Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.Predigt. werden müssen/ wie in luce also auch in cruce, wie in der Herrligkeit/ alsoauch im leiden; vnd wie er der Herr durch den Galgenberg die Schädelstätt auff den Oelberg spatzieren müssen/ von dannen er gen Himmel gefahren: also müssen auch alle seine Mitbrüder/ denen er sein Reich bescheiden/ vber den Kniebiß zur Frewden-Statt wandern: sehnliches verlangen nach den himm- lischen Gütern/ die droben sind/ vnd dann beständig auffrichter fleiß vnd ey- fer den glauben mit guten Wercken zu zieren/ von welchen Bernhardus wolBernhard. infine tract. de grat. & lib. arb: geschrieben; sie seyen himmlische indicia vnd Zeichen der ewigen Gnaden- wahl/ sie seyen praesagia vnd Weissagungen von der künfftigen seligkeit/ sie seyen der Weg/ auff welchen ein außerwehltes Chur-kind zum Himmel- reich gehen müsse/ wiewol sie nicht seyen die Vrsachen/ dadurch dasselbe Himmelreich erworben werde. Die prob stehet bey vns/ versuchet euch selbs/ spricht St. Paulus/2. Cor. 13, Ja spricht man ferner/ Jch glaube wol an jetzo/ aber wie bin ich ver- verhar- Z z z ij
Predigt. werden muͤſſen/ wie in luce alſo auch in cruce, wie in der Herꝛligkeit/ alſoauch im leiden; vnd wie er der Herꝛ durch den Galgenberg die Schaͤdelſtaͤtt auff den Oelberg ſpatzieren muͤſſen/ von dannen er gen Himmel gefahren: alſo muͤſſen auch alle ſeine Mitbruͤder/ denẽ er ſein Reich beſcheiden/ vber den Kniebiß zur Frewden-Statt wandern: ſehnliches verlangen nach den him̃- liſchen Guͤtern/ die droben ſind/ vnd dann beſtaͤndig auffrichter fleiß vnd ey- fer den glauben mit guten Wercken zu zieren/ von welchen Bernhardus wolBernhard. infine tract. de grat. & lib. arb: geſchrieben; ſie ſeyen himmliſche indicia vnd Zeichen der ewigen Gnaden- wahl/ ſie ſeyen præſagia vnd Weiſſagungen von der kuͤnfftigen ſeligkeit/ ſie ſeyen der Weg/ auff welchen ein außerwehltes Chur-kind zum Himmel- reich gehen muͤſſe/ wiewol ſie nicht ſeyen die Vrſachen/ dadurch daſſelbe Himmelreich erworben werde. Die prob ſtehet bey vns/ verſuchet euch ſelbs/ ſpricht St. Paulus/2. Cor. 13, Ja ſpricht man ferner/ Jch glaube wol an jetzo/ aber wie bin ich ver- verhar- Z z z ij
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Predigt.
werden muͤſſen/ wie in luce alſo auch in cruce, wie in der Herꝛligkeit/ alſo
auch im leiden; vnd wie er der Herꝛ durch den Galgenberg die Schaͤdelſtaͤtt
auff den Oelberg ſpatzieren muͤſſen/ von dannen er gen Himmel gefahren:
alſo muͤſſen auch alle ſeine Mitbruͤder/ denẽ er ſein Reich beſcheiden/ vber den
Kniebiß zur Frewden-Statt wandern: ſehnliches verlangen nach den him̃-
liſchen Guͤtern/ die droben ſind/ vnd dann beſtaͤndig auffrichter fleiß vnd ey-
fer den glauben mit guten Wercken zu zieren/ von welchen Bernhardus wol
geſchrieben; ſie ſeyen himmliſche indicia vnd Zeichen der ewigen Gnaden-
wahl/ ſie ſeyen præſagia vnd Weiſſagungen von der kuͤnfftigen ſeligkeit/
ſie ſeyen der Weg/ auff welchen ein außerwehltes Chur-kind zum Himmel-
reich gehen muͤſſe/ wiewol ſie nicht ſeyen die Vrſachen/ dadurch daſſelbe
Himmelreich erworben werde.
Bernhard.
infine
tract. de
grat. & lib.
arb:
Die prob ſtehet bey vns/ verſuchet euch ſelbs/ ſpricht St. Paulus/
ob jhr im glauben ſeyd/ pruͤfet euch ſelbs/ oder erkennet jhr euch
ſelbs nicht/ daß JEſus Chriſtus in euch iſt? Ja/ gedencket ein an-
gefochten kleinglaubiges/ trawriges Hertz/ ſolche prob mag der wol thun/ der
einen ſolchen ſtarcken glauben bey ſich fuͤhlet vnd empfindet/ aber/ wehe mir!
den befinde ich bey mir nicht. Antwort: Glauben fuͤhlen ohne ſelbs be-
trug iſt zwar ein Zeichen der Goͤttlichen gnade/ aber nicht negativè, wo
man denſelben nicht fuͤhlet/ da iſt Vngnad/ Zorn/ tod vnd verwerffung.
Gleich wie wo man an einem Menſchen das regen vnd bewegen/ das fuͤhlen
vnd empfinden ſpuͤrt/ da iſt Leben: aber nicht vmbkehre, wo man dergleichen
nicht fuͤhlet/ da iſt ſchon der Tod. Nein! Es kan ein Menſch in ſolche
groſſe ſchwachheit vnd Ohnmacht fallen/ daß er von ſich ſelbs nichts mehr
weiß/ er fuͤhlet nicht/ ſo ſpuͤret man auch keine empfindligkeit an jhme/ Es
folgt drumb nicht/ daß man jhn alsbald/ als were er Todt begraben muͤſſe/
daß kein leben mehr in jhm ſey: ſo gerath manch angef_ ten Hertz in Ohn-
macht vnd ſchwachheit deß glaubens/ der gluntzet noch/ ob er gleich nicht
ſcheinet. Vnſer Gnaden-wahl fundirt vnd gruͤndet ſich nicht auff deß glau-
bens ſtaͤrcke vnd fuͤhlung/ ſondern auff GOttes deß Vatters barmhertzig-
keit/ deß Sohnes GOttes thewres Verdienſt/ deß Heiligen Geiſtes durchs
Wort vnd Sacrament taͤglich angebottene Gnad. Ja was wollen wir
ſagen/ wann ein angefochten ſchwachglaͤubiges Hertz nur ſich ſehnet nach
der Gnad/ ſo hat es ſie ſchon/ es gehoͤrt vnder die hungerige vnd durſtige
nach der Gerechtigkeit/ welche Chriſtus ſelig geprieſen.
2. Cor. 13,
5.
Ja ſpricht man ferner/ Jch glaube wol an jetzo/ aber wie bin ich ver-
ſichert/ daß ich in ſolchem glauben beſtaͤndig außdawren werde biß ans end:
Jch hoͤre wol daß der jenige ins Lebens-Buch eingeſchrieben/ der beſtaͤndig
verhar-
Z z z ij
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 547. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/565>, abgerufen am 01.07.2024. |