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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

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Predigt.
muß im glauben verharren biß ans ende: Wer biß ans End beharret wirdCap. 24, 13.
Luc. 22, 28.
Apoc. 2, 10.
Hebr.
3, 6.
14.

seelig/ sagt Christus/ denen will ich das Reich bescheiden/ die bey mir in An-
fechtung beharren/ sey getrew biß in den Todt/ so will ich dir die Cron deß
lebens geben/ so wir dem vertrawen vnd den ruhm der hoffnung biß ans end
fest behalten: Wol dem/ der St. Paulo mit Warheir nach sprechen kan.
Jch habe einen guten Kampff gekämpffet/ ich habe den Lauff2. Tim. 4,
7, 8.

vollendet/ ich habe glauben gehalten/ hinfort ist mir beygelegt
die Cron der Gerechtigkeit/ welche mir der HERR an jenem
tage der gerechte Richter geben wird/ nicht mir aber allein/ son-
dern auch allen/ die seine Erscheinung lieb haben.
Also ist eben-
mässige Ordnung auch in der Ewigkeit decernirt, beliebet vnd erkandt wor-
den. Der Mensch ist erwehlet entweder als ein Mensch oder als ein bestän-
dig gläubiger Mensch; nicht als ein Mensch/ sonst müßten allen Menschen
seyn erwehlet worden; darumb als ein beständig-glaubiger Mensch. Daher
sind auch zum ewigen Todt verworffen/ schon gerichtet vnd in der Ewigkeit
ver vrtheilt worden die halßstarrige/ vngläubige/ Wer nicht glaubet/ der
ist schon gerichtet
/ spricht Christus/ sie sind zubrochen/ schreibt St.Ioh. 3, 18.
Rom.
11,
20.

Paulus/ von den selbs geblendeten Juden/ vmb jhres vnglau-
bens willen/ du siehest aber durch den glauben.

Gleich wie auch allein der Vnglaub in der zeit verdammet/ GOtt
verwirfft niemand zum verderben ohn durch die Sünde gereitzet: Nun
aber sind wir allesampt in Sünden ohn vnderscheid empfangen vnd gebo-
ren/ wann dieselbe allgemeine vns allen angebohrne Erbsünd wäre in dem
ewigen Rathschluß in die consideration vnd gedancken kommen/ den
Menschen vmb derselben willen zu verwerffen/ so wäre niemand vberblieben/
wir hetten alle deß ewigen Todtes sterben vnd verderben müssen. Derowe-
gen hat Gottes gerechte richterliche Rach aug gesehen auff den vnglauben/
er hat sich vber alle Menschen erbarmet (die er wann er nach der strenge ver-
fahren wollen/ zuverwerffen vnd zu verdammen mehr als recht vnd fug gehabt)
allen kräfftige mittel zur seeligkeit verordnet: Wann er nun gesehen/ daß er
solche mittel boßhafftig außschlagen/ vnd auff solchen seinem Trutz-kopff
verharren würde biß ans ende/ den hat er billich enterbet vnd ins schwartze
Register auffgezeichnet: Jnmassen denn auch ein weltlicher gerechte König
thun würde/ wann er entschlossen alle seine rebellischen Vnderthanen zu
perdoniren/ die Rantzion für dieselbe anzunehmen/ doch mit dem anhang/
daß wer die angebottene Rantzion nicht verachten/ fondern mitbringen

vnd
Y y y ij

Predigt.
muß im glauben verharꝛen biß ans ende: Wer biß ans End beharret wirdCap. 24, 13.
Luc. 22, 28.
Apoc. 2, 10.
Hebr.
3, 6.
14.

ſeelig/ ſagt Chriſtus/ denen will ich das Reich beſcheiden/ die bey mir in An-
fechtung beharꝛen/ ſey getrew biß in den Todt/ ſo will ich dir die Cron deß
lebens geben/ ſo wir dem vertrawen vnd den ruhm der hoffnung biß ans end
feſt behalten: Wol dem/ der St. Paulo mit Warheir nach ſprechen kan.
Jch habe einen guten Kampff gekaͤmpffet/ ich habe den Lauff2. Tim. 4,
7, 8.

vollendet/ ich habe glauben gehalten/ hinfort iſt mir beygelegt
die Cron der Gerechtigkeit/ welche mir der HERR an jenem
tage der gerechte Richter geben wird/ nicht mir aber allein/ ſon-
dern auch allen/ die ſeine Erſcheinung lieb haben.
Alſo iſt eben-
maͤſſige Ordnung auch in der Ewigkeit decernirt, beliebet vnd erkandt wor-
den. Der Menſch iſt erwehlet entweder als ein Menſch oder als ein beſtaͤn-
dig glaͤubiger Menſch; nicht als ein Menſch/ ſonſt muͤßten allen Menſchen
ſeyn erwehlet worden; darumb als ein beſtaͤndig-glaubiger Menſch. Daher
ſind auch zum ewigen Todt verworffen/ ſchon gerichtet vnd in der Ewigkeit
ver vrtheilt wordẽ die halßſtarꝛige/ vnglaͤubige/ Wer nicht glaubet/ der
iſt ſchon gerichtet
/ ſpricht Chriſtus/ ſie ſind zubrochen/ ſchreibt St.Ioh. 3, 18.
Rom.
11,
20.

Paulus/ von den ſelbs geblendeten Juden/ vmb jhres vnglau-
bens willen/ du ſieheſt aber durch den glauben.

Gleich wie auch allein der Vnglaub in der zeit verdammet/ GOtt
verwirfft niemand zum verderben ohn durch die Suͤnde gereitzet: Nun
aber ſind wir alleſampt in Suͤnden ohn vnderſcheid empfangen vnd gebo-
ren/ wann dieſelbe allgemeine vns allen angebohrne Erbſuͤnd waͤre in dem
ewigen Rathſchluß in die conſideration vnd gedancken kommen/ den
Menſchen vmb derſelbẽ willen zu verwerffen/ ſo waͤre niemand vberblieben/
wir hetten alle deß ewigen Todtes ſterben vnd verderben muͤſſen. Derowe-
gen hat Gottes gerechte richterliche Rach aug geſehen auff den vnglauben/
er hat ſich vber alle Menſchen erbarmet (die er wann er nach der ſtrenge ver-
fahren wollẽ/ zuverwerffen vnd zu verdam̃en mehr als recht vnd fug gehabt)
allen kraͤfftige mittel zur ſeeligkeit verordnet: Wann er nun geſehen/ daß er
ſolche mittel boßhafftig außſchlagen/ vnd auff ſolchen ſeinem Trutz-kopff
verharꝛen wuͤrde biß ans ende/ den hat er billich enterbet vnd ins ſchwartze
Regiſter auffgezeichnet: Jnmaſſen denn auch ein weltlicher gerechte Koͤnig
thun wuͤrde/ wann er entſchloſſen alle ſeine rebelliſchen Vnderthanen zu
perdoniren/ die Rantzion fuͤr dieſelbe anzunehmen/ doch mit dem anhang/
daß wer die angebottene Rantzion nicht verachten/ fondern mitbringen

vnd
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[539/0557] Predigt. muß im glauben verharꝛen biß ans ende: Wer biß ans End beharret wird ſeelig/ ſagt Chriſtus/ denen will ich das Reich beſcheiden/ die bey mir in An- fechtung beharꝛen/ ſey getrew biß in den Todt/ ſo will ich dir die Cron deß lebens geben/ ſo wir dem vertrawen vnd den ruhm der hoffnung biß ans end feſt behalten: Wol dem/ der St. Paulo mit Warheir nach ſprechen kan. Jch habe einen guten Kampff gekaͤmpffet/ ich habe den Lauff vollendet/ ich habe glauben gehalten/ hinfort iſt mir beygelegt die Cron der Gerechtigkeit/ welche mir der HERR an jenem tage der gerechte Richter geben wird/ nicht mir aber allein/ ſon- dern auch allen/ die ſeine Erſcheinung lieb haben. Alſo iſt eben- maͤſſige Ordnung auch in der Ewigkeit decernirt, beliebet vnd erkandt wor- den. Der Menſch iſt erwehlet entweder als ein Menſch oder als ein beſtaͤn- dig glaͤubiger Menſch; nicht als ein Menſch/ ſonſt muͤßten allen Menſchen ſeyn erwehlet worden; darumb als ein beſtaͤndig-glaubiger Menſch. Daher ſind auch zum ewigen Todt verworffen/ ſchon gerichtet vnd in der Ewigkeit ver vrtheilt wordẽ die halßſtarꝛige/ vnglaͤubige/ Wer nicht glaubet/ der iſt ſchon gerichtet/ ſpricht Chriſtus/ ſie ſind zubrochen/ ſchreibt St. Paulus/ von den ſelbs geblendeten Juden/ vmb jhres vnglau- bens willen/ du ſieheſt aber durch den glauben. Cap. 24, 13. Luc. 22, 28. Apoc. 2, 10. Hebr. 3, 6. 14. 2. Tim. 4, 7, 8. Ioh. 3, 18. Rom. 11, 20. Gleich wie auch allein der Vnglaub in der zeit verdammet/ GOtt verwirfft niemand zum verderben ohn durch die Suͤnde gereitzet: Nun aber ſind wir alleſampt in Suͤnden ohn vnderſcheid empfangen vnd gebo- ren/ wann dieſelbe allgemeine vns allen angebohrne Erbſuͤnd waͤre in dem ewigen Rathſchluß in die conſideration vnd gedancken kommen/ den Menſchen vmb derſelbẽ willen zu verwerffen/ ſo waͤre niemand vberblieben/ wir hetten alle deß ewigen Todtes ſterben vnd verderben muͤſſen. Derowe- gen hat Gottes gerechte richterliche Rach aug geſehen auff den vnglauben/ er hat ſich vber alle Menſchen erbarmet (die er wann er nach der ſtrenge ver- fahren wollẽ/ zuverwerffen vnd zu verdam̃en mehr als recht vnd fug gehabt) allen kraͤfftige mittel zur ſeeligkeit verordnet: Wann er nun geſehen/ daß er ſolche mittel boßhafftig außſchlagen/ vnd auff ſolchen ſeinem Trutz-kopff verharꝛen wuͤrde biß ans ende/ den hat er billich enterbet vnd ins ſchwartze Regiſter auffgezeichnet: Jnmaſſen denn auch ein weltlicher gerechte Koͤnig thun wuͤrde/ wann er entſchloſſen alle ſeine rebelliſchen Vnderthanen zu perdoniren/ die Rantzion fuͤr dieſelbe anzunehmen/ doch mit dem anhang/ daß wer die angebottene Rantzion nicht verachten/ fondern mitbringen vnd Y y y ij

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 539. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/557>, abgerufen am 25.11.2024.