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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Die Vierdte
rechte Himmlische Noah/ das ist/ Ruhe vnnd Trost/ welcher
Nam dem Sohn Lamechs gegeben ward/ auß Hoffnung/ er
c. 5, 29.würde die Menschen trösten in der Mühe vnnd Arbeit auff
Erden/ die der HERR verflucht hatt: aber das war nur ein Typus
vnd Fürbild auff den holdseeligsten Heydentröster vnnd Messiam: Jn
c. 12, 3.
c.
22, 18.
welchem solten gesegnet werden alle Geschlecht auff Erden/ wie solche
Verheissung Abrahae geschehen: alle Völcker/ wie abermahl der En-
c. 26, 4.gel deß HErrn dem Abraham zuruffet/ welche Verheissung dem lieben
Jsaac von Gott widerholet worden. Dessen Name auff die Nachkom-
Ps. 53, v. ult.men reichen solte/ daß sie durch denselben gesegnet würden/ dessen sich
David vielfaltig tröstet: Die Hülffe auß Zion über Jsrael/ dar-
nach er (König David) sich so hertzlich gesöhnet vnd gewünschet daß sie
einmal käme/ vnd der HErr sein gefangen Volck erlösete/ daß
Matth. 21,
9.
Luc. 1, 54.
Act.
3, 26.
Jacob frölich werde/ vnd Jsrael sich frewete. Welchen das
Völcklein so vorgieng vnd nachfolget/ mit dem frewd- vnd glaubreichen
Hosianna angeschrien: Von dem Maria in ihrem Magnificat gesun-
gen; von welchem Petrus redet/ daß er zuvorderst zu den Juden von
Gal. 3, 16.Gott gesandt/ sie zu segnen/ nemblich das Kind Jesus/ von welchem
Paulus in obangezogenem Ort redet/ daß die Verheissung Abrahae ge-
schehen/ nit durch die Samen/ als durch viel/ sondern als durch einem/
Heb. 2, 16.durch deinen Samen/ welcher ist Christus. Welcher nirgend die
Engel/ Sondern den Samen Abrahae an sich genommen/ wie aber-
mal der hocherleuchte Paulus redet. Hie schreibet D. Luther in der
Randgloß/ wird dem dritten Patriarchen Christus verheissen/ der Hey-
land aller Welt/ vnnd das künfftig Evangelium von Christo in allen
Landen zu predigen/ durch die Engel auff der Leyter fürgebildet.

Folget nun II. Designati seminis, sive thesauri fructus, die Frucht
deß benenneten Samens
: Welche da ist Benedictio, der Segen/
vnnd zwar I. Benedictio obedientiae imputativa, der zugerechnete
Segen deß Gehorsams Christi.
Gleichwie die Juden zu schul-
Levit. 23,
10, 14, 17.
diger Danckbarkeit järlich dem Herrn gebracht die Erstlinge ihrer Gar-
ben vnd Brodt/ daß sie gewebet würden für dem HErrn/ auff daß also
die gantze Ernde heilig/ vnd der verfluchte Erdboden gesegnet were/ wie
1. Cor. 15,
20.
der Apostel spricht: ist der Anbruch heilig/ so ist auch der Taig
heilig
; damit sie nicht wie die Gottlosen/ sondern mit Dancksagung
ihr Brodt empfiengen vnd zu sich nehmen: Also sollen wir gesegnet seyn
vnd heilig für Gott/ so muß der Erstling Christus/ vnter das Gesetz ge-

than/

Die Vierdte
rechte Himmliſche Noah/ das iſt/ Ruhe vnnd Troſt/ welcher
Nam dem Sohn Lamechs gegeben ward/ auß Hoffnung/ er
c. 5, 29.wuͤrde die Menſchen troͤſten in der Muͤhe vnnd Arbeit auff
Erden/ die der HERR verflucht hatt: aber das war nur ein Typus
vnd Fuͤrbild auff den holdſeeligſten Heydentroͤſter vnnd Meſſiam: Jn
c. 12, 3.
c.
22, 18.
welchem ſolten geſegnet werden alle Geſchlecht auff Erden/ wie ſolche
Verheiſſung Abrahæ geſchehen: alle Voͤlcker/ wie abermahl der En-
c. 26, 4.gel deß HErꝛn dem Abraham zuruffet/ welche Verheiſſung dem lieben
Jſaac von Gott widerholet worden. Deſſen Name auff die Nachkom-
Pſ. 53, v. ult.men reichen ſolte/ daß ſie durch denſelben geſegnet wuͤrden/ deſſen ſich
David vielfaltig troͤſtet: Die Huͤlffe auß Zion uͤber Jſrael/ dar-
nach er (Koͤnig David) ſich ſo hertzlich geſoͤhnet vnd gewuͤnſchet daß ſie
einmal kaͤme/ vnd der HErꝛ ſein gefangen Volck erloͤſete/ daß
Matth. 21,
9.
Luc. 1, 54.
Act.
3, 26.
Jacob froͤlich werde/ vnd Jſrael ſich frewete. Welchen das
Voͤlcklein ſo vorgieng vnd nachfolget/ mit dem frewd- vnd glaubreichen
Hoſianna angeſchrien: Von dem Maria in ihrem Magnificat geſun-
gen; von welchem Petrus redet/ daß er zuvorderſt zu den Juden von
Gal. 3, 16.Gott geſandt/ ſie zu ſegnen/ nemblich das Kind Jeſus/ von welchem
Paulus in obangezogenem Ort redet/ daß die Verheiſſung Abrahæ ge-
ſchehen/ nit durch die Samen/ als durch viel/ ſondern als durch einem/
Heb. 2, 16.durch deinen Samen/ welcher iſt Chriſtus. Welcher nirgend die
Engel/ Sondern den Samen Abrahæ an ſich genommen/ wie aber-
mal der hocherleuchte Paulus redet. Hie ſchreibet D. Luther in der
Randgloß/ wird dem dritten Patriarchen Chriſtus verheiſſen/ der Hey-
land aller Welt/ vnnd das kuͤnfftig Evangelium von Chriſto in allen
Landen zu predigen/ durch die Engel auff der Leyter fuͤrgebildet.

Folget nun II. Deſignati ſeminis, ſive theſauri fructus, die Frucht
deß benenneten Samens
: Welche da iſt Benedictio, der Segen/
vnnd zwar I. Benedictio obedientiæ imputativa, der zugerechnete
Segen deß Gehorſams Chriſti.
Gleichwie die Juden zu ſchul-
Levit. 23,
10, 14, 17.
diger Danckbarkeit jaͤrlich dem Herꝛn gebracht die Erſtlinge ihrer Gar-
ben vnd Brodt/ daß ſie gewebet wuͤrden fuͤr dem HErꝛn/ auff daß alſo
die gantze Ernde heilig/ vnd der verfluchte Erdboden geſegnet were/ wie
1. Cor. 15,
20.
der Apoſtel ſpricht: iſt der Anbruch heilig/ ſo iſt auch der Taig
heilig
; damit ſie nicht wie die Gottloſen/ ſondern mit Danckſagung
ihr Brodt empfiengen vnd zu ſich nehmen: Alſo ſollen wir geſegnet ſeyn
vnd heilig fuͤr Gott/ ſo muß der Erſtling Chriſtus/ vnter das Geſetz ge-

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 38. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/56>, abgerufen am 24.11.2024.