleiß vnd Ord- nung der Tugend bleiben wuͤrde. Hiskias ſolte nach Goͤttlichem termin fuͤnffzehen Jahr lenger leben/ verſtehe das er diet halte/ maͤſſig lebe/ vnd jhm ſelbs muthwillig das Leben nicht verkuͤrtze/ dann ſonſt doͤrffte es jhm ſo wol gefaͤhlet haben als dem Koͤnig Saul/ die beſtaͤndigkeit ſeiner Cron auff ſei- ne Nachkommen die jhm Samuel zugeſagt hatte. Darumb muß die ſelig- keit mit forcht vnd zittern gehoffet werden. St. Paulus der ſich ſeiner Gna- den-wahl verſichert gehalten/ ſchreibt dennoch/ er betaͤubte ſeinen Leib das er nicht verwerfflich werde. 2. Petr. 1, 10. Phil. 1, 10. Ep. lud. v. 24. Laſſe dir die Mittel der gewißheit nicht nehmen/ halte veſt am Ge- bett/ daß dich GOtt durch ſeinen Geiſt leiten wolle in der Warheit/ lerne thun nach ſeinem wolgefallen/ ligſtu im Streit vnd widerſtreb/ ſo bitte deinen HERRN Chriſtum/ daß er dir helffen woll dem ſchwachen. Hilff O HERR Chriſt dem ſchwachen/ an deiner Gnad allein ich kleb/ du kanſt mich ſtaͤrcker machen; Kombt nun anfechtung her/ ſo wehr/ daß ſie mich nicht vmbſtoſſen/ du kanſt maſſen/ daß mirs nicht bring gefaͤhr/ ich weiß du wirſts nicht laſſen. Diß Gebett iſt appropriat vnd ein bewehrtes mittel die Cron der beſtaͤndigkeit zu erhalten/ gleich wie Adam (wer er nit gefallen) an ſeiner perſeverantz der beſtaͤndigkeit vnd himmliſcher ehren Cron nicht hat zweiffeln koͤnnen/ ſo lang er vom Baum deß Lebens geſſen/ vnd dieſelbe diet in acht genommen hette: Alſo brauch ein glaubiger Chriſt die in GOttes wort fuͤrgeſchriebene diet, ſo kan es jhm nicht fehlen dann GOtt iſt getrew! Befeſtige vnd erhalte deine Gewißheit durch beſtaͤndig/ embſig/ an- daͤchtig anhoͤren/ Leſen vnd betrachtung deß Goͤttlichen Worts vnd ge- brauch der anhangenden edlen Apoteck vnd Artzney deß Hochwuͤrdigen Abendmahls/ dann das iſt die kraͤfftige Seelen ſpeiß zur auffenthaltung ins ewige Leben. Will ein Menſch ſein leben erlaͤngern/ ſo muß er ordent- liche Speiß zu ſich nehmen/ gute diet halten vnd die Artzney brauchen; darumb

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 548. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/566>, abgerufen am 22.11.2024.